Chinese
Color
Orange
Black
Blue
Purple
Green
Deep Blue
Laman Utama
Forum
Fokus
Semasa
Gosip Socmed
Infozon
Search
12Next
Return to list New
1332
View
24
Reply

Biadab! Campak Botol Arak, Pecah Berderai Di Kawasan Surau

[Copy link]

Author: CARI-MRO       Show all posts   Read mode

Author
Post time 21-5-2019 01:10 PM | Show all posts |Read mode
Jemaah yang mahu menunaikan solat Tarawih dikejutkan dengan tindakan pihak tidak bertanggungjawab membaling lapan botol arah di perkarangan di Surau Al-Makmur Projek Perumahan Sri Pantai, Kuala Lumpur.


Harian Metro melaporkam, dalam kejadian pukul 8.30 malam itu, botol-botol arak kosong tersebut dicampak daripada tingkat atas sebelum pecah berderai di sekitar surau.





Seorang penduduk, Mohamed, 52, berkata, Ketika azan Isyak berkumandang kedengaran beberapa kali bunyi kuat seperti kaca yang jatuh di tepi surau terbabit.


Susulan itu, beberapa penduduk keluar bagi melihat apa yang berlaku dan didapati terdapat botol arak yang pecah di sekitar surau yang terletak di blok 100.


Malah, ada antara botol terbabit didapati mengenai motosikal penduduk sehingga menyebabkan kerosakan.


Mujurlah, botol berkenaan tidak mengenai penduduk yang menggunakan laluan tepi surau itu.


Gambar Hiasan


Bagaimanapun setakat ini tak dapat dipastikan dari tingkat berapa botol-botol itu dicampak.


"Tiada saksi yang melihat dan sukar untuk dikenal pasti kerana blok terbabit juga mempunyai 21 tingkat.


Kejadian bukan pertama kali berlaku kerana sebelum ini pernah berlaku beberapa kes campak barang termasuk sampah dari tingkat atas.


Tapi kali ini agak melampau apabila mereka sanggup buang botol arak dekat surau sewaktu imam melaungkan azan.


Kami tidak pasti sama ada pihak terbabit melakukannya secara sengaja atau sebaliknya, tapi harap dia dapat balasan setimpal dengan apa yang dilakukan.


Laporan polis sudah dibuat di Balai Polis Pantai, Brickfields.


Saya juga sedang bertemu Jabatan Agama Islam Wilayah Persekutuan Kuala Lumpur untuk menyalurkan maklumat berhubung kes ini.


Kita menyerahkan kepada pihak berkuasa agar dapat melakukan siasatan dan berharap individu yang melakukan perkara terbabit dapat ditangkap serta dikenakan tindakan undang-undang." -CARI

Rate

1

View Rating Log

Reply

Use magic Report

Post time 21-5-2019 01:50 PM | Show all posts
kne tunggu kena kepala orang lagi kot
ketuk pahat
Reply

Use magic Report

Post time 21-5-2019 02:03 PM | Show all posts
berdoa mohon yg buat dajal dapat musiba.. Amin YRA
Reply

Use magic Report

Post time 21-5-2019 02:13 PM From the mobile phone | Show all posts
Nak minum arak tu dediam je la. Orang nak berterawih pulak diganggu.
Reply

Use magic Report

Post time 21-5-2019 02:21 PM | Show all posts
langsung tak ada toleransi kaum...
Reply

Use magic Report

Post time 21-5-2019 02:22 PM From the mobile phone | Show all posts
Simunggu replied at 21-5-2019 02:21 PM
langsung tak ada toleransi kaum...

Nak toleransi cmn dah mabuk.. lupe adab ape dah..
Reply

Use magic Report

Post time 21-5-2019 02:31 PM | Show all posts
Buritan replied at 21-5-2019 02:22 PM
Nak toleransi cmn dah mabuk.. lupe adab ape dah..

tak...mabuk perkara ke dua...perkara semasa dia sedar adalah tiada toleransi
Reply

Use magic Report

Post time 21-5-2019 02:46 PM | Show all posts
bahaya botol kaca,

kalau timpa kepala...
Reply

Use magic Report

Post time 21-5-2019 03:39 PM From the mobile phone | Show all posts
Bkn isu botol arak yg penting...buang ikut tingkap tu...tak malu ke? Tadak denda??

Besok oang tengek kt tingkap berakkkk..buleh?

Tapi pd aku kat mesia mnde cam tu tak mustahil walo Koooolummpo

Omputeh minum arakkk satu lori botol pun susah nk pangai gitu...DUTY OF CARE to others

Oang mesia tak di ajo duty of care oleh mak pak depa kut..misal klo oang kasik pe pe sambut guna tgn kanannnn...ckp terimakasih!!!

Gagal duty of care yg wajib ada dlm diri n subur..maka negligence..kecuaian..kelalaian..

I think mesia di duduki oleh ramai sub human kut
Reply

Use magic Report

Post time 21-5-2019 04:00 PM From the mobile phone | Show all posts
sebab otu dlm Islam yg paling penting semangat toleransi .   bukan toleransi yg hanya kena kat kita  ..  tapi toleransi dlm menghormati kejiranan setempat  .   Islam tak mengajar kita terpekik terlolong apatah bila menggunakan mic .  lebih2 lagi diwaktu suboh bukan setakat azan malah silap2 termasok kuliah subohnya bergegar2 jantung seolah2 macam orang bergado  .  
Reply

Use magic Report

Post time 21-5-2019 04:03 PM From the mobile phone | Show all posts
Saje cari pasal. Kena lepuk nti ngadu ngan Moorty. Keling kena tindas
Reply

Use magic Report

Post time 21-5-2019 04:08 PM From the mobile phone | Show all posts
Semoga pelaku tu mampos keracunan arak...hormat sikit agama org lain..
Reply

Use magic Report

Post time 21-5-2019 04:15 PM From the mobile phone | Show all posts
Ala tempat yg sama campak kerusi dari atas tu.. cuma nya yg campak kerusi tu blok 102 yg campak botol arak ni blok 100. Kat situ Kelly ngan ni memang  berlambak. Kawasan tu mcm dah jadi tempat dorg dah. Menyampah lalu situ. Dah la sempit kawasan tu. Parking dah siap pon merata lagi park kereta tepi jln. And penduduk situ mmg tahap mentaliti pro low class paling bawah punya. Ada ke patut laluan dah sempit lg nak buka gerai2 tepi divider. Sekali dgus kereta pon park tepi selamba je.
Reply

Use magic Report

Post time 21-5-2019 04:23 PM From the mobile phone | Show all posts
Beribear replied at 21-5-2019 04:15 PM
Ala tempat yg sama campak kerusi dari atas tu.. cuma nya yg campak kerusi tu blok 102 yg campak boto ...


err  ..  yg bukak kedai tepi2 jalan tu kelling ke melayu  ??

Reply

Use magic Report

Post time 21-5-2019 05:36 PM From the mobile phone | Show all posts
maaf cakap ya   ..  bila agama ini dah tak diikut syariatnya ,  ia dah kelihatan sepetti hidup dlm hutan .  tak kelihatan dimana keindahannya dan kewarasan dlm keindahannya  .  ia berubah menjadi sesuatu yg menjelekkan .  ini yg dikatakan nabi saw agama ini sampai masanya akan hilang ruh nya .  
Reply

Use magic Report

Post time 21-5-2019 11:04 PM From the mobile phone | Show all posts
dess402 replied at 21-5-2019 04:23 PM
err  ..  yg bukak kedai tepi2 jalan tu kelling ke melayu  ??

Melayu dgn kelly ng sama2 berlumba bukak gerai kat situ. Medan selera dah buat pon sendu je. Dah berapa lama dah medan ada. Tp taknak meniaga situ. Nak gak buat perangai low class
Reply

Use magic Report

Post time 21-5-2019 11:20 PM From the mobile phone | Show all posts
Macam bole agak kaum itam yg buat benda2 mcm ni sbb kalu nk kata sepet biasa tak buat benda2 kurang ajar mcm ni
Reply

Use magic Report

Post time 21-5-2019 11:23 PM From the mobile phone | Show all posts
Beribear replied at 21-5-2019 11:04 PM
Melayu dgn kelly ng sama2 berlumba bukak gerai kat situ. Medan selera dah buat pon sendu je. Dah b ...

Repot jer majlis bandaran biar angkut brg2 tu semua
Reply

Use magic Report

Post time 21-5-2019 11:52 PM From the mobile phone | Show all posts
Rumah ibadat ni nak kena pasang cctv dah. Derma tabung bulan2 tu cukup kot.
Reply

Use magic Report

Post time 21-5-2019 11:52 PM From the mobile phone | Show all posts
Orang xbiasq minum arak mmg cmtu , cuba tengok orang putih minum satu jug steady je . Cuba tengok jackie chan minum satu tempayan boleh kungfu drunk
Reply

Use magic Report

12Next
Return to list New
You have to log in before you can reply Login | Register | Facebook Login

Points Rules

 CARI App
Get it FREE Google play
 Twitter
 Instagram
cari_infonet
FOLLOW
Copyright © 1996-2019 Cari Internet Sdn Bhd All Rights Reserved(483575-W)
Private Cloud provided by IPSERVERONE
0.145964s Gzip On
Quick Reply To Top Return to the list