JAWATAN KOSONG! Jadi penulis freelance kami dan berpeluang menang hadiah wang tunai berjumlah RM300! Klik sini > CARI Warrior
Chinese
Color
Orange
Black
Blue
Purple
Green
Deep Blue
Laman Utama
Forum
Fokus
Semasa
Gosip Socmed
Infozon
Search
123Next
Return to list New
2121
View
41
Reply

Individu ini bertanggungjawab memisahkan Singapore dari Malaysia

[Copy link]

Author: wnwa05       Show all posts   Read mode

Author
Post time 12-2-2019 02:54 PM | Show all posts |Read mode


Dalam sejarah negara, ramai terlupa tentang antara sebab Singapura berjaya dikeluarkan dari Malaysia. Salah seorang individu yang bertanggungjawab dalam pemisahan tersebut adalah Othman Wok, bekas pengarang akhbar Berita Harian dan Utusan Melayu.

Kerana kuasa politik orang Cinalah Singapura terpaksa dipisahkan dari Malaysia. Othman Wok lah yang paling banyak membantu mempengaruhi orang Melayu Singapura yang kemudiannya dijadikan menteri dalam kerajaan Lee Kuan Yew sebagai ganjaran.

Diantara peranan yang dimainkan oleh Othman Wok pada masa itu ialah melakukan hasutan dan fitnah terhadap isu semasa dan menaikkan kemarahan anak muda terhadap UMNO Singapura. Fitnah dan hasutan ini telah menjadikan anak muda terus menolak UMNO dibawah kepimpinan Tunku Abdul Rahman.

Akhirnya, UMNO tewas ke semua kerusi di Singapura. Sekarang peranan Othman Wok mirip dengan apa yang dilakukan oleh Anwar Ibrahim mahupun Mat Sabu terus memperdayakan anak muda Melayu agar memberi undi kepada sekutu kuasa politik orang Cina PAP.

Setiap kali dia berceramah, setiap kali itu juga dia mengatakan yang hak-hak keistimewaan orang Melayu dan raja-raja Melayu ini hanya retorik dan mainan Tunku. Kononnya Tunku ada agenda lain, iaitu untuk merampas tanah orang Melayu di Singapura.

Pengkhianatan sedang dilakukan oleh beberapa pemimpin Melayu yang kini berada berasama DAP untuk tujuan yang sama dilakukan oleh Othman Wok terhadap bangsa Melayu dan UMNO di Singapura. Akhirnya bangsa Melayu Islam dan UMNO hilang di persada politik dan menjadikan bangsa Melayu seperti pengemis.

DAP dengan agenda liciknya sedang memporak perandakan dunia Islam di Malaysia. Melalui jaringan yang mantap penuh rahsia. Jalan yang paling mudah ialah menghidangkan hiburan dan mengajak manusia yang bernama Melayu melakukan kerja bodoh dengan berdemo menentang kerajaan yang dipimpin oleh orang Melayu.

Pada awal 70an, Lee Kuan Yew telah mencadangkan agar semua jenazah orang Islam Singapura dibakar kerana kawasan kuburan sangat terhad. Othman Wok yang juga Menteri mewakili orang Melayu membuktikan ketaatannya dengan menyokong pendirian Lee Kuan Yew itu sehingga mencetuskan bantahan MUIS dan seluruh masyarakat Islam.

Tindakan tersebut mempunyai persamaan di mana isu wang zakat, Azan, Kalimah Allah serta banyak lagi isu berkaitan dengan aqidah serta hukum halal dan haram didalam agama Islam yang mahu dianggap sebagai perkara yang remeh dan dicadangkan agar di halalkan segalanya.

Sikap yang ditunjukkan Othman Wok saling tak tumpah dengan sebilangan pemimpin Melayu di Pakatan Rakyat yang sentiasa akur dengan DAP sebagai kata pemutus muktamad. Apakah kita sehingga kini masih lagi dalam keadaan begitu bodoh yang mahu menerima pengkhianat seperti ini dalam politik kita.

Sehingga sekarang ini Othman Wok masih dianggap sebagai pengkhianat Melayu oleh kebanyakan orang Melayu Singapura, kerana hasutan dialah, Lee Kuan Yew mengharamkan Pertubuhan Kebangsaan Melayu Singapura (PKMS aka UMNO Singapura) salah satu sayap UMNO di Singapura.

Cara jalan cerita Othman Wok ini seakan sama dengan jalan cerita yang berlaku sekarang ini di negara kita. Takkan kita orang Melayu di sini ingin jadi seperti orang Melayu di Singapura, ibarat melukut di tepi gantang, merempat di bumi sendiri.

Jangan sampai petualang Melayu seperti Othman Wok ini ada dan hidup membiak di dalam negara kita. Terima Kasih Othman Wok kerana telah mengadaikan nasib bangsa sendiri. Mirip siapakah watak Othman Wok di Malaysia? Tepuk dada tanya minda.

Rate

1

View Rating Log

Reply

Use magic Report

Post time 12-2-2019 03:21 PM From the mobile phone | Show all posts
Hidup lagi ke dia ni
Baru baca komen sebijik cam ni kat FB Najib
Sapa penulis asal
Reply

Use magic Report

Post time 12-2-2019 04:24 PM From the mobile phone | Show all posts
Serba salah sy nk moderate thread ni.
Berat sebelah n berbaur tuduhan melulu. I will do my own search before i give credit to pembuka thread.

Tq anyway sbb sudi buka thread
Reply

Use magic Report

Post time 12-2-2019 04:38 PM | Show all posts
Lantaklah. Kaum lelaki singapura adalah amah on wheels. Jongos. Cuci jamban di kediaman ekspat termasuk ekspat dari malaysia
Reply

Use magic Report

Post time 12-2-2019 05:15 PM | Show all posts
kenapa nak buka creta bila dia dah meninggal? sapa saksi masa tu?

dead man cant defend themselves...

jangan sampai jatuh fitnah...

artikel pun mcm berbaur hasutan

satu jer yang pasti, masjid kat singapura sangat2 bersih dan penuh dgn aktiviti kemasyarakatan
Reply

Use magic Report

Post time 12-2-2019 06:21 PM | Show all posts
leylapple replied at 12-2-2019 09:15 AM
kenapa nak buka creta bila dia dah meninggal? sapa saksi masa tu?

dead man cant defend themselves ...

Masjid di mana pun macam itu la katak
Reply

Use magic Report

Post time 13-2-2019 02:03 AM From the mobile phone | Show all posts
Memang betul pun. Bapak aku punya lah benci dia ni. Masa tu aku kecik lagi. Bapak aku cakap kampung2 melayu semua ranap pasal si othman beruk ni. Kalau korang research newspaper lama singapura, masa dia jadi menteri kebajikan penuh bodek dia kat LKY. Cina bagi dia jadi menteri kebajikan jer, lepas tu jadi duta singapura kat jakarta, bertahun duk sana. LKY bagi dia rumah banglow sebiji kat teluk kurau ke apa tah.

Sampai sekarang orang2 lama, otai2 melayu benci dia ni. Ni memang facts.
Bukan fitnah. Tapi dia dah arwah. Masa dia masih hidup tengah2 pencen tua tu pun orang melayu sana meluat dengan dia. Dorang panggil dia si osman beruk.
Reply

Use magic Report

Post time 13-2-2019 06:23 AM | Show all posts
pokaibanktokyo replied at 12-2-2019 04:38 PM
Lantaklah. Kaum lelaki singapura adalah amah on wheels. Jongos. Cuci jamban di kediaman ekspat terma ...

oi, tolong jgn hina warga mas dan golongan cleaner

Reply

Use magic Report

Post time 13-2-2019 08:06 AM From the mobile phone | Show all posts
sejahtera replied at 12-2-2019 10:23 PM
oi, tolong jgn hina warga mas dan golongan cleaner

Bodoh. Aku hina lelaki singapiura yang jadi amah tak kira sama ada warga emas atau bukan. Cleaner pula bukan amah. Paham ?
Reply

Use magic Report

Post time 13-2-2019 08:45 AM | Show all posts
pokaibanktokyo replied at 12-2-2019 06:21 PM
Masjid di mana pun macam itu la katak

yeker pokak?

name me a few?

selain dari tandas kotor dan berkunci selalu?
Reply

Use magic Report

Post time 13-2-2019 10:35 AM | Show all posts
leylapple replied at 13-2-2019 12:45 AM
yeker pokak?

name me a few?

Hahahaa. Katak sudah kantoi terus melatah
Reply

Use magic Report

Post time 13-2-2019 12:17 PM | Show all posts
pokaibanktokyo replied at 13-2-2019 10:35 AM
Hahahaa. Katak sudah kantoi terus melatah

hahahah..

u are so dumb hilarious.

dah tak tau nak jawab terus komen mcm org mereng.

org minta cth mana masjid yg u kata tu but u just reply like an idiot.


Reply

Use magic Report

Post time 13-2-2019 01:28 PM | Show all posts
leylapple replied at 13-2-2019 04:17 AM
hahahah..

u are so dumb hilarious.

The idiot is the one asking stupid question
Reply

Use magic Report

Post time 13-2-2019 04:46 PM From the mobile phone | Show all posts
Edited by system_failure at 13-2-2019 04:50 PM

Well..
Org seperti othman wok ni mmg ramai kat luar sana..
Yang buat keputusan sbnrnya tunku abd rahman.

Sbb tu Tun m mengkritik keras tindakan tunku ni dlm buku dilema melayu.
Korang pun tahu apa terjadi pd tun m lepas tu kan..


Pastu episod yg sama berulang kembali..

Zaman paklah dia serahnya blok minyak miri kpd brunei.
Tu belum lg kita kehilangan pulau batu puteh.


Zaman jibun lg la lahanat.
Tak payah cakap la.
Tapi aku nk cakap jugak..

-forest city
-ruang udara johor
-sempadan perairan tuas
-kepulauan spratly_(macai china)
-east belting road (macai cina lagi)

Tu belum lagi perlaburan hartanah haram 1mdb scammer jho low lagi..
bla bla bla bla...
Tak cukup aku nak tulis..
Reply

Use magic Report

Post time 13-2-2019 07:48 PM From the mobile phone | Show all posts
Blog minyak Miri mana yg bg kat Brunei? Aku ni dok Miri buat O&G.
Reply

Use magic Report

Post time 13-2-2019 10:24 PM From the mobile phone | Show all posts
None68 replied at 13-2-2019 07:48 PM
Blog minyak Miri mana yg bg kat Brunei? Aku ni dok Miri buat O&G.

Aikk.. kata keje o&g tapi taktau kaa..


Yang bener,
Pekerja tikar mengkuang
Reply

Use magic Report

Post time 13-2-2019 10:33 PM From the mobile phone | Show all posts
Time tuh ada tuntutan bertindih antara mesia dgn brunei.

Kedua2 berebut nak blok L & M yg kaya dgn minyak yg bernilai billion dolar.

Dan kedua2 negara pun berebutkan wilayah limbang.

Masalahnya paklah xmo tgu kes ni kat tribunal antarabangsat. So dgn gentlemennya dia mrlepaskan tuntutan blok minyak tu.. dgn harapan brunei akan bagi daerah limbang  kpd kita.

Alih2 kelabu asap.
Taklama pastu dia pun resign nangis tepi bucu katil tak tahan kena maki dgn tun m.

Reply

Use magic Report

Post time 14-2-2019 12:19 AM From the mobile phone | Show all posts
Film p ramlee film lama singapok kampung2 taman2 habis terus rupa terhapus kg melayu jadi bandar urban
Reply

Use magic Report

Post time 14-2-2019 06:05 AM | Show all posts
pokaibanktokyo replied at 13-2-2019 08:06 AM
Bodoh. Aku hina lelaki singapiura yang jadi amah tak kira sama ada warga emas atau bukan. Cleaner  ...

ha ha ha jgn copet marah, tak baik hina orang,

ha ha ha nak hina amah negara maju, tengok diri sindirdiri,

depa tengok hang lg hiiiiin....


Reply

Use magic Report

Post time 14-2-2019 07:09 AM From the mobile phone | Show all posts
sejahtera replied at 13-2-2019 10:05 PM
ha ha ha jgn copet marah, tak baik hina orang,

ha ha ha nak hina amah negara maju, tengok diri  ...

Sebab aku dah tengok la aku hina mereka. Bahalol. Singapura tak maju la walau dah ambil rakyat lain jadi warga kelas satu mereka hingga mereka sendiri jadi amah di negara sendiri. Kalau nak dikata maju mesti hasilkan teknologi ultra canggih sendiri. Setakat guna teknologi negara lain saja itu bukan maju
Reply

Use magic Report

You have to log in before you can reply Login | Register | Facebook Login

Points Rules

 CARI App
Get it FREE Google play
 Instagram
cari_infonet
FOLLOW
Copyright © 1996-2019 Cari Internet Sdn Bhd All Rights Reserved(483575-W)
0.050088s Gzip On
Quick Reply To Top Return to the list