Chinese
Color
Orange
Black
Blue
Purple
Green
Deep Blue
Laman Utama
Forum
Fokus
Semasa
Gosip Socmed
Infozon
Search
1910
View
84
Reply

[Tempatan] Menteri PH Kula Segaran & Gobind - "Zakir Naik mesti diusir Malaysia."

[Copy link]

Author: harizs    From the mobile phone    Show all posts   Read mode

Author
Post time 14-8-2019 10:06 PM From the mobile phone | Show all posts |Read mode
Kami telah suarakan pendirian kami iaitu tindakan mesti diambil dan Zakir Naik tidak boleh lagi dibenarkan tinggal di Malaysia."

AHLI Parlimen Puchong, Gobind Singh Deo dan Ahli Parlimen Ipoh Barat, M Kula Segaran telah menyuarakan kebimbangan mereka mengenai  pendakwah Dr Zakir Naik di dalam mesyuarat kabinet.

Gobind yang juga Menteri Komunikasi dan Multimedia serta Kula Segarsan yang juga Menteri Sumber Manusia juga menegaskan bahawa Zakir Naik harus diusir dari Malaysia.
Single Polls, Total 71 Users voted
7.04% (5)
92.96% (66)
Your User group have no permission to vote
Screenshot_2019-08-14-21-19-39-278_com.facebook.katana.png
Reply

Use magic Report

Post time 14-8-2019 10:16 PM From the mobile phone | Show all posts
ko 3 orng datang dr tempat yg sama..pastu memasing srh balik...kelakar nya...
Reply

Use magic Report

Author
 Author| Post time 14-8-2019 10:25 PM From the mobile phone | Show all posts
Posting terbaru DrMaza.


APABILA MENGHADAPI MUSUH YANG SAMA

Apapun perbezaan pandangan dan pendapat yang kita ada, kita hendaklah melupakannya apabila menghadapi musuh yang sama. Perbezaan kita masih dalam lingkungan mencari keredhaan Tuhan dan Nabi yang sama. Jika kita gagal mencari kata senada, kita serah padaNYA untuk menentukan siapa yang benar, atau adakah semua pihak benar atau siapakah yang salah atau adakah semua bersalah pada hari kita bertemuNYA.

Adapun musuh-musuh kita itu, mereka memusuhi kita kerana Tuhan dan Nabi yang kita percaya.  Usaha mereka ialah memusnahkan kewujudan dan menghancurkan ajaran, bukan mencari titik kebenaran. Maka ALLAH menyatakan dalam Surah al-Mumtahanah ayat 9:

(                    )

(maksudnya) "Sesungguhnya Allah hanyalah melarang kamu daripada menjadikan teman rapat orang-orang yang memerangi kamu kerana agama (kamu), dan mengeluarkan kamu dari tempat tinggal kamu, serta membantu (orang lain) untuk mengusir kamu. Dan (ingatlah), sesiapa yang menjadikan mereka teman rapat, maka mereka itulah orang-orang yang zalim".

Justeru, atas apa alasan perbezaan, marilah kita melupakannya dalam menghadapi ancaman yang sama yang berusaha memusnahkan kewujudan kita.

Dr MAZA
Reply

Use magic Report

Author
 Author| Post time 14-8-2019 10:29 PM From the mobile phone | Show all posts
Dr Maza 12 Ogos 2019

Kumpulan pelampau seperti Dong Zong ini sepatutnya disenaraikan di bawah anasir subversif dalam negara. Mereka hendaklah dianggap sebagai satu ancaman kepada negara setaraf dengan ancaman terrorisme. Masyarakat Malaysia hendaklah digemblengkan untuk menggempur kumpulan pelampau ini sehingga mereka pulih atau keluar meninggalkan negara ini.
Reply

Use magic Report

Author
 Author| Post time 14-8-2019 10:50 PM From the mobile phone | Show all posts
Firdaus Wong Wai Hung  14 Ogos 2019

Saya berharap Parlimen akan dibubarkan dalam masa terdekat agar Pilihanraya Umum akan diadakan bagi memilih kerajaan baru. Ada yang semakin melampau memainkan isu agama dan perkauman. Keadaan menjadi semakin tidak terkawal dengan pelbagai pihak tidak berpuashati.

Semoga parti majoriti Muslim akan bersatu demi Islam di Malaysia... Allahu Mustaan....
Reply

Use magic Report

Author
 Author| Post time 14-8-2019 10:53 PM From the mobile phone | Show all posts
Dr Rozaimi Ramle 14 Ogos 2019


Saya tidak tahu askar mana yang hanya kerjanya makan tidur. Yang saya tahu ialah askar-askar kita berusaha berlatih dan ramai dalam kalangan mereka yang berusaha menjaga keamanan sempadan negara dari diceroboh.

Saya rasa jika tiada tentera yang menjaga keamanan negara ini, anda juga tidak mampu menjadi jutawan di negara ini. Justeru, hati-hati dalam memilih perkataan untuk berbicara.

Adapun saya, saya tetap menghargai tentera Malaysia. Terlalu banyak pengorbanan mereka pada negara ini dari dulu sehingga sekarang.

Pepatah latin mengatakan:

Si vis pacem, para bellum.

Maksudnya: Jika mahukan keamanan, bersedia untuk berperang.

Inilah yang tentera kita lakukan. Melakukan latihan persediaan untuk perang. Keberadaan mereka berlatih dan tidak menembak sasaran musuh bukan kerana tidur dan makan sahaja tetapi itu tanda negara ini sentiasa dalam kesiapsiagaan menghadapi segala kemungkinan.

Bagi yang mengatakan askar Malaysia hanya makan tidur bolehlah cuba ikuti latihan ketenteraan. Saya rasa akan terjelir (baca: terjulor) lidah anda.

Dr Rozaimi Ramle

Reply

Use magic Report

Post time 14-8-2019 10:55 PM From the mobile phone | Show all posts
Xavier jayakumar pun sama. Dh la pakai nama kementerian. Tu pendapat peribadi kot. Bodoh punya muntri
Reply

Use magic Report

Author
 Author| Post time 14-8-2019 11:00 PM From the mobile phone | Show all posts
PEMIMPIN PH GAGAL TUNJUK CONTOH YANG BAIK

Ada yang samakan tulisan Jawi dengan tahi lembu, ada yang tukar jalur gemilang. Kesopanan dan kesantunan awam perlu sebagai pemimpin harus ada budi bahasa, kata Prof Datuk Dr. Teo Kok Seong, Felo Utama Bersama Institut Kajian Etnik ( KITA) UKM.
Reply

Use magic Report

Post time 14-8-2019 11:29 PM From the mobile phone | Show all posts
Skuau replied at 14-8-2019 10:16 PM
ko 3 orng datang dr tempat yg sama..pastu memasing srh balik...kelakar nya...


Asal kampung tok nenek yg sama
Reply

Use magic Report

Author
 Author| Post time 14-8-2019 11:45 PM From the mobile phone | Show all posts
If we support Anwar, PH will continue in power....if we support Tun, PH will die faster...lets support Tun for a speedy death of PH....
Reply

Use magic Report

Author
 Author| Post time 15-8-2019 12:29 AM From the mobile phone | Show all posts
Zakir Naik baru argue sikit, disuruh hantar balik India. Melompat-lompatlah mengata macam2 kat dia. Segala mak nenek artikel-artikel mengecam dia

Padahal byk lg statement yg lebih menggugat perpaduan,

"let us not rub cow manure on our faces by introducing khat"

"Negara Malaysia memaksa penganut Hindu untuk masuk Islam, banyak kuil telah dirobohkan"

Tak berapa hari lepas beriya-iya berapi-api tolak jawi, tolak jawi sbgai sebahagian drpd sejarah bhsa melayu... tiba-tiba hari ni nk ber-brothers & sisters  bangsa malaysia kepala hangguk hang
Reply

Use magic Report

Author
 Author| Post time 15-8-2019 12:38 AM From the mobile phone | Show all posts
Setpol Lim Kit Siang


"Untuk mengelakkan sitatusi yang tidak diingini sekiranya beliau dihantar pulang ke India, Kerajaan boleh dengan secepat mungkin membatalkan status penduduk tetap (PR) Malaysia yang dimilikinya. Dengan cara ini, Dr Zakir Naik boleh dengan sendiri mencari negara lain yang dapat memberi perlindungan kepadanya dan meninggalkan Malaysia." - Syahredzan Johan.

Baca kenyataan penuh: https://ttkm.com.my/2019/08/14/batalkan-status-pr-zakir-naik-setpol-lim-kit-siang/
Reply

Use magic Report

Post time 15-8-2019 01:53 AM From the mobile phone | Show all posts
Weei Gobing, mana janji ko nak bagi EPL free haa..??
Dok sibok hal Zakir Naik niy pejadahnya..
Tunaikan janji ko dulu bagi EPL free..
Dasar bahengok!
Reply

Use magic Report

Post time 15-8-2019 02:26 AM From the mobile phone | Show all posts
Semoga PH tumbang PRU 15 nnt...
Reply

Use magic Report

Author
 Author| Post time 15-8-2019 06:38 AM From the mobile phone | Show all posts
If we support Anwar, PH will continue in power....if we support Tun, PH will die faster...lets support Tun for a speedy death of PH...
Reply

Use magic Report

Post time 15-8-2019 07:38 AM | Show all posts
Edited by AbukRokok at 15-8-2019 07:40 AM

ada baiknya

zakri amboala dijadikan kambing hitam utk zakir naik
zakir naik dikekalkan utk terus menghangatkan hati keliling bertahun2 sehingga membuat kesilapan demi kesilapan
dengan syarat zakir naik jgn ckap apa- apa lg

hence those salafist legion will not forget the day today is  
Reply

Use magic Report

Post time 15-8-2019 09:03 AM | Show all posts
zakir naik tak hina islam tapi bangsa apa yang  siang malam hina islam
zakir naik tak langgar orang sampai mati, tapi bangsa apa yang langgar syed sampai mati
zakir naik tak pukul orang, tapi bangsa  yang  pukul Adib sampai mati
zakir naik tak hina tulisan jawi tapi bangsa apa  tuntut mansuhkan tulisan jawi
zakir naik tak hina angkatan tentera sebagai makan tido, tapi bangsa apa yang kata tentera tak berguna asik makan tido saja
zakir naik tak pertikaikan pasal kuota matrikulasi dan UITM, tapi bangsa apa yang mati-matian dengki dengan kelebihan Melayu walaupun sedar kewujudan kontrak sosial sbg syarat kewarganegraan.

so sekarang fikir sendiri siapa yang patut kena halau?

Reply

Use magic Report

Post time 15-8-2019 09:35 AM | Show all posts
2 muntri kapir nih dah agak dah, tp sorg muntri lolipop tuh pun sama naik....
Reply

Use magic Report

Post time 15-8-2019 09:41 AM | Show all posts
Cina, India DAP byk jugak keluar statement pecah belah
yg peliknya langsung tak ditahan pasal statement provokasi
mereka ni la patut dulu diusir
Reply

Use magic Report

Post time 15-8-2019 09:51 AM From the mobile phone | Show all posts

DAP nekad 'langgar' Dr Mahathir
NURUL HUDA HUSAIN | | 15 Ogos 2019

SHAH ALAM - Pemimpin DAP dilihat semakin nekad untuk 'melanggar' Perdana Menteri, Tun Dr Mahathir Mohamad apabila beberapa menteri bertindak membangkitkan tiga isu hangat dalam mesyuarat Kabinet yang berlangsung siang tadi.

Pensyarah Universiti Utara Malaysia (UUM), Dr Kamarul Zaman Yusoff berkata, tiga perkara yang disuarakan itu melibatkan pengajaran tulisan khat dan jawi, isu Lynas serta desakan agar Malaysia menghantar pendakwah dari India, Dr Zakir Naik ke negara asalnya.

"Sudah nekad benar nampaknya pemimpin DAP mahu 'melanggar' Dr Mahathir dalam mesyuarat Kabinet hari ini.

"Akan berjayakah menteri-menteri DAP mempengaruhi ahli-ahli Kabinet lain supaya menyokong agenda mereka?" katanya menerusi satu tulisan di portal HarakahDaily hari ini.

Menurut Kamarul Zaman lagi, beliau percaya tindakan yang dilakukan pemimpin DAP dalam mesyuarat tertinggi kerajaan itu kerana bertujuan untuk mengubah hala tuju politik negara.

"Sama ada DAP menang atau kalah hari ini, yang pasti ialah kenekatan mereka akan mengubah hala tuju politik negara," katanya.

Terdahulu, Menteri Komunikasi dan Multimedia, Gobind Singh Deo dan Menteri Sumber Manusia, M Kula Segaran menyatakan pendirian mereka agar pendakwah dari India, Dr Zakir Naik tidak dibenarkan tinggal di negara ini.

Dua menteri dari DAP itu dalam satu kenyataan bersama berkata, pendirian itu telah disuarakan kepada Perdana Menteri dalam mesyuarat Kabinet hari ini.

Selain isu Zakir, pengenalan tulisan khat dan jawi serta isu Lynas semakin memperlihatkan percanggahan ketara antara pimpinan parti komponen Pakatan Harapan (PH).
Reply

Use magic Report

You have to log in before you can reply Login | Register | Facebook Login

Points Rules

 CARI App
Get it FREE Google play
 Twitter
 Instagram
cari_infonet
FOLLOW
Copyright © 1996-2019 Cari Internet Sdn Bhd All Rights Reserved(483575-W)
0.090763s Gzip On
Quick Reply To Top Return to the list