JAWATAN KOSONG! Jadi penulis freelance kami dan berpeluang menang hadiah wang tunai berjumlah RM300! Klik sini > CARI Warrior
Chinese
Color
Orange
Black
Blue
Purple
Green
Deep Blue
Laman Utama
Forum
Fokus
Semasa
Gosip Socmed
Kolumnis
Search
572
View
22
Reply

[Tempatan] ANJING terseret di belakang 4x4 truck

[Copy link]

Author: R2D2       Show all posts   Read mode

Author
Post time 12-2-2019 02:22 PM | Show all posts |Read mode
Video of dog being dragged behind truck goes viral
    Tuesday, 12 Feb 2019




TAIPING: A video of a dog being dragged on the road by a pick-up truck, supposedly near Jalan Kota here, has gone viral on social media.

In the 42-second clip, a white-coloured dog can be seen being dragged from the back of the vehicle by its leash.

Acting Taiping OCPD Superintendent Razlan Abdul Hamid said police received a report on the incident on Monday (Feb 11) at about 3.35pm.

He said the incident occurred on Sunday (Feb 10) night and the man involved was arrested the next day.

"We have also taken statements from the vehicle owner, who said that his 58-year-old father was the one behind the wheel during the incident.

"The man had allegedly wanted to abandon the dog because it was always biting the wiring at his house," he said, adding that the dog had been under the man's care since it was a year old.

"The man claimed he was not aware that the dog, which had been placed in the back of the vehicle, had fallen off and was being dragged," he added.

Supt Razlan said the case would be investigated under Section 44 (1)(a) of the Animals Act for animal cruelty.

Reply

Use magic Report

Author
 Author| Post time 12-2-2019 03:42 PM | Show all posts
Reply

Use magic Report

Post time 12-2-2019 03:47 PM From the mobile phone | Show all posts
anjing tu mati ke idok?
Reply

Use magic Report

Post time 12-2-2019 04:03 PM | Show all posts
mcm ni xmenimbulkan polemik mcm kes racun anjing di seremban
busuk2 pun org kita.. is it because im chinese?
Reply

Use magic Report

Post time 12-2-2019 04:05 PM | Show all posts
HOI!

apa jadi anjing tu???
Reply

Use magic Report

Post time 12-2-2019 04:52 PM | Show all posts
my cousin!
Reply

Use magic Report

Post time 12-2-2019 04:56 PM From the mobile phone | Show all posts
Buruk perangai owner.. bila tak nak anjing tu, nak abandon kat mana mana.. kau ingat boleh buang macam tu jer ke?..
Reply

Use magic Report

Post time 12-2-2019 04:59 PM | Show all posts
kesiannya!                                                
Reply

Use magic Report

Post time 12-2-2019 05:10 PM From the mobile phone | Show all posts
Aku percaya kes ni x disengajakan..ikatan leash tu x cukup kuat bila anjing tu atas hilux tu
Reply

Use magic Report

Post time 12-2-2019 05:57 PM | Show all posts

yang drive ke yang tergantung tu?
Reply

Use magic Report

Post time 12-2-2019 06:06 PM | Show all posts
prettyuglybabe replied at 12-2-2019 05:57 PM
yang drive ke yang tergantung tu?

yang tergantung..

Reply

Use magic Report

Post time 12-2-2019 06:16 PM From the mobile phone | Show all posts
dubuk replied at 12-2-2019 06:06 PM
yang tergantung..

Adoii hahaha.. so cousin ko slamat kee.. aku benci org buat kat binatang cam nii..
Reply

Use magic Report

Post time 12-2-2019 06:31 PM | Show all posts

kasihannya.. beliau selamat atau tak?
Reply

Use magic Report

Post time 12-2-2019 06:33 PM | Show all posts

kau manusia bodoh tarak akal sanggup mengaku sepupu dgn binatang
tolol





Reply

Use magic Report

Post time 12-2-2019 06:35 PM From the mobile phone | Show all posts
dubuk replied at 12-2-2019 06:06 PM
yang tergantung..

Bengong punye dubuk..tergelak i.baru nak sedih2 baca pasal anjing tu..btw ada sapa2 tahu apa jadi pada anjing tu.hope dia x apa2
Reply

Use magic Report

Post time 12-2-2019 06:50 PM | Show all posts
anjing tu survive. ditinggalkan suspek kat pasar aulong

so stupid punya manusia. kalau pun anjing tu makan wayar kau, its a dog. pg hntr vet la bodo. see whats wrong with ur pet. bela setahun anjing tu pun bodo tak reti jaga

layak ya ko yg kena drag
Reply

Use magic Report

Post time 12-2-2019 08:31 PM | Show all posts
Buritan replied at 12-2-2019 06:16 PM
Adoii hahaha.. so cousin ko slamat kee.. aku benci org buat kat binatang cam nii..

selamat..

Reply

Use magic Report

Post time 12-2-2019 08:31 PM | Show all posts
prettyuglybabe replied at 12-2-2019 06:31 PM
kasihannya.. beliau selamat atau tak?

selamat..
Reply

Use magic Report

Post time 12-2-2019 08:39 PM | Show all posts
YBlava replied at 12-2-2019 06:33 PM
kau manusia bodoh tarak akal sanggup mengaku sepupu dgn binatang
tolol

bila kali terakhir kau dikejar anjing ?

Reply

Use magic Report

Post time 12-2-2019 08:46 PM From the mobile phone | Show all posts
ni cine selet yg buat... so thread ni plg kurg 3 page jah koh3
Reply

Use magic Report

Post time 12-2-2019 08:48 PM From the mobile phone | Show all posts
AbukRokok replied at 12-2-2019 04:03 PM
mcm ni xmenimbulkan polemik mcm kes racun anjing di seremban
busuk2 pun org kita.. is it because i ...

cine selet org dah expect dah prangai mcm tahun dia tahun ni... no issue there. Lobai plak expectation tinggi... org anggap suci murni lg warak koh3
Reply

Use magic Report

Post time 12-2-2019 09:04 PM From the mobile phone | Show all posts
Oh terjatuh rupanya
Sian anjing tu
Baik tuan dia bunuh je dpd buang pastu jd anjing kurap
Sedih
Reply

Use magic Report

Author
 Author| Post time 12-2-2019 10:41 PM | Show all posts
Gara-gara suka gigit wayar, anjing 'diheret' belakang trak pikap
Februari 12, 2019 21:32 MYT

TAIPING: Seorang pemilik anjing ditahan setelah didakwa mengheret seekor anjing pada kenderaannya dalam kejadian di Jalan Kota, di sini Ahad malam lalu.

Dalam kejadian yang tular di media sosial itu, haiwan tersebut diilihat tergantung pada sisi kenderaan dan diseret sepanjang perjalanan.

Laporan polis dibuat pengadu di Balai Polis Pokok Assam, di sini, pada Isnin selepas rakaman video itu menjadi tular, lapor Sinar Harian.

Pemangku Ketua Polis Daerah Taiping, Superintendan Razlam Ab Hamid berkata, kejadian itu dipercayai berlaku pada 3.45 petang semalam apabila pengadu menerima satu rakaman video menerusi laman sosial WeChat daripada rakannya sewaktu berada di hadapan sebuah restoran makanan segera terkemuka di Simpang, semalam.
Menurutnya, dalam rakaman video itu, pengadu menyaksikan terdapat seorang pemilik kenderaan pacuan empat roda jenis Isuzu Dmax bertindak mengikat seekor anjing pada kenderaannya.

"Rakaman video itu turut menyaksikan kenderaan itu bertindak menyeret anjing terbabit sepanjang perjalanannya ke suatu lokasi.

"Susulan itu, pengadu berasa tidak puas hati dengan tindakan pemilik kenderaan berkenaan dan membuat laporan polis semalam kerana menganggap tindakan itu tidak berhati perut kerana mengheret anjing itu tanpa belas kasihan," katanya kepada media di sini hari ini.

Razlam berkata, polis membuat semakan ke atas kenderaan itu dan siasatan ke atas pemiliknya mendapati kenderaan itu dipandu bapaya yang berusia 58 tahun pada malam kejadian iaitu 10 Februari lalu.

"Susulan itu, suspek lelaki berkenan ditangkap di rumahnya semalam.

"Siasatan lanjut ke atas suspek mendapati anjing itu dipeliharanya lebih dari setahun.

"Sewaktu kejadian, suspek memaklumkn hendak membuang anjing itu kerana haiwan itu kerap kali mengigit wayar di rumahnya," katanya.

Razlam berkata, siasatan awal ke atas suspek turut mendapati anjing itu diletakkan di bahagian belakang kenderaan sewaktu hendak dibuang.

"Namun, suspek menegaskan tidak sedar anjing itu terjatuh daripada kenderaan dan menyebabkan diseret di sepanjang perjalanan.

"Kes diklasifikasikan di bawah Seksyen 44 (1)(a) Akta Binatang 1953," katanya.
Reply

Use magic Report

You have to log in before you can reply Login | Register | Facebook Login

Points Rules

 CARI App
Get it FREE Apple App Store
Get it FREE Google play
 Instagram
cari_infonet
FOLLOW
Copyright © 1996-2019 Cari Internet Sdn Bhd All Rights Reserved(483575-W)
0.048110s Gzip On
Quick Reply To Top Return to the list