JAWATAN KOSONG! Jadi penulis freelance kami dan berpeluang menang hadiah wang tunai berjumlah RM300! Klik sini > CARI Warrior
Chinese
Color
Orange
Black
Blue
Purple
Green
Deep Blue
Laman Utama
Forum
Fokus
Semasa
Gosip Socmed
Infozon
Search
5240
View
62
Reply

Kisah Seram Rumahku

[Copy link]

Author: ummizie       Show all posts   Read mode

Author
 Author| Post time 27-12-2018 08:26 AM | Show all posts
anarina replied at 26-12-2018 02:50 PM
I think u should, kalau menyewa ok jer blh pindah, kalau beli adoiii lg la horror nak ngadap, lagi ...

sy mmg nak pindah...pernah sy gi cr umah2 sewa sorg2 tak bgtau abg..ada la jumpa umah yg berkenan tu, bila balik bgtau abg..dia kata tak yah la pindah..kita usaha halau benda tu..kalau pindah sama je..kalau awak asyik takut2 je..tak selesai jgk masalah takut awak tu..huuu...so camno..
Reply

Use magic Report

Author
 Author| Post time 27-12-2018 08:35 AM | Show all posts
anarina replied at 26-12-2018 02:55 PM
I pun ada mentaliti yg sama;

After 5am tu dah kira window selamat haha tapi silap lah sbb kalau ...

ye betul...sapa yg kena tahu macamana rasanya..ada satu hari tu..waktu malam..gi makan kat kedai makan..duk tgh2 mkn tiba2 tak leh nak menelan makanan..aku kata..har sudahhh...nape tiba2 gini ni..masa tu sakit bahu sakit leher lg la belum gi berubat lg..bila telan makanan jer tak leh telan..aku dh stat nak nagis..laki aku kata ..nape plk ni...dia nampak aku kuar air mata..aku kata tak leh nak telan makanan..bila masuk makanan..aku kena telan skali ngan air..sedih tul masa tu..pastu balik dr kedai makan tu..aku ckp kat laki aku..nape ngan sy ni ..sy ade penyakit apa2 ke..abg aku kata nak g hospital ke..aku kata tak nak..masa sakit bahu ngan leher tu aku sllu tgk keadaan bahu ngan leher aku...ok ke tak..pastu aku pernah tny laki aku..abg try tgk bahu ngan leher sy ni..nampak normal ke tak..bahu sy senget ker? leher sy ada pelik2 ke...pastu laki aku kata..ok jer..nampak normal..

bila dah gi berubat...baru la semuanya kembali normal..dah tak sakit2 pelik mcm dulu...alhamdulillah...

Reply

Use magic Report

Author
 Author| Post time 27-12-2018 08:52 AM | Show all posts
anarina replied at 26-12-2018 02:58 PM
Husband you camne lps dr berubat dgn ustazah tu? Bertukar tak fikiran dia? Percaya tak apa yg u ra ...

laki aku ni nampak macam percaya ada benda kat umah kami tu..cuma dia malas nak layan sgt cite2 aku ni..masa aku gi berubat tu...nampak lain jgk la muka dia..masa ustzah tu tnya macam2..pastu ustzah tu macm boleh nampak keadaan umah aku tu..laki aku nampak bersemangat cerita psl umah tu, dia plk yg jd tukang cite psl aku kena ganggu kat ustzah tu...hihi..

laki aku pun pernah kena sebenarnya dia ckp..ade 1 mlm tu masa kami tido..tiba2 laki aku menjerit..huh! kuat jgk la suara laki aku bunyi..pastu aku kejutkan dia..aku kata nape ni..dia kata dia kena tindih..dia rasa diri dia kena kunci...takleh nak gerak..pastu bila dia cuba lepaskan diri..tu suara dia bunyi mcm menjerit tu..aku kata..ala..abg..ni yg sy takut ni...dia kata..takde apa2..tido je..esok nak g keje..

banyak kali laki aku kena tindih ni dia kata...cuma malam tu je dia rasa benda tu berat smapi diri dia terkunci takleh nak gerak...huuuu...nasib baik anak kami ni jenis tak nagis2..kalau tak haru la ...

bila aku kuarkan isu nak pindah cr umh lain..dia kata tak yah la...penat nak angkut2 brg semua..umah ni dah selesa dah..dekat ngan ofis awak..tepi jln besar..jiran2 tingkat atas pun ok..semua dah ok..dekat ngan masjid...blkg umah je la scary sikit..huuu...abg dh suka duk sini..pastu aku kata pastu abg pun kena kacau, sy pun kena..smpi bila nak kena kacau ni...smpi saya sakit bahu la leher la..takut la smpi kena kacau gitu..laki aku kata..kita berubat la..umah ni kita halau dia da jauh2..


Rate

1

View Rating Log

Reply

Use magic Report

Author
 Author| Post time 27-12-2018 08:56 AM | Show all posts
makkenits replied at 26-12-2018 03:12 PM
perangai husband TT sama mcm perangai husband aku.. bukan dia x percaya benda tu x wujud tp lebih kp ...

rasanya..suara yg jerkah tu sama je suara yg jerkah aku tu...mmg power wo suara tu...smpi skrg aku teringat2..huuu..setiap kali kalu aku cite psl ni kat org..aku buat suara yg jerkah aku tu...diorg kata..wei..seram siyut..hahaha..aku kata...kannn..mmg takut smpai skrg aku dibuatnya..

Reply

Use magic Report

Author
 Author| Post time 27-12-2018 09:28 AM | Show all posts
sambungan pada cari brg2 lama dlm rumah seperti yg disuruh oleh ustzah tu, kami kemas2 buh dlm keta sbb nak buang jauh2 dlm tong sampah..tak nak buang tong sampah kat depan umah..buang jauh2 sikit..kononnya brg tu taknak ader kaitan ngan kami dah kekdahnya..hihisebelum kami nak g buang brg2 tukami taburkan lada hitam kat sekeliling dlm umah kamidan kami psagkan jgk radio bacaan al-quran .. then..baru la kami kuar gi buang brg tu jauh2..lepas gi buang brg tu..kami gi makan malam teruskami balik dalam jam 9.30 malam gitu la kot

bila balik..bukak je pintu rumah..korg tahu tak kami dgr apa dlm umah kami dgr bunyi dung..dung..dungmacam bunyi org tgh menumbuk guna lesung batu tu..kami dgr dr tingkat ataskuat dan lama kami dgr..dung..dung..dung..dung..bunyi tu1 rumah kami dgr..aku tgk laki aku ..laki aku tgk aku..masing2 tgk muka masing2..aku kata..dgr tak abg..laki aku kata..dengardia marah kot..panas agaknyaabg aku kata cuba awak tny org tingkat atas, mana la tahu dia ke tgh menumbuk2 nak masak nasi goreng ke..aku wassap jiran atas umah tu..aku tanya kak tgh buat apa..masak ke..dia kata tak..tgh tgk2 tv..baring2 anak2 dah tido..nape? akak tu ty aku balik, aku kata..takde kak..sy dgr macam bunyi org tgh menumbuk..ingatkan akak kat dapur nak masak..dia kata..tak..hari ni tak pegang pun lesung batu..akak beli bungkus siang td lepas balik kejeaku bgtau laki aku..laki aku kata..hurmm..ye la tubenda tu panas..

Rate

1

View Rating Log

Reply

Use magic Report

Post time 27-12-2018 11:28 PM From the mobile phone | Show all posts
Tuan tanah marah sangat tu!
Reply

Use magic Report

Post time 27-12-2018 11:45 PM From the mobile phone | Show all posts
Amboi seram nya cte TT niii.  Boleh jugak tt bertahan duk umah tu ek? Kalau sy, mmg dh lme kluar.  Xnak laaaa duk tmpt creepy gtu
Reply

Use magic Report

Post time 28-12-2018 12:30 PM | Show all posts
hardcorenye gangguan.
bertabah la TT
aku dulu masa menyewa kat Kerinchi (Vista), pernah la kena jerkah mcm TT kena
tapi tak la kuat sgt
aku tengah tido mengiring ke kanan
benda tu jerkah betul-betul kat telinga kiri aku
bunyi macam suara pompuan.
dia hoi sekali betul betul kat telinga.
terus aku terbangun terduduk. terpinga-pinga la kejap, loading pikir sape yg jerkah.
sah2 aku sorang dlm bilik.
Reply

Use magic Report

Post time 28-12-2018 01:27 PM | Show all posts
Noyen replied at 28-12-2018 12:30 PM
hardcorenye gangguan.
bertabah la TT
aku dulu masa menyewa kat Kerinchi (Vista), pernah la kena je ...

Masa duduk rumah sewa dulu pernah kena jerkah. Time tu takde anak lagi. Suami keluar ada hal.Nak tido. Mengiring. Betul2 dekat telinga. HA!! TIDO... Terkejut aku. Dua kali kena macam tu.
Reply

Use magic Report

Post time 28-12-2018 06:45 PM | Show all posts
tunggu sambungan tt.. hmmmm...

Rate

1

View Rating Log

Reply

Use magic Report

Post time 4-1-2019 12:02 PM | Show all posts
Ada sambungan lagi tak TT?
Reply

Use magic Report

Post time 4-1-2019 03:46 PM From the mobile phone | Show all posts
Kuarters tu area mana
Reply

Use magic Report

Post time 9-1-2019 12:21 PM From the mobile phone | Show all posts
Aku pnh mcm ko ddk sorg2 dgn anak laki outstation ddk rumah kuarters lame2..xkne gangguan pn aku takut tdo selubung dlm selimut lampu bukak kalo aku jd ko aku lebih rela duit keluar huhuhuhu
Reply

Use magic Report

Post time 11-1-2019 11:56 AM | Show all posts
menarik seram cerita tt ni
harap ada sambungan ye lepas kes lesung batu tu
Reply

Use magic Report

Author
 Author| Post time 13-1-2019 11:58 AM | Show all posts
Kak-Leen replied at 27-12-2018 11:28 PM
Tuan tanah marah sangat tu!

kann....huuuu
Reply

Use magic Report

Author
 Author| Post time 13-1-2019 12:00 PM | Show all posts
nipskacang replied at 27-12-2018 11:45 PM
Amboi seram nya cte TT niii.  Boleh jugak tt bertahan duk umah tu ek? Kalau sy, mmg dh lme kluar.  X ...

tu la...dlm takut2 tu berani jgk aku ni..kalau di fikir2 balik..hihihi..
Reply

Use magic Report

Author
 Author| Post time 13-1-2019 12:01 PM | Show all posts
Noyen replied at 28-12-2018 12:30 PM
hardcorenye gangguan.
bertabah la TT
aku dulu masa menyewa kat Kerinchi (Vista), pernah la kena je ...

ye...yg jerkah aku tu pompuan...kuat giler wei suara tu...
Reply

Use magic Report

Author
 Author| Post time 13-1-2019 12:02 PM | Show all posts
dr1234 replied at 28-12-2018 01:27 PM
Masa duduk rumah sewa dulu pernah kena jerkah. Time tu takde anak lagi. Suami keluar ada hal.Nak  ...

hihihi...
Reply

Use magic Report

Author
 Author| Post time 13-1-2019 12:04 PM | Show all posts
halimi78 replied at 28-12-2018 06:45 PM
tunggu sambungan tt.. hmmmm...

tq...jap lagi sy sambung..
Reply

Use magic Report

Author
 Author| Post time 13-1-2019 12:05 PM | Show all posts
mitz@r replied at 4-1-2019 12:02 PM
Ada sambungan lagi tak TT?

ada..jap lg sy sambung..
Reply

Use magic Report

You have to log in before you can reply Login | Register | Facebook Login

Points Rules

 CARI App
Get it FREE Google play
 Instagram
cari_infonet
FOLLOW
Copyright © 1996-2019 Cari Internet Sdn Bhd All Rights Reserved(483575-W)
0.043424s Gzip On
Quick Reply To Top Return to the list