Chinese
Color
Orange
Black
Blue
Purple
Green
Deep Blue
Laman Utama
Forum
Fokus
Semasa
Gosip Socmed
Infozon
Search
2489
View
98
Reply

[Tempatan] Saran sedia parang untuk si kafir.

[Copy link]

Author: FOTHER-MUCKER       Show all posts   Read mode

Author
Post time 15-8-2019 04:49 AM | Show all posts |Read mode
Edited by FOTHER-MUCKER at 14-8-2019 06:30 PM

saran sedia parang untuk si kafirFMT Reporters -

August 14, 2019 10:42 PM





Tangkap layar FB yang tersebar di media sosial.



PETALING JAYA: Jabatan Kemajuan Islam Malaysia (Jakim) sedang menyiasat catatan Facebook yang menyarankan orang Islam sediakan parang sembelihan untuk si kafir, kata-kata yang mengundang pelbagai reaksi di media sosial.


Pengguna media sosial berkongsi tangkap layar catatan itu bersama dengan nama penulis asalnya, Bakri Amboala.

Orang Islam kena ada parang sembelihan, untuk persiapan mana tahu si kafir nak jadi macam lembu korban, kata catatan dalam tangkap layar itu.


Pemeriksaan FMT mendapati seorang individu bernama Bakri Amboala tersenarai di laman Jakim sebagai penolong pengarah salah satu unit penerbitannya.


FMT sedang cuba menghubungi Bakri.

Timbalan Menteri di Jabatan Perdana Menteri, Fuziah Salleh, yang bertanggungjawab ke atas Jakim berkata pihaknya sedar tentang catatan itu.


Jakim sedang bertindak, katanya.

Catatan itu dipercayai sudah dikeluarkan di Facebook Bakri.

Bakri juga pernah berkongsi gambar Dr Zakir Naik dan anaknya bertemu menteri besar Terengganu, ketika lawatan penceramah kontroversi itu ke Pantai Timur baru-baru ini.


Beliau juga ada mengulas tentang penemuan Jawatankuasa Kira-kira Wang Negara bulan lalu yang mempertikaikan dakwaan Menteri Kewangan Lim Guan Eng bahawa RM19 juta wang bayaran balik GST dirompak pentadbiran Najib Razak.


Panas Dewan Rakyat hari ini, pasal Bagan gelar Pekan perompak, tapi ternyata tidak setelah keluar Laporan PAC.

Siapa yang lemah jantung jangan jadi wakil rakyat. Orang yang hati kering saja boleh berhujah, katanya.


Beliau juga berkongsi gambarnya bersama Zamihan Mat Zin, pegawai Jakim yang mengundang kemarahan Istana pada 2017 kerana mempertahankan sebuah kedai dobi untuk orang Islam sahaja di Johor.

Pada Mei, pihak berkuasa agama Selangor meluluskan tauliah sementara yang membolehkan dia menyampaikan kuliah agama di negeri itu.



https://www.freemalaysiatoday.com/category/bahasa/2019/08/14/jakim-siasat-fb-pegawai-didakwa-saran-sedia-parang-untuk-si-kafir/




Peguam diugut bunuh kerana cadang batal status PR Zakir Naik


Diterbitkan Hari ini 9:48 pagi | Dikemaskini Hari ini 9:48 pagi

This image has been resized. Click this bar to view the full image. The original image is sized 1000x600.


Peguam Syahredzan Johan akan membuat laporan polis mengenai ugutan bunuh yang diterimanya daripada seorang pengguna media sosial susulan kenyataannya berhubung pendakwah kontroversi Zakir Naik.

Dalam perkongsian di Twitter, Syahredzan berkata mesej peribadi berkenaan diterimanya semalam di Facebook.

"Jadi saya mendapat ini di Facebook. Tidak pasti apa kuasa yang dia fikir saya ada," kata Syahredzan yang berkongsi tangkap layar mesej yang dimaksudkannya.

Mesej itu berbunyi: "Kau usid Zakir Naik, aku akan cari kau sampai dapat dan aku akan pisahkan kepala babi kau tu dari badan kau. Ini sumpah kau demi agama Islam dan bangsa Melayu. Kalau berani cubalah."

Ketika dihubungi, Syahredzan memaklumkan Malaysiakini bahawa dia akan membuat laporan mengenai perkara itu di balai polis Dang Wangi pada hari ini.

"Saya terkejut bahawa seseorang akan pergi berkata demikian, saya tidak meminta Zakir dihantar pulang atau diekstradisi. Saya hanya mencadangkan supaya status penduduk tetapnya dibatalkan.

"Mudah-mudahan ia cuma ancaman kosong dari penyokong yang beremosi," katanya.

Dalam satu kenyataan semalam, Syahredzan mencadangkan agar status penduduk tetap (PR) Zakir dibatalkan susulan kenyataan pendakwa itu baru-baru ini yang dianggap menghina masyarakat Cina dan India di Malaysia.

"Ada pihak yang risau jika beliau dihantar pulang ke India, beliau tidak mendapat perbicaraan yang adil untuk pertuduhan terhadapnya. Juga ada kekhuatiran bahawa nyawa Dr Zakir Naik mungkin dalam bahaya jika pulang ke negara asal.

"Untuk mengelakkan situasi yang tidak diingini itu, kerajaan boleh dengan secepat mungkin membatalkan status PR yang dimilikinya. Dengan cara ini, Dr Zakir Naik boleh dengan sendiri mencari negara lain yang dapat memberi perlindungan kepadanya dan meninggalkan Malaysia," kata Syahredzan dalam kenyataan itu.

https://www.malaysiakini.com/news/488024





Reply

Use magic Report

Post time 15-8-2019 05:19 AM From the mobile phone | Show all posts
Wow..easy boi
Banyak2lah berkorban untuk agama
Reply

Use magic Report

Post time 15-8-2019 05:48 AM | Show all posts
disaran bakri amboala ini dijadikan scapegoat utk kes zakir naik

instead usir zakir naik apakata famouskan zakri ambula ni makanan utk2 org2 yg bodoh tapi ada hati nak menentang zionis spt kebodohan isis
Reply

Use magic Report

Post time 15-8-2019 06:11 AM From the mobile phone | Show all posts
Tangkap layar? Screen shot?
Reply

Use magic Report

Post time 15-8-2019 06:40 AM From the mobile phone | Show all posts
Ambil gambar dgn dzn dan zamihan pun salah ker... Dah tak ada modal ker?????
Reply

Use magic Report

Post time 15-8-2019 06:47 AM From the mobile phone | Show all posts
YB Syed Saddiq bila nak usir Kula Segaran yang mengatakan Melayu adalah bangsa pendatang? Bila pula mahu mengusir Koon Yew Yin yang menghina tentera kita? Bila pula nak usir Lee Kim Yew yang menghina jalur gemilang? Bila pula nak usir Waythamoorthy yang memburuk-burukkan Malaysia di luar negara?

Dalam banyak banyak ahli politik dan ahli perniagaan yang jelas sangat melampaui batas, anda berdiam diri tetapi denga cepat anda mahu mengusir Dr Zakir Naik keluar berdasarkan satu video klip pendek kurang dari dua minit sedangkan konteksnya adalah 24 minit?

Bila yang Belum Muslim kritik Islam dan simbol negara, diam seribu bahasa. Bila ucapan seorang Muslim yang dimusuhi pembenci Islam yang diambil di luar konteks, dengan segera anda mendesak diusir? Manakah maruah anda sebagai seorang Melayu dan Muslim atau sekadar cuba mencari redha mereka?

Menteri Agama Dato Seri Dr Mujahid Yusof Rawa di manakah suara anda tatkala Islam dan Muslim diserang bertalu-talu?
Reply

Use magic Report

Post time 15-8-2019 06:56 AM From the mobile phone | Show all posts
harizs replied at 15-8-2019 06:47 AM
YB Syed Saddiq bila nak usir Kula Segaran yang mengatakan Melayu adalah bangsa pendatang? Bila pula  ...

Ikut jer mcm singapore...cakap jer isu sensitif perkauman dan agama..tak kira agama/bangsa sila masuk ke dalam...hasilnya semua pihak berfikir sebelum bercakap dan menulis.
Reply

Use magic Report

Post time 15-8-2019 07:24 AM From the mobile phone | Show all posts
Apalaa nak jadi Malaysiaku.. dah semakin panas dengan isu mcm ni
Reply

Use magic Report

Post time 15-8-2019 07:25 AM From the mobile phone | Show all posts
Edited by pokaibanktokyo at 14-8-2019 11:27 PM

Aku dah lama sedia penumbuk, penerajang...
Reply

Use magic Report

Post time 15-8-2019 07:31 AM | Show all posts
pokaibanktokyo replied at 15-8-2019 07:25 AM
Aku dah lama sedia penumbuk, penerajang...

Haaaalah..kena dgn samseng Hindu n geng mata sepet mesti lintang pukang..
Reply

Use magic Report

Post time 15-8-2019 07:36 AM | Show all posts
DeMax replied at 14-8-2019 11:31 PM
Haaaalah..kena dgn samseng Hindu n geng mata sepet mesti lintang pukang..

Setakat geng sotong sotong itu semua aku pijak saja kepala kapir sekor sekor sampai terpancut dakwat hitam. Tak payah penumbuk pun nyah
Reply

Use magic Report

Post time 15-8-2019 08:38 AM From the mobile phone | Show all posts
Aduhh saboo
Reply

Use magic Report

Post time 15-8-2019 08:59 AM | Show all posts

aku dah kata jangan makan daging, sebab bunuh haiwan, lama lama jadi ganas
Reply

Use magic Report

Post time 15-8-2019 09:02 AM | Show all posts
entah2 yg menulis tu kapir laknat mcm tt
Reply

Use magic Report

Post time 15-8-2019 09:06 AM From the mobile phone | Show all posts
Asdan replied at 15-8-2019 08:59 AM
aku dah kata jangan makan daging, sebab bunuh haiwan, lama lama jadi ganas

Elok jadi vegan. Takda kerja lain kecuali gaduh sama sendiri kat internet sapa vegan yang lebih tulen. IQ sayur
Reply

Use magic Report

Post time 15-8-2019 09:10 AM | Show all posts
KIM.K replied at 15-8-2019 09:06 AM
Elok jadi vegan. Takda kerja lain kecuali gaduh sama sendiri kat internet sapa vegan yang lebih tu ...

susu & telur, tak apa, tak bunuh haiwan
Reply

Use magic Report

Post time 15-8-2019 09:13 AM From the mobile phone | Show all posts
Asdan replied at 15-8-2019 09:10 AM
susu & telur, tak apa, tak bunuh haiwan

Susu tu ada sel darah lembu. Sedut melampau sangat. Antibiotik ngan hormon kuat
Mana boleh belasah telur hari2
Reply

Use magic Report

Post time 15-8-2019 09:21 AM | Show all posts
KIM.K replied at 15-8-2019 09:13 AM
Susu tu ada sel darah lembu. Sedut melampau sangat. Antibiotik ngan hormon kuat
Mana boleh belasa ...

susu haiwan memang kurang sesuai, telur hari hari tak ada masalah jika tak makan daging
Reply

Use magic Report

Post time 15-8-2019 09:23 AM From the mobile phone | Show all posts
Adoi mengundang sangat ni
Reply

Use magic Report

Post time 15-8-2019 09:23 AM From the mobile phone | Show all posts
Minta maaf, akaun kene hacked
Itu SOP biasa.
Reply

Use magic Report

You have to log in before you can reply Login | Register | Facebook Login

Points Rules

 CARI App
Get it FREE Google play
 Twitter
 Instagram
cari_infonet
FOLLOW
Copyright © 1996-2019 Cari Internet Sdn Bhd All Rights Reserved(483575-W)
0.097713s Gzip On
Quick Reply To Top Return to the list