JAWATAN KOSONG! Jadi penulis freelance kami dan berpeluang menang hadiah wang tunai berjumlah RM300! Klik sini > CARI Warrior
Chinese
Color
Orange
Black
Blue
Purple
Green
Deep Blue
Laman Utama
Forum
Fokus
Semasa
Gosip Socmed
Kolumnis
Search
4111
View
58
Reply

Kisah Seram Rumahku

[Copy link]

Author: ummizie    From the mobile phone    Show all posts   Read mode

Post time 27-12-2018 11:28 PM From the mobile phone | Show all posts
Tuan tanah marah sangat tu!
Reply

Use magic Report

Post time 27-12-2018 11:45 PM From the mobile phone | Show all posts
Amboi seram nya cte TT niii.  Boleh jugak tt bertahan duk umah tu ek? Kalau sy, mmg dh lme kluar.  Xnak laaaa duk tmpt creepy gtu
Reply

Use magic Report

Post time 28-12-2018 12:30 PM | Show all posts
hardcorenye gangguan.
bertabah la TT
aku dulu masa menyewa kat Kerinchi (Vista), pernah la kena jerkah mcm TT kena
tapi tak la kuat sgt
aku tengah tido mengiring ke kanan
benda tu jerkah betul-betul kat telinga kiri aku
bunyi macam suara pompuan.
dia hoi sekali betul betul kat telinga.
terus aku terbangun terduduk. terpinga-pinga la kejap, loading pikir sape yg jerkah.
sah2 aku sorang dlm bilik.
Reply

Use magic Report

Post time 28-12-2018 01:27 PM | Show all posts
Noyen replied at 28-12-2018 12:30 PM
hardcorenye gangguan.
bertabah la TT
aku dulu masa menyewa kat Kerinchi (Vista), pernah la kena je ...

Masa duduk rumah sewa dulu pernah kena jerkah. Time tu takde anak lagi. Suami keluar ada hal.Nak tido. Mengiring. Betul2 dekat telinga. HA!! TIDO... Terkejut aku. Dua kali kena macam tu.
Reply

Use magic Report

Post time 28-12-2018 06:45 PM | Show all posts
tunggu sambungan tt.. hmmmm...

Rate

1

View Rating Log

Reply

Use magic Report

Post time 4-1-2019 12:02 PM | Show all posts
Ada sambungan lagi tak TT?
Reply

Use magic Report

Post time 4-1-2019 03:46 PM From the mobile phone | Show all posts
Kuarters tu area mana
Reply

Use magic Report

Post time 9-1-2019 12:21 PM From the mobile phone | Show all posts
Aku pnh mcm ko ddk sorg2 dgn anak laki outstation ddk rumah kuarters lame2..xkne gangguan pn aku takut tdo selubung dlm selimut lampu bukak kalo aku jd ko aku lebih rela duit keluar huhuhuhu
Reply

Use magic Report

Post time 11-1-2019 11:56 AM | Show all posts
menarik seram cerita tt ni
harap ada sambungan ye lepas kes lesung batu tu
Reply

Use magic Report

Author
 Author| Post time 13-1-2019 11:58 AM | Show all posts
Kak-Leen replied at 27-12-2018 11:28 PM
Tuan tanah marah sangat tu!

kann....huuuu
Reply

Use magic Report

Author
 Author| Post time 13-1-2019 12:00 PM | Show all posts
nipskacang replied at 27-12-2018 11:45 PM
Amboi seram nya cte TT niii.  Boleh jugak tt bertahan duk umah tu ek? Kalau sy, mmg dh lme kluar.  X ...

tu la...dlm takut2 tu berani jgk aku ni..kalau di fikir2 balik..hihihi..
Reply

Use magic Report

Author
 Author| Post time 13-1-2019 12:01 PM | Show all posts
Noyen replied at 28-12-2018 12:30 PM
hardcorenye gangguan.
bertabah la TT
aku dulu masa menyewa kat Kerinchi (Vista), pernah la kena je ...

ye...yg jerkah aku tu pompuan...kuat giler wei suara tu...
Reply

Use magic Report

Author
 Author| Post time 13-1-2019 12:02 PM | Show all posts
dr1234 replied at 28-12-2018 01:27 PM
Masa duduk rumah sewa dulu pernah kena jerkah. Time tu takde anak lagi. Suami keluar ada hal.Nak  ...

hihihi...
Reply

Use magic Report

Author
 Author| Post time 13-1-2019 12:04 PM | Show all posts
halimi78 replied at 28-12-2018 06:45 PM
tunggu sambungan tt.. hmmmm...

tq...jap lagi sy sambung..
Reply

Use magic Report

Author
 Author| Post time 13-1-2019 12:05 PM | Show all posts
mitz@r replied at 4-1-2019 12:02 PM
Ada sambungan lagi tak TT?

ada..jap lg sy sambung..
Reply

Use magic Report

Author
 Author| Post time 13-1-2019 12:07 PM | Show all posts

kat terengganu...hihi..
Reply

Use magic Report

Author
 Author| Post time 13-1-2019 12:11 PM | Show all posts
NurAlia14 replied at 9-1-2019 12:21 PM
Aku pnh mcm ko ddk sorg2 dgn anak laki outstation ddk rumah kuarters lame2..xkne gangguan pn aku tak ...

mmg nak pindah..tp laki aku yg tak nak...hari tu macam nak gaduh dah bincang psl ni..dia tetap ngan keputusan dia tak nak pindah..pastu..yang kisah paling latest ni, kami pun dah ada bwk ustaz dtg rumah, suruh tgk2 kawasan rumah..dlm rumah semua..suh dh ustaz tu scan..pastu ustaz tu pun ader buat solat hajat..alhamdulillah..skrg ni mmg dah ok...ustaz tu pun kata..mungkin masa kena tu dia ade singgah kejap..tp kalau menumpang atau menetap umah aku ni..mmg takde ..benda tu hnya lalu dan siggah gitu je...
Reply

Use magic Report

Author
 Author| Post time 13-1-2019 12:12 PM | Show all posts
C1k_J4h replied at 11-1-2019 11:56 AM
menarik seram cerita tt ni
harap ada sambungan ye lepas kes lesung batu tu

ye jap lagi...sambung..tunggu..hihi
Reply

Use magic Report

Author
 Author| Post time 13-1-2019 12:15 PM | Show all posts
sibuk sikit smggu 2 ni, tak sempat  nak karang cite..hihi

sambung lepas bunyi2 dlm umah tu, esoknya tu..rumah tu macam ok la sikit, perasaan aku pun takde la rasa seram sgt..aku rasa macam ok je dr hari ke hari..hidup aku pun rasa bahagia gitu..hihihisakit kat bahu ngan leher pun dah hilang, aku pun dah  rajin jgk la baca2 al quran kat umah, kalu tak sebelum ni kadang2 jarang2 sgt baca alquran, malam jumaat je baca yasinhuuuulaki aku pun dah jarang sgt2 dh gi outstationkeje kat opis dia jekalau gi outstation pun tak lama macam dulu la paling lama pun smggu je..kkdg tu 3 hari..gitu je laaku pun dah berani duk berdua ngan anak aku kalau dia luar kejap2 gitubunyi2 pelik2 pun takde, aku tido pun lena ..

okselang beberapa bulan..

mak ngan anak sedara aku, nama effa, umur 11 tahun, dtg la umah aku..kebetulan cuti sekolah, duk smggu je pun, sonok la aku sbb ramai dlm umah, biasa tiga beranak je..laki pun pandai, sejak mak ngan effa ader pandai balik lewat2 malamso..bila dah hidup rasa bahagia dan aman damai ni..tiba2 timbul la pulak kisah seram yang baru..huuuada satu hari tu mak ngan effa tido kat ruang tamu, tido kat depan tv..kami 3 beranak tido dlm bilik, esok pg bangun nak gi keje mak aku ckp..mlm td tv terbukak sendiri, mak ingat, mmg mak tutup tv tu ..mak tutup kul 11 mlm..pastu kul 3 ke 4 pg gitu mak sedar tiba2 sbb dgr macam bunyi2 tgk2 tv terpasang..mak pun amik remote tutup..aku pun berhuuuuu je ladah mula stat takut balik la aku ni..aku kata ye ke..hurm..remote kat mana masa tu tertekan kot..sbb mak letak kat sebelah mak tumak aku katatak remote tu duk jauh ngn mak..bila mak aku kata gitu..aku katahurm..benda tu dtg balik kealahai
bgtau kat laki aku, laki aku sengih2 je..dia kata..benda tu nak tgk tv..biar je la..hurmmnyampah aku.. huh!

Pastu habis bab tv tu..ada 1 mlm tu, effa main ngan anak aku main masak2 ..aku duk tgk diorg tu main sambil2 tgk tv, pastu dr ekor mata aku, aku Nampak anak aku tiba2 angkat tgan, ckp JOM! Angkat tangan macam ajak kawan main sama ngan dia.aku mula2 tak layan la..aku macam buat2 tak Nampak pastu si effa tu plk ckp..mama..mama..nape adik ckp jom..adik macam ajak org main sama..huuuuu.aku kata mana adapastu effa kata..ye la mama..effa nampak adik angkat tangan td, macam ajak org aku katamana ada org kat sini..kita je..adik tu saje2 je tu berlakon..dah la main2 je..lepas main ni jom tido..masa tu mak aku dah takde kat umah aku..mak aku balik kg dahdia tinggalkan effa je duk ngn aku..laki aku mlm tu tak balik lagikejadian tu dlm kul 9.30 mlm gitu..

Aku pun tak senang duduk dh tgk tv, terus ajak diorg  masuk biliksuh bwk mainan semua masuk bilikaku pun sambung tgk tv dlm bilikadoi..stress plk akumemikirkan adakah benda tu dtg balik..huuuuuuuuuuuuuuuuuuuuu


Nanti aku sambung lgnk rehat jap..

Rate

1

View Rating Log

Reply

Use magic Report

Post time 13-1-2019 02:07 PM | Show all posts
ummizie replied at 13-1-2019 12:15 PM
sibuk sikit smggu 2 ni, tak sempat  nak karang cite..hihi

sambung lepas bunyi2 dlm umah tu, eso ...

fuhh..almak.seramnye
kena rajin baca ayat kursi, 3 kul kat anak tu
risau dia berkenan nnt
Reply

Use magic Report

Author
 Author| Post time 13-1-2019 02:41 PM | Show all posts
C1k_J4h replied at 13-1-2019 02:07 PM
fuhh..almak.seramnye
kena rajin baca ayat kursi, 3 kul kat anak tu
risau dia berkenan nnt

yer..skrg ni..malam2 sblm tido letak anak sebelah tu, bacakan dia al fatihah, ayat 3 qul, ayat kursi, 2 ayat terakhir surah al baqarah, doa tido, mmg tiap2 malam baca, kat umah mmg sentiasa pasang radio bacaan al quran, pukul 6.30 ptg je pasang radio tu, tutup kul 7 pg esok...
Reply

Use magic Report

Post time 13-1-2019 04:01 PM | Show all posts
beraninya ko dik...
kalau akak la..mmg dah kuar dari rumah tu...


terengganu tu daerah mana? paka?
Reply

Use magic Report

Author
 Author| Post time 13-1-2019 04:06 PM | Show all posts
d_anne04 replied at 13-1-2019 04:01 PM
beraninya ko dik...
kalau akak la..mmg dah kuar dari rumah tu...

biarlah rahsia kak..huuu..
Reply

Use magic Report

Post time 14-1-2019 04:28 PM | Show all posts
ummizie replied at 13-1-2019 12:04 PM
tq...jap lagi sy sambung..

dah baca.. tgh  tunggu sambungan kpd sambungan plak..
Reply

Use magic Report

Post time 14-1-2019 06:48 PM From the mobile phone | Show all posts
Tunggu sambungan.. gigih aku membaca..
Reply

Use magic Report

You have to log in before you can reply Login | Register | Facebook Login

Points Rules

 CARI App
Get it FREE Apple App Store
Get it FREE Google play
 Instagram
cari_infonet
FOLLOW
Copyright © 1996-2019 Cari Internet Sdn Bhd All Rights Reserved(483575-W)
0.051004s Gzip On
Quick Reply To Top Return to the list