Chinese
Color
Orange
Black
Blue
Purple
Green
Deep Blue
Laman Utama
Forum
Fokus
Semasa
Gosip Socmed
Infozon
Search
69790
View
453
Reply

Split : Koleksi Sajak Terpilih

 Close [Copy link]

Author: intan_mahsuri       Show all posts   Read mode

Post time 4-6-2004 09:40 PM | Show all posts
kerana bapa aku disini
kerana bapa aku gembira
kerana bapa kuterasa bahagia...
bapa oh bapa
Reply

Use magic Report

Post time 4-6-2004 10:48 PM | Show all posts
kini bapa telah tiada...
tiada lagi senda gurau gelak tawa bapa...
namun segala kenangan manis bersama..
akan tersemat dihati dengan iringan DOA..
semoga ditempatkan ditempat insan yang beramal soleh...
Reply

Use magic Report

Post time 4-6-2004 11:38 PM | Show all posts
timaceh baiduri...
kekadang tuh ketika ada kita jarang nak bertanya...
namun pabila tiada terasa amat sepi sekali..

tiada lagi kata2 hikmat...
tiada lagi kalimah2 nasihat...
tiada lagi bapa..sahabat..peneman dikala sepi...

jadi nasihat saya kepada sesiapa yang masih berbapa...
gunakan masa yang ada..jangan sesiakan peluang...
kalo rasa perlu nyatakan...NYATAKAN...
jangan biar terbuku dihati...
ajal maut ditangan tuhan...
sok nanti nangis kuar airmata darah pon ia takkan kembali...
sememangnya masa tidak menunggu sesiapa...
Reply

Use magic Report

Post time 5-6-2004 01:36 AM | Show all posts


betapa kita akan terasa kenangan ketika bersama abah........
betapa meronta jiwa teringatkan memori digamit bersama abah..........
betapa aku alpa dengan dunia, sehingga seakan kekadang terlupa dgn tanggungjawab, yg abah memerlukan perhatian kami.......


abah..........
kini baru aku sedari,
sesungguhnya besar pengorbanan mu........
aku yg kurang perhatian terdahap mu..........
aku yg seakan lupa mencurahkan perhatian terhadap mu.........
sedangkan masa meniti alam remaja engkaulah sahabat ku........
aku sayangkan abah!!

tapi,
tiada guna penyesalan itu
jika kita tidak mendoakan kesejahteraan abah tersayang..........
di alam barzakh
DOA anak solehah adalah amal yg berkekalan buat abah........
kerana prihatin abah sentiasa dijiwa diri ini........



Ampunilah segala perbuatan abah, walaupun ku tahu abah baik......
ampuni segala perbuatan ku thd abah,walau ku belum pernah menyakiti hati abah.....
kerana abah kurindui..........


Al fatihah buat arwah abah............

21/11/1948-15/12/2003
Reply

Use magic Report

Post time 5-6-2004 08:53 AM | Show all posts
rindu...perasaan indah nan menusuk kalbu
rindu...indah bagai ditusuk sembilu
tanpamu rindu tiadalah kasih tiadalah sayang
rindu...
pergilah jauh jika hanya menyeksa
tidak sanggup rasanya menahan bahang rindu
yang tidak pernah henti
yang sentiasa mengetuk pintu hati ini
rindu...
pujangga pungguk rindukan bulan hanyalah khayalan
tetapi rinduku padamu satu kenyataan
Reply

Use magic Report

Post time 5-6-2004 08:58 AM | Show all posts
bapak...
semenjak kecil aku dibesarkan bagai menatang minyak yang penuh
semenjak kecil aku dimanjakan dengan belaian gurauanmu yang indah
semenjak kecil aku diberi penghargaan umpama seorang raja
bapak...
ketika aku mengalah...
engkau semangatku
ketika aku sakit...
engkau penawarku
ketika aku bersedih...
kau air mataku
ketika aku ketawa
engkau riangku
dan ketika engkau berduka??
aku harap akulah penawar duka laramu
thank you
Reply

Use magic Report

kidzs_7dunk This user has been deleted
Post time 5-6-2004 09:43 AM | Show all posts

Makaiah....Bahyenya Cinta!!


HANG ada ramai kawan tapi dalam banyak-banyak tu HANG asyik
ingat kat dia sorang jer..dia sihat ke tak..dia dah
makan ke belum..dia ingat kat HANG ke tak...

HANG jadi resah gelisah kalau tak dapat dengar suara dia,
HANG jadi malap, kelabu asap, tapi bila dengar suara dia
HANG automatik segar bugar, perut lapar terus kenyang.

HANG cemburu bila dia bercerita tentang
kecantikan/kehenseman perempuan/lelaki yang dia
jumpa..Kekadang HANG rasa HANG kecik hati dengan dia pasal
asyik cerita pasal orang lain yang lebih hebat dari HANG.

HANG dapat jumpa dia sekali jer dalam sebulan so bila
dapat jumpa dia HANG rasa macam dunia ni HANG yang punya.
Balik rumah wajah dia asyik terbayang di mata HANG tapi HANG
pun hairan kenapa HANG mesti ada perasaan macam tu kat dia.

Surat, kad raya, tiket bas, sampah atau apa saja
pemberian darinya HANG simpan sampai penuh almari rumah
HANG. Kalau ada lipas gigit salah satu barang pemberian
darinya pasti mampuih lipas tu HANG gigit  balik...uiii..ganehnyer..

Kadang kala HANG sengaja buat perangai nak bagi dia jeles
kat HANG tapi dia sikit pun takder respon sebaliknya HANG
sendiri yang makan hati..tapi HANG tak sedar kenapa HANG
buat macam tu..kenapa HANG nak bagi dia jeles kat HANG?

HANG percaya padanya. HANG sedia berkongsi apa saja cerita
dengannya. HANG juga suka mendengar celotehnya walaupun
kadang-kala ceritanya membosankan HANG tapi HANG tetap sudi
melayan karenahnya.

Bila family HANG sebut pasal jodoh, HANG cakap belum ada
calon tapi dalam kepala otak HANG dok terbayang-bayang HANG
bersanding dengan dia..cis!!

Hmm...itu adalah secebis perasaan HANG kat dia namun
apakah makna perasaan tersebut? Nak kata kawan
biasa..kenapa HANG treat dia baguih semacam jer? Alah
mengaku sajalah yang HANG ni dah jatuh hati padanya..


HANG tau tak mengikut survey, itu adalah sebahagian
daripada tanda-tanda awal orang yang dah JATUH CINTA.
Perasaan tu sedikit sebanyak akan menyiksa diri HANG
sendiri. HANG tau kenapa? Sebab HANG punya ego tu tinggi
sangat...apa susah sangat ker HANG nak declare yang HANG ni
betul-betul falling in love kat dia..ops..i'm sorry
kalau HANG ni perempuan memang la susah sikit takut
perigi cari timba pulak kan..tapi setiap orang ada
cara tersendiri..

Jadik apa lagik, kalau rasa tak sabar nak pegang
tangan tok kadi...So kepada HANG-HANG kat luar sana, kalau ada
perasaan seperti yang AKU senaraikan kat atas tu pada orang
tertentu..selidiklah betul-betul then jangan tunggu
lama-lama...pepatah AKU sendiri mengatakan " kecewa
CINTA ditolak adalah lebih baik daripada kecewa terlepas CINTA".


:lol
Reply

Use magic Report

Post time 5-6-2004 11:23 AM | Show all posts
kerana bapa aku disini
kasih mu tumpah tak kira masa
kalau dapat ku blas jasamu itu
lautan api sanggup ku renangi
Reply

Use magic Report

Post time 5-6-2004 11:26 AM | Show all posts
aku memang tak tahu
apa yang ko tahu
kerana semenjak hari ini
aku memang tak tahu menahu
yang kau makan tauhu
Reply

Use magic Report

kidzs_7dunk This user has been deleted
Post time 6-6-2004 08:53 AM | Show all posts

Thank You, Pa. . .


Thank You for enduring the unendurable.
For making something out of nothing.
For giving when my pockets were empty.
For loving us when we were totally unlovable.
Thank you for earning the money to raise us.
Thank you for all my lunch bags.
Thank you for making
chicken pox and measles not so bad at all
thank you for always being
there when I need you.  
Reply

Use magic Report

Post time 7-6-2004 10:35 AM | Show all posts
key.... chain
key.... lock
key.... main

banyak jenis key

tapi mana satu idaman kalbu...
Reply

Use magic Report

Post time 7-6-2004 10:39 AM | Show all posts
Mengapa Aku Rindu
Kepada si dia bernama MAMA
Kasihmu tak pernah pudar
Walaupun diri mu tiada disisi
Aku pasrah menanti kasihmu nanti
Apabila kita bersatu kembali di SYURGA abadi
Akan ku semai kasih lagi
Menjadi debu kasih yang setia tersimpul kaku
Mama, Aku Rindu Padamu..... Ya Allah Tempatkan MAMAku dikalangan orang yang Engkau kasihi.... AMIN

al-fatihah
Reply

Use magic Report

Post time 7-6-2004 11:01 AM | Show all posts
Originally posted by intan_mahsuri at 7-6-2004 09:24 AM:
AKU PUN SEDANG RINDUUUUUUUUUU................................:bodek:


sungguhku tak mampu...
menahan rindu ah ah...
pabila diriku jauh darimu
ah ah.... :clap:

(rindu by amelina)
Reply

Use magic Report

Post time 7-6-2004 12:21 PM | Show all posts
:music: Well, I wonder...
Could it be??? :hmm:
When I was dreaming of you,you were dreaming of me:pray:
Call me crazy,call me blind..:music:
To still be suffering :no: is stupid after all of this time.;)
Reply

Use magic Report

Author
 Author| Post time 7-6-2004 04:36 PM | Show all posts
Originally posted by tictactoe at 7-6-2004 11:01:


sungguhku tak mampu...
menahan rindu ah ah...
pabila diriku jauh darimu
ah ah.... :clap:

(rindu by amelina)



Rindu.... rindu serindu-rindunya
Namun engaku tak mengerti ... oh..
Pilu.... pilu sepilu-pilunya
Namun engkau tak peduli

Malu semalu-malunya
Namun apa daya orang tak sudi
Mahu semahu-mahunya
Namun apa daya orang dah benci

(Rindu serindu-rindunya by Spoon)
Reply

Use magic Report

Author
 Author| Post time 7-6-2004 04:42 PM | Show all posts
Rindu....
mengapakah kau datang lagi
tak mampu aku teruskan detik hari
mengingatkanmu membuat aku separuh mati...

Rindu...
Nyah kau dari sisi
pulangkan aku hidup yang realiti
kerana aku tak mahu rindu lagiii...

Rindu....
Menagapa kau mesti datang lagi
Aku tidak sudi menerimamu
Aku tak sudi menjemputmu
Aku benci dgn mu

Pergilah rindu
datanglah sayang ke sisiku
kerana sayang lebih bermakna dari rindu
kerana sayang lebih nyata dari rindu
kerana sayang dapat melupakan rindu....:cak:
Reply

Use magic Report

Author
 Author| Post time 8-6-2004 09:32 AM | Show all posts
tiba-tiba ku rasa keseorangan
bila saja kau pergi dari sisiku
walau tidak berkata
namun kehadiranmu cukup membuatku gembira

tapi kini kukeseorangan lagi
benarkah kau kan pergi?
meninggalkan kusendiri?
tentu bertambah sunyi hidupku tanpamu

aku bersendirian
di rumah usang ini
tanpa teman bicara....




Teman Bicara

Bukan sekali bukannya dua
Telah sering kita berjumpa
Belum pernah terusik rasa
Kita sekadar teman biasa
Aku kenali siapa diri mu
Kau pun tahu siapa diri ku
Kerana engkau teman bicara
Antara kita tiada rahsia

* :
Tiba-tiba ku lihat sikap mu
Tidak seperti dulu terhadap ku
Kau menaruh hati
Sejak bilakah ku sedari
Tiba-tiba ku rasa diri ku tidak seperti dulu
Terhadap mu ku menjadi resah
Sering kehilangan kata-kata

** :
Kini bila bertentang mata
Bergementar seluruh anggota
Entah mengapa
Tiada ku tahu
Berdepan dengan mu ku terasa malu
Reply

Use magic Report

Post time 8-6-2004 10:56 AM | Show all posts
tahu,
tahu tahu tahu,
tahu tahu tahu,
tahu tahu tahu,
tahu tahu tahu,
tahu tahu tahu,
tahu tahu tahu,
tahu tahu tahu,


yeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeee
Reply

Use magic Report

hanimdaud This user has been deleted
Post time 8-6-2004 01:03 PM | Show all posts
bapaku kupanggil ayah
kasihnya masih terase sehingge kini dan selamanya
bagiku dia adalah  lelaki yang kupuja
kerana dia sentiase memanjekan aku

kerana dia aku masih boleh bergembira
walaupun hatiku parah
kerana dia amat memahami diriku
walaupun aku tidak pernah berterus-terang padanya

walaupun ayah sudah tiada
ingatan terhadapnya masih utuh
suatu ketika nanti kami akan ditemukan jua

ayah.....
nieee sayanggggg ayah:hug:
Reply

Use magic Report

Post time 8-6-2004 04:24 PM | Show all posts
sapa suruh tak tahu
sapa suruh gelak
sapa suruh amik tahu
sapa suruh nak tergelak

Reply

Use magic Report

You have to log in before you can reply Login | Register | Facebook Login

Points Rules

 CARI App
Get it FREE Google play
 Twitter
 Instagram
cari_infonet
FOLLOW
Copyright © 1996-2019 Cari Internet Sdn Bhd All Rights Reserved(483575-W)
0.096568s Gzip On
Quick Reply To Top Return to the list