Chinese
Color
Orange
Black
Blue
Purple
Green
Deep Blue
Laman Utama
Forum
Fokus
Semasa
Gosip Socmed
Infozon
Search
12Next
Return to list New
1267
View
37
Reply

[Tempatan] Harga Petrol RON95 & RON97 Turun, Diesel Naik Mulai Esok (12/01/19)

[Copy link]

Author: stadlearnt    From the mobile phone    Show all posts   Read mode

Author
Post time 12-1-2019 09:04 PM | Show all posts |Read mode
BERMULA esok (12/01), harga runcit bagi petrol RON95 dan RON97 masing-masing turun lagi sebanyak 1 sen. Manakala harga diesel pula naik 1 sen. Harga bahan api dan diesel itu berkuat kuasa jam 12:01 pagi ini, 12/01/2019 hingga 18/01/2019.



Ini bermakna, harga RON95 turun daripada RM1.93 kepada RM1.92 seliter. Bahan api RON97 pula turun kepada RM2.22 berbanding RM2.23 seliter sebelum ini. Manakala diesel pula naik daripada RM2.04 kepada RM2.05 seliter.

Sebelum ini, Menteri Kewangan, Lim Guan Eng dalam satu kenyataan berkata akan menurunkan harga bahan api pada kadar lebih rendah sejajar dengan trend penurunan harga pasaran minyak mentah dunia.

Penetapan daripada bulanan kepada mingguan juga akan membolehkan pengguna menikmati perubahan harga lebih cepat.

Untuk info dengan lebih lanjut. Sila Klik halaman ini.



Rate

1

View Rating Log

Reply

Use magic Report

Post time 12-1-2019 09:13 PM From the mobile phone | Show all posts
Yeah.....

PH memang prihatinnn.......
Reply

Use magic Report

Post time 12-1-2019 09:37 PM From the mobile phone | Show all posts
jazaa100 replied at 12-1-2019 09:13 PM
Yeah.....

PH memang prihatinnn.......

1 sen yg berharga... pujilah gomen haha
Reply

Use magic Report

Post time 28-1-2019 11:20 PM | Show all posts
jazaa100 replied at 12-1-2019 09:13 PM
Yeah.....

PH memang prihatinnn.......

Boleh tahan juga kerana ada turunkan harga dan dapatikan Petronas buat promotion dengan minyak baru mereka PRIMAX 95 Drive Pro. Belanja RM 30 dengan minyak baru ini pada 1-3 Feb dapatkan jimatkan RM1 dengan belikan barang dekat kedai Mesra #TryTheFuel
Reply

Use magic Report

Post time 28-1-2019 11:24 PM | Show all posts
Tapi lain dengan harga kualiti minyak juga penting daripada harga. Petronas macam akan melancarkan minyak produk baru yang panggil PRIMAX 95 Drive Pro yang mempunyai fungsi yang lebih kuat dan bersih kepada enjin kereta macam boleh cubakan fungsi minyak baru ini.
Reply

Use magic Report

Post time 28-1-2019 11:29 PM | Show all posts
Harga Petrol sekarang ini memang bergantung dekat harga pasaran dunia tapi Petronas mempunyai minyak yang baru dipanggilkan PRIMAX 95 Drive Pro ini dapat fungsi kereta dengan lebih bagus dalam keadaan yang bersih. Pada masa ini, minyak 95 yang murah dan kualiti pun dapat jaminan memang baik.
Reply

Use magic Report

Post time 29-1-2019 09:59 PM | Show all posts
lemon88 replied at 28-1-2019 11:29 PM
Harga Petrol sekarang ini memang bergantung dekat harga pasaran dunia tapi Petronas mempunyai minyak ...

Dulu bukan guna petronas 95 ke? ni baru lagi ke? nama 95 pulak... apa lagi beza ni?
Reply

Use magic Report

Post time 29-1-2019 10:01 PM | Show all posts
lemon88 replied at 28-1-2019 11:20 PM
Boleh tahan juga kerana ada turunkan harga dan dapatikan Petronas buat promotion dengan minyak bar ...

Bestnya ada promosi blh jimat RM1 beli barang dekat mesra... Hari ini saya tenggok petronas tukar iklan ni apa pertukaran RON95 ni?
Reply

Use magic Report

Post time 29-1-2019 10:33 PM | Show all posts
kooimin87 replied at 29-1-2019 09:59 PM
Dulu bukan guna petronas 95 ke? ni baru lagi ke? nama 95 pulak... apa lagi beza ni?

Nampak juga hari ini dekat surat khabar tentang Petronas minyak baru ini PRIMAX 95 Pro Drive macam hebat dengan cara istimewa yang mereka hasilkan minyak ini dengan formula sendiri. Kereta yang gunakan minyak ini akan berfungsi dengan lebih baik dan enjin lebih bersih. Kerana jika barang minyak lekat kat enjin akan jejaskan fungsi enjin kereta.
Reply

Use magic Report

Post time 29-1-2019 10:41 PM | Show all posts
pen_till replied at 29-1-2019 10:01 PM
Bestnya ada promosi blh jimat RM1 beli barang dekat mesra... Hari ini saya tenggok petronas tukar  ...

Saya pun ada nampak dengan promosi ini tapi perlu belanja RM 30 dengan minyak baru PRIMAX 95 Drive Pro mereka. Fungsi minyak baru ini dah menambahkan baik berbanding PRIMAX 95 yang dahulu. Salah satu fungsi minyak ini yang saya suka dengan kerana boleh jagakan keadaan enjin kereta lebih bersih.
Reply

Use magic Report

Post time 29-1-2019 10:43 PM | Show all posts
lemon88 replied at 28-1-2019 11:29 PM
Harga Petrol sekarang ini memang bergantung dekat harga pasaran dunia tapi Petronas mempunyai minyak ...

Rupanya macam ini, hari ini macam merupakan Petronas keluarkan minyak baru ini dan nampak banyak orang sedang beratur untuk tunggu isi minyak baru ini. Nampak perlu tunggu beberapa hari dulu baru ada peluang untuk cubakan minyak ini.
Reply

Use magic Report

Post time 31-1-2019 07:45 PM | Show all posts
Ramai orang tgh sebut pasal petrol baru kat petronas. Jadi saya pon pergi sibuk kan diri tgk ada yang baru nya.... Kalau nak banding dgn ron95 yang lain, saya rasa elok juga formula baru tu... Especially masa berhenti-behenti, area rumah saya byk trafik light  
Reply

Use magic Report

Post time 31-1-2019 07:52 PM | Show all posts
Kalau naik moto cap turun temurun macam saya, pakai petrol apa pon sama je... minyak nak habis isi je memana
Reply

Use magic Report

Post time 31-1-2019 07:59 PM From the mobile phone | Show all posts
Naik ber sen2 ... Time turun 1 sen jer?
Reply

Use magic Report

Post time 31-1-2019 07:59 PM | Show all posts
abnegation replied at 31-1-2019 07:52 PM
Kalau naik moto cap turun temurun macam saya, pakai petrol apa pon sama je... minyak nak habis isi j ...

Kalau naik moto saya kurang pasti, tapi bagi saya, petrol kereta saya mmg memilih sikit, sayang kereta.. Saya pakai petronas yang baru tu, saja nak test elok juga performance dia.. Tekan minyak sikit je respon cantik jee
Reply

Use magic Report

Post time 31-1-2019 08:01 PM From the mobile phone | Show all posts
Apa2 pun jgnlah kita terpedaya dgn kencing nobita
FB_IMG_1546846768593.jpg
Reply

Use magic Report

Post time 31-1-2019 08:53 PM | Show all posts
Sebab tu penting kita pandai buat pilihan... timbang dulu betul-betul sebelum buat keputusan... ye dok?
Reply

Use magic Report

Post time 31-1-2019 09:23 PM | Show all posts
crimsonkel replied at 31-1-2019 07:59 PM
Kalau naik moto saya kurang pasti, tapi bagi saya, petrol kereta saya mmg memilih sikit, sayang ke ...

Nanti saya cuba minyak baru tu dekat kereta kakak saya.. Dia pon jenis sokong petronas juga... Tumpang tanya, minyak yang baru tu apa yang elok nya?
Reply

Use magic Report

Post time 31-1-2019 09:29 PM | Show all posts
abnegation replied at 31-1-2019 09:23 PM
Nanti saya cuba minyak baru tu dekat kereta kakak saya.. Dia pon jenis sokong petronas juga... Tum ...

Ada minyak baru mestila cuba, nak guna lama minyak ke? petronas ada buat F1 jadi minyak dia org penting utk kerata... aku percaya prixma 95 mmg luar biasa jika bukan petronas x akan kaji semula lagi
Reply

Use magic Report

Post time 31-1-2019 09:30 PM | Show all posts
crimsonkel replied at 31-1-2019 07:59 PM
Kalau naik moto saya kurang pasti, tapi bagi saya, petrol kereta saya mmg memilih sikit, sayang ke ...

Ye ke... aku lihat website petronas cakap dua kali ganda penjagaan enjin kita... harap minyak ni blh jalan lama dan tahan panas jadi kerata x makan minyak...
Reply

Use magic Report

12Next
Return to list New
You have to log in before you can reply Login | Register | Facebook Login

Points Rules

 CARI App
Get it FREE Google play
 Twitter
 Instagram
cari_infonet
FOLLOW
Copyright © 1996-2019 Cari Internet Sdn Bhd All Rights Reserved(483575-W)
Private Cloud provided by IPSERVERONE
0.113000s Gzip On
Quick Reply To Top Return to the list