Chinese
Color
Orange
Black
Blue
Purple
Green
Deep Blue
Laman Utama
Forum
Fokus
Semasa
Gosip Socmed
Infozon
Search
615
View
18
Reply

Mercedes 'Lapar' Drive Thru Burger King

[Copy link]

Author: natrahn       Show all posts   Read mode

Author
Post time 22-8-2019 11:32 AM | Show all posts |Read mode
Memandu semasa mabuk adalah berbahaya. Inilah yang telah terjadi apabila kereta Mercedes-Benz yang dipandu seorang lelaki berusia 60 tahun telah terbabas dan melanggar outlet Burger King di Kota Damansara.


Lelaki tersebut telah ditahan kerana memandu di bawah pengaruh alkohol.


Kredit Foto - Ihsan  Pembaca Layar Facebook



Dalam kejadian 6 petang itu, kereta tersebut terbabas dan melanggar pembahagi jalan serta motosikal yang yang diparkir di situ. Seorang pejalan kaki, Lee Guo Hoo berusia 72 tahun turut tercedera di bahagian kepala dan kaki kerana kemalangan ini.








"Outlet Burger King tersebut mengalami kerosakan pada dinding, meja dan kerusi" kata Ketua Polis Daerah Petaling Jaya, Asisten Komisioner Mohd Zani Che Din.


Kejadian ini menjadi turut viral di media sosial dan ada netizen yang agak 'nakal' memberi reaksi bersyukur kerana bukan model Myvi yang terlibat dengan kemalangan itu.


Kredit foto: Ihsan Pembaca Layar Facebook



Pemandu tersebut kini ditahan dan disiasat di bawah Seksyen 43(1) dan Seksyen 45A(1) Akta Pengangkutan Jalan 1987 yang mengenakan hukuman denda tidak kurang RM1,000 dan tidak lebih RM6,000 atau penjara tidak lebih 12 bulan.




Memandu dalam keadaan mabuk satu kecuaian yang besar. Perlakuan ini adalah sangat bahaya kerana orang yang mabuk tidak berakal malah tidak sedar diri. Lihatlah apa yang telah terjadi betul-betul drive tru/ terus siap parkir sekali. - CARI

Rate

1

View Rating Log

Reply

Use magic Report

Post time 22-8-2019 01:06 PM | Show all posts
Orang mabuk suka menyusahkan orang lain
Reply

Use magic Report

Post time 22-8-2019 01:52 PM | Show all posts
sebab itu arak perlu diharamkan
Reply

Use magic Report

Post time 22-8-2019 02:40 PM From the mobile phone | Show all posts
Its about time utk "wicet" kan Burger King = Begeking? Maybe?
Reply

Use magic Report

Post time 22-8-2019 03:08 PM | Show all posts
Seorang pejalan kaki, Lee Guo Hoo berusia 72 tahun turut tercedera


Bongok! Menyusahkan orang lain!
Reply

Use magic Report

Post time 22-8-2019 03:44 PM | Show all posts
ramainye dtg nk amik no plate
Reply

Use magic Report

Post time 22-8-2019 08:23 PM From the mobile phone | Show all posts
Vavinya. Pukul 6petang kau mabuk taik smp macam tu jadinya. Dah 60 tahun pun masih alcoholic {:yameteh
Reply

Use magic Report

Post time 22-8-2019 09:46 PM | Show all posts
pemabuk yang menyusahkan orang
Reply

Use magic Report

Post time 23-8-2019 03:36 PM | Show all posts
Nasib baik tidak melibatkan kemalangan jiwa, boleh kita jadikan peristiwa ini sebagai iktibar.
Reply

Use magic Report

Post time 23-8-2019 04:05 PM | Show all posts
and again...they didnt prohibit alcohol....
Reply

Use magic Report

Author
 Author| Post time 23-8-2019 04:06 PM | Show all posts
BoongaKertas replied at 23-8-2019 04:05 PM
and again...they didnt prohibit alcohol....

kan.. buat undang-undang pun orang tak heran..haramkan je la terus ..
Reply

Use magic Report

Post time 23-8-2019 05:02 PM | Show all posts
natrahn replied at 23-8-2019 08:06 AM
kan.. buat undang-undang pun orang tak heran..haramkan je la terus ..

iols agree! urghhh. stress tgk org x berdosa being harmed
Reply

Use magic Report

Author
 Author| Post time 23-8-2019 05:08 PM | Show all posts
BoongaKertas replied at 23-8-2019 05:02 PM
iols agree! urghhh. stress tgk org x berdosa being harmed

kalau tak salah Brunei memang takde arak..jadi rakyatnya kalau nak minum kena keluar dari Brunei.. masuk Miri / Sipitang
Reply

Use magic Report

Post time 23-8-2019 07:49 PM | Show all posts
Kesihan uncle pejalan kaki tu...
Reply

Use magic Report

Post time 24-8-2019 02:22 PM From the mobile phone | Show all posts
natrahn replied at 23-8-2019 09:08 AM
kalau tak salah Brunei memang takde arak..jadi rakyatnya kalau nak minum kena keluar dari Brunei.. ...

Tulis khat pun dah siap demo. Kalau ban arak, huru hara msia chuols. Urgh. Stress iols.
Reply

Use magic Report

Author
 Author| Post time 24-8-2019 03:16 PM | Show all posts
BoongaKertas replied at 24-8-2019 02:22 PM
Tulis khat pun dah siap demo. Kalau ban arak, huru hara msia chuols. Urgh. Stress iols.

Huhu..tu la pasal... tulisan khat je pun nak suruh tekap n tulis semula..belajar 3 page aje ..pun dorang protes mati-matian..
Pasal arak ni tak tau la nak buat lagu mana... dok jaga sangat depa tapi depa serupa kadul naik junjung..minum sampai mabuk n eksiden macam ni
Reply

Use magic Report

Post time 24-8-2019 08:31 PM From the mobile phone | Show all posts
Awal uncle mabok ingatkan orang mabok tengah malam
Reply

Use magic Report

Post time 26-8-2019 11:54 AM | Show all posts
natrahn replied at 24-8-2019 07:16 AM
Huhu..tu la pasal... tulisan khat je pun nak suruh tekap n tulis semula..belajar 3 page aje ..pun  ...

tu depa nak mai bantah protes xnak hntr anak ke sekolah plak. hahahaha! kelakar lah, depa taktau nak differentiate mana lg penting. lebih rela anak jd bodoh
Reply

Use magic Report

Author
 Author| Post time 26-8-2019 12:02 PM | Show all posts
BoongaKertas replied at 26-8-2019 11:54 AM
tu depa nak mai bantah protes xnak hntr anak ke sekolah plak. hahahaha! kelakar lah, depa taktau n ...

kan.. nanti anak dorang yang ketinggalan... susah kalau nak politikkan semua benda..nanti orang tak bersalah jadi mangsa..dalam keadaan ni anak-anak dorang...
Reply

Use magic Report

You have to log in before you can reply Login | Register | Facebook Login

Points Rules

 CARI App
Get it FREE Google play
 Twitter
 Instagram
cari_infonet
FOLLOW
Copyright © 1996-2019 Cari Internet Sdn Bhd All Rights Reserved(483575-W)
0.107424s Gzip On
Quick Reply To Top Return to the list