JAWATAN KOSONG! Jadi penulis freelance kami dan berpeluang menang hadiah wang tunai berjumlah RM300! Klik sini > CARI Warrior
Chinese
Color
Orange
Black
Blue
Purple
Green
Deep Blue
Laman Utama
Forum
Fokus
Semasa
Gosip Socmed
Infozon
Search
3206
View
135
Reply

Tun Teja Puteri Bangsawan Pahang

[Copy link]

Author: noraidil_06    From the mobile phone    Show all posts   Read mode

Author
 Author| Post time 31-1-2019 10:04 AM From the mobile phone | Show all posts
Edited by noraidil_06 at 31-1-2019 10:05 AM

Korang tengok YouTube ni ye
Hiba hati. Sampai ke jiwa
Persembahan dari universiti di Jogjakarta
Reply

Use magic Report

Post time 31-1-2019 10:08 AM | Show all posts
Licik sungguh Hang Tuah ni, punya taat setia pada raja sanggup dia buat apa saja.
Reply

Use magic Report

Post time 31-1-2019 10:15 AM From the mobile phone | Show all posts
Yes... Sblom ni kami bagi kepercayaan penuh ttg dalil2 al yg diceritakan dlm filem hang tuah... Harap mak nora dpt membongkar misteri tun teja..
Reply

Use magic Report

Author
 Author| Post time 31-1-2019 10:16 AM From the mobile phone | Show all posts
Bangga Sultan Melaka dapar memperisterikan wanita cantik dambaan seluruh kesultanan Melayu. Kedatangan Teja diarak dengan gajah lantas dipersembahkan kepada Sultan.

Kalau tak silap saya Sultan Melaka masa tu baru kematian isteri.

Fikiran sy ni dah mix dgn versi Hang Nadim.

Kisah selepas Teja sampai ke Melaka akn sy tulis lainkali eh.

& Tunggu lah kisah2 negeri Pahang lg lps ni. Kisah walinongsari, kisah Inderapura, kisah kesultanan Pahang dan juga kisah tarian2 yg berasal dari Pahang.

Tq chuols sudi baca
Reply

Use magic Report

Author
 Author| Post time 31-1-2019 10:38 AM From the mobile phone | Show all posts
Mrperfect2 replied at 31-1-2019 10:15 AM
Yes... Sblom ni kami bagi kepercayaan penuh ttg dalil2 al yg diceritakan dlm filem hang tuah... Hara ...

Membongkar? Adoi. Tulisan ni mak nora guna ayat sdri. Sumber cerita orang tua, Wikepedia n blog serta naskah Hikayat Hang Tuah.
Nak bongkar lebih2, x de kekuatan
Reply

Use magic Report

Post time 31-1-2019 10:42 AM | Show all posts
sharlenetexas replied at 31-1-2019 09:24 AM
Hang Tuah ni boleh tahan gatal merenyam. PGL dia nak. Tun Teja tunangan orang pun dia nak sapu

dia hensem katanya..tapi meols ada instint yg kuat bahawa hang Jebat lagi hensem dan bijak mengayat
Reply

Use magic Report

Post time 31-1-2019 11:12 AM From the mobile phone | Show all posts
wowwwwww bestnye baca sejarah lama.nah
Reply

Use magic Report

Author
 Author| Post time 31-1-2019 11:13 AM From the mobile phone | Show all posts
Sasakim replied at 31-1-2019 11:12 AM
wowwwwww bestnye baca sejarah lama.nah

Tq
Nanti sy masukkan excerpt  from hikayat hang Tuah
Reply

Use magic Report

Post time 31-1-2019 11:15 AM From the mobile phone | Show all posts
noraidil_06 replied at 31-1-2019 11:13 AM
Tq  
Nanti sy masukkan excerpt  from hikayat hang Tuah

mod nora..we want more we want more hehehehe xsabar nk tggu bc hikayat
Reply

Use magic Report

Post time 31-1-2019 11:46 AM From the mobile phone | Show all posts
noraidil_06 replied at 31-1-2019 07:56 AM
Inang tua yang menjaga Tun Teja adalah ibu angkat kepada Tuah. Tuah use his charm to pursuade inang  ...

Akak benci Hang Tuah. Buruk nau pangai heols yah!
Reply

Use magic Report

Post time 31-1-2019 11:47 AM From the mobile phone | Show all posts
sharlenetexas replied at 31-1-2019 09:24 AM
Hang Tuah ni boleh tahan gatal merenyam. PGL dia nak. Tun Teja tunangan orang pun dia nak sapu

Dia hada kongkek dengan sheol kan? Or sapa itu, masa nak hantar pada raja sempat 'memadu asmara' kat kapal.
Reply

Use magic Report

Post time 31-1-2019 11:47 AM From the mobile phone | Show all posts
noraidil_06 replied at 31-1-2019 09:29 AM
Tun Teja sebenarnya pernah dipinang oleh Sultan Melaka (ini mgkn mixture dgn versi hang nadim).

S ...

Hah betol la Tun Teja ni yang dikongkek haram oleh Hang Tuah pleboi cilanat!
Reply

Use magic Report

Author
 Author| Post time 31-1-2019 11:51 AM From the mobile phone | Show all posts
dua_chzy replied at 31-1-2019 11:47 AM
Dia hada kongkek dengan sheol kan? Or sapa itu, masa nak hantar pada raja sempat 'memadu asmara' k ...

Jahanam thread hakak!
Ape kongkek-kongkek ni.
Eeee budak ni lah
Reply

Use magic Report

Post time 31-1-2019 11:54 AM From the mobile phone | Show all posts
noraidil_06 replied at 31-1-2019 11:51 AM
Jahanam thread hakak!
Ape kongkek-kongkek ni.
Eeee budak ni lah

Hahaha! Manentah ai baca part Tuah dah rasa Teja seblom diberi kat sotan. Mastika kot.
Reply

Use magic Report

Author
 Author| Post time 31-1-2019 11:57 AM From the mobile phone | Show all posts
dua_chzy replied at 31-1-2019 11:54 AM
Hahaha! Manentah ai baca part Tuah dah rasa Teja seblom diberi kat sotan. Mastika kot.

Masuk je mesti buat nakal kan?
Cubit perut tu
Reply

Use magic Report

Post time 31-1-2019 12:23 PM From the mobile phone | Show all posts
Tak manis guna perkataan kongkek2 ni... Cuba guna perkataan disetubuhi... Kan sopan... Nampak sikit kelembutan hang tuah kat situ... Kalau kongkek ibarat hang tuah guna kekerasan pd tun teja...
Reply

Use magic Report

Post time 31-1-2019 12:29 PM From the mobile phone | Show all posts
Next mak nora... Kalau boleh sambungan ketika hang tuah menyetubuhi tun teja... Nak tau jugak aksinya... Hang tuah pakai jurus yg ke berapa masa tu
Reply

Use magic Report

Post time 31-1-2019 12:32 PM From the mobile phone | Show all posts
Mak noraaaa.. We want more hahahha
Reply

Use magic Report

Author
 Author| Post time 31-1-2019 12:33 PM From the mobile phone | Show all posts
Mrperfect2 replied at 31-1-2019 12:29 PM
Next mak nora... Kalau boleh sambungan ketika hang tuah menyetubuhi tun teja... Nak tau jugak aksiny ...

Mintak carut je korang kang.
Mak Nora gonyoh muka dgn tempurung, baru tau
Reply

Use magic Report

Author
 Author| Post time 31-1-2019 12:34 PM From the mobile phone | Show all posts
msdummy.2018 replied at 31-1-2019 12:32 PM
Mak noraaaa.. We want more hahahha

Mana ade more sgt dah noks.
Nanti mak tulis keratan2 dr hikayat hang tuah.
X memasal la kena baca balik buku form 6.
Sobs sobs sobs
Reply

Use magic Report

You have to log in before you can reply Login | Register | Facebook Login

Points Rules

 CARI App
Get it FREE Google play
 Instagram
cari_infonet
FOLLOW
Copyright © 1996-2019 Cari Internet Sdn Bhd All Rights Reserved(483575-W)
0.042252s Gzip On
Quick Reply To Top Return to the list