Chinese
Color
Orange
Black
Blue
Purple
Green
Deep Blue
Laman Utama
Forum
Fokus
Semasa
Gosip Socmed
Infozon
Search
123Next
Return to list New
2275
View
52
Reply

"Zakir Naik Bagi Masalah Pada Kita" - Anwar

[Copy link]

Author: CARI-MAL       Show all posts   Read mode

Author
Post time 21-8-2019 04:08 PM | Show all posts |Read mode
Kerajaan dahulu bagi dia (status) penduduk tetap. Kemudian Dr Mahathir terus beri dia tinggal sini, sepatutnya dia berterima kasihlah."


Presiden PKR Datuk Seri Anwar Ibrahim menyatakan beliau tidak bersetuju dengan tindakan pendakwah antarabangsa Dr Zakir Naik mencerca kaum tertentu di Malaysia.




Kredit foto: IG Anwar




Dalam Bual Bicara yang diadakan di Dewan Toh Puan Norashikin malam tadi, Anwar menyifatkan Zakir sepatutnya berterima kasih kepada Malaysia terutama Perdana Menteri, bukan sebaliknya dengan memberi masalah kepada negara.

"Tetapi tidak begitu. (Sebaliknya) dia bagi masalah kepada kita pula. Kita nak tolong dia, dia bagi masalah pada kita," katanya dipetik Astro AWANI.




Kredit foto: The Star




Terdahulu, Ketua Polis Negara Datuk Seri Abdul Hamid Bador memaklumkan Zakir tidak dibenarkan memberi ceramah di semua medium termasuk di media sosial sehingga siasatan polis selesai. - CARI
Reply

Use magic Report

Post time 21-8-2019 04:09 PM | Show all posts
Semaklah. Ngkaw ngan Zakar Nike tue sama jer blahhhlahhhhh!
Reply

Use magic Report

Post time 21-8-2019 04:14 PM | Show all posts
ek eleh..mcam la dia sendiri bagus sgt
kata kt org cermin diri dulu weiiii
Reply

Use magic Report

Post time 21-8-2019 04:20 PM From the mobile phone | Show all posts
Mestilah dia x sokong ZN
. Kan baru2 ni dok gelak sbb iman2 sami sembahyg unt dia... haruslah balas budi...
Reply

Use magic Report

Post time 21-8-2019 04:29 PM From the mobile phone | Show all posts
Serammmmm kalau Anwar jadi PM. Sesuatu sangat.
Reply

Use magic Report

Post time 21-8-2019 04:32 PM From the mobile phone | Show all posts
If we support Anwar, PH will continue in power....if we support Tun, PH will die faster...lets support Tun for a speedy death of PH...
Reply

Use magic Report

Post time 21-8-2019 04:32 PM From the mobile phone | Show all posts
Hahahaha.. Cuba kalau DZN sokong dia.. Harus dipuji melambung.
Reply

Use magic Report

Post time 21-8-2019 04:40 PM | Show all posts
ok kalau zakir naik hantar balik india, we boycott pkr dan pakatan harapan. we support tun mahathir.
Reply

Use magic Report

Post time 21-8-2019 04:45 PM From the mobile phone | Show all posts
"Tetapi tidak begitu. (Sebaliknya) dia bagi masalah kepada kita pula." Seolah-olah mangkuk ini bercakap mewakili kaum Kristian dan Hindu Malaysia sahaja. Agaknya jika dia jadi PM, dua kaum ini sajalah yang akan dibela olehnya. Yang satu lagi boleh pigi mampos.
Reply

Use magic Report

Post time 21-8-2019 04:48 PM From the mobile phone | Show all posts
Lebih tenang tgk muka zakir naik ni dr dsai
Reply

Use magic Report

Post time 21-8-2019 05:26 PM From the mobile phone | Show all posts
yg berckp tu pn same bermasalah belum ape2 dh lantik diri sendiri PM8
Reply

Use magic Report

Post time 21-8-2019 05:31 PM From the mobile phone | Show all posts
Hafal al quran
Hafal bible dari semua versi
Hafal taurat dan zarbur
Hafal kitab veda hindu
Hafal skripture budha

Kau hafal ape bang non?
Sesungguhnya org Islam tu bersaudara
Kenapa kau kondem dan tekan saudara kau sndiri untuk si kafir?
Reply

Use magic Report

Post time 21-8-2019 05:38 PM From the mobile phone | Show all posts
Nuar pulak mintak sembahyang hajat dr puak2 agama Hindu..Nuar agama apa sekarang?  
Reply

Use magic Report

Post time 21-8-2019 05:39 PM From the mobile phone | Show all posts
ko tu yg bermasalah...
Reply

Use magic Report

Post time 21-8-2019 05:40 PM From the mobile phone | Show all posts
Victorioussss replied at 21-8-2019 05:31 PM
Hafal al quran
Hafal bible dari semua versi
Hafal taurat dan zarbur

demi nak jd pm.... rela sokong kapir
Reply

Use magic Report

Post time 21-8-2019 05:40 PM | Show all posts
Edited by cmf_shalom at 21-8-2019 05:48 PM

Nasib ko la zakir...

if ko benar2 bijak seperti tersangka..

Ko tau status PR ko tu mcm mn...

Mana2 negara pun..status PR bukan jaminan..sstengah negara,...beli rumah pun x boleh...

Ni ko dh menceroboh area sensitif-yg seorang PR x patut buat

Mcm aku ckp, rasis mcm manapun cina/india..biarla rakyat malaysia yg selesaikan...

Nko nak masuk campur urusan negara..tanpa ko perasan...ko dah melanggar status ko sebagai seoarang PR..itu pun salah nak..itu pun dah melanggar undang2...


ko nak mengajar cina india yg dah jadi wargangera...tanpa ko sedar..ko dh melanggar peraturan negara sbg seorang PR..mcm mana tu nak..?

teruk mcm mn pun cina india..mereka tu warga negara..hang ni..berstatus PR jak pun

Lain kali kalau tangan sejengka...x payah nak mengail dilautan hindi...ini la hasilnya..
Reply

Use magic Report

Post time 21-8-2019 05:55 PM From the mobile phone | Show all posts
Pelik masih ade lagi melayu sokong nuar ni.. melayu jenis ape laa yg sokong nuar ni. X nampak ape kebaikan yg nuar bawak kat org melayu..
Reply

Use magic Report

Post time 21-8-2019 06:35 PM From the mobile phone | Show all posts
cmf_shalom replied at 21-8-2019 05:40 PM
Nasib ko la zakir...

if ko benar2 bijak seperti tersangka..

Hang ada dengatrcera
Reply

Use magic Report

Post time 21-8-2019 06:38 PM From the mobile phone | Show all posts
Bung Nuwar elok training angkat sumpah jd PM dari sibuk ke isu zakir naik ni...
Reply

Use magic Report

Post time 21-8-2019 06:38 PM | Show all posts

bahasa apa ko pakai ni...
Reply

Use magic Report

You have to log in before you can reply Login | Register | Facebook Login

Points Rules

 CARI App
Get it FREE Google play
 Twitter
 Instagram
cari_infonet
FOLLOW
Copyright © 1996-2019 Cari Internet Sdn Bhd All Rights Reserved(483575-W)
0.103667s Gzip On
Quick Reply To Top Return to the list