JAWATAN KOSONG! Jadi penulis freelance kami dan berpeluang menang hadiah wang tunai berjumlah RM300! Klik sini > CARI Warrior
Chinese
Color
Orange
Black
Blue
Purple
Green
Deep Blue
Laman Utama
Forum
Fokus
Semasa
Gosip Socmed
Kolumnis
Search
1027
View
15
Reply

[Tempatan] sabar apek, sabar

[Copy link]

Author: johnlava       Show all posts   Read mode

Author
Post time 13-1-2019 10:25 AM | Show all posts |Read mode


pemimpin bodoh hasil dari pengundi yang bodoh apek, salah lu sendiri lu nak marah apsal pek??

kita kena sabar apek woiii walau apa terjadi, kata seorang budak baru masuk sekolah tahfiz









Reply

Use magic Report

Post time 13-1-2019 10:27 AM | Show all posts
ini bideo apa john?
Reply

Use magic Report

Post time 13-1-2019 10:34 AM | Show all posts
siapa yang curi duit? anwaq ka? wakakakakakakkaka
Reply

Use magic Report

Post time 13-1-2019 10:46 AM From the mobile phone | Show all posts
Rokok kecik munya Hal lah uncle...hutang wantriliyuuuunnn lagi musat hoh....
Reply

Use magic Report

Post time 13-1-2019 10:51 AM From the mobile phone | Show all posts
FOTHER-MUCKER replied at 13-1-2019 10:27 AM
ini bideo apa john?

Laba mau satu geng dgn apek2 dlm bideo menentang kerajaan
Reply

Use magic Report

Post time 13-1-2019 10:55 AM From the mobile phone | Show all posts
Berleter pasal rokok ek
Reply

Use magic Report

Post time 13-1-2019 10:59 AM From the mobile phone | Show all posts
pokaibanktokyo replied at 13-1-2019 10:55 AM
Berleter pasal rokok ek

Aa'ahh......
Reply

Use magic Report

Post time 13-1-2019 11:00 AM | Show all posts
samseng kampung dusun
Reply

Use magic Report

Author
 Author| Post time 13-1-2019 11:04 AM | Show all posts
dengar citer, bini apek ni dah mintak maaf bagi pihak apek ni.

dia kata masa tu, apek mabuk tak sedar apa dia cakap







Reply

Use magic Report

Post time 13-1-2019 03:58 PM | Show all posts
padan muka lu apek jari tengah... tua2 pun mencarut..  wakakakaka
Reply

Use magic Report

Post time 13-1-2019 04:23 PM From the mobile phone | Show all posts
kalau dah tak boleh merokok  ..  sana sini tak boleh..  baik KERAjaan haramkan rokok.  haramkamkan tembakau.  tak payah dah makan hasil cukai 6 bilion setahun.  MUNAFEKK.
Reply

Use magic Report

Post time 13-1-2019 04:42 PM From the mobile phone | Show all posts
dess402 replied at 13-1-2019 04:23 PM
kalau dah tak boleh merokok  ..  sana sini tak boleh..  baik KERAjaan haramkan rokok.  haramkamkan t ...

kalau dah tak boleh merokok  ..  sana sini tak boleh..  baik PEROkok haramkan diri mereka dari merokok.  tak payah dah risikokan nyawa orang lain esp kanak2, warga emas & wanita mengandung dengan asap rokok mereka. Hospital pun kurang sesak akibat berkurangnya pesakit yg jatuh sakit akibat merokok atau yg jadi pesakit asbab menghidu asap rokok
Reply

Use magic Report

Author
 Author| Post time 13-1-2019 05:04 PM | Show all posts
apek bodoh ni dulu tak pernah miss join bersih 1-5

bahahahha

apek pemakan babi pun dah menyesal, mahachai bila nak menyesal



Reply

Use magic Report

Post time 13-1-2019 07:10 PM From the mobile phone | Show all posts
MarryPottet replied at 13-1-2019 04:42 PM
kalau dah tak boleh merokok  ..  sana sini tak boleh..  baik PEROkok haramkan diri mereka dari mer ...

Ini bukan hal penyakit aje.  pasal yg tak merokok pun boleh mati.  Mati tak semestinya pasal rokok.  Ini pasti ekonomi.  dan kalau sedar pun rokok adalah hasil cukai yg paling besar berbanding yg lain.  dan ia sumber pekerjaan dan jangan lupa ia juga satu perniagaan dan punca pendapatan dlm kalangan masyarakat  .

Begitu juga dln ura2 KERAjaan utk melipat gandakan cukai produk manisan atas alasan punca penyakit diabetis.  Mungkin dlm pemikiran cetek ia kenampakan benar. tapi bagaimana kesan keatas industri itu sendiri  ??  Takkan KERAjaan tidak sedar ia bakal mengakibatkan industri ini lumpuh yg sebenarnya tempat bergantungan pilihan ribu tenaga kerja  ?  Atau pengusaha restoran  ,  kedai makan atau segala jenis perkhidmatan jenis ini  ??  Bukankah ini menjadikan ianya makin mahal dan menjadi lebih beban??
Atau mungkin KERAjaan ini nak ulangi skrip  ,   mula2 memanglah rakyat akan terasa terasa terkejut tapi lama kelamaan ia akan kembali seperti biasa.  sebab rakyat tetap akan makan dan minum.
sebenarnya apa yg perlu KERA ini sedar adalah tak semua yg kita perlukan adalah unsur baik . Sama seperti unsur dlm alam ini tak semuanya yg baik.  Ada pro ada kontra.  ada oksigen ada hidrogen.  segalanya ada fungsi.  Tak semuanya indah.   ada hujan ada kemarau ada ribut dan ada yg melampau.  Segalanya ada fungsi.  Sama seperti kebakaran hutan.  Walaupun ia ditakrifkan sebagai satu kemusnahan tetapi percaya lah sebenarnya selepas itu tanah itu akan menjadi lebih sehat dan lebih menjadi subur.  Sebab inilah sebenarnya nama keseimbangan.  Pro dan kontranya akan bersatu.
Reply

Use magic Report

Post time 13-1-2019 08:59 PM | Show all posts
rokok takle diharamkan, pasal industri dadah di negara subur disebabkan amalan rokok,
camne nk jual dadah, ganja, semua, apa igt org tak merokok terus beli dadah terus inject dlm badan ka?

of course la ganja msuk rokok dlu, lama2 ketagih terus upgrade, suntik, pstu tukar mcm2 jenis dadah

rokok ni sumbangan besar dalam keterusan industri dadah negara

tanpa rokok, tiadala dadah

pada yang tak penah pi melawat pusat serenti, pi la melawat , buat rombongan sekolah ke apa, begaul dorg bekas penagih tu, 99 % confirm merokok punya
Reply

Use magic Report

Post time 13-1-2019 11:56 PM From the mobile phone | Show all posts
dess402 replied at 13-1-2019 07:10 PM
Ini bukan hal penyakit aje.  pasal yg tak merokok pun boleh mati.  Mati tak semestinya pasal rokok ...

Yang tak merokok tu mati kalau asbab penyakit pun, jenis penyakit yg sendiri buat (cth tak jaga makan dsbn) sendiri tanggung. Tapi perokok ni asap dari rokok yg dia hembus boleh beri mudarat kepada orang sekeliling jugak. Orang isap dadah walaupon keji, tapi tak sekeji orang isap rokok sebab bila dia pekena dadah kat tubuh dia, orang sekeling tak kena tempias mudarat dari dadah yg dihisapnya tu.
Bumi & rezeki Allah ni luas. Ada berjuta lagi punca rezeki lain selain dari industri rokok. Lagi pulak bila kerja dalam industri yg membawa mudarat kepada masyarakat & alam sekitar, gaji yg diperolehi tu tak berkat.
Reply

Use magic Report

You have to log in before you can reply Login | Register | Facebook Login

Points Rules

 CARI App
Get it FREE Apple App Store
Get it FREE Google play
 Instagram
cari_infonet
FOLLOW
Copyright © 1996-2019 Cari Internet Sdn Bhd All Rights Reserved(483575-W)
0.047763s Gzip On
Quick Reply To Top Return to the list