JAWATAN KOSONG! Jadi penulis freelance kami dan berpeluang menang hadiah wang tunai berjumlah RM300! Klik sini > CARI Warrior
Chinese
Color
Orange
Black
Blue
Purple
Green
Deep Blue
Laman Utama
Forum
Fokus
Semasa
Gosip Socmed
Infozon
Search
1234Next
Return to list New
2020
View
63
Reply

[Pelbagai] Symbolporn

[Copy link]

Author: KILL_NANCY    From the mobile phone    Show all posts   Read mode

Author
Post time 22-1-2019 11:55 AM From the mobile phone | Show all posts |Read mode
What can symbols represent?

Apakah mewakili sesuatu simbol?

Kongsikan ....



Simbol Om.

'Om', 'Ohm' atau 'Aum' adalah bunyi suci yang diketahui umum sebagai bunyian alam semesta. ... Bunyi Om adalah pendek, 'biji' mantra, yang berseri-seri untuk menyambung dan memberi kuasa kepada chakras. Simbol Om mewakili bunyi dalam bentuk visual dan mempunyai banyak makna di belakangnya. Simbol ini juga pernah dijadikan kulit album kumpulan metal Soulfly pada tahun 2002, albumnya yang berjudul "3"
220px-Soulfly3.jpg

Rate

1

View Rating Log

Reply

Use magic Report

Author
 Author| Post time 22-1-2019 11:56 AM From the mobile phone | Show all posts


Simbol Swastika adalah tokoh geometri dan ikon keagamaan kuno dalam budaya Eurasia, yang digunakan sebagai simbol ketuhanan dan kerohanian dalam agama-agama di India. Di dunia Barat, ia adalah simbol kebahagiaan dan keberuntungan hingga tahun 1930-an, sehinggalah ia menjadi ciri simbolisme Nazi sebagai lambang identiti kaum Aryan, akibatnya, telah dimanipulasi oleh persatuan dengan gagasan perkauman dan antisemitisme.


Simbol Nazi

Rate

1

View Rating Log

Reply

Use magic Report

Author
 Author| Post time 22-1-2019 11:56 AM From the mobile phone | Show all posts
Reply

Use magic Report

Post time 22-1-2019 12:01 PM From the mobile phone | Show all posts
ada satu kali tu iols masuk lif nampak sorang budak perempuan india ada tatu swastika dekat belakang leher dia..iols ingat dia nazi pastu sembang ngan kawan baru perasan agama hindu pon ada simbol lebih kurang sama dengan simbol nazi tu

Rate

1

View Rating Log

Reply

Use magic Report

Post time 22-1-2019 12:10 PM From the mobile phone | Show all posts
Simbol ohm tu bkan hindu slalu pkai ke?tringat coter om shanti om yg kat tgan SRK muda siap tanda lahir lmbang om gitu..

Rate

1

View Rating Log

Reply

Use magic Report

Author
 Author| Post time 22-1-2019 12:17 PM From the mobile phone | Show all posts


Simbol The Anchor atau Sauh membawa maksud Kepercayaan.

Sumber untuk simbol ini ditemui di dalam kitab Bible, Hebrews 6:19 iaitu :

"Which hope we have as an anchor of the soul, both sure and steadfast."

Simbol ini ditemui di "catacomb" atau makan-makam Rom. Ia juga sering diukir pada permata Kristian lama.


Popeye

Rate

1

View Rating Log

Reply

Use magic Report

Author
 Author| Post time 22-1-2019 12:19 PM From the mobile phone | Show all posts
MeghanK replied at 22-1-2019 12:01 PM
ada satu kali tu iols masuk lif nampak sorang budak perempuan india ada tatu swastika dekat belakang ...

betul meg.dia sengetkan sikit je untuk bezakan hinduism dan nazism.
Reply

Use magic Report

Author
 Author| Post time 22-1-2019 12:19 PM From the mobile phone | Show all posts
chicozinn replied at 22-1-2019 12:10 PM
Simbol ohm tu bkan hindu slalu pkai ke?tringat coter om shanti om yg kat tgan SRK muda siap tanda la ...

betul tu chico.memang ada bersangkut paut dengan hinduism, meditasi, spiritual dan sebagainya.
Reply

Use magic Report

Post time 22-1-2019 12:25 PM From the mobile phone | Show all posts
KILL_NANCY replied at 22-1-2019 12:19 PM
betul tu chico.memang ada bersangkut paut dengan hinduism, meditasi, spiritual dan sebagainya.

Klu xsilap saya, cm TT letak kat atas simbol ni berkait rapat dgan bangsa Aryan sebab bangsa Aryan ni adalah org gasar, bangsa terbaik dlam taktik ketenteraan n ramai yg mengatakan bngsa Aryan ni adalah bangsa terkuat dlm sejarah tamadun dunia..xsilap saya penah tgok kt tv yg ade sejarahwan mengaitkn bangsa Aryan berkait rapat dengan bangsa Viking di negara2 Scandinavia hasil daripada asimilasi tamadun Aryan yg berhijrah ke negara lahirnya bangsa Viking

Rate

1

View Rating Log

Reply

Use magic Report

Author
 Author| Post time 22-1-2019 12:28 PM From the mobile phone | Show all posts

Simbol Holodomor

Lapan puluh tahun yang lalu, berjuta-juta orang Ukraine meninggal dunia dalam kebuluran yang banyak dilabelkan sebagai pembunuhan beramai-ramai oleh rejim Soviet Joseph Stalin. Nina Karpenko, yang berusia 87 tahun yang bertenaga, menunjukkan apa yang diperlukan untuk bertahan dalam kebuluran era Stalin di Ukraine, yang dikenali sebagai Holodomor, atau "mati dengan kelaparan".

Kepada anak-anak yang mati kelaparan.



.

Rate

1

View Rating Log

Reply

Use magic Report

Author
 Author| Post time 22-1-2019 12:38 PM From the mobile phone | Show all posts
chicozinn replied at 22-1-2019 12:25 PM
Klu xsilap saya, cm TT letak kat atas simbol ni berkait rapat dgan bangsa Aryan sebab bangsa Aryan ...

ya betul tu chico.bangsa aryan punya taktikal perang yang tinggi dan masyur.sehinggakan adolf hitler mengaku beliau berbangsa aryan bukan yahudi.sampailah dia sendiri stress lepas mengetahui yang bangsa aryan adalah tergolong dalam 12 puak Bani Israel yang hilang.

boleh rujuk kat sini >>> Misching dan Ten Lost Tribes

Rate

1

View Rating Log

Reply

Use magic Report

Post time 22-1-2019 12:41 PM From the mobile phone | Show all posts
KILL_NANCY replied at 22-1-2019 12:38 PM
ya betul tu chico.bangsa aryan punya taktikal perang yang tinggi dan masyur.sehinggakan adolf hitl ...

Tanx tt..saya suka bab2 sejarah lagi2 tamadun dunia. Leh wt bcaan pasni..hehe
Reply

Use magic Report

Post time 22-1-2019 12:49 PM | Show all posts
simbol segitiga dan mata satu adalah ketakutan ummah..semua nak dikaitkan dgn freemason/illuminati..nasi lemak dan spenda pun jadi mangsa

Rate

1

View Rating Log

Reply

Use magic Report

Post time 22-1-2019 12:50 PM From the mobile phone | Show all posts
anarchy-symbol.png

Anarchy, A for anarchism, O for order, maksud anarchy is order. Kebebasan menyeluruh daripada undang2 kerajaan eh betul ker. Contoh dalam movie V for Vendetta

v-for-vendetta.jpg
a3fbe6cc26113ce836172676fd9f7add.png




Rate

1

View Rating Log

Reply

Use magic Report

Post time 22-1-2019 12:52 PM From the mobile phone | Show all posts
Edited by FitzTzif at 22-1-2019 12:59 PM

22f1c8-caduceus-by-Spirit_Fire-300x298.jpg

The image of serpents wrapped around a staff is a familiar one in the medical field, decorating pharmaceutical packaging and hospitals alike. Snakes bites are generally bad news, and so the animal might seem ill-fitting as the symbol of the medical profession, but the ancient emblem actually has a quite a story behind it.

There are actually two versions of the symbol. The winged version is known as a caduceus, andthe stick is actually a staff that was carried by the Olympian god Hermes. In Greek mythology, Hermes was a messenger between the gods and humans (which explains the wings) and a guide to the underworld (which explains the staff). Hermes was also the patron of travelers, which makes his connection to medicine appropriate because, in the olden days, doctors had to travel great distances by foot in order to visit their patients.

In one version of Hermes' myth, he is given the staff by Apollo, the god of healing . In another version, he receives the staff from Zeus, the king of the gods, and it is entwined with two white ribbons. The ribbons were later replaced by serpents, as one story tells that Hermes used the stick to separate two fighting snakes , who then coiled around his staff and remained there in balanced harmony.

84-rod-of-asclepius.png

Another, earlier depiction of the medical symbol is the staff of Asclepius, thought it has no wings and only one snake. The son of Apollo and the human princess Coronis, Asclepius is the Greek demigod of medicine . According to mythology, he was able to restore the health of the sick and bring the dead back to life.

In one telling, Zeus killed Asclepius with a thunderbolt for disrupting the natural order of the world by reviving the dead, while another version states that Zeus killed him as punishment for accepting money in exchange for conducting a resurrection. After he died, Zeus placed Asclepius among the stars as the constellation Ophiuchus, or "the serpent bearer."

The Greeks regarded snakes as sacred and used them in healing rituals to honor Asclepius, as snake venom was thought to be remedial and their skin-shedding was viewed as a symbol of rebirth and renewal. Which is a good thing to keep in mind the next time you spot a medical alert bracelet featuring the seemingly sinister serpents.

Rate

1

View Rating Log

Reply

Use magic Report

Author
 Author| Post time 22-1-2019 01:00 PM From the mobile phone | Show all posts
FitzTzif replied at 22-1-2019 12:52 PM
The image of serpents wrapped around a staff is a familiar one in the medical field, decorating  ...



ya betul, ramai yang tersilap dengan simbol perubatan (bukan Rod Asclepius), terutamanya di Amerika Syarikat, Caduceus sebenarnya mewakili perdagangan dan rundingan.

boleh rujuk pada Mitologi Yunani dan Hermes Trismegistus dalam Mitologi Greco Mesir.

Rate

1

View Rating Log

Reply

Use magic Report

Author
 Author| Post time 22-1-2019 01:03 PM From the mobile phone | Show all posts
chesfa replied at 22-1-2019 12:50 PM
Anarchy, A for anarchism, O for order, maksud anarchy is order. Kebebasan menyeluruh daripada un ...

anonymous hacker symbol.

"We do not forgive. We do not forget. Expect us"

Rate

1

View Rating Log

Reply

Use magic Report

Post time 22-1-2019 01:08 PM From the mobile phone | Show all posts
jolly-roger-symbol.png Pirate_flag-christopher_moody.jpg

Jolly Roger

Rate

1

View Rating Log

Reply

Use magic Report

Post time 22-1-2019 01:38 PM From the mobile phone | Show all posts
1st time masuk sini ....macam seronok jah board ini
Reply

Use magic Report

Post time 22-1-2019 01:40 PM From the mobile phone | Show all posts
KILL_NANCY replied at 21-1-2019 08:19 PM
betul meg.dia sengetkan sikit je untuk bezakan hinduism dan nazism.

Pusaran arah berlainan arah sister dan di senget kan .... bukan hinddhuism saja even buddist juga guna kan swastike pada patung buddha.....

Rate

1

View Rating Log

Reply

Use magic Report

You have to log in before you can reply Login | Register | Facebook Login

Points Rules

 CARI App
Get it FREE Google play
 Instagram
cari_infonet
FOLLOW
Copyright © 1996-2019 Cari Internet Sdn Bhd All Rights Reserved(483575-W)
1.808827s Gzip On
Quick Reply To Top Return to the list