Chinese
Color
Orange
Black
Blue
Purple
Green
Deep Blue
Laman Utama
Forum
Fokus
Semasa
Gosip Socmed
Infozon
Search
329
View
11
Reply

[Tempatan] Tahap serius isu ponteng Ahli Parlimen PH. Terpaksa buat syif Dewan Rakyat: Dua menteri lima timbalan perlu hadir

[Copy link]

Author: R2D2       Show all posts   Read mode

Author
Post time 24-10-2019 10:45 AM | Show all posts |Read mode
Syif Dewan Rakyat: Dua menteri lima timbalan perlu hadir mesyuarat
24 October 2019


KUALA LUMPUR C Pihak kerajaan telah mewujudkan jadual dan syif kehadiran untuk menteri, timbalan menteri dan ahli backbencher bagi memastikan kuorum mesyuarat sentiasa cukup.

Kwong Wah Yit Poh melaporkan, jadual yang disediakan dengan mengambil kira aktiviti lain wakil rakyat kerajaan itu juga memastikan sekurang-kurangnya dua menteri dan lima timbalan menteri akan menghadiri mesyuarat Parlimen.

Timbalan Speaker Dewan Rakyat, Nga Kor Ming berkata, jadual itu berbeza setiap hari kerana perlu bertoleransi dengan waktu dan aktiviti setiap menteri dan timbalan menteri.

Walau bagaimanapun, ia memastikan terdapat menteri, timbalan menteri dan Ahli Parlimen pada setiap waktu dalam mesyuarat Dewan Rakyat.

Parti-parti dalam Pakatan telah mengeluarakan arahan kepada ahli-ahli yang perlu hadir, katanya.

Kor Ming berkata, beliau sendiri telah memanjang isu kehadiran kepada Perdana Menteri, Tun Dr. Mahathir Mohamad selepas berlaku kekurangan kuorum.

Kabinet kemudian telah membincangkan hal ini dan memutuskan jadual syif diwujudkan, katanya.

Jelas Kor Ming,  setiap parti akan mengendalikan hal kehadiran wakil rakyat masing-masing.

Ditanya tentang soal kehadiran DAP, Kor Ming berkata, partinya tidak mempunyai masalah berkenaan kehadiran Parlimen selama ini.

Walaupun berlaku kekurangan kuorum hari itu, tetapi kehadiran DAP sebenarnya tiada masalah dan mempunyai anggota yang cukup, katanya.
Reply

Use magic Report

Post time 24-10-2019 11:03 AM From the mobile phone | Show all posts
Ni la parti harapan anak muda
Reply

Use magic Report

Post time 24-10-2019 11:12 AM | Show all posts
listkan kehadiran kt mass media.
Reply

Use magic Report

Post time 24-10-2019 11:42 AM | Show all posts
kalau x dtg tolak elaun
senang kira lah
dah la ko senang2 dpt pencen esok2
prg lain keja bagai nak mati
korang jd mp 1penggal dah senang

Reply

Use magic Report

Post time 24-10-2019 11:44 AM | Show all posts
kannnn

elaun kerani sekolah sebuulan rm40 pun kena potong
Reply

Use magic Report

Post time 24-10-2019 11:50 AM | Show all posts
cuba buat style kilang...tak hadir tanpa sebab yg penting tolak gaji...kalau hadir dpt elaun..
Reply

Use magic Report

Post time 24-10-2019 11:52 AM | Show all posts
time x jadi kerajaan, melalak macam anjing..
bila dah jadi kerajaan..pemalas nak mampos...
Reply

Use magic Report

Post time 24-10-2019 11:59 AM From the mobile phone | Show all posts
Tak biasa duk dalam dewan biasa berguling2
Reply

Use magic Report

Post time 24-10-2019 12:14 PM | Show all posts
Nampak tak perangai diaorg?
Macam mana nak fight tuk rakyat? Sedangkan gi parlimen pun ponteng
Reply

Use magic Report

Post time 24-10-2019 12:15 PM | Show all posts
Pemalas yang amat. patut la bodoh.
Kena buat undang2 baru gamaknya.

AP patut dapat pencen ikut tahun dia servis. Macam kim*k sekoq2.. sepenggal jadi AP makan pencen sampai mati.  Kena gubal undang2 baru...

Tapi yang celakanya, depa ni la dok gubal undang2. haramjadah lah kalau depa berani gubal undang2 pencen dapat setakat depa servis.
Reply

Use magic Report

Post time 24-10-2019 12:18 PM | Show all posts
nak buat apa masuk dewan? dah kalau masuk dewan pun idea takder daripada kena hentam dengan pembangkang lepas tu netizen, lebih baik ponteng je, at least tak lah nampak kebodohan kepada masyarkat
Reply

Use magic Report

Author
 Author| Post time 24-10-2019 12:33 PM From the mobile phone | Show all posts
Dtg Parlimen tapi lepak cafe baik tak payah dtg
Reply

Use magic Report

You have to log in before you can reply Login | Register | Facebook Login

Points Rules

 CARI App
Get it FREE Google play
 Twitter
 Instagram
cari_infonet
FOLLOW
Copyright © 1996-2019 Cari Internet Sdn Bhd All Rights Reserved(483575-W)
Private Cloud provided by IPSERVERONE
0.085112s Gzip On
Quick Reply To Top Return to the list