ADVERTISEMENT

123Next
Return to list New
View: 6423|Reply: 42

Friendzone?

[Copy link]
Post time 5-2-2019 05:45 PM From the mobile phone | Show all posts |Read mode
Edited by noraidil_06 at 5-2-2019 06:13 PM

Slmt ptg wahai kakak2 n abang2 sekalian...
Sry new user here...

I just want to ask for your opinion regarding my love life which is kinda selfish...but i seriously hv no one to talk to...not even my parent...

So,kisahnya begini...for ur info, saye lelaki berumo 27 tahun, half chinese half kadazan...saya sudah bekerja disebuah syarikat kilang ini semenjak tahun 2016...and selang 1 bulan dr tarikh saya mula bkerja d kilang tsebut, kami tlh rekrut sorang wanita untuk djadikan sebagai receptionist (saya gelarkan sebagai F)...

pada mulanya, sia x minat langsung dgn F...tapi selang beberapa bulan kami jd kawan and sering bgurau d pejabat bila bjumpa..gurau2 sbg kawan je...ada kalanya saya gelar F ni seorang yg gemuk...namun dia x marah n just ketawa...

and lama kelamaan saya makin selesa utk bgurau dengannya mgunakan gurauan yg kasar (which i regretted till today)...saya sering kali rekomennya utk try bcouple dgn lelaki2 hensem yg keje d kilang kami...masa ni saya x pernah tau if she has a boyfriend or not bcoz im not interested with her...but she's seems lonely so i tried to motivate her to find someone which is probably stupid acts of mine...

so after 2 years working at the factory with her...i suddenly realized i hv a feeling for her...saya x tau mcm mana dtgnye perasaan ni...mayb bcoz of my office mates kept on saying something stupid over the years like "girlfren awak, c F..." or "F, awak punya boyfren"....but somehow the feeling was developed...ada juga masanya, ms.F bgurau dengan ayat2 pelik mcm, "demi masa depan kita berdua" or "....anak kita berdua"...

Ada suatu masa tu, dia bgurau dgn rakannya d hadapan saya and suddenly she said "i love you" to me infront of them which made me feel scared...and that become the reason why i try to motivate her to find someone to become her couple...

So going back to End of July,2018, apabila saya sedar saya mempunyai perasaan suka thadapnya, i tried to confess to her...

My first attempt, i bring her out with 1 of my friends and one of her friends to shopping...i got chance to be alone with her at the end of the shopping period, tapi takut sgt...jd x berani nak confess...but she's laughing all the time and that made my day...

So, selang bberapa hari, one of my fren was having her birthday...so, F and salah seorang rakan kerja saya dtugaskan untuk keluar membeli kek utk meraihkan harijadi rakan sy...tp mereka kluar berdua dlm masa yg lama n so...i become jealous and she somehow sense it through the way i chatted with her through whatsapp...

petang tu, she was nice enough to ask me why i acted like that...but i was so stupid and too rushing that i said to her through whatsapp "don't you know why i acted this way toward you....it's because i love you.."....dia tanya saya mcm mana benda ni boleh berlaku,and i said i dont know. Then F balas "aq jahat ke? Banyakkan bersabar dan berdoa".

Dari cara dia balas chat tu, saya dah tau yg dia rejek confession saya... Keesokannye, saya bjumpa dengan nya dan minta dia jgn ambil hati dengn apa yg saya cakap...but who knows...i was so heartbroken i can't sleep for 3 days...

Then,suddenly,on a saturday evening, when im going back to my hometown, she suddenly chatted with me...dia tanya jika saya benar2 sukakan dia...n i replied "how to prove it"... for the rest of the evening, we chatted about each other's good points which made me very happy.

but because i was going back to my hometown. i told her i will chat her back later...due to some business i have to settle with my mother (because i told my mother i wanted to date someone and that made her furious).
Once it was settled, i tried to chat her that night but i fell asleep because i haven't been able to sleep for 3 days. The day after tomorrow, i tried to contact her when i saw her miscall around 1 am, but she denied, and bila saya tanya "apa yg akan berlaku antara kita berdua", dia kata buat masa ni, dia x nak ada hubungan (couple)... I was so sad but i told her i will wait for her...but she asked me to try to find other girls too which made me very sad...

Selepas tu, saya x dpt nak berdepan dengannya d pejabat dsebabkan rasa malu, kecewa, and trying to setup my mind so that it will become normal again...

But she was very nice and kind to me as from time to time she will try to console me and get to know me by chatting with me through whatsapp...

After that event, i never talked to her again in the office, and only talk to her because of work. I tried to avoid seeing her as to try to throw away my feeling...but i dont want to become rude so i did explain to her what and why im doing that...

From time to time, she chatted with me asking if i'm angry with her, and time and time again, i explained to her why i acted that way and ask for her understanding...

But eventhough we didn't talk with each other, i will checked up on her to see if she's okay or sick...if she's hungry and try to provide help to her as much as i can...but sometimes, i was too much and made her angry...Come to think of it, many times our chat ended with her being angry...

Eventhough, our relationship was like that, we did chat so deeply a few times...she told me, she was heartbroken by a guy she dated for 7 years, and how she almost destroyed her life after breaking up with him...and then, back at 2017, she did dated a guy, but that relationshop failed too.

She said she felt like she was playing with her ex-boyfren life...

Sometimes she would send me weird quotes such as "ucap sayang seribu kali tidak berguna kalau tidak berani masuk meminang" or "ada benda belum sampai waktunya, teruskan usaha". And i would told her to be patience..and each time she will said to me to not take it seriously.

So, minggu lalu, bberapa rakan kerja saya termasuk F bakal diberikan notis pemberhentian kerja...we were told by HR to keep it a secret until next week..but because of my feelings for her, i tried to tell her...but i suddenly think.that it was not the right choice...but she got the gist of it and kept pressuring me to tell her when is her last day...she even asked me if i no longer care about her....so i did told her...

So wahai kakak2, abang2, and adik2 sekalian, saya harapkan agar anda boleh share apa yg patut saya buat dengan tempoh masa sebulan lagi bersama dengannya...how should i spend it? Do i need to continue to pursue her? Because i tried and i can't seems to throw away this feeling and it has alrdy been 6 months...she never said she rejected me directly though...

P/S: i was able to talk to her normally back again in the office last week...but it seems like there's no longer any point for her to chat with me since our relationship has been back to normal..
But i still miss her every single day...even now i still hope she will initiate a chat with me, or do i need to start first?

Sry kalau post ini terlalu panjang and mengganggu, kalo moderator rasa post ini patut dipadam,silakan. Kalo akak2, abang2, and adik2 nak komen,silakan. Boleh komen negatif but please give a positive advices also...

Rate

View Rating Log

Use magic Report

ADVERTISEMENT

Post time 5-2-2019 06:05 PM From the mobile phone | Show all posts
U bkn nk dia pun. U sunyi je. Kebetulan dia ade.
Japgi akk sambung. Laki suruh buat kopi plak

Use magic Report

Post time 5-2-2019 06:16 PM From the mobile phone | Show all posts
"ucap sayang seribu kali tidak berguna kalau tidak berani masuk meminang"

Si dia nak tt masuk meminang la tu...

Use magic Report

Author| Post time 5-2-2019 06:46 PM From the mobile phone | Show all posts
noraidil_06 replied at 5-2-2019 06:05 PM
U bkn nk dia pun. U sunyi je. Kebetulan dia ade.
Japgi akk sambung. Laki suruh buat kopi plak:curse ...

Oh ye ke...camne cik tau? Sbab sy pun x dpt nak jelaskan...

Use magic Report

Author| Post time 5-2-2019 06:46 PM From the mobile phone | Show all posts
Elle_mujigae replied at 5-2-2019 06:16 PM
Si dia nak tt masuk meminang la tu...

Haha blh je nak masuk mminang...mslhnye sudi ke dia hahah...karang jumpa mak bapak dia siap kena halau...

Use magic Report

Post time 5-2-2019 07:27 PM From the mobile phone | Show all posts
B33p replied at 5-2-2019 06:46 PM
Haha blh je nak masuk mminang...mslhnye sudi ke dia hahah...karang jumpa mak bapak dia siap kena h ...

Kata sayang kata suka
Telefon je lah mak ayah dia bagitau nak
Dia pun ala ala suka tu
Malu tapi mahu

Rate

View Rating Log

Use magic Report

Follow Us
Post time 5-2-2019 07:35 PM From the mobile phone | Show all posts
Klu dah pernah kecewa sblm ni meols rase sheols nak org yg betol2 serious utk kelangkah seterosnya...ni sekadar pendapat meols je le

Rate

View Rating Log

Use magic Report

Post time 5-2-2019 08:11 PM From the mobile phone | Show all posts
I guess she really want a serious relationship. Kalau betul u nak dia confess la, jumpa dia bgtau u betol2 nak kn dia, at the same time buktikan u serious with her - bgtau ur plan to her, bila nak dtg jumpa femly dia, nak risik, tunang, nikah its a long journey..

Dia dah 2kali failed in relationship, so ofcoz dia xnak terluka lg, dipermainkan, dipersiakan. So, the only way u want to know what she feels about u, or did she really want to get serious with u then, just ask her. Straight to the point, confess, and be ready for what she will answer u..

Gudluck TT..

Rate

View Rating Log

Use magic Report

ADVERTISEMENT

Post time 5-2-2019 09:54 PM From the mobile phone | Show all posts
B33p replied at 5-2-2019 06:46 PM
Haha blh je nak masuk mminang...mslhnye sudi ke dia hahah...karang jumpa mak bapak dia siap kena h ...

Beritahu la dulu kat si dia yg saya amat cintakan awak... dan saya serius dgn perhubungan ini.. mungkin sebelum ini awak pernah dikecewakan tapi saya tak sama mcm lelaki2 itu...Saya ingin menjadikan awak Suri Hati Mr Pilot eh suri hati saya... saya berjanji tidak akan menjadi biawak hidup....Sudikah awak menjadi isteri saya yang sah till jannah...

pastu bagi la lagu dan lirik Maher Zain..For The Rest of My Life

Rate

View Rating Log

Use magic Report

Post time 5-2-2019 10:57 PM | Show all posts
Dia suka ko la tt...bagi bunga dgn coklat...jgn whatsapp ja

Rate

View Rating Log

Use magic Report

Post time 6-2-2019 12:17 AM | Show all posts
go for it... 300%... pompuan ni... kena nampak kita bersungguh...

dia takut kehilangan ko tu... takut dah jadik bf... jadik lain... biasa tu... nak tips lagi detail... pm tepi... aku dulu pernah digelar 'hitch' cewah!

Rate

View Rating Log

Use magic Report

Author| Post time 6-2-2019 06:00 AM From the mobile phone | Show all posts
onexox97 replied at 5-2-2019 07:27 PM
Kata sayang kata suka
Telefon je lah mak ayah dia bagitau nak
Dia pun ala ala suka tu

Oh ye ke...tq...cam nak try pulak directly talk to her parent...

Use magic Report

Author| Post time 6-2-2019 06:04 AM From the mobile phone | Show all posts
AkuMark replied at 5-2-2019 07:35 PM
Klu dah pernah kecewa sblm ni meols rase sheols nak org yg betol2 serious utk kelangkah seterosnya.. ...

Mungkin sebab tu juga kan...kalo la aq blh tranfer hati aq kat dia...

Use magic Report

Author| Post time 6-2-2019 06:06 AM From the mobile phone | Show all posts
hanie_z replied at 5-2-2019 08:11 PM
I guess she really want a serious relationship. Kalau betul u nak dia confess la, jumpa dia bgtau u  ...

Ok minggu depan akan saya cuba utk bhadapan dengannya...thnx for the good wish...

Use magic Report

Author| Post time 6-2-2019 06:08 AM From the mobile phone | Show all posts
Elle_mujigae replied at 5-2-2019 09:54 PM
Beritahu la dulu kat si dia yg saya amat cintakan awak... dan saya serius dgn perhubungan ini..  ...

Haha...so maksudnye time confession tu kena psg lagu la kat background?

Use magic Report

Author| Post time 6-2-2019 06:13 AM From the mobile phone | Show all posts
hajimex replied at 6-2-2019 12:17 AM
go for it... 300%... pompuan ni... kena nampak kita bersungguh...

dia takut kehilangan ko tu... t ...

Wow...i suka ngan komen ni...tp camne nak pm tepi? Hahaha

Use magic Report

ADVERTISEMENT

Post time 6-2-2019 12:40 PM From the mobile phone | Show all posts
Action speaks louder than words la

Kalau dlm cite koboi dlu2, clint eastwood akan tarik mana2 perempuan dia xkenal tp dia suka dn rogol dlm semak atau kandang kuda. True, action matters

So kau pergi la bgtau dia, nk jmpe parents awk bole x? Try la jmpe face to face dn confess depan dia dn berborak depan dia secara serius ttg hati dn perasaan rather than assuming assuming dan assuming sajork dari wasap2 dia

Rate

View Rating Log

Use magic Report

Post time 6-2-2019 01:00 PM From the mobile phone | Show all posts
B33p replied at 6-2-2019 06:08 AM
Haha...so maksudnye time confession tu kena psg lagu la kat background?

lepas you confess,selalunya pihak perempuan akan minta masa nak fikir dulu...sehari dua mungkin si dia tak wassap,masa tempoh ni you wassap la lagu dan lirik lagu tu utk impak maksima..haha...

kalau dah jodoh tak ke mana tapi kena usaha juga..gitu..

All the best tt,kalau jadi majlisnya sila jemput warga forom .

Use magic Report

Post time 6-2-2019 02:05 PM From the mobile phone | Show all posts
Memandangkan ko pun tua suda, bagus ko pi naik rumah terus la. Ko sudah sambayang2 ka ni minta petunjuk dari Tuhan?

Rate

View Rating Log

Use magic Report

Post time 6-2-2019 02:08 PM From the mobile phone | Show all posts
Victorioussss replied at 6-2-2019 12:40 PM
Action speaks louder than words la

Kalau dlm cite koboi dlu2, clint eastwood akan tarik mana2 per ...

Extreme btul cth tu...Jgn ler bg tt cth rogol tu..kang tt buat,mati ler sis..hahaha~

Use magic Report

You have to log in before you can reply Login | Register

Points Rules

Category: Cinta & Perhubungan

ADVERTISEMENT

ADVERTISEMENT

ADVERTISEMENT
Follow Us

ADVERTISEMENT

Mobile|Archiver|Mobile*default|About Us|CARI Infonet

29-3-2024 11:08 PM GMT+8 , Processed in 0.121046 second(s), 47 queries .