Chinese
Color
Orange
Black
Blue
Purple
Green
Deep Blue
Laman Utama
Forum
Fokus
Semasa
Kolumnis
Search
7264
View
156
Reply

Gadis Cemerlang SPM 18A Cium Pipi Sultan Johor Ditahan Polis

[Copy link]

Author: CARI-LTS       Show all posts   Read mode

Author
Post time 14-9-2017 05:55 PM | Show all posts |Read mode
sumber : Malaysiakini



Baru-baru ini, seorang gadis ditahan polis selepas dikatakan mencium pipi Sultan Johor ketika program Kembara Mahkota Johor 2017.


Kejadian berlaku ketika Sultan Ibrahim sedang bersalaman dengan rakyat jelata di hadapan Restoran Marrybrown berdekatan Taman Medan Putra, Air Hitam.


Memetik laporan Mynewshub, gadis tersebut dikenali sebagai Nadiah Amirah Jamil bertindak memeluk bahu kanan sebelum mencium pipi kanan baginda.


Tindakan gadis tersebut menyebabkan tiga anggota polis bertindak menahan gadis tersebut.


Berlaku sedikit kekecohan apabila gadis tersebut enggan memberikan kerjasama sehingga berlaku pergelutan.


Siasatan awal dari pihak polis menunjukkan Nadiah mengalami gangguan emosi semenjak tahun 2007 kerana dikatakan gagal mendapat keputusan 19A namun hanya memperoleh 18A 1B.


Menurut sumber, gadis tersebut juga pernah mendapatkan rawatan di Pusat Perubatan Islam Darul Syifa kerana mengalami gangguan sihir. Ahli keluarga gadis berkenaan berkata Nadiah mengalami gangguan emosi sehingga mahu mengahwini Tunku Panglima Johor, Tunku Abdul Rahman.


Namun demikian, memetik laporan Malaysiakini, Sultan Johor, Sultan Ibrahim Almarhum Sultan Iskandar menitahkan orang ramai agar tidak mengganggu wanita yang didakwa cuba memeluk dan mencium baginda.


Tegas baginda, wanita itu tidak menciumnya dan perkara itu jelas sebagai mana dalam rakaman video.


Beliau cuba berkata sesuatu di telinga kiri saya tetapi saya tidak dapat mendengar kerana keadaan persekitaran yang bising, titah baginda pada sebuah majlis di Johor Bahru, hari ini.


Laporan itu dimuatkan di laman Facebook rasmi baginda hari ini.


Mengulas kejadian itu, baginda bertitah wanita itu tidak melakukan sebarang kesalahan jenayah dan meminta polis supaya lebih bijaksana dalam mengendalikan kes berkenaan.- CARI


Reply

Use magic Report

Post time 14-9-2017 06:06 PM | Show all posts
waahh.. nak kawen ngan TPJ..
Reply

Use magic Report

Post time 14-9-2017 06:07 PM From the mobile phone | Show all posts
Kesian adik  ni... stressed & pressured smpi sakit jiwa..
Reply

Use magic Report

Post time 14-9-2017 06:09 PM From the mobile phone | Show all posts
mesti pmpn tu ckp

bapak ni menantu bapak ni

{:smile
Reply

Use magic Report

Post time 14-9-2017 06:10 PM From the mobile phone | Show all posts
Sultan Johor, Sultan Ibrahim Almarhum Sultan Iskandar menitahkan orang ramai agar tidak mengganggu wanita yang didakwa cuba memeluk dan mencium baginda.

Tegas baginda, wanita itu tidak menciumnya dan perkara itu jelas sebagai mana dalam rakaman video.

Beliau cuba berkata sesuatu di telinga kiri saya tetapi saya tidak dapat mendengar kerana keadaan persekitaran yang bising, titah baginda pada sebuah majlis di Johor Bahru, hari ini.

Pilihan Editor

Nota Tok Guru yang tertinggal
Laporan itu dimuatkan di laman Facebook rasmi baginda hari ini.




Sebelum ini, beberapa portal melaporkan gadis itu yang pernah cemerlang dalam Sijil Pelajaran Malaysia (SPM) ditahan polis kerana mencium Sultan Johor di Taman Medan Putra, Ayer Hitam sempena program Kembara Mahkota Johor 2017.

Mengulas kejadian itu, baginda bertitah wanita itu tidak melakukan sebarang kesalahan jenayah dan meminta polis supaya lebih bijaksana dalam mengendalikan kes berkenaan.

Menurut laporan daripada portal-portal itu, wanita berkenaan memeluk bahu kanan dan cuba mencium pipi kiri baginda sebelum ditahan pihak polis untuk diambil keterangan .

Wanita itu turut didakwa membuat bising malah mewujudkan suasana tegang dengan menjerit-jerit semasa majlis berlangsung.
Reply

Use magic Report

Post time 14-9-2017 06:17 PM From the mobile phone | Show all posts
siannya ko dek... ibubapa jgnlah stresskan anak kumpul byk A dlm spm.. dah jd mental cmna nk pulih
Reply

Use magic Report

Post time 14-9-2017 06:19 PM From the mobile phone | Show all posts
Kesian kt ko dik
Mmg nmpk dia berbisik
Reply

Use magic Report

Post time 14-9-2017 06:20 PM | Show all posts
Kesian budak ni kena fitnah. Padahal dia nak berbisik je pun bukan nak cium.
Reply

Use magic Report

Post time 14-9-2017 06:31 PM From the mobile phone | Show all posts
sbb xdpt straight A sheolss dpt gitu.. depressed.. simpati pd sheolss..
Reply

Use magic Report

Post time 14-9-2017 06:32 PM | Show all posts
bagi menikah baiklah penyakit tu
Reply

Use magic Report

Post time 14-9-2017 06:33 PM From the mobile phone | Show all posts
Taste abah abah stocky kot sheols, sister?
Reply

Use magic Report

Post time 14-9-2017 06:34 PM From the mobile phone | Show all posts
i pun nak dia ber isik..
Reply

Use magic Report

Post time 14-9-2017 06:37 PM From the mobile phone | Show all posts
PongKang replied at 14-9-2017 06:17 PM
siannya ko dek... ibubapa jgnlah stresskan anak kumpul byk A dlm spm.. dah jd mental cmna nk pulih

Kekadang bukan ibubapa yg stresskan anak...ada sesetengah orang ni mmg jenis tak boleh terima perkara camni sbb dia rasa diri dia kurang/gagal...anak colleague i dulu penah meraung2 time amik result spm sbb dpt 7A ke 8A tah..budak mrsm, dia target dpt straight A's....
Reply

Use magic Report

Post time 14-9-2017 06:38 PM From the mobile phone | Show all posts
18a tu da ok sgt tu..
Reply

Use magic Report

Post time 14-9-2017 06:41 PM From the mobile phone | Show all posts
Errr..beraninya dia.
Reply

Use magic Report

Post time 14-9-2017 06:43 PM From the mobile phone | Show all posts
Adus kesuannya adik nehh....it's been 10 yrs dah tu...kalo msk blajar dah abis dah keje dah...dah kawin dah agaknya..
Reply

Use magic Report

Post time 14-9-2017 06:51 PM | Show all posts
Kasihan gadis ni.
Reply

Use magic Report

Post time 14-9-2017 06:53 PM | Show all posts
Kejadian berlaku ketika Sultan Ibrahim sedang bersalaman dengan rakyat jelata di hadapan Restoran Marrybrown berdekatan Taman Medan Putra, Air Hitam.


tiba-tiba teringat kisah kupon marrybrown

Reply

Use magic Report

Post time 14-9-2017 06:59 PM From the mobile phone | Show all posts
Siannya dia.. dh 10 tahun berlalu..
Reply

Use magic Report

Post time 14-9-2017 07:04 PM From the mobile phone | Show all posts
Teringat kat matriks dulu mak ayah doktor, dia xdapat 4.0, terus jd weng sebab pressure xdpt jd yg terbaik. Pastu kena sorok hantu jauhh gilaa
Reply

Use magic Report

Post time 14-9-2017 07:14 PM From the mobile phone | Show all posts
Mak ai....  Kurang 1a pun bley kemurungan ya.. Siannya...
Reply

Use magic Report

Post time 14-9-2017 07:20 PM From the mobile phone | Show all posts
dahsyat stress...sbb xdpt semua A jadi gitu...
Reply

Use magic Report

Post time 14-9-2017 07:20 PM From the mobile phone | Show all posts
ultra78 replied at 14-9-2017 06:53 PM
tiba-tiba teringat kisah kupon marrybrown

Reply

Use magic Report

Post time 14-9-2017 07:24 PM From the mobile phone | Show all posts
Ok ler tu 18a.. redha je lah.. dari xda a
Reply

Use magic Report

Post time 14-9-2017 07:24 PM From the mobile phone | Show all posts
aku tengok video tu, aku pulak yg malu tapi nasib baik sultan tu tak buat apa kat dia. kesian lah stress sampai jadi mcm tu
Reply

Use magic Report

You have to log in before you can reply Login | Register | Facebook Login

Points Rules

 CARI App
Get it FREE Apple App Store
Get it FREE Google play
 Instagram
cari_infonet
FOLLOW
Copyright © 1996-2017 Cari Internet Sdn Bhd All Rights Reserved(483575-W)
0.082444s Gzip On
Quick Reply To Top Return to the list