JAWATAN KOSONG! Jadi penulis freelance kami dan berpeluang menang hadiah wang tunai berjumlah RM300! Klik sini > CARI Warrior
Chinese
Color
Orange
Black
Blue
Purple
Green
Deep Blue
Laman Utama
Forum
Fokus
Semasa
Gosip Socmed
Kolumnis
Search
2998
View
76
Reply

[Jenayah] penipu jual beg tipu harga ori kena COUGHT

[Copy link]

Author: johnlava       Show all posts   Read mode

Author
 Author| Post time 12-1-2019 11:32 PM | Show all posts
winamp05 replied at 12-1-2019 11:28 PM
tak de masalah, ada benda kalau kita buat bukan masuk dalam hilang sabar. contoh bunuh nyamuk yang ...

so apa masalahnya. masuk surga pun bukan dgn amalan kita, amalan baik ke amalan buruk ke tak gerenti masuk surga, ye tak?
masuk surga hanya dgn redha Allah.

mana kau tahu Allah redho dgn kau??





Reply

Use magic Report

Author
 Author| Post time 12-1-2019 11:34 PM | Show all posts
winamp05 replied at 12-1-2019 11:31 PM
ini orang kata menganjing. menganjing ni kalau tak kena caya memang nampak yang kita ni pendek aka ...

kalau niat nak menganjing tapi tak sampai kat orang kau nak menganjjing , tu pendek akal.
kalau sampai, sampai target kau terasa dia teranjign walau kau tak reply dia, tu maknanya panjang akal.










Reply

Use magic Report

Post time 12-1-2019 11:36 PM | Show all posts
johnlava replied at 12-1-2019 11:32 PM
so apa masalahnya. masuk surga pun bukan dgn amalan kita, amalan baik ke amalan buruk ke tak geren ...

kan nabi kata, islam, iman, amal dan ihsan. macam aku jelaskan tadi.... aku ko dia semua orang tak tau pun dapat masuk ke tak. tapi Allah tu maha pengasih. ihsan tu sifat Allah, kita nak redha Allah, kita nak ihsan Allah tapi kita sendiri berlaku zalim kepada sesama makhluk.

Allah letak rule senang je, buat baik, dengan ihsan Allah, kita masuk le syurga Allah. Buat jahat, dengan murka Allah yang cipta kita, masuk le kita keneraka. logik disitu, buat baik dibalas baik, buat jahat dibalas jahat. simple kan ? memaki hamun tu sikat dikeji kan ? masih nak harap kan syurga ? lain la ko bukan muslim, ko deny kata kata aku, ko pusing kata kata aku berkenaaan hal ni, ko kufur. simple kan ? betul tak lava ?
Reply

Use magic Report

Post time 12-1-2019 11:39 PM | Show all posts
johnlava replied at 12-1-2019 11:34 PM
kalau niat nak menganjing tapi tak sampai kat orang kau nak menganjjing , tu pendek akal.
kalau s ...

bukan terasa, tapi orang yang tinggi akal ni mudah nampak kedangkalan orang. lebih lebih lagi dalam hal menganjing. orang yang pendek akal ni dia fikir diri dia buat tu... sampai lah hajat dan niat dia tu menganjingkan orang. pada mata orang tinggi budi pekerti, tinggi akalnya... dia nampak kedangkalan orang sebegini. cakap mudah dia... kita pikir orang sakit hati dek kerana lidah kita. tapi hakikatnya, orang tak rasa apa apa pun, tambah pulak, ni forum. bukan duania nyata. betul tak lava ?

Rate

1

View Rating Log

Reply

Use magic Report

Author
 Author| Post time 12-1-2019 11:40 PM | Show all posts
winamp05 replied at 12-1-2019 11:36 PM
kan nabi kata, islam, iman, amal dan ihsan. macam aku jelaskan tadi.... aku ko dia semua orang tak ...

berbelit la kau

kejab amalan baik buruk tak gerenti amsuk neraka, kejab ikut logik kau, kejab dgn redho Allah.

apa arrr



Reply

Use magic Report

Author
 Author| Post time 12-1-2019 11:42 PM | Show all posts
winamp05 replied at 12-1-2019 11:39 PM
bukan terasa, tapi orang yang tinggi akal ni mudah nampak kedangkalan orang. lebih lebih lagi dala ...

dah tay pun forum, yg kau nak melalak cam anjing apsal kalau kau tak sakit hati

belit lagi

deyyy, nak khutbah tunggu jumaat je la


Reply

Use magic Report

Post time 12-1-2019 11:44 PM | Show all posts
johnlava replied at 12-1-2019 11:40 PM
berbelit la kau

kejab amalan baik buruk tak gerenti amsuk neraka, kejab ikut logik kau, kejab d ...

nampak tak betapa akal ko susah nak hadam benda simple ni ? jadi lava.... kita ambik la jalan mudah... sabar... jada lidah.... jaga hati... jadi muslim yang baik... ko muslim kan ? tunjuk la pada orang, kita umat islam ni bagus. ada sorang ulama tu aku tak ingat sapa... dia penah cakap. Aku pegi ke negeri orang kafir, aku nampak ahlak islam pada mereka. tapi aku pegi ke negeri islam, aku nampak ahlak kafir pada mereka. menghina, mengeji, memaki orang tu kan sifat tercela. sifat ahli neraka. kita ni muslim kan ? tunjukkan pada dunia yang kita muslim lava. ada ahlak terpuji.


macam mana kita deny dan pusing sekali pun, sikap yang kita tunjukan akan tetap mempengaruhi iman kita. pada kita benda ni seronok seronok, hakikatnya, malaikat 24 jam menulis keburukan kita. so lava, sabar je la ye lepas ni. ok ?

Rate

1

View Rating Log

Reply

Use magic Report

Post time 12-1-2019 11:45 PM | Show all posts
johnlava replied at 12-1-2019 11:42 PM
dah tay pun forum, yg kau nak melalak cam anjing apsal kalau kau tak sakit hati

belit lagi

cakap macam ni bukan khutbah, dan nak nasihat orang tak perlu tunggu jumaat lava. ko pun tau kan ? ko muslim kan ?
Reply

Use magic Report

Author
 Author| Post time 12-1-2019 11:46 PM | Show all posts
winamp05 replied at 12-1-2019 11:44 PM
nampak tak betapa akal ko susah nak hadam benda simple ni ? jadi lava.... kita ambik la jalan muda ...

sapa ulamak tu?? yg citer pasal mayat jadi babi tu ke??

mesti dia tak pernah nampak pompuan berhijab kena pelangkung kat negara kafer


Reply

Use magic Report

Post time 12-1-2019 11:47 PM | Show all posts
ko sambung la merepek, aku doakan nick ni ada lagi esok pagi. aku nak gi makan. babai.
Reply

Use magic Report

Author
 Author| Post time 12-1-2019 11:48 PM | Show all posts
winamp05 replied at 12-1-2019 11:45 PM
cakap macam ni bukan khutbah, dan nak nasihat orang tak perlu tunggu jumaat lava. ko pun tau kan ? ...

bahahaha

ulamamak citer pergi negara muslim gini, pi negara kafer gitu, kau percaya dia ulamak

lembab kau ni




Reply

Use magic Report

Post time 12-1-2019 11:48 PM | Show all posts
johnlava replied at 12-1-2019 11:46 PM
sapa ulamak tu?? yg citer pasal mayat jadi babi tu ke??

mesti dia tak pernah nampak pompuan ber ...

hasan al bana tak silap aku.... kalau tak silap la... aku lupa.... deny selagi boleh lava... tapi aku tau, jauh dalam hati ko mengiyakan kata kata aku. jari dan lidah ko selagi boleh buat buat tak nampak. kan ? so... deny selagi boleh... pusing selagi ko masih ada nafas lava....
Reply

Use magic Report

Author
 Author| Post time 12-1-2019 11:49 PM | Show all posts
winamp05 replied at 12-1-2019 11:47 PM
ko sambung la merepek, aku doakan nick ni ada lagi esok pagi.  aku nak gi makan. babai.

woiii, sabar la sikit. belum habis lagi kau dah nak pi makan.

apa arrrr, tak reti sabar ke??

masuk neraka la kau sebab tak bersabar




Reply

Use magic Report

Post time 12-1-2019 11:49 PM | Show all posts
johnlava replied at 12-1-2019 11:48 PM
bahahaha

ulamamak citer pergi negara muslim gini, pi negara kafer gitu, kau percaya dia ulamak
...

untuk orang yang berfikir.... ye aku percaya dan aku nampak jelas depan mata hari ni lava....

udah la... aku nak gi makan. nak ikot jom. aku kat bangsar.
Reply

Use magic Report

Author
 Author| Post time 12-1-2019 11:51 PM | Show all posts
winamp05 replied at 12-1-2019 11:48 PM
hasan al bana tak silap aku.... kalau tak silap la... aku lupa.... deny selagi boleh lava... tapi  ...

tak kira la sapa, kalau dah mengagungkan kafer pemakan babi, kafer syirik menduakan tuhan, kafer tak percaya tuhan, kafer penentang tuhan, tak ada dah akhlak dia.

takyah dah kau quote dia




Reply

Use magic Report

Post time 12-1-2019 11:53 PM | Show all posts
johnlava replied at 12-1-2019 11:51 PM
tak kira la sapa, kalau dah mengagungkan kafer pemakan babi, kafer syirik menduakan tuhan, kafer t ...

baiklah... aku tak quote lagi dah lepas ni. carik quote lain pulak.
Reply

Use magic Report

Author
 Author| Post time 12-1-2019 11:53 PM | Show all posts
winamp05 replied at 12-1-2019 11:49 PM
untuk orang yang berfikir.... ye aku percaya dan aku nampak jelas depan mata hari ni lava....

u ...

tak baik makan malam malam, sabar tahan nafsu mencekik tu lagi afdal dari start motor pi isi tembolok





Reply

Use magic Report

Post time 12-1-2019 11:54 PM | Show all posts
johnlava replied at 12-1-2019 11:53 PM
tak baik makan malam malam, sabar tahan nafsu mencekik tu lagi afdal dari start motor pi isi tembo ...

aku tak makan apa apa lagi... last aku makan pagi tadi. roti je sekeping. lapar la.
Reply

Use magic Report

Author
 Author| Post time 12-1-2019 11:55 PM | Show all posts
winamp05 replied at 12-1-2019 11:54 PM
aku tak makan apa apa lagi... last aku makan pagi tadi. roti je sekeping. lapar la.

salah kau la tak ikut nasihat nabi makan sebelum lapar, brenti sebelum kenyang
lagi mau citer pasal sabar








Reply

Use magic Report

Post time 12-1-2019 11:56 PM | Show all posts
johnlava replied at 12-1-2019 11:55 PM
salah kau la tak ikut nasihat nabi makan sebelum lapar, brenti sebelum kenyang
lagi mau citer pas ...

ye aku salah.
Reply

Use magic Report

You have to log in before you can reply Login | Register | Facebook Login

Points Rules

 CARI App
Get it FREE Google play
 Instagram
cari_infonet
FOLLOW
Copyright © 1996-2019 Cari Internet Sdn Bhd All Rights Reserved(483575-W)
0.043764s Gzip On
Quick Reply To Top Return to the list