Chinese
Color
Orange
Black
Blue
Purple
Green
Deep Blue
Laman Utama
Forum
Fokus
Semasa
Gosip Socmed
Infozon
Search
6627
View
103
Reply

Warganet Bagi Bukti, Kolam Alif Syukri Tak Sedalam 12 Kaki Pun

[Copy link]

Author: natrahn       Show all posts   Read mode

Author
Post time 26-8-2019 11:20 AM | Show all posts |Read mode
Baru-baru ini kecoh kisah ikan di kolam Dato Aliff Syukri mati kononnya kerana kekurangan oksigen akibat terputus bekalan elektrik.


Ia seterusnya berlangsung siri balas membalas video di Instagram tip membela ikan yang sebenar antara beliau dan Dato Seri Vida (DSV).



Kredit foto: Instagram Dato Seri Vida




Dalam salah satu video, Aliff ada menyebut bahawa saiz kolam ikan beliau mempunyai kedalaman sehingga 12 kaki. Namun video yang dimuatnaik oleh DSV menidakkan segala-galanya. Lagi panjangnya la nampak isu ni nanti.

  


"Saya pun tak tahu..

Nak bagi kredit kat yg

buat editing video ni..

Atau nak gelak."




ujar DSV ringkas.



Video pendek tersebut adalah hasil suntingan dari warganet yang menunjukkan Aliff 'kantoi' dengan kenyataannya sendiri. Selama ini beliau bertegas mendakwa kolam ikannya dibina sedalam 12 kaki dan perkara tersebut turut diakui pekerjanya.









Dalam video tersebut turut disertakan dua keping gambar, anak-anak Aliff Syukri sedang bermain dalam kolam yang sedang dibina - bukti jelas kedalaman kolam ikan itu sebenarnya lebih kurang hanya separas paha kanak-kanak sahaja. Dalam erti kata lain ianya cetek!








Justeru, warganet membanjiri ruang komen instagram Dato Vida dan 'terhibur' dengan hasil siasatan tersebut. Hebat betul warganet  cari bukti ye.






Dari berkongsi bagi nasihat dan pendapat pada Dato Aliff dah berpanjangan jadi perkara besar...






Kalaulah dari awal, Dato Aliff menerima teguran dan nasihat dari DSV, perkara ini mungkin tidak akan terjadi. Agaknya bagaimana pula reaksi Dato Aliff Syukri ya? - CARI





Reply

Use magic Report

Post time 26-8-2019 11:26 AM From the mobile phone | Show all posts
Kolam pon ada benang sekarang

Netizen percaya?
Reply

Use magic Report

Post time 26-8-2019 11:27 AM From the mobile phone | Show all posts
Kaki propaaa
Reply

Use magic Report

Post time 26-8-2019 11:29 AM | Show all posts
Reply

Use magic Report

Post time 26-8-2019 11:34 AM From the mobile phone | Show all posts
Akak mampu senyum jer.. Tp dsv ni memang kejam la hahahahaha
Reply

Use magic Report

Post time 26-8-2019 11:36 AM | Show all posts
Bosan betul Alif & Vida ni.
Reply

Use magic Report

Post time 26-8-2019 11:48 AM | Show all posts
puak2 ni kan lapaq kecaman netizen.
Reply

Use magic Report

Post time 26-8-2019 11:49 AM | Show all posts
hadoiii gelak tokvida tu...menganjeng betul lah
sentap lagi toklip pasni
Reply

Use magic Report

Post time 26-8-2019 11:50 AM | Show all posts
agak2 laa 12 kaki...
kolam renang kat hotel pun tak sedalam tu...
Reply

Use magic Report

Post time 26-8-2019 11:51 AM From the mobile phone | Show all posts
!!!!!! Tp mmg kelakar pun video nie..teruk sgt dlm 12kaki..tp kolam vida mmg cantik gila..
Reply

Use magic Report

Post time 26-8-2019 11:56 AM | Show all posts
12 kaki hahah...len kali buat 7 kaki je lah lip..kalau kena kecam teruk sangat sok boleh terus tanam diri je dlm tu..
Reply

Use magic Report

Post time 26-8-2019 11:58 AM From the mobile phone | Show all posts
1.2 kaki pun tak sampai!
Reply

Use magic Report

Post time 26-8-2019 12:08 PM | Show all posts
ko nak buat kolam diving ke apa sampai 12 kaki?
Reply

Use magic Report

Post time 26-8-2019 12:08 PM From the mobile phone | Show all posts
10 jari kaki i pcaya la..
Reply

Use magic Report

Post time 26-8-2019 12:08 PM From the mobile phone | Show all posts
Lawak.. Tapi nextttt
Reply

Use magic Report

Author
 Author| Post time 26-8-2019 12:10 PM | Show all posts
prettyuglybabe replied at 26-8-2019 12:08 PM
ko nak buat kolam diving ke apa sampai 12 kaki?

senang ikan nak meeting nanti ...dok dalam-dalam sikit..
Reply

Use magic Report

Post time 26-8-2019 12:20 PM | Show all posts
aku rasa motip thread nie nk bgtau tok alip punya kolam 7kaki jer...sedangkan dlm video hr tuh...dia ckp kolam dia pun 12kaki jugakkkk

yg korang2 nk bash pasal knp kolam ikan buat 12 kaki tuh...tolong bash kat benang yg lagi situ...bukan dlm benang ni
Reply

Use magic Report

Post time 26-8-2019 12:23 PM From the mobile phone | Show all posts
Tapi semalam tok alif siap ukur ngan galah.. tapi yg anak3 diri cam tak dalam.. mana satu ni..
Reply

Use magic Report

Author
 Author| Post time 26-8-2019 12:24 PM | Show all posts
umbut replied at 26-8-2019 12:23 PM
Tapi semalam tok alif siap ukur ngan galah.. tapi yg anak3 diri cam tak dalam.. mana satu ni..

wah..dia dah bagi respon la kiranya ye
Reply

Use magic Report

Author
 Author| Post time 26-8-2019 12:25 PM | Show all posts
umbut replied at 26-8-2019 12:23 PM
Tapi semalam tok alif siap ukur ngan galah.. tapi yg anak3 diri cam tak dalam.. mana satu ni..

lagipun ni bukan dari dsv... dia share video dari netizen aje..tah la pasal kolam je pun...
Reply

Use magic Report

You have to log in before you can reply Login | Register | Facebook Login

Points Rules

 CARI App
Get it FREE Google play
 Twitter
 Instagram
cari_infonet
FOLLOW
Copyright © 1996-2019 Cari Internet Sdn Bhd All Rights Reserved(483575-W)
0.105231s Gzip On
Quick Reply To Top Return to the list