Chinese
Color
Orange
Black
Blue
Purple
Green
Deep Blue
Laman Utama
Forum
Fokus
Semasa
Gosip Socmed
Infozon
Search
1704
View
82
Reply

Boleh Tolong Saya Buat Pilihan Warna Kain Tak?

[Copy link]

Author: Malaysia.Doom    From the mobile phone    Show all posts   Read mode

Author
 Author| Post time 29-7-2019 02:07 PM From the mobile phone | Show all posts
Buritan replied at 29-7-2019 01:29 PM
Aku nak jugak pi mkn kat rumah depa.. tp riso gak kang aku mkn tak sembelihkaa tak pun rencah dia  ...

Ok la tu sis...lantai rumah India Pon berkilat....Melayu Pon macam Kari cam India...lagi2 Melayu Utara, hari2 nak Gulai
Reply

Use magic Report

Post time 29-7-2019 02:11 PM From the mobile phone | Show all posts
cam warna kerayon jah
Reply

Use magic Report

Author
 Author| Post time 29-7-2019 02:19 PM From the mobile phone | Show all posts
rayriff replied at 29-7-2019 02:11 PM
cam warna kerayon jah

Memang lah Warna warni.
Reply

Use magic Report

Post time 29-7-2019 02:29 PM From the mobile phone | Show all posts
Edited by RumiMenari at 29-7-2019 02:31 PM

Doom u keje ape sampai gune kain pelikat? Ke maksud u utk hari jumaat hahaha motifff iols confuse

Pergi jalan2 pun u pakai kain pelikat? I x boleh nk vote sbb terganggu dgn kekonfiusan ni
Reply

Use magic Report

Post time 29-7-2019 02:49 PM From the mobile phone | Show all posts
Malaysia.Doom replied at 29-7-2019 02:07 PM
Ok la tu sis...lantai rumah India Pon berkilat....Melayu Pon macam Kari cam India...lagi2 Melayu U ...

Iye betul tuu dong..
Reply

Use magic Report

Post time 29-7-2019 02:50 PM From the mobile phone | Show all posts
RumiMenari replied at 29-7-2019 02:29 PM
Doom u keje ape sampai gune kain pelikat? Ke maksud u utk hari jumaat hahaha motifff iols confuse:sw ...

Ini bkn kain pulikatla akak.. ini kain org buat kain baju kurung.. cantik kalo pakai..
Reply

Use magic Report

Post time 29-7-2019 05:03 PM | Show all posts
8 3 4 1.. tu je lawa di mata iols
Reply

Use magic Report

Author
 Author| Post time 29-7-2019 05:44 PM From the mobile phone | Show all posts
Edited by Malaysia.Doom at 29-7-2019 05:57 PM
RumiMenari replied at 29-7-2019 02:29 PM
Doom u keje ape sampai gune kain pelikat? Ke maksud u utk hari jumaat hahaha motifff iols confuse:sw ...


NI memang Kain Adat orang Bugis la sis.

Laki pompuan pakai camni...biasa majlis Perkahwinan Kain sarung family semua corak dan Warna sedondon

Dulu2 Melayu Pon pakai Baju kurung corak camni...tapi tradisi camtu dah hilang la dari kalang Melayu sebab dah masuk Kain Cotton dari India dan Eropah..tapi Kat Sumatera Kain Bugis NI hantaran perkahwinan YG wajib bagi masyarakat Melayu Sumatera.

Reply

Use magic Report

Post time 29-7-2019 06:04 PM From the mobile phone | Show all posts
Done vote..4,6,7,8..iolls rase paling xcntik nombor 5..
Reply

Use magic Report

Author
 Author| Post time 29-7-2019 06:21 PM From the mobile phone | Show all posts
Cece1234 replied at 29-7-2019 06:04 PM
Done vote..4,6,7,8..iolls rase paling xcntik nombor 5..

Gigeh Saya tengok balik
Reply

Use magic Report

Post time 29-7-2019 08:49 PM From the mobile phone | Show all posts
Buritan replied at 29-7-2019 02:50 PM
Ini bkn kain pulikatla akak.. ini kain org buat kain baju kurung.. cantik kalo pakai..

Owhhh yeke...mati2 ingt kain pelikat how come xtao ni hahaha
Reply

Use magic Report

Post time 29-7-2019 09:03 PM From the mobile phone | Show all posts
Malaysia.Doom replied at 29-7-2019 05:44 PM
NI memang Kain Adat orang Bugis la sis.

Laki pompuan pakai camni...biasa majlis Perka ...

Owhhhh patut la i tak tao..adat org bugis rupenye..mintak maaf ye.. sepanjang hidup pun xtao pasal kain sarung ni..
Reply

Use magic Report

Post time 29-7-2019 09:16 PM From the mobile phone | Show all posts
RumiMenari replied at 29-7-2019 08:49 PM
Owhhh yeke...mati2 ingt kain pelikat  how come xtao ni hahaha

Corak je mcm kain pulikat.. nama aku tarak tau
Reply

Use magic Report

Post time 29-7-2019 09:30 PM From the mobile phone | Show all posts
Malaysia.Doom replied at 29-7-2019 05:44 PM
NI memang Kain Adat orang Bugis la sis.

Laki pompuan pakai camni...biasa majlis Perka ...

Masih x menjawab soalan si rumi tu.. Wpun bukan kain pelikat tp kain bugis, org bugis lelaki mmg pakai kain ke pergi kerja. Ke uols nk jahit kain tu buat seluar. Ke pekerjaan uols ialah sbg penyanyi kebudayaan mcm dlm vedio ni. eh byk pulak soalan aku
Reply

Use magic Report

Post time 30-7-2019 12:06 AM From the mobile phone | Show all posts
Dia cenggini doom. Ini dua sen aiols je.

Kalau chuols cerah, tinggi dan badan terjaga elok warna cerah macam momot 8 atau 2 atau 4 atau cokolat tu ha.

Tapi kalau chuols sawo matang kureng elok warna cerah. Amik warna yang kurang cerah atau striking. Macam nomot 1.
Reply

Use magic Report

Author
 Author| Post time 30-7-2019 12:15 AM From the mobile phone | Show all posts
kuroblack replied at 30-7-2019 12:06 AM
Dia cenggini doom. Ini dua sen aiols je.

Kalau chuols cerah, tinggi dan badan terjaga elok warna ...

Ooo..macm tu ke...patut la orang kulit gelap pakai Warna gelap nampak Makin cantik.
Reply

Use magic Report

Author
 Author| Post time 30-7-2019 12:18 AM From the mobile phone | Show all posts
matchstick replied at 29-7-2019 09:30 PM
Masih x menjawab soalan si rumi tu.. Wpun bukan kain pelikat tp kain bugis, org bugis lelaki mmg p ...

Kitorg kerja wajib pakai Kain sarung dengan seluar.  Dah nama Pon Bugis...

Kitorang ni mcm Scottish la...Scottish pakai Kilt
Reply

Use magic Report

Post time 30-7-2019 12:18 AM From the mobile phone | Show all posts
Malaysia.Doom replied at 30-7-2019 12:15 AM
Ooo..macm tu ke...patut la orang kulit gelap pakai Warna gelap nampak Makin cantik.

Tapi janganlah gelap sesangat. Agak sesuai dengan kulit. Tapi kalau chuols jenis berani, taram je la warna striking.

Macam aiols walaupun sawo matang, aiols pakai je merah makngah, oren striking, royal blue, shocking pink.

Asalkan yakin semua boleh chuols. Haha
Reply

Use magic Report

Author
 Author| Post time 30-7-2019 08:15 AM From the mobile phone | Show all posts
Edited by Malaysia.Doom at 30-7-2019 08:19 AM
kuroblack replied at 30-7-2019 12:18 AM
Tapi janganlah gelap sesangat. Agak sesuai dengan kulit. Tapi kalau chuols jenis berani, taram je  ...


Betul ga btu...member kata kalau ramai2 pakai striking takpe..dia kata macam majlis kahwin tu boleh la pakai Warna merah kuning nama-karaeng-1024x683.jpg
Reply

Use magic Report

Post time 30-7-2019 08:54 AM | Show all posts
Malaysia.Doom replied at 30-7-2019 12:18 AM
Kitorg kerja wajib pakai Kain sarung dengan seluar.  Dah nama Pon Bugis...

Kitorang ni mcm Scot ...

ko keje apa ni..
penari kebudayaan ke apa..
kat istana sultan selangor ke apa..dok bugis sesaje bagai..

Reply

Use magic Report

You have to log in before you can reply Login | Register | Facebook Login

Points Rules

 CARI App
Get it FREE Google play
 Twitter
 Instagram
cari_infonet
FOLLOW
Copyright © 1996-2019 Cari Internet Sdn Bhd All Rights Reserved(483575-W)
0.087973s Gzip On
Quick Reply To Top Return to the list