Chinese
Color
Orange
Black
Blue
Purple
Green
Deep Blue
Laman Utama
Forum
Fokus
Semasa
Gosip Socmed
Infozon
Search
12
Return to list New
1157
View
38
Reply

[Budaya] Budaya Sedekah dalam sampul duit @ angpow

[Copy link]

Author: seribulan       Show all posts   Read mode

Post time 16-5-2019 06:08 PM | Show all posts
seribulan replied at 16-5-2019 01:03 PM
Haha. Saya pernah bagi yang kosong kenduri kolig. Silap ambil sampul

macamana sis tau sampul tu kosong?

Reply

Use magic Report

Author
 Author| Post time 16-5-2019 08:17 PM From the mobile phone | Show all posts
EvieWanKenobi replied at 16-5-2019 05:08 PM
macamana sis tau sampul tu kosong?

Yang berisi duit ada dalam dompet
Reply

Use magic Report

Author
 Author| Post time 19-5-2019 12:16 PM From the mobile phone | Show all posts
Tambah dah jumlah duit raya
Reply

Use magic Report

Post time 26-5-2019 10:49 PM From the mobile phone | Show all posts
Dulu2 dpt duit Raya
Skrg kena bgi duit Raya pulak hihi

Rate

1

View Rating Log

Reply

Use magic Report

Post time 27-5-2019 01:53 PM | Show all posts
tadi baru nk pegi tukar duit.. sekali bank kata duit raya dah abis kena datang semula esok..thn ni lmbt tukar.. kelam kabut jadi..

Rate

1

View Rating Log

Reply

Use magic Report

Author
 Author| Post time 27-5-2019 03:12 PM | Show all posts
Dah dapat duit adik tolong tukar.
Reply

Use magic Report

Post time 27-5-2019 03:52 PM | Show all posts
kalau utk makcik2 korang bagi tak duit raya...ye la..kalau mak cik tk kn nak bagi 2 ringgit kan...

Rate

1

View Rating Log

Reply

Use magic Report

Post time 27-5-2019 03:54 PM | Show all posts
-adnil- replied at 16-5-2019 02:23 PM
untuk geng2 assalamualaikum makcik nak raya.. bagi singgit tak msuk dalam sampul pun..yang taruk dal ...

hahaha.. btul..kdg tu tak sempat kluar jauh...depan gate rumah dh bersepah sampul kosong
Reply

Use magic Report

Post time 29-5-2019 10:59 PM From the mobile phone | Show all posts
Masa budak2 dpt singgit kaya btol..sbb 5 sen leh beli nasi lemak

Sekarang ni mmg bg angpow asing2, better tulis nama sbb isi x samarata..klu kanak2 dtg beraya mmg x bg sampul, bg duit gitu je..dah standby utk diaorang..

Elok je budaya ni..bersedekah kan..

Rate

1

View Rating Log

Reply

Use magic Report

Author
 Author| Post time 30-5-2019 10:52 AM | Show all posts
Duit dah siap tukar, tinggal masuk sampul.

Semalam bagi sumbangan guna envelop, jumpa dalam simpanan masa mengemas...
Hari ni nak settlekan sumbangan terakhir...lega dah dapat tolong yang memerlukan...
Reply

Use magic Report

Post time 30-5-2019 02:04 PM From the mobile phone | Show all posts
seribulan replied at 30-5-2019 10:52 AM
Duit dah siap tukar, tinggal masuk sampul.

Semalam bagi sumbangan guna envelop, jumpa dalam simpa ...

Kita lom tukar lagi..payah budak2 nak datang beraya kat rumah i sblom ni..yg rumah ni baru duduk so tengoklah kot2 ada yg datang beraya..tp klu kat kg x putus2 anak jiran datang pepagi dah tercongok depan pagar.

Rate

1

View Rating Log

Reply

Use magic Report

Post time 10-6-2019 01:15 PM From the mobile phone | Show all posts
Tahun lepas akak masih dapat lagi duit raya dari kakak sulung. Tahun ni xde tapi pagi raya dapat present handbag dari dia dan sejadah neelofa dari kakak kedua. Terasa macam birthday pulak!

Rate

1

View Rating Log

Reply

Use magic Report

Post time 10-6-2019 01:20 PM From the mobile phone | Show all posts
Anakmanja replied at 26-5-2019 10:49 PM
Dulu2 dpt duit Raya
Skrg kena bgi duit Raya pulak hihi

Betul tu.. Sekarang dah mcm kena bagi. Kalau x bagi mesti kena sindir... Sedih pulak rasanya..
Tahun ni akak x uruskan duit raya. Suami uruskan. Tahun ni semua dapat RM5 aje. Yg utk ahli keluarga yg sakit2 kita bagi RM100. Utk both mothers, rahsia. Utk anak2 buah akak, akak top up jadikan RM30. Tp Alhamdulillah anak2 buah belah akak x kesah. Bagi Rm2 pun diaorg terima aje. Mak pak pun xde nak sindir ke apa. Geram betul bila dengar mak pak yg melebih2 ni.........  Nama pun sedekah............ Berapa org tu mampu beri, terima aje..

Rate

1

View Rating Log

Reply

Use magic Report

Post time 10-6-2019 01:23 PM From the mobile phone | Show all posts
None68 replied at 29-5-2019 10:59 PM
Masa budak2 dpt singgit kaya btol..sbb 5 sen leh beli nasi lemak

Sekarang ni mmg bg angpow asing2 ...

Budaya bersedekah tu memang dah terpuji dah.. Tp bila mcm dah wajib bagi kena Rm5 ke atas ni yg akak rasa geram! Mak pak sekarang kena ajar anak2 konsep sebenar beraya ni..

Rate

1

View Rating Log

Reply

Use magic Report

Author
 Author| Post time 10-6-2019 02:23 PM | Show all posts
Ada lebih 15 sampul lagi mokcik pokcik plak yg sibuk minta duit raya
Reply

Use magic Report

Post time 11-6-2019 07:53 AM From the mobile phone | Show all posts
seribulan replied at 10-6-2019 02:23 PM
Ada lebih 15 sampul lagi  mokcik pokcik plak yg sibuk minta duit raya

Bagi ler kat auntie wargaemas ni...jgn bimbang x kecoh klu dpt singgit dua
Reply

Use magic Report

Post time 11-6-2019 07:55 AM From the mobile phone | Show all posts
Kak-Leen replied at 10-6-2019 01:15 PM
Tahun lepas akak masih dapat lagi duit raya dari kakak sulung. Tahun ni xde tapi pagi raya dapat pre ...

Wah best tu...i bg kuih raya jer kat adik2

Rate

1

View Rating Log

Reply

Use magic Report

Author
 Author| Post time 11-6-2019 08:04 AM | Show all posts
Edited by seribulan at 11-6-2019 07:08 AM

Reply

Use magic Report

Post time 9-8-2019 12:14 PM | Show all posts
iols sekarang dah malas nk masuk sampul. sebab nanti budak sekrang bukak depan mata kita juga.. so iols bagi gitu je.. nasib la kalau dia cakap amount tu kecik ke apa.. kalau ank sedara adik beradik, parents , makcik2 tu baru masuk  sampul la..
Reply

Use magic Report

12
Return to list New
You have to log in before you can reply Login | Register | Facebook Login

Points Rules

 CARI App
Get it FREE Google play
 Twitter
 Instagram
cari_infonet
FOLLOW
Copyright © 1996-2019 Cari Internet Sdn Bhd All Rights Reserved(483575-W)
0.086103s Gzip On
Quick Reply To Top Return to the list