JAWATAN KOSONG! Jadi penulis freelance kami dan berpeluang menang hadiah wang tunai berjumlah RM300! Klik sini > CARI Warrior
Chinese
Color
Orange
Black
Blue
Purple
Green
Deep Blue
Laman Utama
Forum
Fokus
Semasa
Gosip Socmed
Infozon
Search
123Next
Return to list New
1461
View
47
Reply

[Tempatan] PH tak akan jadi k'jaan sepenggal

[Copy link]

Author: Knights       Show all posts   Read mode

Author
Post time 20-4-2019 10:01 AM | Show all posts |Read mode
PH tak akan jadi k'jaan sepenggal


Dengan pelbagai kritikan ditujukan kepada kerajaan PH yang sudah memerintah selama 11 bulan namun gagal memenuhi janji manifesto, selain beberapa keputusan 'pusingan-U', serta kekalahan dalam tiga siri pilihan raya kecil (PRK), terdapat pandangan yang melihat gabungan itu hanya akan berkuasa selama sepenggal.

Dalam wawancara bersama Malaysiakini dan Kini TV, Menteri Industri Utama Teresa Kok maklum dengan ketidakpuasan hati rakyat terhadap PH namun percaya gabungan itu mampu meyakinkan rakyat selepas menunjukkan perbezaan dalam pentadbiran.

Jelas Teresa, sesetengah penyokong PH tidak senang kerana mereka menjangkakan perubahan dalam waktu yang singkat.

"Mereka tidak faham bahawa kita mewarisi syarikat (kerajaan) yang mempunyai hutang besar dan banyak masalah, termasuk masalah struktur.

"Jika rakyat salahkan (kerajaan) kerana ekonomi tidak baik, kita tidak boleh lupa bahawa ekonomi dunia sedang dalam situasi buruk susulan perang dagangan AS-China yang menyebabkan negara lain turut terjejas," katanya.

Timbalan setiausaha agung DAP itu juga berkata, sesetengah penyokong lain tidak senang dengan PH berhubung pinjaman pendidikan dan cukai.

"Saya bagaimanapun tak percaya kita akan menjadi kerajaan sepenggal," katanya, dengan memetik pengalaman Pakatan Rakyat mengambil alih kerajaan negeri di Pulau Pinang dan Selangor pada 2008 dan terus mempertahankannya dalam pilihan raya umum selepas itu.

Kata ahli parlimen Seputeh itu, kerajaan negeri berkenaan turut berdepan masalah sama yang menyebabkan sesetengah orang berpendapat Pakatan Rakyat tidak dapat bertahan untuk memerintah negeri.

"Di Selangor, kita berdepan banyak masalah dan demonstrasi diadakan hampir setiap bulan. Tapi kita tetap dapat bertahan tiga penggal," katanya.

Bagaimanapun, jelas Teresa, untuk berkuasa lebih dari sepenggal, PH perlu mendengar maklum balas daripada rakyat dan mengembangkan agenda pembaharuan.

"Kita faham situasi ketika ini tidak berapa baik untuk orang berniaga dan orang biasa, dan kita sedang cuba perbaiki.

"Kita bukan kerajaan yang sempurna, kita ada kelemahan. Beberapa pemimpin mungkin bertindak tidak bijak sebelum ini, tapi kita tidak sempurna.


"Namun saya yakin kita akan memperbaiki ekonomi, membawa perubahan kepada institusi dan menunjukkan kita serius dalam menangani rasuah. Rakyat Malaysia termasuk dari kalangan orang Melayu akan menyokong kita.

"Saya rasa rakyat akan lihat dalam lima tahu, kita merupakan kerajaan yang lebih ideal berbanding BN," katanya.
Reply

Use magic Report

Author
 Author| Post time 20-4-2019 10:06 AM | Show all posts
In 5 years, Malaysians will see Pakatan better than BN, says Kok

THE growing dissatisfaction with Pakatan Harapan is due to the peoples unrealistic expectation of immediate change, said Teresa Kok.

In an interview with Malaysiakini, the primary industries minister said voters will eventually come to see that PH makes a better government than Barisan Nasional, but this will take at least five years.
Reply

Use magic Report

Post time 20-4-2019 10:10 AM From the mobile phone | Show all posts
Konsortium zenith. Penang underground tunnel. Projek ntah hapa2 lagi kerajaan Penang bagi.


Fuck. Tokeh dia rugi berjuta2 kene tipu sbb nak cuba selesaikan masalah penggubalan Wang Haram dgn pihak berwajib.

Yg engkau still in cohorts with this bastard wtf??

Takyah salahkan pengundi.

Reply

Use magic Report

Post time 20-4-2019 10:20 AM From the mobile phone | Show all posts
Takkan la si Kok nak mengiakan yg dia bakal jd menteri sepenggal
Reply

Use magic Report

Post time 20-4-2019 10:24 AM From the mobile phone | Show all posts
Setiap kerajaan baru dimana2 akan ambil masa utk perbaiki sistem kerajaan lama yg tak baik. Baru 11 bulan dah tak sabar. Ingat magic kah penyokong BN ini.
Kalau kerajaan lama adalah ph, entah berapa lama kerajaan BN ambil masa utk tukar sistem kelebih baik. Masa itu dia org kena pula maki dgn rakyat sbb lambat buat pembaharuan.
Reply

Use magic Report

Post time 20-4-2019 10:25 AM From the mobile phone | Show all posts
Tp idea dia inovatif jugak, suruh tanam buluh, tanam pokok coklat, menteri dap ni mcm buat keje jugakla, kalu menteri ph melayu omg lg2 c ketapi xpuashati betul iols
Reply

Use magic Report

Post time 20-4-2019 10:25 AM From the mobile phone | Show all posts
baghal_bortuqal replied at 20-4-2019 10:10 AM
Konsortium zenith. Penang underground tunnel. Projek ntah hapa2 lagi kerajaan Penang bagi.



Yg tabung haji dgn felda rugi pun ada org nak sokong kerajaan lama.

Reply

Use magic Report

Author
 Author| Post time 20-4-2019 10:26 AM | Show all posts
najib mesti segera dipenjarakan
Reply

Use magic Report

Post time 20-4-2019 11:17 AM From the mobile phone | Show all posts
Knights replied at 20-4-2019 10:26 AM
najib mesti segera dipenjarakan

Setuju.. bila tu?
Reply

Use magic Report

Post time 20-4-2019 11:22 AM From the mobile phone | Show all posts
kita tunggu dan lihat jer.....
Reply

Use magic Report

Post time 20-4-2019 11:26 AM From the mobile phone | Show all posts
Yeah right. Balik pusing felda. Najib. Rosmah. Birkin.

Enough already la.


I am the person that faced senior mangement of felda entities off-site including their Director general and told them straight to their faces MYR jatuh pasal 1mdb, negative impact rosmah etc.

This is the face yg jawab balik in a meeting hall soalan 'what have your bank done for the country?!!' dari penjilat rosmah. When she was still in power.



So takyah nak konar lelebih pasal najib rosmah 1mdb.

Ni, CAT. Kupas Kat situ.

Cacamarba.

Auta.

Tongong.


Country is going to the dogs. Country is not undergoing growing pains or rehab pains.


Country is going to the dogs sbb gomen pH immoral, bodoh, don't know fuck what they're doing.

10 ekor tipu kelayakan akademik dah tentu takde moral. Jijik sial.

Dan sbb tipu kelayakan akademik, dah tentu bahlol.

Yg Ada kelayakan Pon sama bahlol. Mcm2 cukai Dan penjarahan atas alasan bayar hutang tapi kadar hutang Tak turun. Bajet fiskal Makin Naik. Wealth value khazanah, epf, pnb jatuh dek molot gobind.

Kesialan apa? Ini Pon salah najib?


Fuck.
Reply

Use magic Report

Post time 20-4-2019 11:39 AM From the mobile phone | Show all posts
Tunggu lg 4 thn...
Reply

Use magic Report

Post time 20-4-2019 11:53 AM From the mobile phone | Show all posts
tak kan nak ngaku plk. kita tengok je.
Reply

Use magic Report

Post time 20-4-2019 12:07 PM | Show all posts
konfem lingkop

melayu n islam semakin di tapak kaki kan Dap

Reply

Use magic Report

Post time 20-4-2019 01:55 PM From the mobile phone | Show all posts
Confirm sepenggal... Kerat tut la... Hahaha
Reply

Use magic Report

Post time 20-4-2019 01:59 PM From the mobile phone | Show all posts
steven.l replied at 20-4-2019 10:24 AM
Setiap kerajaan baru dimana2 akan ambil masa utk perbaiki sistem kerajaan lama yg tak baik. Baru 11  ...


Haih.. Dah janji bulan bintang. Malam ni menang, esok minyak turun. 100 hari boleh selesai 10 janji. Abih nk salahkan pengundi yg vote sbb termakan janji.

Amik masa la, baru beranak la... Pui... Masa janji tak beringat. Akai ada
Reply

Use magic Report

Post time 20-4-2019 02:06 PM From the mobile phone | Show all posts
zull4rs replied at 20-4-2019 01:55 PM
Confirm sepenggal... Kerat tut la... Hahaha

mmg kompom... dulu menang faktor che det.. faktor melayu bg undi dap... skrg kim salam....

dah kalah prk berderet masih tak ngaku sepenggal haha
Reply

Use magic Report

Post time 20-4-2019 02:32 PM From the mobile phone | Show all posts
Tapi kalau tak jadi kerajaan sepenggal. Impian hutang negara 1 trillion bakal direalisasikan.

Reply

Use magic Report

Post time 20-4-2019 02:52 PM From the mobile phone | Show all posts
Betul tu. bukan 1 penggal,1/2 penggal cukup

Reply

Use magic Report

Post time 20-4-2019 02:55 PM From the mobile phone | Show all posts
takkan mereka nk mengiyakan..kan?
Reply

Use magic Report

You have to log in before you can reply Login | Register | Facebook Login

Points Rules

 CARI App
Get it FREE Google play
 Instagram
cari_infonet
FOLLOW
Copyright © 1996-2019 Cari Internet Sdn Bhd All Rights Reserved(483575-W)
0.049559s Gzip On
Quick Reply To Top Return to the list