JAWATAN KOSONG! Jadi penulis freelance kami dan berpeluang menang hadiah wang tunai berjumlah RM300! Klik sini > CARI Warrior
Chinese
Color
Orange
Black
Blue
Purple
Green
Deep Blue
Laman Utama
Forum
Fokus
Semasa
Gosip Socmed
Kolumnis
Search
4217
View
127
Reply

[Tempatan] Seorang warga malaysia berketurunan DNA pahlawan Perak sedang mabuk ketum di media sosial.

[Copy link]

Author: FOTHER-MUCKER       Show all posts   Read mode

Author
Post time 13-1-2019 05:56 AM | Show all posts |Read mode
Edited by FOTHER-MUCKER at 12-1-2019 03:40 PM

Individu dakwa pemilik sebenar Kerajaan Malaysia
AMRAN ALI | 12 Jan 2019


Ahmad Abdul Kadir menunjukkan Keris Sempena Riau yang dimilikinya.


MELAKA - Seorang lelaki di sini mengaku dirinya mempunyai kaitan dengan kerabat diraja serta pemilik sebenar Kerajaan Malaysia.

Individu bernama Ahmad Abdul Kadir Ismail, 46 tetapi mengelarkan dirinya sebagai Sultan Sheikh Ahmad Abdul Kadir Iskandar D'zulkarnain mendakwa memiliki seluruh kekayaan di negara ini.
Malah Ahmad Abdul Kadir berkata, dia turut mempunyai harta kekayaan dan wang tunai berjumlah bertrilion dolar di beberapa negara termasuk di Hong Kong, China, Kemboja, Bangladesh dan Thailand.
"Saya dalam proses untuk mengambil alih negara ini. Biarpun hakikatnya sudah diambil alih namun kini baharu saya menguar-uarkannya. Cuma masalahnya ia dinafikan oleh politik di negara ini sejak dahulu.
"Saya sudah bergerak menuntut hak saya sejak lima tahun lalu iaitu semenjak Oktober 2013 malah pernah menyatakan hasrat untuk menemui kesemua raja-raja di negara ini serta Perdana Menteri,Tun Dr Mahathir Mohamad namun tidak dilayan," katanya dalam sidang media itu yang turut diiringi beberapa pengikut di sebuah inap desa di Sungai Rambai, hari ini.
Beliau turut mengadakan majlis suai kenal bersama puluhan mengikut termasuk dihadiri kerabat diraja.



Ahmad Abdul Kadir bersama salah satu dokumen mengenai pemilikan asetnya di luar negara.


Ahmad Abdul Kadir yang menetap di rumah keluarga mertua di Sungai Rambai sejak lima tahun lalu berkata, beliau ada menyimpan banyak alat kebesaran terutama keris kebesaran di raja termasuk Keris Sempena Riau, Keris dari Bukit Siguntang, Pedang Hang Li Poh, Jade Tujuh Naga, Pedang Cheng Ho dan pinggan di zaman Dinasti Ming.
Dakwanya lagi, kesemua sultan dan ahli politik di negara ini sudah hilang status kerakyatan dan mendakwa pernah mengambil tindakan saman terhadap Kerajaan Malaysia berikutan kuasa yang ada kini sebagai tidak sah.
"Saya tidak perlu ditabalkan sebagai sultan sebab saya sudah tersedia menjadi sultan. Saya berasal dari Kuala Kangsar, Perak namun mempunyai lebih ramai pengikut di sebelah selatan negara ini.
"Saya juga adalah simbol semua bangsa meliputi Melayu, Cina, India, Arab serta Yahudi. Saya adalah tuan punya negara Malaysia atau Tanah Melayu," katanya.




Tambahnya lagi, kewujudannya adalah bertujuan untuk seluruh rakyat Malaysia dan dunia bagi mengembalikan kegemilangan negara, bangsa dan agama.
"Apa yang saya perjuangkan adalah bukan untuk diri saya sendiri tetapi adalah untuk semua rakyat di negara ini.
"Saya hanya menuntut hak saya dan bukannya hak orang lain," katanya.
dakwa pemilik sebenar Kerajaan Malaysia


https://www.sinarharian.com.my/article/7112

Rate

1

View Rating Log

Reply

Use magic Report

Author
 Author| Post time 13-1-2019 06:02 AM | Show all posts

Ahmad menunjukkan Keris Sempena Riau yang dimilikinya.

Sabtu | 12 Januari 2019

MELAKA - Seorang lelaki di sini mengaku dirinya mempunyai kaitan dengan kerabat diraja serta pemilik sebenar Kerajaan Malaysia.
Individu bernama Ahmad Abdul Kadir Ismail, 46 tetapi mengelarkan dirinya sebagai Sultan Sheikh Ahmad Abdul Kadir Iskandar D'zulkarnain mendakwa memiliki seluruh kekayaan di negara ini.
Malah Ahmad Abdul Kadir berkata, dia turut mempunyai harta kekayaan dan wang tunai berjumlah bertrilion dolar di beberapa negara termasuk di Hong Kong, China, Kemboja, Bangladesh dan Thailand.
"Saya dalam proses untuk mengambil alih negara ini. Biarpun hakikatnya sudah diambil alih namun kini baharu saya menguar-uarkannya. Cuma masalahnya ia dinafikan oleh politik di negara ini sejak dahulu.
"Saya sudah bergerak menuntut hak saya sejak lima tahun lalu iaitu semenjak Oktober 2013 malah pernah menyatakan hasrat untuk menemui kesemua raja-raja di negara ini serta Perdana Menteri,Tun Dr Mahathir Mohamad namun tidak dilayan," katanya dalam sidang media itu yang turut diiringi beberapa pengikut di sebuah inap desa di Sungai Rambai, hari ini.
Beliau turut mengadakan majlis suai kenal bersama puluhan mengikut termasuk dihadiri kerabat diraja.


Ahmad bersama salah satu dokumen mengenai pemilikan asetnya di luar negara.

Ahmad Abdul Kadir yang menetap di rumah keluarga mertua di Sungai Rambai sejak lima tahun lalu berkata, beliau ada menyimpan banyak alat kebesaran terutama keris kebesaran di raja termasuk Keris Sempena Riau, Keris dari Bukit Siguntang, Pedang Hang Li Poh, Jade Tujuh Naga, Pedang Cheng Ho dan pinggan di zaman Dinasti Ming.
Dakwanya lagi, kesemua sultan dan ahli politik di negara ini sudah hilang status kerakyatan dan mendakwa pernah mengambil tindakan saman terhadap Kerajaan Malaysia berikutan kuasa yang ada kini sebagai tidak sah.
"Saya tidak perlu ditabalkan sebagai sultan sebab saya sudah tersedia menjadi sultan. Saya berasal dari Kuala Kangsar, Perak namun mempunyai lebih ramai pengikut di sebelah selatan negara ini.
"Saya juga adalah simbol semua bangsa meliputi Melayu, Cina, India, Arab serta Yahudi. Saya adalah tuan punya negara Malaysia atau Tanah Melayu," katanya.


Tambahnya lagi, kewujudannya adalah bertujuan untuk seluruh rakyat Malaysia dan dunia bagi mengembalikan kegemilangan negara, bangsa dan agama.
"Apa yang saya perjuangkan adalah bukan untuk diri saya sendiri tetapi adalah untuk semua rakyat di negara ini.
"Saya hanya menuntut hak saya dan bukannya hak orang lain," katanya.





__________________

Rate

1

View Rating Log

Reply

Use magic Report

Post time 13-1-2019 06:04 AM From the mobile phone | Show all posts
Nmpk nau gilernye
Reply

Use magic Report

Post time 13-1-2019 06:07 AM | Show all posts
Malah Ahmad Abdul Kadir berkata, dia turut mempunyai harta kekayaan dan wang tunai berjumlah bertrilion dolar di beberapa negara termasuk di Hong Kong, China, Kemboja, Bangladesh dan Thailand.
Ahmad Abdul Kadir yang menetap di rumah keluarga mertua di Sungai Rambai sejak lima tahun lalu


Rate

1

View Rating Log

Reply

Use magic Report

Author
 Author| Post time 13-1-2019 06:11 AM | Show all posts
harap harap ni bukan si budak laba dari porem CI ni
Reply

Use magic Report

Post time 13-1-2019 07:34 AM From the mobile phone | Show all posts
dani-rox replied at 13-1-2019 06:07 AM

Hahaha! Kaya tapi menumpang rumah mertua. Mertua dia tak malu ke dapat menantu camni?
Reply

Use magic Report

Post time 13-1-2019 07:43 AM From the mobile phone | Show all posts
Perlu juga orang sebegini memeriahkan suasana...

Mudah terhibur.

Reply

Use magic Report

Post time 13-1-2019 07:46 AM From the mobile phone | Show all posts
Ada pengikut plak tuhh
Reply

Use magic Report

Post time 13-1-2019 07:48 AM From the mobile phone | Show all posts
Goood luck la ye.
Moga berjaya la.
Jangan lupe makan ubat lah bro
Reply

Use magic Report

Post time 13-1-2019 07:55 AM From the mobile phone | Show all posts
Mcm mana kau nak ambil alih negara ni? Nak lancarkan perang ke atas Agong?
Reply

Use magic Report

Post time 13-1-2019 08:01 AM From the mobile phone | Show all posts
Ingatkan dok kat istana....
Reply

Use magic Report

Post time 13-1-2019 08:07 AM From the mobile phone | Show all posts
Modus operandi cam sama dengan scammer Nigeria dakwa milik harta jota jota
Reply

Use magic Report

Post time 13-1-2019 08:10 AM From the mobile phone | Show all posts
gilo ke ape ni hahaaah
Reply

Use magic Report

Post time 13-1-2019 08:11 AM From the mobile phone | Show all posts
Orang klu dah kaya sgt x hingin nk claim negara ni bagai... aman damai jah nikmati kekayaan tu stay oversea holiday sana sini naik private jet socialite satu dunia.. wartawan pon rajin melayan siap ade mic tv3 rtm sume hehe...
Reply

Use magic Report

Post time 13-1-2019 08:12 AM From the mobile phone | Show all posts
Setau aku org gila kan tak boleh kawen sbb tak waras. Camne boleh lepas plak ni
Reply

Use magic Report

Post time 13-1-2019 08:15 AM From the mobile phone | Show all posts
Another Kamal Ashnawi in the making ka? Hahahaha..
Maciam2 penyakit dalam donia ni.. delusional sungguh..
Reply

Use magic Report

Post time 13-1-2019 08:30 AM From the mobile phone | Show all posts
orang otak tak centre gini aku tak pelik sebab mmg dari kecik dah pernah jumpa. tapi yang aku pelik wartawan2 mainstream media boleh bagi wide coverage & publicity untuk segala angan2 & pembohongan dia. dia ni dengan sultan melaka, orang yg mengaku rasul, orang yg mengaku nabi patut diletak kat satu pulau bersama pengikut2 mereka & kita tengok apa jadi. kalau buat satu program realiti utk merakamkan 'kegilaan' mereka di pulau tersebut tentu jauh lebih lawak dari prog maharajalawak & jauh lebih drama dari prog survivor
Reply

Use magic Report

Post time 13-1-2019 08:34 AM | Show all posts
penyakit org melayu, berlumba2 ngaku keturunan raja, takpon ngaku imam mahadi.
seronok sungguh boleh fefeeling keturunan mulia god's chosen people.
Reply

Use magic Report

Post time 13-1-2019 08:58 AM From the mobile phone | Show all posts
Ya ampooonnnn buat malu akak yang dari kuala kangso ....buat malu orang kuala kangso. ..buat malu orang perak wehhhhh
Reply

Use magic Report

Post time 13-1-2019 09:04 AM From the mobile phone | Show all posts
gila harta...
gila kuasa....
gila nama..

semua gila....
Reply

Use magic Report

Post time 13-1-2019 09:07 AM From the mobile phone | Show all posts
Saya bersedia menuntut Amerika utk memberi laluan sbg King of the mereka...
Reply

Use magic Report

Post time 13-1-2019 09:15 AM From the mobile phone | Show all posts
Sama geng dgn sultan2 melaka:


Reply

Use magic Report

Post time 13-1-2019 09:16 AM From the mobile phone | Show all posts
taikor replied at 13-1-2019 09:07 AM
Saya bersedia menuntut Amerika utk memberi laluan sbg King of the mereka...

Ya ampun gila babinya.

Bayar dia 1 trillion usd sehari



Persoalan aku senang je. Aku Tak pedoli dgn si gila Babi pemilik semesta Alam ni.


Pengikut dia tu... Kebabian apa engkau ikot si gila Babi neh? Astagaaaaa...
Reply

Use magic Report

Post time 13-1-2019 09:19 AM From the mobile phone | Show all posts
Banyak harta tapi menumpang di rumah mertua

Ok
Reply

Use magic Report

Post time 13-1-2019 09:33 AM | Show all posts
Dakwanya lagi, kesemua sultan dan ahli politik di negara ini sudah hilang status kerakyatan dan mendakwa pernah mengambil tindakan saman terhadap Kerajaan Malaysia berikutan kuasa yang ada kini sebagai tidak sah.
"Saya tidak perlu ditabalkan sebagai sultan sebab saya sudah tersedia menjadi sultan. Saya berasal dari Kuala Kangsar, Perak namun mempunyai lebih ramai pengikut di sebelah selatan negara ini.
"Saya juga adalah simbol semua bangsa meliputi Melayu, Cina, India, Arab serta Yahudi. Saya adalah tuan punya negara Malaysia atau Tanah Melayu," katanya.


adoiii sakit perut aku gelak.

oleh sb umur dia x cecah 50 lag. ak nak tanya la dulu dia sklh mana? makpak dia simpan kat mana semua keris2 hikmat dia tu eh? sedara mara korang gila mcm ni jgk ke.
Reply

Use magic Report

You have to log in before you can reply Login | Register | Facebook Login

Points Rules

 CARI App
Get it FREE Apple App Store
Get it FREE Google play
 Instagram
cari_infonet
FOLLOW
Copyright © 1996-2019 Cari Internet Sdn Bhd All Rights Reserved(483575-W)
0.048266s Gzip On
Quick Reply To Top Return to the list