View: 6631|Reply: 24
|
"Kenyataan Kontroversi Hero Umobile Bukan Dari Pihak Kami" - Umobile D
[Copy link]
|
|
Sejak mengalami masalah pada rangkaian perkhidmatannya, Umobile teruk dihentam netizen dan pelanggannya.
Ketika mana manusia hari ini bergantung harap pada Internet dalam kehidupan seharian, gangguan perkhidmatan ini semestinya memberi kesan kepada penggunanya.
Berikutan itu, laman Facebook Hero Umobile memuat naik status berbaur sindiran yang mencetuskan provokasi, sekali gus menimbulkan kemarahan netizen.
Malah, penggunaan kata-kata admin laman berkenaan ketika membalas komen netizen dilihat tidak bersesuaian dan agak kasar.
Ramai netizen mempersoalkan cara syarikat telekomunikasi itu melayan pelanggannya dan menangani masalah berkenaan.
Tidak kurang juga yang mendorong orang ramai untuk beralih kepada perkhidmatan telekomunikasi lain.
Susulan itu, FB Hero Umobile sekali lagi memuat naik kenyataan memohon maaf di atas segala kesulitan yang berlaku.
Namun, rata-rata pelanggan masih tidak berpuas hati dan membanjiri ruangan komen dengan makian.
Malah, ada individu dipercayai peniaga mendakwa dia kerugian RM3,000 akibat masalah perkhidmatan tersebut.
Tidak cukup dengan itu, didapati terdapat beberapa pihak tidak bertanggungjawab mengambil kesempatan menggunakan nama syarikat itu untuk mengeruhkan lagi keadaan.
Bagaimanapun, Umobile menerusi Twitter mengeluarkan satu kenyataan yang menafikan mesej dipaparkan Hero Umobile datang dari pihak mereka.
Kredit foto: Twitter
Aduhai, dugaan apalah yang melanda Umobile ya. Diharap semua pelanggan yang terjejas tidak akan 'meninggalkan' Umobile dan beralih ke telco lain. - CARI |
|
|
|
|
|
|
|
iols since 2017 lg dah banned Umobile. |
|
|
|
|
|
|
|
Dlu iols pkai umobile, lega da tukar ke digi. Mmg teruk line die. |
|
|
|
|
|
|
|
Ferr_Remy: Dlu iols pkai umobile, lega da tukar ke digi. Mmg teruk line die.
OK tak digi? {:question |
|
|
|
|
|
|
|
dulu kaka pakai umobile, sekarang kaka pakai TelVokuru |
|
|
|
|
|
|
|
Kalau org meniaga,yg sentiasa nak kena ada internet sebaiknya kena ada backup line telco yg berbeza..yg prepaid pun takpe, beli je data di saat genting... kenapa la nak marah2 sampai mcm tu..tak faham iols.. |
|
|
|
|
|
|
|
Telco ni kena check coverage..mcm no Digi kita kat rumah Kajang,line internet sgt lemah... bila balik nanti tgh fikir2 nak tukar telco ni..adoiii.. |
|
|
|
|
|
|
|
Dari dulu iols guna selkom dgn diji jah. Interrupt pun sekejap. So far xde mslh |
|
|
|
|
|
|
|
Ok je Umobile saya semalam. Line tak ok sekejap je. Pukul 4 mcm tu. Intermittent. Tapi ok je...
Saya suka umobile sebab celcom dekat rumah kl ni hampeh..ekekekekeke... |
|
|
|
|
|
|
|
iolss pkai okay jer.. smlm ya tbe2 xde line.. tp skjp jer.. |
|
|
|
|
|
|
|
meols penah pakai dulu. 4g pon internet cam taik . choy!!! |
|
|
|
|
|
|
|
Smlm je tak de kejap tp aku xde benda urgent. So no hal la. Suami aku je naik angin semalam |
|
|
|
|
|
|
|
Hahahaha tatau nak caye ke tidak yg rugi 3k tersebut |
|
|
|
|
|
|
|
I penah pakai maxis dengan celcom sebelum ni. Hampehhhhh. Now dah dekat 5 tahun guna digi. Berdesup laju {:good |
|
|
|
|
|
|
|
Yg kau nak buat bisnes pakai satu telco buat apa hanat? Kau da tau kau nak bisnes, kau kena la ada backup internet if apa2 terjadi. Tah tah kau buat cerita. |
|
|
|
|
|
|
|
missinpiece replied at 27-3-2019 09:02 PM
Hahahaha tatau nak caye ke tidak yg rugi 3k tersebut
Logik, rugi sejuta pun kaka percaya terutama melibatkam close deal, melibatkan meeting, melibat kan trading forex, stock market.. sebab internet tiada boleh rugi berjuta.. sebab tu kaka pakai simcard telvokuru di jamin internet 24jam |
|
|
|
|
|
|
|
Aku tak suka betul bila orang yang jual service dekat kita, pastu nak act casual. Tulis statement casual tu nak kasi nampak cool ke macam mana? Aku prefer jenis bagi proper statement, announcement. |
|
|
|
|
|
|
|
Kurex: OK tak digi? {:question
Ok la compare dgn yg lain. |
|
|
|
|
|
|
|
setuju sgt and mmg kene praktik mcm tu pon.kata bisnes tapi xkan xmampu pakai 2 line wlpun prepaid.
|
|
|
|
|
|
|
|
mmg menyusahkan gak...sampai ke mlm problem...
call x blh...wassap x blh...sms x blh...
dh la tgh deal dgn customer...seller pulak nk hntr brg...
anak wassap nk reply blk x blh...bila ada line kejap wassap masuk...bila nak reply dh xde line...
kelam kabut jugak la masa tu...
jenuh naik turun naik turun dr rumah semata2 nak pakai wifi kt rumah...
org yg bekerja la teruk...nk communicate tu susah dgn anak2 kt rumah apa jd...
mmg buang masa sungguh... |
|
|
|
|
|
|
| |
|