Chinese
Color
Orange
Black
Blue
Purple
Green
Deep Blue
Laman Utama
Forum
Fokus
Semasa
Gosip Socmed
Infozon
Search
69635
View
453
Reply

Split : Koleksi Sajak Terpilih

 Close [Copy link]

Author: intan_mahsuri       Show all posts   Read mode

Post time 2-6-2004 12:25 PM | Show all posts
Originally posted by Acong at 2004-6-2 11:35 AM:
Rindu....
Apakah itu rindu?
Cuma mainan rasa?
Mengapa rindu?
Tidakkah cukup cinta ku?




p/s - hehe! utk ari nie..... err..... takde 'feel' nak jiwang arr.....! :bgrin:



manusia kalau hidup takde jiwang hmm...kakulah dia tu kot ??? asal sahaja bukan jiwang karat emm takpe kot sedikit berbungan bunga hati tu, kata kata pujangga penyedap rasa apa salahnya...:bgrin:


rindu amat gritis sekali
tatkala merindu
bayang bayang bagai
memeluk sipelaku rindu
ingin sekali mendakap rasa
rindu tu ..
hanya sahaja akal penguat rasa...:bgrin:
Reply

Use magic Report

Post time 2-6-2004 04:22 PM | Show all posts

garis-garis di tanganku

Kulihat tanganku
kurenung garis-garis yang terlukis
sungguh indah
abstrak

setiap garis itu
kucuba cari pangkal hujungnya
aku buntu
namun garis-garis itu
masih cantik

kupejam mata
kucuba meneka hatiku
apakah aku cukup bersyukur
kepada ALLAH
??

alhamdulillah
aku punya nikmat mata untuk melihat
aku punya nikmat hati untuk menilai
aku punya nikmat kata untuk kurangkai

garis-garis di tangan
ada kala orang menduga
nasib dengannya
pelik
??

seharusnya:
garis-garis itu
satu maksud
bukti kekuasaan
ALLAH SWT
Reply

Use magic Report

Post time 3-6-2004 11:47 AM | Show all posts

RINDU, KAU TERLALU KEJAM...

tiba-tiba perasaan rindu datang. ia datang juga walaupun tanpa diundang. walaupun suatu masa dulu aku pernah bertekad tidak mahu merindui saat-saat seperti ini. tapi apalah sangat tekad seorang manusia yang serba kekurangan seperti aku. mudah kan untuk menanam tekad, mengatakan itu dan ini. tapi apabila tiba masanya, tidak tertunai pun.

aku akui sepanjang masa bersama adalah antara saat terindah yang pernah aku miliki. tapi apakan daya, ketentuan takdir lebih menghendakkan supaya aku tidak terus melaluinya. mungkin sesuatu yang baik pada pandangan aku itu bukanlah sesuatu yang baik juga pada pandangan Tuhan, lantas aku terpaksa menghadapinya. Bukankah Tuhan itu lebih mengetahui segala-galanya. saat terindah hanya sekadar kenangan, tidak dapat aku genggam dan tidak dapat juga aku miliki.

[from the archives of http://www.reedzuan.com]
Reply

Use magic Report

Post time 3-6-2004 12:06 PM | Show all posts

Jauh.... dan ia terus menjauh...

kenapa aku perlu jadi manusia yang tidak bijak?
kenapa aku perlu jadi manusia yang tidak berfikir panjang?
kenapa aku perlu menjadi manusia yang sukar berpegang pada prinsip?
kenapa aku perlu menjadi manusia yang lemah semangat?
kenapa aku perlu jadi seseorang yang terlalu mudah mengikut perasaan?
kenapa aku perlu telefon dia malam tadi?

kenapa? -- kerana aku begitu sukar melupakan dia, walaupun dia mungkin sudah mencampakkan aku jauh-jauh.
Reply

Use magic Report

hanimdaud This user has been deleted
Post time 3-6-2004 04:04 PM | Show all posts
suatu hari nanti kau akan mengerti sayang
bahawa apa yang berlaku kehendakNya
mungkin ada yang lebih sesuai buatmu
percayalah sayang

suatu hari nanti kau akan mengerti sayang
semua ini suatu pengalaman berharga
mungkin kau kan lebih berhati-hati
percayalah sayang

suatu hari nanti kau akan mengerti sayang
menyalahkan diri tidak membawa kau ke mana
mungkin akan hanya membawa padah padamu
percayalah sayang

suatu hari nanti kau akan mengerti sayang
percayalah sayang...
Reply

Use magic Report

mojo71 This user has been deleted
Post time 3-6-2004 04:18 PM | Show all posts

Sekadar Luahan Perasaan

Its too painful to love you
Not only that I know now that...
every rose has its thorn
But I have experienced it as well
I would say..thank you for the experiences
in which they had become memories..
that cant part off my head.

You had been good
you had been cruel
you had been childish
you had been queen of control

You always be a part of my history
In my learning years of what life is all about

You always be one of my greatest practical lesson of love..
and what not..
Thank you teacher..
Reply

Use magic Report

Post time 4-6-2004 12:23 AM | Show all posts
tahu apa? tahu buat tauhu?
o0o0o0o..............baru ku tahu,
rupanya tauhu itu lebih tahu dari tak tahu......

tetapi mengapa kau buat tak tahu?
sedangkan kau tau cara membuat tauhu........
aku tahu.........
kau sengaja tak ambil tahu
yang tauhu itu memang tahu menahu!



.:: ape-apelah tengah malam ni.........
Reply

Use magic Report

Post time 4-6-2004 09:44 AM | Show all posts

Poem for Hari Bapa

jom kawan-kawan kita create poem untuk hari bapa

Bapa
Kaulah penerang hati ini
Cermin dikala aku memerlukan


jom sambung
Reply

Use magic Report

Post time 4-6-2004 09:49 AM | Show all posts
aku jua tahu
kau harus tahu
kerana aku tahu

dan aku tahu
tahu
dan tahu
Reply

Use magic Report

Post time 4-6-2004 11:20 AM | Show all posts
dulu aku anak kecil punya bapa yang garang
tapi hari ni aku tahu garangmu itu lah kasih sayang...
Reply

Use magic Report

Post time 4-6-2004 11:26 AM | Show all posts
sukar untuk aku percaya....
lantaran kepercayaan dulu telah kau musnahkan...
Reply

Use magic Report

Post time 4-6-2004 11:28 AM | Show all posts
tiap saat aku menghitung kerinduan terhadapmu...
hinggalah semalam baru aku tersedar
ia sudah melimpah ruah....
Reply

Use magic Report

Post time 4-6-2004 11:29 AM | Show all posts
kini yang tinggal hanya sepihan kenangan
sebagai pengubat rindu dikala daku kesunyian
menjadi penawar kala aku berseorangan
kerana kenangan itu sukar untuk dilupakan
Reply

Use magic Report

Post time 4-6-2004 11:32 AM | Show all posts
ruah ke lantai yang kau kotor dulu
kini sukar untuk kupaliti lagi kenangan itu
lantaran melekatnya rindu itu di saat itu juga
aku rindu pada mu.. rindu banyangan mu
rindu parasmu
rindu kasihmy
rindu belaianmu
rinduku hanya padamu
Reply

Use magic Report

Post time 4-6-2004 01:27 PM | Show all posts
Tetiba aku terdengar suatu bunyi di pintuku...
:Aku terkejut.
Dengan langkah yang perlahan,aku membuka pintu.
Alangkah terkejut aku apabila melihat engkau yang berada di depan pintuku... :
Bermimpikah aku??? :geram:
Berkhayal kah aku??? :geram:
Ah,tidak mungkin!!! :no:
Memang engkau benar2 berada di depanku...
Engkau hanya mendiamkan diri.
Namun,kerana rinduku, aku terus memelukmu...:hug:
Inginku katakan sayangku padamu... :hug:
Namun lidahku kelu.
Dan seperti biasa,engkau memulakan bicara dengan suaramu yang sangat kurindui..."MIAUUUU"... :lol
Reply

Use magic Report

Post time 4-6-2004 01:35 PM | Show all posts
Aku tak tahu buat tauhu,
Sesiapa yang tahu,
Tolong ajar agar aku tahu.
Supaya kita sama2 tahu. :cak:
Reply

Use magic Report

Post time 4-6-2004 03:23 PM | Show all posts
walau hadir seribu wajah...
walau datang sejuta penggoda
kau tetap satu dihati ini
tiada siapa dapat menjadi pengganti
kerna kau tersemat kukuh abadi buat selamanya
dihati ini...
Reply

Use magic Report

Post time 4-6-2004 04:23 PM | Show all posts
seorang aku tidak bermakna
aku tidak rindu
seorangnya aku kerana
aku rindu

rinduku padamu

wahai TUHAN
wahai BAPA
wahai IBU
wahai Keluarga
Reply

Use magic Report

Post time 4-6-2004 06:11 PM | Show all posts
jika ko tahu
aku pun malas nak bagi tahu
sapa suh amik tahu

setahu aku aku tak makan tauhu
kerana aku tahu
tauhu tu tak tahu
yang aku tahu
dia tu tauhu

apa yang sebenarnya aku tahu
sesungguhnya aku tak tahu
yang tauhu itu adalah tauhu

sapa tahuuuuuuuuuuuuuuuuu....................
Reply

Use magic Report

Post time 4-6-2004 09:34 PM | Show all posts
kerana bapa aku disini
kerana bapa aku gembira
kerana bapa kuterasa bahagia...
bapa oh bapa
Reply

Use magic Report

You have to log in before you can reply Login | Register | Facebook Login

Points Rules

 CARI App
Get it FREE Google play
 Twitter
 Instagram
cari_infonet
FOLLOW
Copyright © 1996-2019 Cari Internet Sdn Bhd All Rights Reserved(483575-W)
0.122364s Gzip On
Quick Reply To Top Return to the list