JAWATAN KOSONG! Jadi penulis freelance kami dan berpeluang menang hadiah wang tunai berjumlah RM300! Klik sini > CARI Warrior
Chinese
Color
Orange
Black
Blue
Purple
Green
Deep Blue
Laman Utama
Forum
Fokus
Semasa
Gosip Socmed
Kolumnis
Search
2176
View
98
Reply

[Pelbagai] KALAU DAH AJAL

[Copy link]

Author: KILL_NANCY    From the mobile phone    Show all posts   Read mode

Author
 Author| Post time 30-1-2019 06:39 PM From the mobile phone | Show all posts
Beberapa orang meninggal dunia pada tahun 1518 di Strasbourg akibat penyakit menari. 400 orang menari di jalan-jalan di Strasbourg, mereka menari tanpa henti dan sebilangan besar daripada merekameninggal dunia selepas itu. Oleh kerana pemerintah ketika itu tidak menyimpan rekod, makanya, angka kematian tidak diketahui. Punca itu seolah-olah terjadi disebabkan pengambilan LSD yang besar seperti jenis fungus atau kulat tertentu yang digunakan dalam makanan mereka.

Rate

1

View Rating Log

Reply

Use magic Report

Post time 30-1-2019 06:52 PM From the mobile phone | Show all posts
Qin Shi Huang, emperor pertama China, yang terkenal dengan artifak dan khazanahnya termasuk Tentera Terracotta, meninggal dunia setelah menelan beberapa pil merkuri dengan kepercayaan bahawa ia akan memberikannya kehidupan yang kekal (eternal life). How contradicting to his belief

220px-Qinshihuang.jpg

Rate

1

View Rating Log

Reply

Use magic Report

Post time 30-1-2019 07:00 PM From the mobile phone | Show all posts
220px-Philip_of_France_(1131).jpg

Putera Mahkota Philip dari Perancis meninggal pada 13 October 1131 ketika menunggang melalui Paris, ketika kudanya tersandung pada babi hitam yang meluru keluar dari timbunan tahi

Rate

1

View Rating Log

Reply

Use magic Report

Author
 Author| Post time 30-1-2019 07:01 PM From the mobile phone | Show all posts
Vallandigham meninggal dunia pada tahun 1871 di Lubnan, Ohio, pada usia 50 tahun, selepas tidak sengaja menembak dirinya (perut) dengan sepucuk pistol. Dia ketika itu mewakili seorang defendan, Thomas McGehean, dalam kes pembunuhan kerana menerima tuduhan membunuh seorang lelaki dalam pergaduhan di sebuah bar di Hamilton, Ohio.

Vallandigham cuba melakonkan bagaimana mangsa iaitu Tom Myers dibunuh malangnya secara tidak sengaja dia tertembak dirinya sendiri ketika menarik pistol daripada sakunya(bangkit dari kedudukan berlutut). Vallandigham yang dianugerahkan sebagai peguam pertahanan di bilik hotelnya di Lebanon, Golden Lamb Inn hari ini, memperlihatkan kepada kawan-kawannya satu kaedah bagaimana dia membuktikan tuduhan itu kepada juri.

Dia mengambil pistol itu dan meletakkannya di dalam poket seolah-olah meniru kejadian-kejadian yang mungkin berlaku dalam kes ini. Dia mengeluarkan pistol yang dimuatkan di atas pakaiannya dan secara tidak sengaja menyebabkan dia tertembak perutnya sendiri.

Walaupun ketika itu dia cedera parah, demonstrasi Vallandigham berjaya membuktikan kebenarannya, manakala defendan, Thomas McGehean, telah dibebaskan dan dibebaskan daripada tahanan (ditembak mati empat tahun kemudian di saloonnya). Pakar bedah menyiasat peluru pistol tersebut dikatakan telah terbenam di sekitar pundi kencing Vallandigham, tetapi tidak dapat mengesan kedudukannya dengan tepat. Akhirnya Vallandigham meninggal pada hari berikutnya akibat peritonitis. Dia meninggalkan isterinya, Louisa Anna (McMahon) Vallandigham, dan anaknya Charles Vallandigham, dikebumikan di Tanah Perkuburan Woodland di Dayton, Ohio.

Rate

1

View Rating Log

Reply

Use magic Report

Post time 30-1-2019 07:07 PM From the mobile phone | Show all posts
Edited by chesfa at 30-1-2019 11:35 AM

ThomasUrquhart.png

Thomas Urquhart, seorang bangsawan Scotland, seorang polymath (seorang yang memiliki atau mempelajari pelbagai ilmu pengetahuan secara meluas dalam pelbagai bidang) dan penerjemah pertama tulisan Franois Rabelais ke bahasa Inggeris, dikatakan telah mati ketawa apabila mendengar bahawa Charles II (Raja England, Scotland, dan Ireland) telah mengambil takhta.
Meninggal pada tahun 1660 ketika berumur 48C49 tahun di Cromarty, Scotland.

Rate

1

View Rating Log

Reply

Use magic Report

Post time 30-1-2019 07:35 PM From the mobile phone | Show all posts
Reply

Use magic Report

Post time 30-1-2019 07:52 PM From the mobile phone | Show all posts
Kalau dah ajal, tak dan tunggu walau sesaat
Reply

Use magic Report

Post time 30-1-2019 07:57 PM From the mobile phone | Show all posts
article-2274398-1761D461000005DC-837_308x185.jpg

Pada Februari 2013, seorang pelajar bidang pertanian, Jessica de Lima Rohl, 21, terselamat dari turut menjadi korban dalam kebakaran di kelab malam Kiss di Brazil, yang mengorbankan 238 orang.

Dalam kejadian itu, api telah meranapkan kelab yang sesak dengan orang ramai setelah seorang ahli kumpulan muzik menyalakan api di atas pentas, yang seterusnya menyebabkan bumbung kelab diperbuat daripada busa iti terbakar. Ramai yang mati selepas menyedut wasap beracun, manakala selebihnya mati setelah bersesak-sesak untuk memyelamatkan diri dari api. Ia adalah kebakaran di kelab malam yang paling buruk dalam lebih daripada satu dekad.

Lima hari kemudian, Jessica meninggal di tempat kejadian, setelah kereta yang dipandu teman lelakinya bertembung dengan sebuah trak.

Sumber

Rate

1

View Rating Log

Reply

Use magic Report

Post time 30-1-2019 08:24 PM From the mobile phone | Show all posts
KILL_NANCY replied at 30-1-2019 05:24 PM
Ripley's Believe It or Not ada menceritakan tentang seorang lelaki yang terkena gigitan ular orok-or ...

holisett

beliau mati disebabkan sebutir peluru yang sepatut nya membunuh beliau 20 tahun lalu
Reply

Use magic Report

Post time 30-1-2019 08:26 PM From the mobile phone | Show all posts
KILL_NANCY replied at 30-1-2019 06:39 PM
Beberapa orang meninggal dunia pada tahun 1518 di Strasbourg akibat penyakit menari. 400 orang menar ...

fungus tersebut menyebabkan dorang high lalu menari sampai tak sedar diri

holisett
Reply

Use magic Report

Post time 30-1-2019 08:30 PM From the mobile phone | Show all posts
chesfa replied at 30-1-2019 06:52 PM
Qin Shi Huang, emperor pertama China, yang terkenal dengan artifak dan khazanahnya termasuk Tentera  ...

owh yes..kawan iols ada citer pasal maharaja ni..dia nak hidup selama2 nya jadi dia paksa tabib dia buat ubat yang membolehkan dia hidup selama nya..

tapi, iols dan kawan iols bergosip, tabib tu dah meluat sangat dengan permintaan tak masuk akal ni so dia buatkan satu pil yang konon nya boleh bagi kehidupan yang kekal..rupa2 nya pil nak bagi 'padam' cepat sikit ..ni gosip semata la..kang ada orang percaya pulak
Reply

Use magic Report

Post time 30-1-2019 08:34 PM From the mobile phone | Show all posts
MeghanK replied at 30-1-2019 12:30 PM
owh yes..kawan iols ada citer pasal maharaja ni..dia nak hidup selama2 nya jadi dia paksa tabib di ...

Kawan meg tu cainis mainland ker? ada dengar gosip soseh2 ni juga, sebab tabib tu menyampah dengan maharaja yang banyak songeh ni haha
Reply

Use magic Report

Post time 30-1-2019 08:38 PM From the mobile phone | Show all posts
chesfa replied at 30-1-2019 08:34 PM
Kawan meg tu cainis mainland ker?  ada dengar gosip soseh2 ni juga, sebab tabib tu menyampah den ...

bukan..dia melayu johor

dia pegi melawat Terracota, Xian pastu dia citer macam tu tapi pikir logik macam betul
Reply

Use magic Report

Post time 30-1-2019 08:53 PM From the mobile phone | Show all posts
MeghanK replied at 30-1-2019 12:38 PM
bukan..dia melayu johor

dia pegi melawat Terracota, Xian pastu dia citer macam tu  tapi pi ...

share la apa yang meg tau pasal cheating death kat sini
Reply

Use magic Report

Post time 30-1-2019 09:00 PM From the mobile phone | Show all posts
chesfa replied at 30-1-2019 08:53 PM
share la apa yang meg tau pasal cheating death kat sini

alamak..saya baca cik nancy ngan cik pah tepek dah la banyak thread cik nancy yang tak sempat baca lagi
Reply

Use magic Report

Post time 30-1-2019 09:44 PM From the mobile phone | Show all posts
Edited by raihaneem at 31-1-2019 03:59 PM

Ajal tidak lambat walau sesaat..tidak cepat walau sesaat..

Kullu nafsin zaa iqotulmaut...setiap yg mati akn merasai mati..

Mcm kes meninggal terlekat onde2... dah ajal..
Ada film tamil ka hindi..yg ank dia nak operate apendiks rasanya..kena posa. Tp dlm diam ank dia p mkn coklat.

Masa yg sama doktor yg lead operation tu mengabaikan kata2 sorg doktor ka nurse yg bgtau..budak tu ada mkn coklat sbb ada kesan ka apa ntah.

Tp doktor ni proceed jugak pembedahan
Lepas operation dia meninggal...
Budak tu mkn sikiiit ja...to kesan tu bw kematian

Lupa dah film tu tajuk apa. Mmg parents dia fight justice utk anak dia.mmg jahat la doktor tu

Rate

1

View Rating Log

Reply

Use magic Report

Post time 30-1-2019 09:45 PM From the mobile phone | Show all posts
Tq,tt...suka,info2 mcmni..

Rate

1

View Rating Log

Reply

Use magic Report

Post time 30-1-2019 09:50 PM From the mobile phone | Show all posts
Ada seorang ahli gusti Greek yang dilahirkan pada tahun 600 SM bernama Milo berasal dari Croton. Dikatakan dia sangat kuat apabila mampu menggendong anak lembu yang dibesarkan bersamanya ketika dia masih kecil. Apabila dia meningkat dewasa, Milo mampu mengangkat dengan mudah seekor lembu yang besar dan berotot.

Suatu hari dia berjalan di hutan dan melihat sebuah pohon dengan lubang di dalamnya dan memutuskan ia adalah masa yang baik untuk melatih dan menunjukkan kekuatannya. Dia meletakkan tangannya di atas pokok itu dan mula merobek da menghancurkan pokok tersebut sehingga tangannya terlula dan berdarah. Selepas beberapa ketika, 14 serigala keluar dari hutan (bau darah pada tangannya) menyerang Milo dan memakannya.

Apa yang menarik, ketika mayat Milo dijumpai, dia di kelilingi bangkai serigala. Dikatakan bahawa dia bergelut dengan serigala-serigala itu dengan mengepitnya di celah peha dan bawah lengan.

holisett.bet ess.
Reply

Use magic Report

Post time 30-1-2019 09:51 PM From the mobile phone | Show all posts
ni kesian

Presiden Harrison meninggal dunia pada bulan Mac 1841 iaitu sebulan selepas mengambil alih tugas ketika memberi ucapan sulungnya selama dua jam dalam keadaan sejuk dan hujan.

Reply

Use magic Report

Post time 30-1-2019 09:53 PM From the mobile phone | Show all posts
yang ni nak kesian ke camne

Kurt Gdel adalah seorang ahli matematik yang sangat cemerlang. Dia sangat memilih dalam pemakanan kerana takut termakan racun. Kurt hanya makan makanan yang disediakan oleh isterinya sahaja. Suatu hari, dia dimasukkan ke hospital kerana demam .... hmm .... dia mati kelaparan. Meninggal dunia pada Januari 14, 1978.


Reply

Use magic Report

Post time 30-1-2019 09:55 PM From the mobile phone | Show all posts
ni pulak tragis sikit..niat yang baik membawa musibah

Henry II (June 1270 C 31 August 1324), Raja Jerusalem semasa Perang Salib, baginda terjatuh daripada tingkap di istananya di Acre. Seorang individu kerdil bernama Scarlet cuba menyelamatkannya dengan menarik belakang Raja itu.



Tidak disangka-sangka apabila kedua-duanya kehilangan keseimbangan lalu kedua-duanya jatuh sehingga menyebabkan kematian mereka berdua. Dikatakan juga, kemungkinan besar Raja tersebut berpeluang untuk hidup jika Scarlet tidak mendarat di atasnya.
Reply

Use magic Report

Post time 30-1-2019 10:20 PM From the mobile phone | Show all posts
KILL_NANCY replied at 30-1-2019 06:39 PM
Beberapa orang meninggal dunia pada tahun 1518 di Strasbourg akibat penyakit menari. 400 orang menar ...

Fakta menarik. Suka baca cerita2 pelik macam ni, meninggal sebab menari pun ada.

Rate

1

View Rating Log

Reply

Use magic Report

Post time 30-1-2019 11:37 PM From the mobile phone | Show all posts
Edited by chesfa at 30-1-2019 03:38 PM

Louis XIV, raja Perancis dari tahun 1643 sehingga kematian baginda yang bermula dengan tragik pada 1715. Baginda meninggal 4 hari sebelum hari keputeraannya yang ke-77, 1 September 1715.

IMG_20190130_232947.jpg

Semua ini berlaku pada tahun 1715, mengikut kronologi

15 Ogos, keadaan kaki kiri Louis XIV membuatkannya menderita dengan teruk. Doktor diraja telah mengesahkan Raja menghidap sciatica dan memberikannya ubat. Walau bagaimanapun, hari berlalu dan Raja masih lagi menderita. Raja hampir tidak dapat tidur dan hilang selera makan.

21 Ogos, empat orang doktor bertemu dengannya. Mereka semua mengatakan bahawa Raja mempunyai sciatica walaupun Louis XIV turut mendapat demam yang teruk. Anehnya, bintik-bintik gelap muncul di kakinya, menjadi buruk dan busuk (ugh). Mereka memberinya brandy kapur barus (camphor brandy) dan memandikan Raja dalam susu keldai.

24 Ogos, pakar bedah berjumpa Raja dan memberitahunya berita buruk. Raja tidak mempunyai sciatica. Kakinya sebenarnya membusuk disebabkan gangren. Dan sudah terlambat untuk  mengamputasi kaki Raja sebab Raja sudah tua dan gangren itu terlalu teruk.

Bermula dari sinilah, ia menjadi menarik. Louis XIV yang dikenali ramai ialah seorang raja yang hebat, pastinya baginda tidak akan menunggu untuk mati begitu saja, sebaliknya Raja memulakan pentas persembahan untuk kematiannya.

Peringkat 1: kematian secara Kristian
- pada 24 Ogos, Raja membuat pengakuan yang baginda akan mati. Pada 25 Ogos, Raja mendapat sokongan ekstrim yang diberikan oleh Armand Gaston Maximilien de Rohan, Grand Almoner dari Perancis (setaraf dengan paderi, Pope)

Peringkat 2: kematian secara sosial
- Juga pada 25 Ogos, seluruh mahkamah diraja melawat Raja semasa baginda baring di atas katilnya untuk melihatnya mati.

Peringkat 3: kematian secara politik
- Pada 26 Ogos, Louis XIV bertemu dengan orang yang akan menjadi raja seterusnya, Louis XV, yang berumur 5 tahun pada masa itu. Dia memberi nasihat kepada Louis XV untuk tidak terlalu bongkak sepertinya, sentiasa menolong rakyat yang memerlukan, bukannya berhabis duit untuk membina istana yang lebih gah. Louis XIV turut meninggalkan amanat supaya raja muda menjadi pemerintah yang aman dan tidak melakukan terlalu banyak perang seperti yang dilakukannya.

31 Ogos, Raja tidak sedarkan diri dan koma. Gangren pada masa itu sudah sampai ke paha.

1 September, Louis XIV akhirnya meninggal dunia

Louis XIV meninggal disebabkan gangrene, bukan sciatica!

Apa itu sciatica?
Rasa sakit, lemah, lali, rasa tegang/cekang atau berdenyut-denyut di bahagian belakang kaki, termasuk di belakang peha dan betis. Ia disebabkan oleh kecederaan atau saraf sciatica yang tertekan atau rosak. Saraf ini memanjang bermula dari korda spina (terbit dari tulang vertebra lumbar) turun hingga ke bahagian belakang betis. Saraf ini mengawal otot-otot di bahagian belakang lutut dan betis, dan kesan sakitnya dapat dirasai sehingga ke bahagian belakang peha, bawah betis sehingga ke tapak kaki.
Reply

Use magic Report

Post time 31-1-2019 12:01 AM From the mobile phone | Show all posts
Tq tt..best baca

Rate

1

View Rating Log

Reply

Use magic Report

Post time 31-1-2019 07:23 AM From the mobile phone | Show all posts
Thank u TT..info menarik!

Rate

1

View Rating Log

Reply

Use magic Report

You have to log in before you can reply Login | Register | Facebook Login

Points Rules

 CARI App
Get it FREE Apple App Store
Get it FREE Google play
 Instagram
cari_infonet
FOLLOW
Copyright © 1996-2019 Cari Internet Sdn Bhd All Rights Reserved(483575-W)
0.051807s Gzip On
Quick Reply To Top Return to the list