JAWATAN KOSONG! Jadi penulis freelance kami dan berpeluang menang hadiah wang tunai berjumlah RM300! Klik sini > CARI Warrior
Chinese
Color
Orange
Black
Blue
Purple
Green
Deep Blue
Laman Utama
Forum
Fokus
Semasa
Gosip Socmed
Infozon
Search
5241
View
62
Reply

Kisah Seram Rumahku

[Copy link]

Author: ummizie       Show all posts   Read mode

Author
 Author| Post time 13-1-2019 12:07 PM | Show all posts

kat terengganu...hihi..
Reply

Use magic Report

Author
 Author| Post time 13-1-2019 12:11 PM | Show all posts
NurAlia14 replied at 9-1-2019 12:21 PM
Aku pnh mcm ko ddk sorg2 dgn anak laki outstation ddk rumah kuarters lame2..xkne gangguan pn aku tak ...

mmg nak pindah..tp laki aku yg tak nak...hari tu macam nak gaduh dah bincang psl ni..dia tetap ngan keputusan dia tak nak pindah..pastu..yang kisah paling latest ni, kami pun dah ada bwk ustaz dtg rumah, suruh tgk2 kawasan rumah..dlm rumah semua..suh dh ustaz tu scan..pastu ustaz tu pun ader buat solat hajat..alhamdulillah..skrg ni mmg dah ok...ustaz tu pun kata..mungkin masa kena tu dia ade singgah kejap..tp kalau menumpang atau menetap umah aku ni..mmg takde ..benda tu hnya lalu dan siggah gitu je...
Reply

Use magic Report

Author
 Author| Post time 13-1-2019 12:12 PM | Show all posts
C1k_J4h replied at 11-1-2019 11:56 AM
menarik seram cerita tt ni
harap ada sambungan ye lepas kes lesung batu tu

ye jap lagi...sambung..tunggu..hihi
Reply

Use magic Report

Author
 Author| Post time 13-1-2019 12:15 PM | Show all posts
sibuk sikit smggu 2 ni, tak sempat  nak karang cite..hihi

sambung lepas bunyi2 dlm umah tu, esoknya tu..rumah tu macam ok la sikit, perasaan aku pun takde la rasa seram sgt..aku rasa macam ok je dr hari ke hari..hidup aku pun rasa bahagia gitu..hihihisakit kat bahu ngan leher pun dah hilang, aku pun dah  rajin jgk la baca2 al quran kat umah, kalu tak sebelum ni kadang2 jarang2 sgt baca alquran, malam jumaat je baca yasinhuuuulaki aku pun dah jarang sgt2 dh gi outstationkeje kat opis dia jekalau gi outstation pun tak lama macam dulu la paling lama pun smggu je..kkdg tu 3 hari..gitu je laaku pun dah berani duk berdua ngan anak aku kalau dia luar kejap2 gitubunyi2 pelik2 pun takde, aku tido pun lena ..

okselang beberapa bulan..

mak ngan anak sedara aku, nama effa, umur 11 tahun, dtg la umah aku..kebetulan cuti sekolah, duk smggu je pun, sonok la aku sbb ramai dlm umah, biasa tiga beranak je..laki pun pandai, sejak mak ngan effa ader pandai balik lewat2 malamso..bila dah hidup rasa bahagia dan aman damai ni..tiba2 timbul la pulak kisah seram yang baru..huuuada satu hari tu mak ngan effa tido kat ruang tamu, tido kat depan tv..kami 3 beranak tido dlm bilik, esok pg bangun nak gi keje mak aku ckp..mlm td tv terbukak sendiri, mak ingat, mmg mak tutup tv tu ..mak tutup kul 11 mlm..pastu kul 3 ke 4 pg gitu mak sedar tiba2 sbb dgr macam bunyi2 tgk2 tv terpasang..mak pun amik remote tutup..aku pun berhuuuuu je ladah mula stat takut balik la aku ni..aku kata ye ke..hurm..remote kat mana masa tu tertekan kot..sbb mak letak kat sebelah mak tumak aku katatak remote tu duk jauh ngn mak..bila mak aku kata gitu..aku katahurm..benda tu dtg balik kealahai
bgtau kat laki aku, laki aku sengih2 je..dia kata..benda tu nak tgk tv..biar je la..hurmmnyampah aku.. huh!

Pastu habis bab tv tu..ada 1 mlm tu, effa main ngan anak aku main masak2 ..aku duk tgk diorg tu main sambil2 tgk tv, pastu dr ekor mata aku, aku Nampak anak aku tiba2 angkat tgan, ckp JOM! Angkat tangan macam ajak kawan main sama ngan dia.aku mula2 tak layan la..aku macam buat2 tak Nampak pastu si effa tu plk ckp..mama..mama..nape adik ckp jom..adik macam ajak org main sama..huuuuu.aku kata mana adapastu effa kata..ye la mama..effa nampak adik angkat tangan td, macam ajak org aku katamana ada org kat sini..kita je..adik tu saje2 je tu berlakon..dah la main2 je..lepas main ni jom tido..masa tu mak aku dah takde kat umah aku..mak aku balik kg dahdia tinggalkan effa je duk ngn aku..laki aku mlm tu tak balik lagikejadian tu dlm kul 9.30 mlm gitu..

Aku pun tak senang duduk dh tgk tv, terus ajak diorg  masuk biliksuh bwk mainan semua masuk bilikaku pun sambung tgk tv dlm bilikadoi..stress plk akumemikirkan adakah benda tu dtg balik..huuuuuuuuuuuuuuuuuuuuu


Nanti aku sambung lgnk rehat jap..

Rate

1

View Rating Log

Reply

Use magic Report

Post time 13-1-2019 02:07 PM | Show all posts
ummizie replied at 13-1-2019 12:15 PM
sibuk sikit smggu 2 ni, tak sempat  nak karang cite..hihi

sambung lepas bunyi2 dlm umah tu, eso ...

fuhh..almak.seramnye
kena rajin baca ayat kursi, 3 kul kat anak tu
risau dia berkenan nnt
Reply

Use magic Report

Author
 Author| Post time 13-1-2019 02:41 PM | Show all posts
C1k_J4h replied at 13-1-2019 02:07 PM
fuhh..almak.seramnye
kena rajin baca ayat kursi, 3 kul kat anak tu
risau dia berkenan nnt

yer..skrg ni..malam2 sblm tido letak anak sebelah tu, bacakan dia al fatihah, ayat 3 qul, ayat kursi, 2 ayat terakhir surah al baqarah, doa tido, mmg tiap2 malam baca, kat umah mmg sentiasa pasang radio bacaan al quran, pukul 6.30 ptg je pasang radio tu, tutup kul 7 pg esok...
Reply

Use magic Report

Post time 13-1-2019 04:01 PM | Show all posts
beraninya ko dik...
kalau akak la..mmg dah kuar dari rumah tu...


terengganu tu daerah mana? paka?
Reply

Use magic Report

Author
 Author| Post time 13-1-2019 04:06 PM | Show all posts
d_anne04 replied at 13-1-2019 04:01 PM
beraninya ko dik...
kalau akak la..mmg dah kuar dari rumah tu...

biarlah rahsia kak..huuu..
Reply

Use magic Report

Post time 14-1-2019 04:28 PM | Show all posts
ummizie replied at 13-1-2019 12:04 PM
tq...jap lagi sy sambung..

dah baca.. tgh  tunggu sambungan kpd sambungan plak..
Reply

Use magic Report

Post time 14-1-2019 06:48 PM From the mobile phone | Show all posts
Tunggu sambungan.. gigih aku membaca..
Reply

Use magic Report

Author
 Author| Post time 15-1-2019 08:16 AM | Show all posts
halimi78 replied at 14-1-2019 04:28 PM
dah baca.. tgh  tunggu sambungan kpd sambungan plak..

hihihi...nati aku sambung..skrg ni keje banyak plk..nati free2 aku sambung cito
Reply

Use magic Report

Author
 Author| Post time 15-1-2019 08:31 AM | Show all posts
emera replied at 14-1-2019 06:48 PM
Tunggu sambungan.. gigih aku membaca..

tq sbb sudi baca..
Reply

Use magic Report

Post time 17-1-2019 12:07 AM From the mobile phone | Show all posts
Noyen replied at 28-12-2018 12:30 PM
hardcorenye gangguan.
bertabah la TT
aku dulu masa menyewa kat Kerinchi (Vista), pernah la kena je ...

Vista tu menyeramkan.. Dulu anak buah akak dok menyewa sana sbb dia belajar kat UM. Bila pergi jenguk dia, mmg akak make sure balik dari sana sebelum 6pm.
Reply

Use magic Report

Post time 31-1-2019 12:42 PM | Show all posts
Kak-Leen replied at 17-1-2019 12:07 AM
Vista tu menyeramkan.. Dulu anak buah akak dok menyewa sana sbb dia belajar kat UM. Bila pergi jen ...

kalau dok blok depan2 ok la kak leen sebab dekat dgn guard, dgn jalanraya.kalau blok belakang2 tu seram sikit.
mcm blok 4 tu, lif dia kat belakang. sunyi je malam2.
seram nak naik lif malam sorang2.
tapi lagi seram time lif rosak.
pernah sampai dari kampung pukul 1 pagi dengan luggage.
baru pas ujan, lif rosak. tangga pulak air bertakung2.
ade tingkat yg lampu kat tangga tu rosak.
ade yg jatuh tergolek plak kang.
menyumpah2 masa tu terus lupa pasal hantu. menyumpah management je masa tu
nasib la tengah membebel sorang2 kat tangga tu ade jiran bangla tingkat 10 nak naik.
dia offer nak angkatkan luggage sampai tingkat 10.
dr tingkat 10 sampai 14 tu usung sorang2 sambil sambung membebel.

kejadian seram lain, lif rosak masa bulan puasa.
balik keje kol 6 tu nak kena panjat tangga naik umah tingkat 14 tu jugak.
Reply

Use magic Report

Post time 4-2-2019 11:21 PM From the mobile phone | Show all posts
Mana sambungannya?
Reply

Use magic Report

Post time 9-2-2019 12:10 AM | Show all posts
nape ek laki TT beriye taknak pindah?
Reply

Use magic Report

Post time 9-2-2019 08:39 AM From the mobile phone | Show all posts
ummizie replied at 15-1-2019 08:31 AM
tq sbb sudi baca..

Sambung lagi tttttt. Sekarang masih ada gangguan?
Reply

Use magic Report

Post time 18-2-2019 02:13 PM | Show all posts
lama dah tt xupdate...
Reply

Use magic Report

Post time 22-2-2019 03:55 PM | Show all posts
aikkk...kata ada sambungannya.......tak kan stop mcm ni je....
Reply

Use magic Report

Post time 12-4-2019 04:49 PM | Show all posts
zlina replied at 22-2-2019 03:55 PM
aikkk...kata ada sambungannya.......tak kan stop mcm ni je....

HOI   !!!
TIDO !!!















Reply

Use magic Report

You have to log in before you can reply Login | Register | Facebook Login

Points Rules

 CARI App
Get it FREE Google play
 Instagram
cari_infonet
FOLLOW
Copyright © 1996-2019 Cari Internet Sdn Bhd All Rights Reserved(483575-W)
0.046330s Gzip On
Quick Reply To Top Return to the list