Chinese
Color
Orange
Black
Blue
Purple
Green
Deep Blue
Laman Utama
Forum
Fokus
Semasa
Gosip Socmed
Infozon
Search
10910
View
115
Reply

"TV3 Bawah Tapak Kaki Dia Je!"- Amerul Affendi Buktikan Bertaraf Global Biar Ditolak Stesen Tempatan

[Copy link]

Author: Sarirsa       Show all posts   Read mode

Author
Post time 21-5-2019 10:06 AM | Show all posts |Read mode
Di Malaysia ini memang senang nak jadi artis. Asalkan ada rupa, pasti menjadi rebutan para produser dan pengarah. Bakat sering ditolak tepi!


Disebabkan itu, lambakan pelakon di kaca televisyen sekarang dilihat 'kayu' dan tidak menarik perhatian penonton langsung.


Ramai pelakon lain terkena tempias ini apabila mereka tidak diberikan tawaran berlakon hanya kerana paras rupa tidak mencapai standard ditetapkan walaupun bakat yang dipertaruhkan adalah besar.


Salah seorang daripada pelakon itu ialah Amerul Affendi yang lakonannya 'sangat menjadi' sehingga beliau berjaya merangkul anugerah Pelakon Pembantu Terbaik di Festival Filem Antarabangsa ASEAN baru-baru ini bagi filem One Two Jaga.





Kredit foto: Twitter





Walaupun disisihkan stesen televisyen tempatan, Amerul sekali lagi berjaya menarik perhatian peminat tempatan menerusi lakonan antagonisnya di dalam muzik video terbaru Yuna, 'Blank Marquee' bersama G-Eazy










Kredit foto: Twitter




Amerul juga sempat berkongsi beberapa keping gambar ketika di set penggambaran muzik video itu yang diarahkan suami Yuna sendiri iaitu Adam Sinclair.


Adam Sinclair juga berjaya membuktikan bakatnya menerusi pengarahan muzik video ini di mana senimatografinya berjaya menangkap sisi lain kota Kuala Lumpur.










Kredit foto: Instagram




Amerul, Yuna bahkan Adam Sinclair sendiri telah berjaya menonjolkan bakat mereka yang setaraf antarabangsa.


Bila stesen televisyen Malaysia akan memartabatkan bakat anak seni seperti mereka ini? - CARI
Reply

Use magic Report

Post time 21-5-2019 10:13 AM From the mobile phone | Show all posts
Akak paling tak sangka Adam tu berbakat namampus dalam bidang penghasilan MV. Korang yang kutuk Adam tu downgrade dari bf kokesen Yuna masa deyol nikoh patut insof. Ternyata Yuna tak salah pilih suami. See how much money she can jimat bikin MV letops tahap intrenational bila laki sundri yang jadik director.
Reply

Use magic Report

Post time 21-5-2019 10:18 AM From the mobile phone | Show all posts
Dan G Eazy nampak decent jah dalam MV ini saperti lelaki baik2. Jauh beda dengan imej jantan kabaret sundal yang heols portray dalam MV Britney.
Reply

Use magic Report

Post time 21-5-2019 10:19 AM From the mobile phone | Show all posts
Sour grapes pulakk beliau
Reply

Use magic Report

Post time 21-5-2019 10:20 AM From the mobile phone | Show all posts
Selalunya yg badan gini mempunyai senjata yg besar
Reply

Use magic Report

Post time 21-5-2019 10:24 AM | Show all posts
jap, ayat bawah tapak kaki dia tu bukannya dia yg cakap kan?
netizen yg komen?
please betulkan sket tajuk, tengok ada orang yang baca tajuk je nanti
Reply

Use magic Report

Post time 21-5-2019 10:26 AM | Show all posts
secara umum di TV tak boleh letak artist2 yg muka brutal .... nanti budak2 takut

Reply

Use magic Report

Post time 21-5-2019 10:27 AM From the mobile phone | Show all posts
dua_chzy replied at 21-5-2019 10:13 AM
Akak paling tak sangka Adam tu berbakat namampus dalam bidang penghasilan MV. Korang yang kutuk Adam ...

Tapi patah amin tohtappppp dihati chuols
Reply

Use magic Report

Post time 21-5-2019 10:35 AM | Show all posts
Acikgomen replied at 21-5-2019 10:27 AM
Tapi patah amin tohtappppp dihati chuols

dia dah ok sikit dah berlakon...

ada improvement dah...
Reply

Use magic Report

Post time 21-5-2019 10:37 AM | Show all posts
RTM ok je....aman2 je terima sesiapa sahaja yg berbakat. Cuma TV3 je kot...sbb pernah orang TV3 mengiyakan kata2 A. Aida.
Reply

Use magic Report

Post time 21-5-2019 10:42 AM From the mobile phone | Show all posts
Aku peliklah orang Malaysia siang mlm meratib kununya bakat dia diperkecilkan, dia tidak diberikan peluang sewajarlah, bla bla... Padahal aku tengok siang mlm jer berlakon ngan watak yg bersesuaian. Dah camana. Ko ingat nak dia berlakon hero surihati mr pilot ke ke nak dia berlakon citer nur. Or nak dia berlakon hero ombak rindu. Logik logiklah ke ko just menulis setakat nak orang rasa ko sejenis urban tak discriminate orang ikut paras rupa...tolonglah kat Hollywood pun pelakon dipilih berdasarkan rupa dan bakat  bersesuaian ngan watak.
Reply

Use magic Report

Post time 21-5-2019 10:44 AM From the mobile phone | Show all posts
Good job AE
Reply

Use magic Report

Post time 21-5-2019 10:50 AM | Show all posts
Mina2215 replied at 21-5-2019 10:19 AM
Sour grapes pulakk beliau

dia tak de komen apa2 pun dik. tu kan semua ulasan & komen2 orang lain.
Reply

Use magic Report

Post time 21-5-2019 10:51 AM From the mobile phone | Show all posts
lostfaith: Aku peliklah orang Malaysia siang mlm meratib kununya bakat dia diperkecilkan, dia tidak diberikan peluang sewajarlah, bla bla... Padahal aku tengok s ...



Ya ampunn.. aku setuju sgt statement ko.. beragak la netizen pon.. byangkan surihati mr pilot tu dia ni hero ganti fattah, ko ghase? Salah satu contoh.. biarlah dia berlakon bersesuaian dgn diri dia.. agak2 kalu dia jadik hero cite romantik lalu ke korang nk tgk?
Reply

Use magic Report

Post time 21-5-2019 10:53 AM | Show all posts
know mamat ni jadik pondan dlm polis evo jer

menonggek tak hengat

lain movie tak taw
Reply

Use magic Report

Post time 21-5-2019 10:55 AM From the mobile phone | Show all posts
pittjie replied at 21-5-2019 10:50 AM
dia tak de komen apa2 pun dik. tu kan semua ulasan & komen2 orang lain.

Ni lah gara2 baca sepintas lalu. Tak pepasal terfitnah orang.  Salah saya..

thanks @pittjie for pointing it out.  Nah bunga
Reply

Use magic Report

Post time 21-5-2019 10:56 AM | Show all posts
aduyaiii...mamat ni hebat gile kot berlakon..sayangnye kurg publisiti...hopefully mamat ni bole cipta nama kt luar..syabas broo..syabas

Azhan Rani pn hebat berlakon..Alhamdulillah die pn dh terima anugerah.
Reply

Use magic Report

Post time 21-5-2019 10:57 AM From the mobile phone | Show all posts
Mina2215 replied at 21-5-2019 10:19 AM
Sour grapes pulakk beliau

Komen netz laa..cer baca leklok kt komen y ditepek tt..tt pun satu,tajuk misleading..nanti org igt dia ni y komen bebukan..alahaiiii
Reply

Use magic Report

Post time 21-5-2019 10:57 AM From the mobile phone | Show all posts
Laki ni mmg terer berlakon no doubt.
Tp adam terer buat mv tu gua terkejut! Lawa habis mv nya. Harap mendonia lah semua org dlm mv tu
Reply

Use magic Report

Post time 21-5-2019 11:02 AM | Show all posts
espri6006 replied at 21-5-2019 10:37 AM
RTM ok je....aman2 je terima sesiapa sahaja yg berbakat. Cuma TV3 je kot...sbb pernah orang TV3 meng ...

sekali sekala tgk RTM best gak woo dramanya
Reply

Use magic Report

You have to log in before you can reply Login | Register | Facebook Login

Points Rules

 CARI App
Get it FREE Google play
 Twitter
 Instagram
cari_infonet
FOLLOW
Copyright © 1996-2019 Cari Internet Sdn Bhd All Rights Reserved(483575-W)
Private Cloud provided by IPSERVERONE
0.112427s Gzip On
Quick Reply To Top Return to the list