Chinese
Color
Orange
Black
Blue
Purple
Green
Deep Blue
Laman Utama
Forum
Fokus
Semasa
Gosip Socmed
Infozon
Search
1165
View
5
Reply

KANCIL 850 KESAYANGANKU LEPAS 9 TAHUN

[Copy link]

Author: ChentaRabbit       Show all posts   Read mode

Author
Post time 12-12-2017 03:40 PM | Show all posts |Read mode
Assalamualaikum / Salam Sejahtera kengkawan.

Nak tanya pendapat kalian korang. saya de kancil kesayangan sy dah masuk 10 tahun gune. MyFirstCar laa.... so sy ingat hujung tahun ni sy nk servis lah....sbb sy rasa bila drive rasa dah lain mcm. Berat, bila drive rasa gegar, belok pun bunyi mcm gendang..dung..dung...dung...heheh pastu senyap..........

Rasa2 yang ada pengalaman kt sini, sy kena wat ape ye....nk wat overhall terus ke.. apa yang perlu sy tukar selain servis biasa minyak hitam tu ye?
Agak berapa budget sy kena sediakan ek. Kedai mana yang elok yang boleh dipercayai ye sekitar berhampiran putrajaya ni ye. Al-maklumlah sy ni pempuan.mane laa tau sgt bab2 ni....

Pastu sy igt nak tukar kan kasut tayar sy tu..pakai sportrim heehhe....sempena 9 tahun sbb Habes loan..legaaaaaaa.....

Tolong ye bgi idea / pandangan / pengalaman dgn kancil nie..thanks

Love u All
Reply

Use magic Report

Post time 12-12-2017 03:49 PM | Show all posts
tahniah kak dah habis loan, tu je sy boleh komen
psl kete tggu yg pakar reply
Reply

Use magic Report

Author
 Author| Post time 12-12-2017 03:50 PM | Show all posts
harrypoter replied at 12-12-2017 03:49 PM
tahniah kak dah habis loan, tu je sy boleh komen
psl kete tggu yg pakar reply

hahaha kelakar la....hehe ok

Reply

Use magic Report

Post time 12-12-2017 04:59 PM | Show all posts
bawa pegi ke bengkel yg biasa awak pegi
suruh pomen chek:-
1. lower arm kiri kanan
2. drive shaft kiri kanan
3. absober depan/blakang

utk enjin part, ada keluar asap tak? kalau takde asap keluar tak perlu overhaul lagi....just servis macm biasa:- tukar minyak enjin, minyak gbok, minyak brek, minyak steering dan tukar air radiator.
Reply

Use magic Report

Post time 16-12-2017 07:38 PM | Show all posts
Reply

Use magic Report

Post time 17-12-2017 01:16 PM | Show all posts
Mileage berapa ribu km dah?
Reply

Use magic Report

You have to log in before you can reply Login | Register | Facebook Login

Points Rules

 CARI App
Get it FREE Google play
 Twitter
 Instagram
cari_infonet
FOLLOW
Copyright © 1996-2019 Cari Internet Sdn Bhd All Rights Reserved(483575-W)
Private Cloud provided by IPSERVERONE
0.085243s Gzip On
Quick Reply To Top Return to the list