JAWATAN KOSONG! Jadi penulis freelance kami dan berpeluang menang hadiah wang tunai berjumlah RM300! Klik sini > CARI Warrior
Chinese
Color
Orange
Black
Blue
Purple
Green
Deep Blue
Laman Utama
Forum
Fokus
Semasa
Gosip Socmed
Kolumnis
Search
2619
View
124
Reply

Sultan Idris Shah II Of Perak

[Copy link]

Author: noraidil_06    From the mobile phone    Show all posts   Read mode

Author
 Author| Post time 3-2-2019 11:01 AM From the mobile phone | Show all posts
Lirik & compose by Raja Idris.

Dimasa berpisah
Mengapa hatiku rasa sedih
Jumpa tak lama
Bersua dikau kekasih
Janganlah kau sayu
Air mata jangan dibuang
Kalau rindu pesan saja
Di awan petang
Dendam tetap menggoda
Merayu dalam jiwa
Tapi takkan lama
Kita bersua jua
Bilakah masanya
Hari yang penuh berbahagia
Kita bersama
Hidup selama lamanya
Janganlah kau sayu
Airmata jangan dibuang
Kalau rindu
Pesan saja diawan petang
Dendam tetap menggoda
Merayu dalam jiwa
Tapi takkan lama
Kita bersua jua
Bilakah masanya
Hari yang penuh berbahagia
Kita bersama
Hidup selama lamanya
Songwriters: d.y.m.m. raja idris shah
Reply

Use magic Report

Post time 3-2-2019 11:23 AM From the mobile phone | Show all posts
Errmmmm...I rasa mmg lumrah donia lelaki berjiwa seni, kebanyakannya ada ramai gf or spouses. Maybe as their inspiration semasa berkarya kot.
Sultan Idris ni hensem, berjiwa seni, berharta & berpangkat. Baginda juga ada beberapa isteri.
Reply

Use magic Report

Post time 3-2-2019 12:20 PM From the mobile phone | Show all posts
Yg sis tau kerabat raja idris ni cantik2 muka Sweet je
Reply

Use magic Report

Post time 3-2-2019 12:25 PM From the mobile phone | Show all posts
noraidil_06 replied at 3-2-2019 10:50 AM
Halah halah halah, nape ensem sgt ni tuanku.

Patut la Raja Zarith Sofia cantik sgt, arwah ayahanda pun hensem kacak Melayu, ibu Raja Muzwin pn cantik.. dieorg xde mix mat saleh kan?
Reply

Use magic Report

Post time 3-2-2019 01:01 PM From the mobile phone | Show all posts
Lagu namamu dibibirku Jamal Abdillah tu pun composed by almarhum kan?
Reply

Use magic Report

Author
 Author| Post time 3-2-2019 01:02 PM From the mobile phone | Show all posts
tricomonas replied at 3-2-2019 01:01 PM
Lagu namamu dibibirku Jamal Abdillah tu pun composed by almarhum kan?

Ye. Sy baru nk tulis pasal tu
Reply

Use magic Report

Author
 Author| Post time 3-2-2019 01:47 PM From the mobile phone | Show all posts
Raja Idris juga ada menulis lagu utk Raja Pop Malaysia, iaitu Jamal Abdillah. Lagu bertajuk Nama mu di bibirku. Lagu ni terdapat dlm album Jamal yg bertajuk Hatiku Kembali Luka
p1011942.jpg
Reply

Use magic Report

Post time 3-2-2019 01:50 PM From the mobile phone | Show all posts
noraidil_06 replied at 3-2-2019 09:10 AM
Ok frankly speaking sy tatau banyak pasal Raja Idris mahupun kerabat Perak yg lain.
Tqpi Sultan Id ...

Raja zarith sofia dgn the then tmj masa tu mmg perfect match kan. Cantik and hensem namatey konsepnya tak mcm royal bride-groom zaman skang.
Reply

Use magic Report

Author
 Author| Post time 3-2-2019 02:00 PM From the mobile phone | Show all posts
Namamu di bibirku

Sejak mula ku kenalmu
Kemesraan terciptalah amat indah
Kedua tangan menatang mesra
Gurauanmu terdengar
Duhai kasihku yang ku sayang
Bayanganmu sering menjelma lagi
Menghilang tanpa sepatah kata
Hatiku terkecewa
Tanpamu kusepi
Kau sinar hidupku
Bersemadi dijiwaku
Penawar dihatiku yang terluka
Namamu abadi
Terukir di bibirku
Aku sabar menunggu mu
Tiada jua kau menghampiri diriku
Sehingga bunga gugur ke bumi
Cantik dan segar menjadi layu
Bunga terlayu-layu
Terkulai layu sepi
Reply

Use magic Report

Post time 3-2-2019 02:02 PM From the mobile phone | Show all posts
Yang pasti, zaman acik masih sunti berkembang harum mekar dulu, daku bersama sepupu sengetku menggilai anak sotan derih bernama razman

Ayokadawaley, masa tu weols selalu kena teman anak sepupu yg lain(ni sepupu sulung, dia mcm kaklong kawasan) pegi prektis go-kart kat shah alam. Anak sepupu weols tu kecik je baru 8thn masa tu.
Razman ada kampeni go-kart, and budak kecik ni cadet dlm kampeni razman.
So kalau boleh, weols mmg nak suruh budak kecik ni pi prektis go-kart hari2
Lepas tu budak ni selalu bgtau kat razman weols dok verangan nak detim dgn heshe
So basically razman tau yg weols dok meleleh ayerlior tgk kehenseman heshe waktu tu

Rate

1

View Rating Log

Reply

Use magic Report

Author
 Author| Post time 3-2-2019 02:28 PM | Show all posts
Acikgomen replied at 3-2-2019 02:02 PM
Yang pasti, zaman acik masih sunti berkembang harum mekar dulu, daku bersama sepupu sengetku mengg ...

Razman ni bkn anak raja muzwin kan?
Mcm cina-cina skit muka kan?
Yg nama ku es ank dgn wife yg mana ye
Reply

Use magic Report

Post time 3-2-2019 02:31 PM From the mobile phone | Show all posts
noraidil_06 replied at 3-2-2019 02:28 PM
Razman ni bkn anak raja muzwin kan?
Mcm cina-cina skit muka kan?
Yg nama ku es ank dgn wife yg m ...

Opkos la tak. Razman anak bini bawah2 dah. Sebab siblings heshe pun setahun dua je beza dgn weols. Mak ku dottie tu first wife. Ku dottie pun tua dah la ni.

Ai muda lagi hokeh
Tibahhhhh perasan tak sadadiri
Reply

Use magic Report

Author
 Author| Post time 3-2-2019 02:34 PM From the mobile phone | Show all posts
Acikgomen replied at 3-2-2019 02:31 PM
Opkos la tak. Razman anak bini bawah2 dah. Sebab siblings heshe pun setahun dua je beza dgn weols. ...

Eh sambung la citer.
Kut u ade citer2 psl ank Raja Idris
Reply

Use magic Report

Post time 3-2-2019 02:37 PM From the mobile phone | Show all posts
Sora razman mcm apaknye, jenih sora jejanz kekar gittewwww
Cairrrrrrr namatey hokeh kalau dengar sora heshe eksplen apa2 pasal budak kecik ni dgn weols
Reply

Use magic Report

Post time 3-2-2019 02:46 PM From the mobile phone | Show all posts
noraidil_06 replied at 3-2-2019 02:34 PM
Eh sambung la citer.
Kut u ade citer2 psl ank Raja Idris

Dorang (ku dottie and all siblings mak lain2) ada jugak yg jenih dimurkai sotan derih. Tak ingat dah mak yg mana.
Yang ai ingat, sampai pangkat kena tarik balik. So mamat tu dah terkeluar from their raja2 throne. Perak kan byk pangkat2.
Mamat tu pun agak2 kertu lah juga. Tua byk dari razman. So i guess maybe anak mak di bawah2 mak ku dottie kot

And almarhum sotan derih lebih friendly to compare dgn sotan azlan. Dia lebih byk kawan orang kebanyakan. Errrr itu komen2 acik2 datin zaman ai muda mudi la ye

Rate

1

View Rating Log

Reply

Use magic Report

Post time 3-2-2019 03:12 PM From the mobile phone | Show all posts
Acikgomen replied at 3-2-2019 06:46 AM
Dorang (ku dottie and all siblings mak lain2) ada jugak yg jenih dimurkai sotan derih. Tak ingat d ...

Raja Yusuff Izzuddin tu kah yg dimaksudkan?

Anyway berapa ramai anak Raja Idris benornya? Minat jugak nak tengok anak cucu beliau. Mesti kacak lawa belake
Reply

Use magic Report

Post time 3-2-2019 03:20 PM From the mobile phone | Show all posts
Kalau balik bota, mesti lalu dekat makam makam raja dedulu
Reply

Use magic Report

Author
 Author| Post time 3-2-2019 03:22 PM From the mobile phone | Show all posts
Kurex replied at 3-2-2019 03:20 PM
Kalau balik bota, mesti lalu dekat makam makam raja dedulu

Lepas ni singgah la yeop. Ambik gambo. Ltk sini..
Sy pernah duduk Perak setahun kt Lumut. Sempat la dpt ank ic -08-
Reply

Use magic Report

Author
 Author| Post time 3-2-2019 03:24 PM From the mobile phone | Show all posts
Acikgomen replied at 3-2-2019 02:46 PM
Dorang (ku dottie and all siblings mak lain2) ada jugak yg jenih dimurkai sotan derih. Tak ingat d ...

Anak sultan Azlan nampak mcm friendly kan? But they are not. Tp tidaklah kekwat.
Dulu ada gak jumpa ank sultan Azlan dlm urusan-urusan rasmi.
Reply

Use magic Report

Post time 3-2-2019 03:25 PM From the mobile phone | Show all posts
noraidil_06 replied at 3-2-2019 03:31 AM
Anyway sebelum citer lanjut pasal minat music baginda, nak kabolah. Permaisuri Johor, Duli Yang Maha ...

Both comel..patut la puteri2 cantik belaka.. muka kuinah ikut tok n nenek..
Reply

Use magic Report

Post time 3-2-2019 03:26 PM From the mobile phone | Show all posts
Kalau sempat la mod. Ada satu makan tu dekat dalam ladang sawit. Agak skeri juga. Ada satu dekat simpang empat nak masuk ke rumah saya.
Tapi atok saya cerita, kalau pertabalan sultan perak dedulu, agak mencabar juga. Nak tengok sultan tu "berdaulat" atau tak.
Reply

Use magic Report

Post time 3-2-2019 03:51 PM From the mobile phone | Show all posts
Kurex replied at 3-2-2019 03:26 PM
Kalau sempat la mod. Ada satu makan tu dekat dalam ladang sawit. Agak skeri juga. Ada satu dekat sim ...

hehe...nk mncelah jugak..
ade satu makam raja2 ni dekat jln nak pergi ke kg gajah..
mmg lalu ladang sawit n kebun2..
scary sgt jlnnya..tp tmpat tu terjaga la sbb wktu tu baru lepas pertabalan sultan nazrin..siap ade kain kuning lagi..tepi sg sbb abg aku kata mmg wktu istiadat tu sultan nazrin dtg ikut sungai kan..
kebetulan nk pergi pasar pagi kg gajah xtau ape mimpi abg aku nk singgah katanya nak sedekah alfatihah...aku x berani turun pun..hehehe
ampun mod ot xde kaitan dgn sultan suka muzik ni

Rate

1

View Rating Log

Reply

Use magic Report

Post time 3-2-2019 03:54 PM From the mobile phone | Show all posts
chempaka.ayu replied at 3-2-2019 03:12 PM
Raja Yusuff Izzuddin tu kah yg dimaksudkan?

Anyway berapa ramai anak Raja Idris benornya? Mina ...

Raja Yusuff ni nampak tua dari Ku Dottie. Anak mak nombor bape beliau ni?
Reply

Use magic Report

Post time 3-2-2019 04:57 PM From the mobile phone | Show all posts
Mak saya citer, (zaman ni saya pun tak lahir lagi). Raja permaisuri perak, isteri Sultan Idris ni, mmg down to earth. Tak kisah singgah rumah nenek sedara saya, makan2. Takde sgt protokol.
Reply

Use magic Report

Author
 Author| Post time 3-2-2019 05:06 PM From the mobile phone | Show all posts
misc replied at 3-2-2019 04:57 PM
Mak saya citer, (zaman ni saya pun tak lahir lagi). Raja permaisuri perak, isteri Sultan Idris ni, m ...

Wah, pekerti seindah rupa
Reply

Use magic Report

You have to log in before you can reply Login | Register | Facebook Login

Points Rules

 CARI App
Get it FREE Apple App Store
Get it FREE Google play
 Instagram
cari_infonet
FOLLOW
Copyright © 1996-2019 Cari Internet Sdn Bhd All Rights Reserved(483575-W)
0.049600s Gzip On
Quick Reply To Top Return to the list