JAWATAN KOSONG! Jadi penulis freelance kami dan berpeluang menang hadiah wang tunai berjumlah RM300! Klik sini > CARI Warrior
Chinese
Color
Orange
Black
Blue
Purple
Green
Deep Blue
Laman Utama
Forum
Fokus
Semasa
Gosip Socmed
Infozon
Search
500
View
6
Reply

[Tempatan] Kerajaan PH baru 9 bulan. Syarikat dapat permit tanah 400 hektar tiada pejabat, modal RM2

[Copy link]

Author: R2D2       Show all posts   Read mode

Author
Post time 12-2-2019 03:50 PM | Show all posts |Read mode
Syarikat dapat permit tanah 400 hektar tiada pejabat
12 Februari 2019 3:22 PM


IPOH 12 Feb. - Sebuah syarikat yang mendapat permit tanah hutan seluas 400 hektar di negeri ini dikesan tidak mempunyai pejabat operasi.

Pengerusi Badan Perhubungan UMNO Perak, Datuk Saarani Mohamad berkata, perkara itu dikesan setelah pihaknya membuat semakan alamat syarikat berkenaan yang dikatakan terletak di Taiping.

"Berdasarkan semakan dengan Suruhanjaya Syarikat Malaysia (SSM), alamat syarikat berkenaan ialah di Jalan Kota, di Taiping.

"Apabila kita semak alamat yang diberikan, rupa-rupanya ia pejabat guaman, bukan pejabat operasi syarikat itu.

"Ya mungkin syarikat itu menggunakan khidmat guaman di syarikat tersebut tapi mana boleh mendaftarkan alamat perniagaan di pejabat guaman, ini akan menimbulkan 'conflict of interest'.

Beliau berkata demikian dalam sidang akhbar di sini hari ini.

Semalam, Ahli Palimen Kampar, Thomas Su Keong Sing meminta Suruhanjaya Pencegahan Rasuah Malaysia (SPRM)  menyiasat sebuah syarikat yang didakwa menerima permit untuk melakukan pembangunan ladang hutan seluas 400 hektar di daerah Kinta.

Saarani juga menuntut kerajaan negeri memberikan penjelasan bagaimana syarikat berkenaan mendapat permit tanah hutan seluas 400 hektar cuma bermodalkan RM2.

"Bayangkan syarikat dengan modal berbayar RM2, ini bukan nak cuci sampah, ini nak bangunkan kawasan pembalakan seluas 1,000 ekar, tak kan modal RM2. Kalau tanya sesiapapun, perkara ini ada yang tidak kena," katanya.

Beliau juga mengesahkan semakan mendapati dua ahli lembaga pengarah syarikat tersebut berpangkat Datuk.

"Kita cuma tahu nama mereka sahaja tapi tidak kenal siapa orangnya. Sama ada dia ada pengalaman dalam bidang pembalakan, itu tak penting tetapi  persoalannya bagaimana kerajaan negeri boleh luluskan tanah kepada sebuah syarkat yang baharu ditubuhkan dan cuma  bermodalkan RM2," katanya.

Rate

1

View Rating Log

Reply

Use magic Report

Post time 12-2-2019 05:20 PM | Show all posts
alahai apa nak kisah..ada tanah tuh..dapat freeeee je...siap dpt pampasan...rm2 tuh dah mahalll sangat tuh...
Reply

Use magic Report

Post time 12-2-2019 09:12 PM From the mobile phone | Show all posts
atok kalau takda projek bukan atok la  ..


Reply

Use magic Report

Post time 12-2-2019 10:42 PM From the mobile phone | Show all posts
Ler...  Cuba check kat Pahang....  Berlambak juga syarikat rm2 dapat projek..  Hahah
Reply

Use magic Report

Post time 12-2-2019 11:49 PM From the mobile phone | Show all posts
Macam kedai dua ringgit jw
Reply

Use magic Report

Post time 12-2-2019 11:52 PM From the mobile phone | Show all posts
Ni mesti geng2 penjubo PeeGayAr ni... koh3
Reply

Use magic Report

Post time 13-2-2019 03:36 AM From the mobile phone | Show all posts
dess402 replied at 12-2-2019 09:12 PM
atok kalau takda projek bukan atok la  ..

Tanah ni bwh kerajaan negeri bukannya pusat..
Reply

Use magic Report

You have to log in before you can reply Login | Register | Facebook Login

Points Rules

 CARI App
Get it FREE Google play
 Instagram
cari_infonet
FOLLOW
Copyright © 1996-2019 Cari Internet Sdn Bhd All Rights Reserved(483575-W)
0.046767s Gzip On
Quick Reply To Top Return to the list