Chinese
Color
Orange
Black
Blue
Purple
Green
Deep Blue
Laman Utama
Forum
Fokus
Semasa
Gosip Socmed
Infozon
Search
44301
View
711
Reply

[Jenayah] [Updated: page 3 #52] Mayat Dikerat Lapan, motif : MARAH

[Copy link]

Author: haruslah    From the mobile phone    Show all posts   Read mode

Author
Post time 10-10-2019 08:39 PM From the mobile phone | Show all posts |Read mode
Edited by haruslah at 18-10-2019 06:56 PM

MAYAT individu dipercayai mangsa bunuh ditemukan dikerat sekurang-kurangnya lapan bahagian di Kampung Ladang, Tanjung Minyak, Melaka, 4 petang hari ini.
Mayat mangsa dalam keadaan tanpa pakaian itu ditemukan berselerakan di kawasan semak.
Ketua Polis Daerah Melaka Tengah, Asisten Komisioner Afzanizar Ahmad berkata, pihaknya menerima maklumat orang awam pada 4.30 petang mengenai penemuan mayat itu.
Beliau berkata, sepasukan pegawai forensik yang tiba di tempat kejadian kemudian menemukan beberapa bahagian anggota badan manusia dikerat kepada beberapa bahagian.
Siasatan awal menemui bahagian tubuh manusia di kawasan semak berhampiran jalan utama dan mangsa disyaki dibunuh di tempat lain.
Sekurang-kurangnya lapan bahagian badannya dicampakkan ke kawasan semak berkenaan sejak kira-kira lima hari lalu, katanya ketika ditemui di lokasi kejadian.
Afzanizar berkata, polis masih menyiasat jantina mangsa termasuk identiti yang hanya diketahui selepas proses bedah siasat.
Kami akan putuskan sama ada tubuh badan ini lebih daripada satu (mangsa) atau tidak selepas selesai proses bedah siasat.
Mayat akan dibawa ke Unit Forensik Hospital Melaka dan kes disiasat mengikut Seksyen 302 Kanun kerana membunuh, katanya.

---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
UPDATE

*C. RINGKASAN KES*
Pada 10/10/19 Jam lebih kurang 1630 Hrs, Pengadu anggota Balai Polis Tg Minyak semasa bertugas telah menerima panggilan MERS 999, dimaklumkan oleh arang awam 1(L)Melayu : Sani ( 0111-3363766 ) telah menjumpai mayat manusia di kawasan Kampung Ladang, Jalan PK 43, Perindustrian Krubong Melaka. Pengadu Jadikan Maklumat tersebut sebagai Maklumat Pertama.

*D. SUSPEK*

Nama : Shahrul Nizam bin Zuraimy
Pasport : S8832113H
Warganegara : Singapura
Alamat : Blk 15 Lor 7 Toa Payoh #04-617

*E. MANGSA*

*BUTIRAN SI MATI (1)*
Nama : Norfazera Binti Bidin
Kpt. 921006105070 ( 27 Tahun )
Alamat : M3-9 Jln Pegaga 6 Rumah Pangda Tmn Merdeka Bt Berendam 75350 Melaka.

*BUTIRAN SI MATI (2)*
Nama : Muhammad Iman Asraf Bin Abdullah
Kpt. 081129050269 ( 11 Tahun )
Alamat : M3-9 Jln Pegaga 6 Rumah Pangda Tmn Merdeka Bt Berendam 75350 Melaka.

*F. SIASATAN AWAL*
Hasil siasatan awal di lokasi, dapati kawasan tersebut merupakan sebuah kawasan semak keluasan lebih kurang 300 meter panjang dari susur jalan, di dalam perindustrian ( kilang ) Krubong. Mayat ditemui oleh 1(L)Melayu, pada jam lebih kurang 1620 Hrs, ketika Saksi sedang membuat kerja-kerja memotong rumput, kemudian telah terbau sesuatu yang busuk, dan apabila mendekati tempat yang berbau, saksi Nampak beberapa keratan disyaki tubuh badan manusia. Kedudukan mayat yang dijumpai tidak jauh daripada jalan bertar JLN PK 43, anggaran 10 meter. Keadaan mayat, tidak bertutup dengan apa-apa material kain atau plastik, dalam keadaan terdedah dan telah kompos dipenuhi dengan ulat. Hasil pemerhatian keratan-keratan mayat, dapati ianya tidak sempurna. Tiada bahagian kepala / tangan pada mayat ditemui. Tiada apa-apa senjata tajam dijumpai.  Unit K9 telah membantu untuk mengesan bahagian-bahagian badan yang lain, di lokasi kejadian, namun tiada penemuan baru diperolehi. Pemerhatian terhadap keratan-keratan mayat tersebut, terdapat (2) jenis jantina, terdapat bahagian kemaluan lelaki dan bahagian badan perempuan. Oleh kerana mayat telah kompos, dan mengembang ianya agak sukar mengenalpasti si mati. Lakaran rajah kasar dan gambar tempat kejadian telah diambil, manakala  hasil Siasatan Pasukan D10 Forensik yang diketuai oleh Insp Norehan di tempat kejadian : telah menandakan beberapa keratan serta cebisan mayat mangsa dan mengambil DNA di tempat kejadian. Kesemua keratan serta cebisan mayat di hantar ke Unit Perubatan Forensik Hospital Melaka bagi tujuan post mortem. Pol 61 telah disi dan diserahkan kepada pihak Forensik Hospital Melaka untuk tujuan Post Mortem. Kes telah dimaklumkan kepada P/KBSJD Melaka Tengah dan Kertas siasatan dibuka dibawah seksyen 302 Kanun Keseksaan. Siasatan diteruskan.

*G. RAMPASAN*
1. (1) M/Kar Jenis Produa Kancil No.Pendaftaran : WNC5006 didaftarkan atas penama Si Mati (1).

*H. KRONOLOGI KEJADIAN*

Hasil Intelligence Suspek, daripada Pihak Polis Singapura dapati :-

Suspek mendakwa bahawa telah berlaku pertengkaran diantara suspek dan isterinya ( si mati 1) yang berlaku di rumah beralamat : No 26 Jalan MJ 10, Taman Merdeka Jaya, Bt Berendam Melaka. Pertengkeran berpunca daripada rungutan si mati (1) berkenaan  keluarga suspek cuba menghindari si mati (1). Suspek memberitahu si mati(1) bahawa itu bukanlah penyebabnya,  tetapi si mati(1) masih bertegas dan bertindak melemparkan hadiah ulang tahun yang dibeli keluarga suspek untuk si mati (1). Disebabkan kejadian itu, suspek dan si mati (1) mula bertengkar dan si mati (1) bertindak memukul suspek. Pada peringkat awal, suspek mendakwa dia tidak membalas tindakan si mati (1), tetapi apabila Si mati (1) mula meminta cerai, suspek mengatakan ketika itu dia telah hilang pertimbangan dan bertindak mengambil pisau di dapur dan menikam si mati (1). Suspek juga mendakwa ada menggunakan sebilah parang untuk memotong kepala si mati(1) akibat suspek terlalu marah. Pada ketika itu, suspek melihat bahawa anak si mati (1) yang berusia 10 tahun ( si mati (2) telah melihat apa yang dilakukan terhadap si mati (1). Suspek mengatakan dia tidak tahu apa yang dilakukan, suspek dapati bibir si mati (2 )telah dipotong terbuka dan ada kesan tikaman di belakang si mati (2).  Suspek mempunyai Kecederaan kecil pada jari dan tanda pada bahagian dada, semasa pergelutan dengan si mati (1).

Pertengkaran berlaku sekitar jam 2100 Hrs ( tarikh kejadian belum dipastikan ) dan suspek mula memotong bahagian-bahagian badan si Mati (1) & (2) jam 0100 Hrs. Suspek bertindak memotong kedua kepala si mati, telapak tangan, anggota badan yang lain.  Telapak tangan si mati dibuang ke dalam bekas tong sampah di luar rumah teres, manakala bahagian tubuh yang lebih besar di isi di dalam (4) beg kanvas untuk dibuang ke kawasan berhutan. Mayat si mati (1) dan si mati (2) diletakkan di dalam bonet kereta bahagian belakang semasa suspek hendak buang di kawasan hutan, anak lelaki bongsu si mati (1) ada di bawa bersama oleh suspek dalam kereta dari rumah di Taman Merdeka Jaya. Suspek membawa kereta menuju ke Kawasan berhutan  di kawasan krubong, Melaka. Suspek mendakwa keratan-keratan mayat dilemparkan ke jauh ke dalam kawasan hutan di krubong untuk dilupuskan. Suspek kemudian membakar (4) beg kanvas tersebut.   Suspek memberitahu bahawa dia boleh membawa polis ke lokasi Clokasi tersebut.

Selepas membuang keratan mayat si mati, suspek telah menghantar anak bongsu si mati (1) ke rumah mak mertua di Rumah Pangsa Taman Merdeka. Suspek tidak mencederakan anak bongsu si mati (1) kerana sepanjang pertengkaran dengan si mati (1) sehingga suspek membunuh si mati(1) dan si mati (2), anak bongsu si mati(1) tidur.

Hasil semakan keluar masuk Suspek Malaysia C Singapura dapati, suspek keluar dari Singapura melalui pos pemeriksaan Woodlands menaiki bas pada 29/09/2019, dan kembali semula ke Singapura pada 08/10/19 menaiki bas melepasi pemeriksaan Woodlands pada jam 2100 Hrs,

Ketika Suspek, bersama keluarganya iaitu bapa dan adik-beradiknya yang berkumpul di  rumah saudara mereka di Singapura. Perbualan di antara mereka, Suspek telah berkata bahawa dia membunuh isterinya ( si mati 1) dan anak lelaki (si mati 2 ) di Melaka. Suspek dikatakan kelihatan tertekan dan menggigil. Bapa suspek bertanyakan kepada suspek bila kejadian suspek membunuh si mati (1) dan (2) suspek berkata kejadian berlaku pada hari Ahad (6/10). Kemudian, ayah suspek memberitahu untuk menyerah diri, tetapi suspek bertindak meninggalkan rumah.

Suspek telah berkahwin dengan si mati (1) di Malaysia lebih kurang satu tahun yang lalu dan mempunyai 4 orang anak  ( Hasil perkahwinan Si mati (1) dengan suami sebelum suspek ). Ahli keluarga suspek tidak mempunyai nombor telefon dan butir-butir si mati(1) dan si mati (2). Suspek telah ditahan Oleh Pihak Polis Singapura, dan akan diserahkan kepada Pihak Polis Malaysia untuk siasatan lanjut.

Maklumat lain yang diperolehi :-
1.        Pakaian yang suspek pakai ada di rumah Melaka
2.        Pisau yang digunakan untuk memotong badan si Mati (1) & (2) ada di Malaysia.
3.        Suspek telah membuang senjata iaitu sebilah parang ke dalam tong sampah
4.        Kereta isteri berada di parking, Rumah Pangsa Taman Merdeka.


MELAKA TENGAH - Kepala dua beranak yang dibunuh dalam keadaan tragis ditemui atas siling rumah sewanya Taman Merdeka Jaya, Batu Berendam Jumaat lalu.

Sumber berkata, kepala dua beranak itu dipercayai ditemui oleh pihak polis ketika membuat pemeriksaan dan siasatan lanjut di rumah teres dua tingkat terbabit.

"Difahamkan kepala itu ditemui sepasukan anggota polis yang berada di rumah sewa mangsa lebih kurang jam 8 malam.

"Bahagian kepala ibu dan anak itu ditemui di atas loteng rumah bercat kuning itu," katanya.

Sementara itu, Ketua Polis Melaka, Datuk Mat Kasim Karim enggan mengulas lanjut mengenai pertemuan anggota itu termasuk tangan mangsa yang belum ditemui kerana melibatkan sensitiviti pelbagai pihak terutama keluarga.

Beliau berkata, pihaknya sedang melengkapkan siasatan dan 98 peratus telah siap termasuk bukti-bukti kukuh yang diperolehi sebelum pertuduhan dilakukan dalam masa terdekat ini.

"Segalanya akan diketahui kelak selepas suspek dituduh di mahkamah nanti," katanya.

Khamis lalu Sinar Harian melaporkan mayat dua beranak mangsa bunuh ditemukan dikerat sekurang-kurangnya lapan bahagian di Kampung Ladang, Krubong pada jam 4 petang.

Wanita dan anak lelakinya itu dibunuh di rumahnya dan dicampakkan dan kawasan semak sebelum ditemukan pemotong rumput yang sedang bekerja di kawasan itu.

Susulan itu, Sabtu lalu, polis berjaya menahan lelaki warga Singapura yang juga suami mangsa kerana disyaki terbabit dalam kes pembunuhan kejam itu.
Artikel Penuh : https://www.sinarharian.com.my/a ... beranak-atas-siling
© 2018 Hakcipta Terpelihara Kumpulan Karangkraf



UPDATE : motif MARAH
Polis percaya kes bunuh di Kampung Ladang, Krubong di Melaka pada 10 Okt lepas berpunca daripada perasaan marah, yang ​​​​​mendorong suspek membunuh dua beranak dan bertindak di luar kawalan mengerat anggota badan mereka.
Timbalan Ketua Polis Melaka Datuk Shahrul Laili Masduki berkata berdasarkan siasatan awal, polis mendapati ada isu yang dibangkit atau ditimbulkan isteri suspek warga Singapura itu sehingga menyebabkan lelaki itu marah sehingga sanggup membunuh isterinya.
"Kes ini kita anggap selesai yang mana suspek telah ditangkap dan direman. Pada hari ini juga reman suspek disambung selama tujuh hari lagi bagi membantu siasatan lanjut.
"Sekarang ini kita sedang melengkapkan kertas siasatan yang kini telah capai 98 peratus sebelum ia diserahkan kepada Timbalan Pendakwa Raya untuk tindakan lanjut," katanya kepada pemberita selepas Majlis perasmian Taman Asuhan Kanak-Kanak (TASKA) Ibu Pejabat Polis Kontinjen (IPK) Melaka hari ini.
Taska IPK Melaka yang dibangunan di IPK itu melibatkan peruntukan berjumlah RM924,400, dan majlis perasmian hari ini disempurnakan oleh Timbalan Menteri Pembangunan Wanita, Keluarga dan Masyarakat, Hannah Yeoh.
Mengulas lanjut, Shahrul Laili berkata polis sedang menunggu keputusan rasmi ujian saringan air kencing suspek dari pihak hospital, dan juga keputusan ujian asid deoksiribonukleik (DNA) kedua-dua mangsa sebelum identiti mereka disahkan.
Pada 10 Okt lepas, polis menemui sekurang-kurangnya lapan bahagian badan manusia dipercayai lebih daripada seorang individu yang tidak lengkap, berselerakan di kawasan perindustrian itu.
Ketua Polis Melaka Datuk Mat Kasim Karim sebelum ini dilaporkan berkata polis tidak menolak kemungkinan penemuan anggota badan itu berkait kes pembunuhan dua beranak yang tular di media sosial sejak 11 Okt lalu.
Susulan itu, seorang lelaki warga Singapura ditahan dan suspek diserahkan kepada pihak polis Malaysia bagi membantu siasatan.
Kini reman suspek dilanjutkan tujuh hari sehingga 25 Okt ini.

Rate

1

View Rating Log

Reply

Use magic Report

Post time 10-10-2019 08:50 PM From the mobile phone | Show all posts
Ads seram nye
Main kerat2 mcm zaman monafendy
Reply

Use magic Report

Author
 Author| Post time 10-10-2019 08:51 PM | Show all posts
Camne nak share gambo dr fb?
Reply

Use magic Report

Post time 10-10-2019 08:57 PM | Show all posts
haruslah replied at 10-10-2019 08:51 PM
Camne nak share gambo dr fb?

tekan click and share
Reply

Use magic Report

Author
 Author| Post time 10-10-2019 08:58 PM | Show all posts
Edited by haruslah at 10-10-2019 09:00 PM

Seram tgk gambar tu kat fb
Katanya kepala belum jumpa

Adudududu
Reply

Use magic Report

Post time 10-10-2019 09:00 PM From the mobile phone | Show all posts
Gambar takde ke?
Reply

Use magic Report

Author
 Author| Post time 10-10-2019 09:02 PM From the mobile phone | Show all posts
mawarika replied at 10-10-2019 09:00 PM
Gambar takde ke?

Ade kat fb...tapi i x reti tepek....
Kat fb geng viral melaka
Reply

Use magic Report

Post time 10-10-2019 09:02 PM From the mobile phone | Show all posts
haruslah replied at 10-10-2019 09:02 PM
Ade kat fb...tapi i x reti tepek....
Kat fb geng viral melaka

Gi ambik bawak sini
Reply

Use magic Report

Post time 10-10-2019 09:06 PM From the mobile phone | Show all posts
Ngeri gambar itu
Reply

Use magic Report

Author
 Author| Post time 10-10-2019 09:07 PM From the mobile phone | Show all posts
Xde sensored
FB_IMG_1570712757746.jpg
FB_IMG_1570712853141.jpg

Rate

1

View Rating Log

Reply

Use magic Report

Post time 10-10-2019 09:08 PM | Show all posts
Den tolong TT tepek gambar.












Mod, klu rasa tak sesuai boleh delete ye

Rate

1

View Rating Log

Reply

Use magic Report

Post time 10-10-2019 09:39 PM | Show all posts
manusia normal xbuat cmni pekara pertama perlu dilakukan suspek utama ialah kes isap dadah jenis metapatahmin
Reply

Use magic Report

Post time 10-10-2019 09:50 PM From the mobile phone | Show all posts
ni junior mona fendi ka
Reply

Use magic Report

Post time 10-10-2019 10:05 PM From the mobile phone | Show all posts
Ngerinya nengok gambar
Reply

Use magic Report

Post time 10-10-2019 10:14 PM From the mobile phone | Show all posts
Laaa... Awat la susah2 gi kerat mayat tu pastu buang kat tempat yang sama
Reply

Use magic Report

Post time 10-10-2019 10:14 PM From the mobile phone | Show all posts
Eric.n9 replied at 10-10-2019 09:08 PM
Den tolong TT tepek gambar.



Nampak kaki je. Dendam ke sampai kerat-kerat
Reply

Use magic Report

Author
 Author| Post time 10-10-2019 10:16 PM From the mobile phone | Show all posts
Eric.n9 replied at 10-10-2019 09:08 PM
Den tolong TT tepek gambar.



Tq3...i delete dr hp
X sanggup
Scary
Reply

Use magic Report

Post time 10-10-2019 10:41 PM From the mobile phone | Show all posts
CiliPadiSedap replied at 10-10-2019 09:39 PM
manusia normal xbuat cmni pekara pertama perlu dilakukan suspek utama ialah kes isap dadah jenis met ...

Minachi samirah tu pun hati kering gak
Reply

Use magic Report

Post time 10-10-2019 11:18 PM | Show all posts
sharlenetexas replied at 10-10-2019 10:41 PM
Minachi samirah tu pun hati kering gak

kan.....

duit punya pasal, sampai hati jadi hitam....kerja dia lagi senang, tak yah kerat, bakar je....

Reply

Use magic Report

Post time 10-10-2019 11:19 PM From the mobile phone | Show all posts
Psychopath ke ape
Reply

Use magic Report

You have to log in before you can reply Login | Register | Facebook Login

Points Rules

 CARI App
Get it FREE Google play
 Twitter
 Instagram
cari_infonet
FOLLOW
Copyright © 1996-2019 Cari Internet Sdn Bhd All Rights Reserved(483575-W)
Private Cloud provided by IPSERVERONE
0.123908s Gzip On
Quick Reply To Top Return to the list