Chinese
Color
Orange
Black
Blue
Purple
Green
Deep Blue
Laman Utama
Forum
Fokus
Semasa
Gosip Socmed
Infozon
Search
1234
Return to list New
3783
View
68
Reply

hadis - penilaian semula..

[Copy link]

Author: zek007       Show all posts   Read mode

Post time 23-11-2017 09:54 AM | Show all posts
Otaku85 replied at 23-11-2017 02:24 AM
Semua ulama bersetuju bahawa kencing unta adalah minuman sunnah

Semua puak yang sokong fahaman anti Islam isu kencing unta tu faham macam kamu. Itulah ulama kamu.

Reply

Use magic Report

Post time 23-11-2017 09:57 AM | Show all posts
Otaku85 replied at 22-11-2017 03:34 PM
Siapakah anda nak menafikan kencing unta sbg minuman sunnah?

Kamu minum lah kencing unta ikut fahaman puak kamu.

Tiada sumber di sisi kami menunjukkan kencing unta tu minuman, yang ada adalah kaedah merawat orang sakit tertentu menggunakan campuran susu.

Siapa kamu nak keluarkan hukum untuk orang Islam? Kamu dah nak ikut sangat fahaman anti-Islam, ikut lah apa yang kamu suka.

Reply

Use magic Report

Post time 23-11-2017 10:52 AM From the mobile phone | Show all posts
mnm77 replied at 23-11-2017 09:57 AM
Kamu minum lah kencing unta ikut fahaman puak kamu.

Tiada sumber di sisi kami menunjukkan kenc ...

Siapalah kamu nak menafikan minuman sunnah yg sudah diamalkan sejak turun-temurun oleh umat islam arab.
Reply

Use magic Report

Post time 23-11-2017 11:05 AM | Show all posts
Otaku85 replied at 23-11-2017 10:52 AM
Siapalah kamu nak menafikan minuman sunnah yg sudah diamalkan sejak turun-temurun oleh umat islam  ...

Takde pun amalan turun-temurun tu... yang ada puak kamu TABUR FITNAH berulang aje.  Kalau kau nak turun-temurun ulang fitnah macam piring hitam rosak, itu menunjukkan sikap kamu yg terkenal dengan suka fitnah walaupun sudah dijelaskan.

Reply

Use magic Report

Post time 23-11-2017 11:06 AM From the mobile phone | Show all posts
mnm77 replied at 23-11-2017 11:05 AM
Takde pun amalan turun-temurun tu... yang ada puak kamu TABUR FITNAH berulang aje.  Kalau kau nak  ...

Ulamak lebih mengetahui berbanding kamu.
Reply

Use magic Report

Post time 23-11-2017 11:08 AM | Show all posts
Otaku85 replied at 23-11-2017 11:06 AM
Ulamak lebih mengetahui berbanding kamu.

Kamu fitnah guna nama ulama... itu lah ulangan fitnah kamu. Bila tanya Ulama mana...takde jawapan...jawapannya FITNAH dari kamu lerr

Ok dah cukup aku layan kamu.... aku tahu aku tak boleh yakinkan orang yang degil suka sangat ulang fitnah

Reply

Use magic Report

Post time 23-11-2017 12:12 PM From the mobile phone | Show all posts
mnm77 replied at 23-11-2017 11:08 AM
Kamu fitnah guna nama ulama... itu lah ulangan fitnah kamu. Bila tanya Ulama mana...takde jawapan. ...

Ulamak lebih tahu pasal agama daripada anda
Reply

Use magic Report

Post time 23-11-2017 02:26 PM | Show all posts
Otaku85 replied at 23-11-2017 02:24 AM
Semua ulama bersetuju bahawa kencing unta adalah minuman sunnah

iblis pun ada menyamar sebagai ulama
ulama camni kot yg kamu dok ikut
atau aku suka panggilnya - manusia iblis

nampaknya kamu lebih muliakan kitab tok guru/pemimpin kamu ye
dr Hadith Rasulullah - yang DITURUNKAN PADANYA AL QURAN
tok guru kamu tu , apa yg diturunkan padanya yeee
air kencing unta kot

dr post kamu ni, macam kamu ni budak sekolah lagi yeee
takpe, gilah belajar lagi
belajar utk menjadi ORG2 YG BERIMAN DAN BERAMAL SHOLEH
moga kamu DIBERI PETUNJUK HIDAYAT
INSYAALLAH
Reply

Use magic Report

Post time 23-11-2017 02:45 PM From the mobile phone | Show all posts
orangbesi replied at 23-11-2017 02:26 PM
iblis pun ada menyamar sebagai ulama
ulama camni kot yg kamu dok ikut
atau aku suka pa ...

Alngkah ruginya org yg menafikan sunnah nabi
Reply

Use magic Report

Post time 23-11-2017 04:01 PM | Show all posts
Dah nampak jelas satu nick yang sesat lagi menyesatkan dengan suka buat fitnah dan ulang fitnah...

Takpa biarkan dia dengan labu-labunya... itu pilihannya

Reply

Use magic Report

Post time 26-11-2017 11:58 AM | Show all posts
satu lagi posting dr tuan tanah sedangkan sanad mengaji hadis pun tak tahu
hadis sunnah nabi saw bukanlah bahan bacaan semata tanpa ada tali Allah wasilah dr mursid xkemana jua

contoh, hadis dr imam bukhari...awamnya rmai sedar beliau ada sanad hadis
tapi ada satu lagi sanad yg lterbih awal pentingnya, iaitu sanad ilmu wasilah dr ulama pewaris nabi
ingt kerja akal ke nak saring 500 ribu lebih hadis tanpa kekuatan iman
kekuatan iman - itulah pentingnya sanad wasilah dr ulama arifbillah
imam bukhari dr tarekat naqsyabandiyah.....beliau ada bersanad ...dgn syeikh mursid...
bukan bahan bacaan ilmiah hadis nabi saw
kerana nabi bersabda dgn wadah ruh dan nur muhammad...kerana itu ramai yg penin akal
bila xdijumpai akan bukti lojika yg rendah
Reply

Use magic Report

You have to log in before you can reply Login | Register | Facebook Login

Points Rules

 CARI App
Get it FREE Google play
 Twitter
 Instagram
cari_infonet
FOLLOW
Copyright © 1996-2019 Cari Internet Sdn Bhd All Rights Reserved(483575-W)
0.071398s Gzip On
Quick Reply To Top Return to the list