JAWATAN KOSONG! Jadi penulis freelance kami dan berpeluang menang hadiah wang tunai berjumlah RM300! Klik sini > CARI Warrior
Chinese
Color
Orange
Black
Blue
Purple
Green
Deep Blue
Laman Utama
Forum
Fokus
Semasa
Gosip Socmed
Infozon
Search
7908
View
124
Reply

Misteri Penutup Botol??

[Copy link]

Author: elounoer       Show all posts   Read mode

Post time 26-9-2018 09:15 PM | Show all posts
Misteri ni
Reply

Use magic Report

Post time 27-9-2018 10:35 AM | Show all posts
pumpkingirl replied at 26-9-2018 06:51 PM
Musang pandai masuk ikut bumbung jugak..
Lagi satu binatang..jebon ke apa org panggil..pun suka m ...

jebon tu cerpelai atau musang pulut tu ek? yg comel2 je tu ekor panjang...tapi reti ke dia bukak tutup botol?
Reply

Use magic Report

Post time 27-9-2018 01:16 PM From the mobile phone | Show all posts
myakayina replied at 27-9-2018 10:35 AM
jebon tu cerpelai atau musang pulut tu ek? yg comel2 je tu ekor panjang...tapi reti ke dia bukak t ...

Ye..cerpelai..org utara panggil jebon..mlm2 dia jln beratur satu family..huhu
Kalau dah ada jari halus runcing2 tu, mesti la pandai buka kan..hihi
Reply

Use magic Report

Post time 27-9-2018 03:10 PM | Show all posts
Monyet ke tikuih ke musang ke jebon ke, menurut tt, pandai pulak dorang curik penutup botol je tapi barang2 tak berkecah situ.
Reply

Use magic Report

Post time 3-10-2018 07:41 PM | Show all posts
erkk masih menanti jawapan ni
Reply

Use magic Report

Post time 3-10-2018 10:41 PM From the mobile phone | Show all posts
Misteri + lawak ni
Reply

Use magic Report

Post time 4-10-2018 02:09 AM From the mobile phone | Show all posts
Aiyoh lamanya nk dpt jawapan.
Reply

Use magic Report

Post time 4-10-2018 09:57 AM | Show all posts
semalam aku test buka penutup botol sos kat umah, kalau tutup ketat2 mustahil gak tikus atau musang boleh buka anak aku yg umor 8 taun pun takleh buka....inikan pula cerpelai ke, musang ke...so aku assume..tt yg salah letak, ataupun tak tutup ketat...
Reply

Use magic Report

Post time 4-10-2018 07:38 PM From the mobile phone | Show all posts
TT dah bagitau tak,kicap karamel guna utk masak apa?
Reply

Use magic Report

Post time 5-10-2018 08:56 AM From the mobile phone | Show all posts
pumpkingirl replied at 26-9-2018 06:51 PM
Musang pandai masuk ikut bumbung jugak..
Lagi satu binatang..jebon ke apa org panggil..pun suka m ...

Mana ada binatang nama jebon.Tu kan nm dlm citer pramlee je bapak dia kejar jebon ngn parang sbb masuk umah anak dara dia
Reply

Use magic Report

Post time 5-10-2018 03:31 PM | Show all posts
missDollie replied at 25-9-2018 05:26 PM
Misteri gila kotttt...aritu rumah akak meols tetiba je ade gumpalan tisu tandas tu..banyak kot dalam ...

ada brg hilang x? iols dulu pnh umah pecah masuk.. tp brg x hilang sbb kebetulan kt umah iols xde yg berharga sbb mcm cash ke emas or hp laptop sume xde kt umah tu, iols x tggl kt umah, pastu pas blk rumah tgk pintu mcm kene congkeh.. dlm umah ok xde berselerak ke apa.. tp dlm bilik iols perasan tilam kt atas katil mcm sereng sikit.. mcmne ek nak ckp.. mcm dia x rapat ke kepala kata, sebelah kiri tilam ke depan so nmpk la tilam tu senget n x fit kt atas katil tu.. puas kami cek kot ada brg hilang or x perasan ke.. tp ok xde hilang.. mmg misteri sgt..tp iols aggp ada org masuk n cuba cari bwh katil kot weols simpan benda bawa katil kan.. tp lega xde apa la hilang
Reply

Use magic Report

Post time 5-10-2018 03:32 PM | Show all posts
beautifulliar replied at 5-10-2018 08:56 AM
Mana ada binatang nama jebon.Tu kan nm dlm citer pramlee je bapak dia kejar jebon ngn parang sbb m ...

nama jebon tu nama orang kampung bagi..nama saintifik tak ingat..tapi jebon ni satu-satunya haiwan yang boleh menahan bisa ular senduk..ada tunjuk dalam tv..bila kena patuk, binatang ni akan pengsan je..tak lama lepas tu dia akan segar bugar balik..dan akan makan ular senduk tu pulak..
Reply

Use magic Report

Post time 6-10-2018 12:31 PM From the mobile phone | Show all posts
idakamaruddin replied at 5-10-2018 07:31 AM
ada brg hilang x? iols dulu pnh umah pecah masuk.. tp brg x hilang sbb kebetulan kt umah iols xde  ...

Takde barang hilang pun..cuma pelik la kenapa toilet yang di aim buat kecah..i mean yah toilet paper kot..sapa je nak main gumpal2 baling gitu..anak2 akak pun dah besar..koser sangat main tisu..
Reply

Use magic Report

Post time 7-10-2018 11:56 PM From the mobile phone | Show all posts
beautifulliar replied at 5-10-2018 08:56 AM
Mana ada binatang nama jebon.Tu kan nm dlm citer pramlee je bapak dia kejar jebon ngn parang sbb m ...

Jebon tu nama orang kg bagi untuk binatang cam memerang tu
Reply

Use magic Report

Post time 8-10-2018 02:50 PM From the mobile phone | Show all posts
Edited by Owlknight at 8-10-2018 02:51 PM
Yahudi_Bisex replied at 7-10-2018 11:56 PM
Jebon tu nama orang kg bagi untuk binatang cam memerang tu


Dalam BM, binatang tu Cerpelai. In English, it is Mongoose.
Reply

Use magic Report

Post time 8-10-2018 03:41 PM | Show all posts
Edited by edoraixora at 8-10-2018 03:44 PM
stania83 replied at 4-10-2018 07:38 PM
TT dah bagitau tak,kicap karamel guna utk masak apa?

dah bagitau...masak mi goreng


edited; bukan tt yg bagitau masak mi goreng tu, porumer lain. sori


Reply

Use magic Report

Post time 8-10-2018 10:06 PM From the mobile phone | Show all posts
Sbrnye laki ko beli kepsi mse ko tgh tdo sos plak x cukup
Reply

Use magic Report

Post time 10-10-2018 04:48 PM | Show all posts
Toyol tak?
Reply

Use magic Report

Post time 14-10-2018 01:18 AM | Show all posts
Haha menarik pulak nak tau sape punya angkara. Pasang cctv yg pakai wifi tu je TT. Bawah rm200 boleh dapat. Hari tu ada jumpa kat fb yg harga kurang drp rm150. recommended katanya walaupun murah tapi pueh hati. Jenama Xiaomi.
Reply

Use magic Report

Post time 15-10-2018 12:12 PM | Show all posts
beli perangkap tikus
Reply

Use magic Report

You have to log in before you can reply Login | Register | Facebook Login

Points Rules

 CARI App
Get it FREE Google play
 Instagram
cari_infonet
FOLLOW
Copyright © 1996-2019 Cari Internet Sdn Bhd All Rights Reserved(483575-W)
0.044756s Gzip On
Quick Reply To Top Return to the list