JAWATAN KOSONG! Jadi penulis freelance kami dan berpeluang menang hadiah wang tunai berjumlah RM300! Klik sini > CARI Warrior
Chinese
Color
Orange
Black
Blue
Purple
Green
Deep Blue
Laman Utama
Forum
Fokus
Semasa
Gosip Socmed
Kolumnis
Search
12Next
Return to list New
1947
View
37
Reply

[Jenayah] ..bekas ketua hakim yang baru saja hina raja kantoi la pulak.

[Copy link]

Author: pyropura    From the mobile phone    Show all posts   Read mode

Author
Post time 13-1-2019 12:37 AM From the mobile phone | Show all posts |Read mode
Abdul Hamid mengaku cuai, silap fakta

Sehari selepas tampil membuat dakwaan terhadap Sultan Muhammad V dan Dr Mahathir Mohamad, bekas ketua hakim negara Abdul Hamid Mohamed menarik balik kata-katanya.

Malah beliau mengaku cuai dalam kenyataan yang menyenaraikan kesilapan Sultan Muhammad V semasa baginda menjadi Yang di-Pertuan Agong.

Antara lain Abdul Hamid mendakwa Mahathir berkunjung ke Istana Negara untuk mengangkat sumpah sebagai perdana menteri tanpa diundang pada 9 Mei tahun lalu.

Dengan rendah diri dan dengan penuh penyesalan, saya memohon maaf kepada YAB Perdana Menteri Tun Dr Mahathir di atas kesilapan itu dan apa-apa persepsi negatif terhadap beliau yang disebabkan oleh kesilapan dan komen itu.

Saya juga mengangkat sembah ke bawah Duli Yang Maha Mulia Seri Paduka Baginda Yang Di-Pertuan Agong memohon maaf kiranya terdapat apa-apa kesilapan fakta yang melibatkan baginda dalam rencana itu walaupun - setakat ini - belum ada sesiapa yang menunjuknya.

Saya juga memohon maaf kepada semua pihak yang telah menyiarkan rencana itu dan kepada semua pembaca di atas kesilapan dan kecuaian saya itu, kata Abdul Hamid melalui kenyataan yang disiarkan di blognya, hari ini.

Tak kemukakan alasan

Semalam, Malaysiakini melaporkan kenyataan Abdul Hamid yang mendakwa Sultan Muhammad V melakukan beberapa kesilapan semasa menduduki takhta, termasuk berhubung pengampunan ke atas Presiden PKR, Anwar Ibrahim.

Abdul Hamid berkata, adalah satu kesilapan bagi baginda untuk memberitahu Mahathir bahawa baginda bersetuju untuk mengampunkan Anwar.

Selain itu Abdul Hamid juga menyentuh semasa pemerintahan Sultan Muhammad V sebagai Yang di-Pertuan Agong, baginda sering mengadakan majlis angkat sumpah di luar waktu pejabat.
Reply

Use magic Report

Author
 Author| Post time 13-1-2019 12:38 AM From the mobile phone | Show all posts
Kata Abdul Hamid apa yang berlaku selepas pilihan raya umum ke-14 ialah Mahathir pergi ke istana untuk mengangkat sumpah sebagai perdana menteri.

Dakwanya, tindakan Dr Mahathir itu kerana takut kiranya akan berlaku lompatan parti oleh ahli-ahli parlimen yang baru dipilih itu yang akan menyebabkan PH kehilangan majoriti.

Sementara itu, Abdul Hamid turut mengambil sepenuh tanggungjawab terhadap kenyataan itu.

Saya terima kenyataan itu sepenuhnya. Saya akui bahawa saya telah membuat kesilapan fakta dan juga komen yang berbangkit daripada kesilapan fakta itu dalam penulisan rencana itu.

Saya akui ia disebabkan oleh kecuaian saya sendiri dan saya tidak mengemukakan apa-apa alasan (excuse) di atas kesilapan itu. Saya bertanggungjawab penuh, katanya.
Reply

Use magic Report

Post time 13-1-2019 12:52 AM From the mobile phone | Show all posts
Geng BN kan
Reply

Use magic Report

Post time 13-1-2019 01:16 AM From the mobile phone | Show all posts
Orang umur 50ish keatas kena pantau apa yg diorg post. Kkdg ikut hati sgt post
Reply

Use magic Report

Post time 13-1-2019 01:28 AM From the mobile phone | Show all posts
Mana pegi ngo2 melayu? Tak nak buat laporan polis ke? Dulu kes abdul kadir jasin tegur sultan, menggelabah gila suruh mintak maap sampai nak report polis bagai..

Ni tegur agong kot. Salah statement plak tu

Reply

Use magic Report

Post time 13-1-2019 02:34 AM From the mobile phone | Show all posts
Ketua hakim bukan malaikat. Kata deme nanti... Heheh
Reply

Use magic Report

Post time 13-1-2019 02:55 AM | Show all posts
hasanah ex CIA Malaysia tu anak dia kah?
Reply

Use magic Report

Post time 13-1-2019 03:11 AM | Show all posts
Alhamdulillah. I hope this issue is now settled once and for all.
Reply

Use magic Report

Author
 Author| Post time 13-1-2019 03:45 AM From the mobile phone | Show all posts
dauswq replied at 13-1-2019 02:55 AM
hasanah ex CIA Malaysia tu anak dia kah?

Yuppp, katanya ex-CJ pro-Umno ni bapak Senah spy kepam barua Jibun tuh
Reply

Use magic Report

Post time 13-1-2019 03:47 AM | Show all posts

Aii pun terperanjat bila baca semalam part yang pergi istana membangunkan agong + tidak diundang.

Sebab peristiwa itu terjadi masa aii masih bernafas lagi. Tgk youtube tgk live di fb.

Bengap punya bekas hakim.
Reply

Use magic Report

Author
 Author| Post time 13-1-2019 03:49 AM From the mobile phone | Show all posts
melnanzz replied at 13-1-2019 03:11 AM
Alhamdulillah. I hope this issue is now settled once and for all.

Mana boleh lari gitu saja, seorang exCJ ungkit pasal Agong's constitutional right pulak, sedangkan cina yg sebut fornicate je tu pun kena. Hamid ni lagi besar kesalahan nya ... Dan status dia tuh  
Reply

Use magic Report

Post time 13-1-2019 05:16 AM | Show all posts
pyropura replied at 13-1-2019 03:45 AM
Yuppp, katanya ex-CJ pro-Umno ni bapak Senah spy kepam barua Jibun tuh

patutlah begitu 'emosional'
Reply

Use magic Report

Post time 13-1-2019 05:45 AM | Show all posts
pyropura replied at 12-1-2019 11:45 AM
Yuppp, katanya ex-CJ pro-Umno ni bapak Senah spy kepam barua Jibun tuh

Oh si bapa 007 jane bon malaya rupanya!

Patutlah sanyam najib!
Reply

Use magic Report

Post time 13-1-2019 05:53 AM From the mobile phone | Show all posts
pyropura replied at 13-1-2019 03:49 AM
Mana boleh lari gitu saja, seorang exCJ ungkit pasal Agong's constitutional right pulak, sedangkan ...

Fornicate tu berzina..tuduh sesiapa berzina pun memang besar dalam islam..kena ada bukti dan lain lain..

Si tua ni cuma silap fakta berkenaan tun m ke istana tanpa diundang..kalau hina pun hina tun m lah..yang sudah pasti tun m xkan benarkan tindakan di ambil ke atas beliau..

Perkara perkara lain yg dinyatakan berkenaan agung tu adalah fakta..
Reply

Use magic Report

Post time 13-1-2019 06:21 AM From the mobile phone | Show all posts
mengkritik tak sama dgn menghina.jangan samakan bekas hakim ni dgn tahanan tahanan polis yg mengeluarkan kata kata yg menghina sultan tu. bekas hakim ni tersilap faktar tu je.
Reply

Use magic Report

Post time 13-1-2019 06:52 AM From the mobile phone | Show all posts
Emotional sampai x double check..tak sabar nk tekan publish..harap masa jd hakim dulu dia x emotional sampai yg bersalah terlepas, yg inesen dihukum sbb tak study fakta betul2
Reply

Use magic Report

Post time 13-1-2019 08:24 AM From the mobile phone | Show all posts
takkan takda tindakan tatatertib kott   .  kalau macam tu senanglah cakap apapun lepas tu kata silap  .  
Reply

Use magic Report

Post time 13-1-2019 09:14 AM | Show all posts
saya minta maaf ok fine

biasa dah tu
Reply

Use magic Report

Post time 13-1-2019 09:35 AM | Show all posts
tangkap je tua kutuk tak sedar diri tu.   tengah mabuk kot buat posting bingai tu...  berbelit2 sgt ayat beliau..  
Reply

Use magic Report

Post time 13-1-2019 11:07 AM | Show all posts
ini org suruhan madey.dia kantoi part madey ...subjek utama artikel psl  bekas ydpa...tapi org yg paling utama dia minta maaf  ialah pm.kalau tak pasal madey tu ...dia takkan  tarik balik.capisce?
Reply

Use magic Report

Author
 Author| Post time 13-1-2019 01:42 PM From the mobile phone | Show all posts
zorrro_03 replied at 13-1-2019 09:35 AM
tangkap je tua kutuk tak sedar diri tu.   tengah mabuk kot buat posting bingai tu...  berbelit2 sgt  ...

Dah tetua tu kan elok duk masjid je berzikir ka, qiyamulail ka, kan bro
Reply

Use magic Report

Post time 13-1-2019 01:45 PM | Show all posts
pyropura replied at 13-1-2019 01:42 PM
Dah tetua tu kan elok duk masjid je berzikir ka, qiyamulail ka, kan bro

aku agak tengah pening..  
Reply

Use magic Report

Post time 13-1-2019 03:55 PM From the mobile phone | Show all posts
Yang penting i dah lepaskan apa yang terbuku dihati. Then retract statement tu semua & apologize. Simple. Somehow, i relieved.
Reply

Use magic Report

Post time 13-1-2019 06:06 PM | Show all posts
melnanzz replied at 13-1-2019 03:11 AM
Alhamdulillah. I hope this issue is now settled once and for all.

ada tak awak cakap benda yang sama bila marhaen2 yang terlepas cakap kat fesbuk ari tu apologize?....


Reply

Use magic Report

Post time 13-1-2019 08:09 PM From the mobile phone | Show all posts
1st dia senaraikan kesilapan2 YDPA, sekarang dia cakap dia yg silap. Moral of the story, klau x tau hujung pangkal lbh baik dok senyap2.
Reply

Use magic Report

12Next
Return to list New
You have to log in before you can reply Login | Register | Facebook Login

Points Rules

 CARI App
Get it FREE Apple App Store
Get it FREE Google play
 Instagram
cari_infonet
FOLLOW
Copyright © 1996-2019 Cari Internet Sdn Bhd All Rights Reserved(483575-W)
0.049016s Gzip On
Quick Reply To Top Return to the list