Chinese
Color
Orange
Black
Blue
Purple
Green
Deep Blue
Laman Utama
Forum
Fokus
Semasa
Gosip Socmed
Infozon
Search
437
View
12
Reply

Pasal apa orang beli barang tak nak baki?

[Copy link]

Author: Fishtankfish    From the mobile phone    Show all posts   Read mode

Author
Post time 8-8-2019 08:19 PM From the mobile phone | Show all posts |Read mode
Pasal apa ye?
Example: beli mee RM4.50 bagi RM5.00, bila balik baki 50sen, dia cakap keep the change. Bila trend ni bermula?
Reply

Use magic Report

Post time 8-8-2019 08:47 PM From the mobile phone | Show all posts
Mls nk pgg syiling especially lelaki..niat sdkah je la
Reply

Use magic Report

Post time 8-8-2019 09:11 PM From the mobile phone | Show all posts
Membeli sambil beramal
Reply

Use magic Report

Post time 8-8-2019 09:25 PM From the mobile phone | Show all posts
Oh macam gini, ada org yg dia akan cuba pastikan setiap hari amek peluang utk sedekah (hadiah) pd sesapa pon. Nak bagi duit byk x dpt. Jadi mana2 yg mampu je la.
Reply

Use magic Report

Post time 8-8-2019 09:28 PM From the mobile phone | Show all posts
Niat sedekah. Ada juga yang malas nak simpan small change.
Reply

Use magic Report

Post time 8-8-2019 10:33 PM From the mobile phone | Show all posts
Suka hati dia lah,  duit diaaa
Reply

Use magic Report

Post time 8-8-2019 10:51 PM From the mobile phone | Show all posts
Niat sedekah pun bagus tu. Kadang2 nak build relationship jugak kan. Contohnya kalau makanan dia jual sedap, kita tak amik change tu untuk tunjukkan kita suka atau nak galakkan dia buat yg trrbaik
Reply

Use magic Report

Post time 8-8-2019 11:07 PM | Show all posts
ini tabiat.. bukan trend
Reply

Use magic Report

Post time 9-8-2019 09:19 AM | Show all posts
raeyat dah semakin kaya alhomdolellah

komplen pun dah xbanyak mcm dulu2.... spiritual lifting kot
Reply

Use magic Report

Post time 9-8-2019 02:55 PM | Show all posts
Mungkin dia niat sedekah.  Lagi banyak sedekah lagi bertambah rezekinya.
Reply

Use magic Report

Post time 9-8-2019 05:01 PM From the mobile phone | Show all posts
Kalau kat kaunter ada tabung utk sedekah, aku selalu buh je dlm tabung tu
Reply

Use magic Report

Post time 9-8-2019 10:44 PM From the mobile phone | Show all posts
Kebiasaanya sebab nk bersedekah. Tapi mungkin lain org lain sebabnya.
Reply

Use magic Report

Post time 11-8-2019 12:03 AM From the mobile phone | Show all posts
Biasanya memang nak sedekah. Kadang malas nak amik baki atas sebab2 yang hanya orang tu sendiri tahu
Reply

Use magic Report

You have to log in before you can reply Login | Register | Facebook Login

Points Rules

 CARI App
Get it FREE Google play
 Twitter
 Instagram
cari_infonet
FOLLOW
Copyright © 1996-2019 Cari Internet Sdn Bhd All Rights Reserved(483575-W)
0.110428s Gzip On
Quick Reply To Top Return to the list