Chinese
Color
Orange
Black
Blue
Purple
Green
Deep Blue
Laman Utama
Forum
Fokus
Semasa
Gosip Socmed
Infozon
Search
1234Next
Return to list New
3747
View
76
Reply

[Jenayah] penipu jual beg tipu harga ori kena COUGHT

[Copy link]

Author: johnlava       Show all posts   Read mode

Author
Post time 12-1-2019 07:49 PM | Show all posts |Read mode


celaka la ni semua, meniaga kafirun tarak peduli halal haram, semua dorang sodok cambabi daaa pangai makan hasil haram

pastu claim pembayar cukai tertinggi. camsial




Chanel ciplak




BUTIK terkenal di Jalan Bukit Bintang, Kuala Lumpur dikesan mengaut keuntungan mudah dengan menjual barangan tiruan jenama terkenal kepada pelanggan.

Difahamkan, ada antara barangan tiruan berkenaan dipercayai diperoleh dari luar negara berharga tidak sampai RM100 namun dijual sama seperti harga barangan asli mencecah ribuan ringgit setiap satu.

Bagaimanapun, kegiatan penjualan barangan tiruan menggunakan jenama terkenal Chanel oleh butik itu berjaya dihidu penguat kuasa Kementerian Perdagangan Dalam Negeri dan Hal Ehwal Pengguna (KPDNHEP) Kuala Lumpur yang melakukan serbuan pada jam 11 pagi semalam.

Ketua Pegawai Penguat Kuasa Negeri (KPPN), Low Swee Hon berkata, serbuan menerusi Ops Akta Perihal Dagangan (APD) itu dibuat bersama wakil cap dagang jenama berkenaan di negara ini yang mengenal pasti produk dijual di butik berkenaan sebagai tiruan.

Katanya, dalam serbuan itu KPDNHEP merampas 33 unit barang tiruan jenama Chanel bernilai RM10,253.

Antara barangan yang dirampas adalah 22 unit aksesori wanita, sembilan unit pakaian dan dua unit beg tangan.

Semua barangan menggunakan jenama Chanel itu dikenal pasti sebagai tiruan oleh wakil cap dagang jenama berkenaan yang turut serta dalam operasi yang diadakan jam 11 pagi semalam, katanya ketika dihubungi hari ini.

Swee Hon berkata, semua barangan tiruan yang dirampas di butik itu dijual pada harga sama seperti barangan asli yang mana paling murah berharga RM300 hinggalah mencecah ribuan ringgit.

Katanya, sikap pengguna yang mudah ditipu menyebabkan ada peniaga mengambil kesempatan dengan menjual barangan tiruan sebagai barangan asli.

Rampasan barangan berkenaan dibuat mengikut Akta Perihal Dagangan (APD) 2011 dan KPDNHEP menasihatkan pengguna berhati-hati termasuk ketika membeli di butik terkenal, katanya.



Rate

2

View Rating Log

Reply

Use magic Report

Post time 12-1-2019 08:01 PM | Show all posts
Padan laa muka yang terbeli ciplak dengan niat  memunjuk2.  
Reply

Use magic Report

Post time 12-1-2019 08:03 PM From the mobile phone | Show all posts
Salah eja tu.
Nak i betulkan ke
Reply

Use magic Report

Post time 12-1-2019 08:13 PM From the mobile phone | Show all posts
Sepatutnya tulis lah nama butik tu... supaya org lain tak terpedaya jugak
Reply

Use magic Report

Post time 12-1-2019 08:29 PM From the mobile phone | Show all posts
Cought?

Reply

Use magic Report

Post time 12-1-2019 08:31 PM | Show all posts
kena cought...wakkakakakakakkakakaka

hang saja kan bro...wakakakakakakaka
Reply

Use magic Report

Post time 12-1-2019 08:34 PM From the mobile phone | Show all posts
ape kah ejaan salah....
Reply

Use magic Report

Post time 12-1-2019 08:36 PM From the mobile phone | Show all posts
Bring = brought
So caught = cought?
Hahaha lebih berminat dengan itu daripada berita
Reply

Use magic Report

Post time 12-1-2019 08:47 PM From the mobile phone | Show all posts
@noraidil ,
ko bagi la kredit seketul dua pada lava. selalu aku perasan ko bagi kredit kat orang yang buka thread. ni ko tak bagi keran dia lava. apa punya dol la ko ni. dia buat baik, ko puji la, dia buat jahat ko cantas habis habisan. jangan la menunjuk sangat berat sebelah ko tu.
@admin6

sekian. kalau rasa aku betul, sedekah la kredit ribu ribu.
Reply

Use magic Report

Post time 12-1-2019 08:59 PM From the mobile phone | Show all posts
lanun_darat replied at 12-1-2019 08:47 PM
@noraidil ,
ko bagi la kredit seketul dua pada lava. selalu aku perasan ko bagi kredit kat orang ya ...


Dia bukak thread dgn mukadimmah maki hamun kott...tu yg tak dpt kredit...kena semelih je....


Sian kannnn.....
Reply

Use magic Report

Post time 12-1-2019 09:07 PM From the mobile phone | Show all posts
jazaa100 replied at 12-1-2019 08:59 PM
Dia bukak thread dgn mukadimmah maki hamun kott...tu yg tak dpt kredit...kena semelih je....

...

mod penah bagi kredit pada forumer yang maki hamun, kenapa tidak yang ini ?
Reply

Use magic Report

Post time 12-1-2019 09:10 PM From the mobile phone | Show all posts
lanun_darat replied at 12-1-2019 09:07 PM
mod penah bagi kredit pada forumer yang maki hamun, kenapa tidak yang ini ?

Ala kan biasa org kata, buat baik berkali kali tapi dek jahat sekali, org hafal yg jahat tu je lah....

Dlm kes laba ni pun sama gak...dia buat jahat berkali kali, buat baik sekali, org hafal yg jahat je lahhh....

Reply

Use magic Report

Post time 12-1-2019 09:48 PM From the mobile phone | Show all posts
lanun_darat replied at 12-1-2019 09:07 PM
mod penah bagi kredit pada forumer yang maki hamun, kenapa tidak yang ini ?

Dari dulu suka buat masalah lagi nak minta kredit cehhh.. maki2 mod pulak tuh.. orang kurang ajar macam tuh nak kena bagi muka macam bagi lepas anjing yang tersepit...
Reply

Use magic Report

Post time 12-1-2019 09:56 PM | Show all posts
lanun_darat replied at 12-1-2019 12:47 PM
@noraidil ,
ko bagi la kredit seketul dua pada lava. selalu aku perasan ko bagi kredit kat orang ya ...

mmg tk layak pun beliau dpt kredit .....

beribu lg manusia di sini yg buka thread lebih berilmiah dgn sopan santun tk dpt kredit pun...

sikit pn mereka tak kempunan mengemis nk dptkan kredit...
in the end bkn blh tukar kepada uang ringgit...
nk kredit pergi la thread kutip kacang... tkkn itu pun heshe tak reti


Reply

Use magic Report

Post time 12-1-2019 09:57 PM From the mobile phone | Show all posts
Butik apa kat jalan bkt bintang yg jual jenama chanel?
Katanya terkenal?
Reply

Use magic Report

Author
 Author| Post time 12-1-2019 09:57 PM | Show all posts
SissySembah replied at 12-1-2019 09:56 PM
mmg tk layak pun beliau dpt kredit .....

beribu lg manusia di sini yg buka thread lebih berilm ...

mak kau babi
-1020






Rate

1

View Rating Log

Reply

Use magic Report

Author
 Author| Post time 12-1-2019 09:58 PM | Show all posts
cHimo replied at 12-1-2019 09:48 PM
Dari dulu suka buat masalah lagi nak minta kredit cehhh.. maki2 mod pulak tuh.. orang kurang ajar  ...

kau anak anjing tersepit

-390


Rate

1

View Rating Log

Reply

Use magic Report

Author
 Author| Post time 12-1-2019 10:08 PM | Show all posts
CharlesDera replied at 12-1-2019 08:31 PM
kena cought...wakkakakakakakkakakaka

hang saja kan bro...wakakakakakakaka

jual beg tiruan kena COUGHT

kasi perwakilan beg tiruan aman aman selamber je mintak kontrak gomen


Reply

Use magic Report

Post time 12-1-2019 10:21 PM From the mobile phone | Show all posts
Laba,
Caught = kena tangkap,
Bila kau cakap "kena caught" = kena kena tangkap.....
Tapi umum tau ko bodo bahloul, Math fail, la ni ingrish pulak flop
Reply

Use magic Report

Author
 Author| Post time 12-1-2019 10:23 PM | Show all posts
pyropura replied at 12-1-2019 10:21 PM
Laba,
Caught = kena tangkap,
Bila kau cakap "kena caught" = kena kena tangkap.....

bahahaha

kau bodoh teramat bodoh

tak tahu kisah mula COUGHT

tongong kau



Reply

Use magic Report

You have to log in before you can reply Login | Register | Facebook Login

Points Rules

 CARI App
Get it FREE Google play
 Twitter
 Instagram
cari_infonet
FOLLOW
Copyright © 1996-2019 Cari Internet Sdn Bhd All Rights Reserved(483575-W)
Private Cloud provided by IPSERVERONE
0.090518s Gzip On
Quick Reply To Top Return to the list