Chinese
Color
Orange
Black
Blue
Purple
Green
Deep Blue
Laman Utama
Forum
Fokus
Semasa
Gosip Socmed
Infozon
Search
12Next
Return to list New
1483
View
37
Reply

Insiden Anjing Naik Tren LRT, Ini Penjelasan Rapid Rail

[Copy link]

Author: hussaini4675       Show all posts   Read mode

Author
Post time 15-8-2019 11:13 AM | Show all posts |Read mode
Seekor anjing dikesan menaiki tren LRT. Kredit foto: YouTube & carian Google



Kemunculan seekor anjing dalam tren Transit Aliran Ringan (LRT) baru-baru ini mengejutkan ramai penumpang serta mencetuskan persoalan dalam kalangan netizen selepas rakaman video tentang insiden tersebut tular melalui media sosial.


Ramai netizen memberi reaksi yang agak emosional kerana mereka menyangka anjing itu dibawa masuk oleh individu yang tidak bertanggungjawab.


Reaksi netizen. Kredit foto: Facebook



Namun, seperti yang dijelaskan oleh Rapid Rail Sdn Bhd melalui kenyataan media dalam laman Facebook Rapid KL pada 13 Ogos, anjing liar itu memasuki Stesen LRT Miharja dengan sendiri.


Difahamkan, Stesen LRT Miharja merupakan stesen 'at-grade' di mana ia mungkin boleh diceroboh masuk oleh haiwan liar.


Stesen LRT Miharja. Kredit foto: Wikipedia



Seorang anggota polis bantuan Rapid Rail mengesan anjing liar itu sebaik sahaja ia menceroboh masuk platform tetapi haiwan tersebut dapat menaiki tren yang tiba di stesen berkenaan pada pukul 8.24 pagi.


"Anggota polis bantuan itu mengekori anjing tersebut dan memantaunya secara senyap sepanjang masa ia berada di dalam tren bagi mengelakkan panik dan kekecohan dalam kalangan penumpang kami.

"Memandangkan ia tidak menunjukkan tanda-tanda agresif, anggota polis bantuan berkenaan memutuskan untuk mengeluarkan anjing itu di Stesen LRT Pandan Jaya, iaitu sebuah lagi stesen 'at-grade', pada pukul 8.29 pagi," jelas Rapid Rail.


Ia kemudian ditangkap secara berperikemanusiaan dan dilepaskan di lokasi yang berada di jarak selamat dari stesen-stesen LRT.





Rapid Rail turut memohon maaf di atas insiden yang menimbulkan keadaan kurang selesa terhadap para penumpang serta akan meningkatkan kawalan dan rondaan bagi memastikan insiden serupa tidak berulang.


Bijak juga anjing itu kerana tahu menaiki LRT secara bersendirian tanpa bantuan manusia. - CARI
Reply

Use magic Report

Post time 15-8-2019 11:25 AM From the mobile phone | Show all posts
Haiwan pn ada hak atas bumi ni..apa salahnya berkongsi kemudahan yg disediakan...dia pn nk gak merasa merantau..
Reply

Use magic Report

Post time 15-8-2019 11:38 AM | Show all posts
Mfzg89 replied at 15-8-2019 11:25 AM
Haiwan pn ada hak atas bumi ni..apa salahnya berkongsi kemudahan yg disediakan...dia pn nk gak meras ...

hahahahha
Reply

Use magic Report

Post time 15-8-2019 11:40 AM | Show all posts
asal anjing je mula la manusia ni nak menyalak.

taktau pun anjing tu anjing liar ke mmg ada orang bawak naik

yg penting kecam dulu, tuduh orang lain tak sensitif agama dulu
Reply

Use magic Report

Post time 15-8-2019 11:44 AM From the mobile phone | Show all posts
Oh. Anjing liar. Ingatkan pet. Kemain menggelupur masing masing memaki.
Reply

Use magic Report

Post time 15-8-2019 11:46 AM | Show all posts
ok je anjing ni termasuk dlm lrt..dari manusia perangai yang macam anjing gila masuk lrt buat bodo x bg org yg berhak duduk....
Reply

Use magic Report

Post time 15-8-2019 11:52 AM | Show all posts
Anjing ni bayar tiket.
Reply

Use magic Report

Post time 15-8-2019 11:54 AM | Show all posts
Mfzg89 replied at 15-8-2019 11:25 AM
Haiwan pn ada hak atas bumi ni..apa salahnya berkongsi kemudahan yg disediakan...dia pn nk gak meras ...


sebaik elok je dia duk situ.
Reply

Use magic Report

Post time 15-8-2019 11:54 AM | Show all posts
anjing tu cam suka je duk dalam train

dalam train kat sejok ada aircond



Reply

Use magic Report

Post time 15-8-2019 11:55 AM From the mobile phone | Show all posts
Kalau main pubg ke atau ml, mesti yindon suka maki anjin loooo
Reply

Use magic Report

Post time 15-8-2019 11:55 AM | Show all posts
habis nak kena samak siapa? anjing atau lrt?
Reply

Use magic Report

Post time 15-8-2019 11:56 AM From the mobile phone | Show all posts
Sbb anjing tu xbayar tiket, kena kecam.
Reply

Use magic Report

Post time 15-8-2019 12:00 PM From the mobile phone | Show all posts
duri_durians replied at 15-8-2019 11:40 AM
asal anjing je mula la manusia ni nak menyalak.

taktau pun anjing tu anjing liar ke mmg ada orang ...

hahaha  ..  tapi si bebal hari tu kata cina dah naik kepala  .
Reply

Use magic Report

Post time 15-8-2019 12:01 PM | Show all posts
SWORKS27 replied at 15-8-2019 11:46 AM
ok je anjing ni termasuk dlm lrt..dari manusia perangai yang macam anjing gila masuk lrt buat bodo x ...

Betul2...walaupun dia curi2 masuk, takde pulak dia mengacau orang dlm tren tu. Manusia lebih hanjing yg buat muka bangang tak bg org yg lebih berhak duduk. Aku sumpah puak2 hanjing tu bila tua nnt masuk tren merangkak pun takde org bg duduk sbg balasan dia menghanjing
Reply

Use magic Report

Post time 15-8-2019 12:01 PM | Show all posts
Baguslah dah ada kenyataan dari pihak rapid tak adalah yang nak tersalah sangka lagi.
Reply

Use magic Report

Post time 15-8-2019 12:06 PM | Show all posts
CiliPadiSedap replied at 15-8-2019 11:55 AM
habis nak kena samak siapa? anjing atau lrt?

yg tu kena tanya PU Abu..
Reply

Use magic Report

Post time 15-8-2019 12:08 PM From the mobile phone | Show all posts
Anjing tu nak pg bersiar2
Reply

Use magic Report

Post time 15-8-2019 12:10 PM | Show all posts
SWORKS27 replied at 15-8-2019 11:46 AM
ok je anjing ni termasuk dlm lrt..dari manusia perangai yang macam anjing gila masuk lrt buat bodo x ...

dia masuk pn chill je dok dlm train tu x kacau org.. dari Myvi selalu bikin masalah atas jalan..
Reply

Use magic Report

Post time 15-8-2019 12:11 PM | Show all posts
kesian dia tersesat..
risau tengok pakcik tongkat besi tu terlempar tongkat beliau
Reply

Use magic Report

Post time 15-8-2019 12:24 PM | Show all posts
cian anjing tu...
lost dia... 1st time naik public transport
Reply

Use magic Report

12Next
Return to list New
You have to log in before you can reply Login | Register | Facebook Login

Points Rules

 CARI App
Get it FREE Google play
 Twitter
 Instagram
cari_infonet
FOLLOW
Copyright © 1996-2019 Cari Internet Sdn Bhd All Rights Reserved(483575-W)
0.129071s Gzip On
Quick Reply To Top Return to the list