JAWATAN KOSONG! Jadi penulis freelance kami dan berpeluang menang hadiah wang tunai berjumlah RM300! Klik sini > CARI Warrior
Chinese
Color
Orange
Black
Blue
Purple
Green
Deep Blue
Laman Utama
Forum
Fokus
Semasa
Gosip Socmed
Kolumnis
Search
12Next
Return to list New
1210
View
25
Reply

[Politik] Najib troll - UTC, rakyat sarawak kena lagi

[Copy link]

Author: tobby    From the mobile phone    Show all posts   Read mode

Author
Post time 13-1-2019 09:53 AM From the mobile phone | Show all posts |Read mode
Saya rasa tiada orang boleh ambil serius dengan apa-apa pengumuman Kerajaan hari ini.

Sebab apa? Biasanya keputusan mereka hanya boleh pakai seminggu dua. Lepas itu mereka tukar pula.

Waktu operasi UTC bertukar lagi.

Lim Guan Eng terima kritikan saya dan rakyat akhirnya agar UTC masih beri perkhidmatan sehingga malam.

Dia buat hanya untuk 7 UTC sahaja, yang lain masih tutup pukul 5 petang.

Tapi dia buat keputusan tutup UTC pada pagi pula, buka mulai pukul 1pm sahaja.

Aduh. Bijak betul Menteri Kewangan kita. Mesra rakyat sungguh.

Yang paling jelas terjejas ialah Sabah dan Sarawak, hanya boleh pergi ke UTC pada masa orang bekerja.

Kerajaan hari ini seolah-olah mendiskriminasi dan menghukum Sabah dan Sarawak dengan dasar-dasarnya, semakin jelas.

Kerajaan PH mesti anggap mereka yang duduk di Kangar, Melaka, Kuantan dan Ipoh tidak kerja pada siang hari.

Bila orang ramai mengadu mengapa masa operasi UTC dikurangkan dari 10pm kepada 7pm bulan lepas, mereka pendekkan lagi kepada 5pm.

Urusan kerajaan dan perkhidmatan kepada rakyat semakin kucar-kacir dibuatnya.
FB_IMG_1547343858858.jpg

Rate

1

View Rating Log

Reply

Use magic Report

Post time 13-1-2019 10:07 AM From the mobile phone | Show all posts
Tahniah DSN... Semua posting mempunyai fakta samaada dari segi gambar, video mahupun link. Tiada langsung unsur hasutan..Tidak sama seperti yang lain.. Semakin hari nampaknya rating DSN semakin tinggi di kacamata rakyat. Kawan2 saya dulu pun dah ramai yang U-Turn kepada pembangkang terutama kepada DSN.

Tidak perlu untuk jadi tukang fitnah untuk nak jadi popular nak menang. Cukuplah dengan penjelasan berfakta. Kekalkan momentum ini DSN. Jangan risau..seperti kata Menteri Pertahanan YB Mat Sabu..."Selagi belum dijatuhkan hukum selagi itu belum bersalah"... itu statement untuk anaknya..dan terpakai juga pada DSN..
Reply

Use magic Report

Post time 13-1-2019 10:08 AM From the mobile phone | Show all posts
Taraf menteri PH
50068677_2048293588622867_8653657342438539264_n.jpg
Reply

Use magic Report

Post time 13-1-2019 10:13 AM From the mobile phone | Show all posts
harizs replied at 13-1-2019 10:07 AM
Tahniah DSN... Semua posting mempunyai fakta samaada dari segi gambar, video mahupun link. Tiada lan ...

cuba tgk fb lim kit siang malam... truk kena haha
Reply

Use magic Report

Post time 13-1-2019 10:22 AM From the mobile phone | Show all posts
mana Sarawak tak kena hukum
sebab tanya cukai pelancongan
Reply

Use magic Report

Post time 13-1-2019 10:44 AM | Show all posts

khalid bitcoin gebang pasai harga minyak dan gaji...khalid bitcoin tau dak sewa dan beli property kat saudi arabia harga dia mahai lagu mana..wakakakakkakakakakka
Reply

Use magic Report

Post time 13-1-2019 10:52 AM From the mobile phone | Show all posts
R2D2 replied at 13-1-2019 10:22 AM
mana Sarawak tak kena hukum
sebab tanya cukai pelancongan

byr hutang dulu katanya
mcm ni la kite bukak kedai runcit pastu kite hutang ngan bank byr bln2 ade tenure,  pastu tokey bank mai beli brg kedai kite jugak dgn hutang..., pastu kite mintak hutang tu kite kena marah...  padahal dgn duit berniaga tu la nak byr utang bank...

gitu lah kot gambaran menteri level tapak kaki... buduh mcm mahacai tp perasan cerdik
Reply

Use magic Report

Post time 13-1-2019 10:57 AM | Show all posts
ni kira dah habis diskus la ni cara2 nak jimat letrik utc sebab kerajaan tara duit dan jugak sebab kerajaan naikkan tarif letrik

sendiri naikkan tarif letrik, sendiri kata letrik mahal, kena jimat cermat

bodoh camdino





Reply

Use magic Report

Author
 Author| Post time 13-1-2019 12:02 PM From the mobile phone | Show all posts
johnlava replied at 13-1-2019 10:57 AM
ni kira dah habis diskus la ni cara2 nak jimat letrik utc sebab kerajaan tara duit dan jugak sebab k ...

Hahaha.. Sendiri yg naikkan letrik sendiri tutup opis awal sbb nak jimat letrik. Rakyat pulak tpaksa ambil cuti nak pi utc
Reply

Use magic Report

Author
 Author| Post time 13-1-2019 12:05 PM From the mobile phone | Show all posts
R2D2 replied at 13-1-2019 10:22 AM
mana Sarawak tak kena hukum
sebab tanya cukai pelancongan

Cukai pelancongan ph suruh bayar, royalti 20% mati2 ph x mau bayar. Canner tu?  
Reply

Use magic Report

Post time 13-1-2019 12:49 PM From the mobile phone | Show all posts
Tahniah DSN baru nampak DSN bekerja keras utk rakyat selepas jadi pembangkang. Ini yang rakyat perlukan. Terus kan troll untuk kebaikan rakyat.
Reply

Use magic Report

Post time 13-1-2019 01:24 PM From the mobile phone | Show all posts
fahdramli replied at 13-1-2019 12:49 PM
Tahniah DSN baru nampak DSN bekerja keras utk rakyat selepas jadi pembangkang. Ini yang rakyat perlu ...

Ni baru betul ketua pembangkang, yg lain mana? Nyorok ke?
Reply

Use magic Report

Post time 13-1-2019 01:52 PM From the mobile phone | Show all posts
ezacbee replied at 13-1-2019 01:24 PM
Ni baru betul ketua pembangkang, yg lain mana? Nyorok ke?

Takut ler tu.. Berani kerana benar takpa, yg lain2 takut tak noleh cari makan lah kot..
Reply

Use magic Report

Post time 13-1-2019 02:56 PM | Show all posts
fahdramli replied at 13-1-2019 12:49 PM
Tahniah DSN baru nampak DSN bekerja keras utk rakyat selepas jadi pembangkang. Ini yang rakyat perlu ...

masa dia jadi PM pun dia kerja keras tuk rakyat gak
korang plak kerja keras sebar fitnah, sekarang baru nak menyesal

peygidahhhhhhh










Reply

Use magic Report

Author
 Author| Post time 13-1-2019 02:59 PM From the mobile phone | Show all posts
johnlava replied at 13-1-2019 02:56 PM
masa dia jadi PM pun dia kerja keras tuk rakyat gak
korang plak kerja keras sebar fitnah, sekaran ...

Tukar logo UTC suruh msia byk pulak duit.. Tang letrik nak jimat. PH sendiri yg naikkan tarif letrik sendiri yg terbeban
Reply

Use magic Report

Post time 13-1-2019 03:00 PM From the mobile phone | Show all posts
johnlava replied at 13-1-2019 02:56 PM
masa dia jadi PM pun dia kerja keras tuk rakyat gak
korang plak kerja keras sebar fitnah, sekaran ...

Tak baik tau tuduh mcm tu,, nmpak ka saya sebar fitnah.. Ish3
Reply

Use magic Report

Post time 13-1-2019 03:01 PM | Show all posts
tobby replied at 13-1-2019 02:59 PM
Tukar logo UTC suruh msia byk pulak duit.. Tang letrik nak jimat. PH sendiri yg naikkan tarif letr ...

tu la, cam bodoh je

sendiri bukak restoran, sendiri pi makan kat warung nak jimat sebab sedar restoran sendiri tu mahal cekik darah

cam tu lebih kurang




Reply

Use magic Report

Post time 13-1-2019 03:03 PM | Show all posts
fahdramli replied at 13-1-2019 03:00 PM
Tak baik tau tuduh mcm tu,, nmpak ka saya sebar fitnah.. Ish3

kau tuduh najib dulu tak kerja keras tuk rakyat, boleh plakkk


Reply

Use magic Report

Post time 13-1-2019 03:52 PM | Show all posts
DSN bukan ketua pembangkang
ketua pembangkang sekarang byk diam dlm segala isu
Reply

Use magic Report

Post time 13-1-2019 04:33 PM From the mobile phone | Show all posts
Sementara di pihak kerajaan, semua ucapan dan status2 masih mengaitkan kerajaan daulu-najib-umno-dan hutang 1tril...

Hebat bukannn???
Reply

Use magic Report

Post time 13-1-2019 04:51 PM From the mobile phone | Show all posts
harizs replied at 13-1-2019 10:08 AM
Taraf menteri PH

Ahahhahahahah..guna mesin masa xleh blah tu..hbs nk wt cmne rkyat yg memilih siap hashtag #inikalilah bagai..sabo je la
Reply

Use magic Report

Post time 13-1-2019 04:52 PM | Show all posts

hahaha memang lawak klu dah faham...
Reply

Use magic Report

Post time 13-1-2019 07:05 PM | Show all posts



skrg ni semua duk pakat pakai mesin masa terjah post2 twitter FB muntrik2 PH.....
Reply

Use magic Report

Post time 14-1-2019 12:51 AM From the mobile phone | Show all posts
Mmg selayaknye lah KERAjaan sekarang kena troll KERAjaan phitnah tak sudah2 mmg cash dapat balasan kat dunia belum kat akhirat lagi
Reply

Use magic Report

Post time 14-1-2019 09:49 AM | Show all posts
yg sokong semua kata betul
yg x sokong semua kata salah
pape jela labu
Reply

Use magic Report

12Next
Return to list New
You have to log in before you can reply Login | Register | Facebook Login

Points Rules

 CARI App
Get it FREE Apple App Store
Get it FREE Google play
 Instagram
cari_infonet
FOLLOW
Copyright © 1996-2019 Cari Internet Sdn Bhd All Rights Reserved(483575-W)
0.052401s Gzip On
Quick Reply To Top Return to the list