Chinese
Color
Orange
Black
Blue
Purple
Green
Deep Blue
Laman Utama
Forum
Fokus
Semasa
Gosip Socmed
Infozon
tularsuara
Search
638
View
8
Reply

'Sakitnya Kena Operate '- Kerana Vape, Lelaki Ini Dedah Belanja RM20,000 Bedah Tonsil

[Copy link]

Author: Sang_Pencinta       Show all posts   Read mode

Author
Post time 29-10-2019 10:40 AM | Show all posts |Read mode
Masih berpendapat vape selamat dan boleh menghilangkan ketagihan merokok? Mungkin kisah Wan Muhamad Amirul ini boleh menjadi teladan buat anda.


Berkongsi dalam satu posting di Facebook, Wan Amirul berkata, sebagai perokok tegar, beliau terpedaya dengan kata-kata bahawa vape boleh membantunya menghentikan tabiat itu. Jadi, beliau beralih kepada vape dan Caliburn.




Kredit foto: FB Amirul




Bagaimanapun, beliau sebaliknya ketagih dengan vape pula. Lebih malang, akibat tabiat baru itu tonsil beliau mulai membesar dan mengalami jangkitan kuman seterusnya menyebabkan ketumbuhan dalam hidungnya.


Doktor pakar mengesahkan punca daripada jangkitan dan ketumbuhan itu adalah rokok dan wap air daripada vape.




Kredit foto: FB Amirul




Akhirnya, beliau terpaksa dibedah dengan kos pembedahan mencecah RM20,000!


Beliau yang sebelumnya sering mempertahankan vape sebagai selamat kini berpendapat ia sama bahayanya dengan merokok.




Kredit foto: FB Amirul




Menunjukkan beberapa gambar cebisan tonsil yang dibedah, beliau berharap rakan-rakannya mengetahui bahawa vape bukanlah cara terbaik untuk berhenti merokok.




Kredit foto: FB Amirul




Persoalannya, sejauh manakah kisah-kisah seperti ini akan dijadikan teladan oleh kaki vape? Perlukah regulasi mengenai rokok elektrik diketatkan di negara kita? - CARI
Reply

Use magic Report

Post time 29-10-2019 11:17 AM From the mobile phone | Show all posts
Xpe
Pasni beli vape harga rm10k
Reply

Use magic Report

Post time 29-10-2019 12:01 PM From the mobile phone | Show all posts
Penipu ni.. Itu resdung.. Yg ko pegi kpj buat apa mangkok.. Vabe telah di uji sama sekali..
Reply

Use magic Report

Post time 29-10-2019 12:21 PM | Show all posts
so nk ckp guna je la rokok dari vape?

bagi aku vape ngan rokok sama je. tp ntah pape2 nk highlightkan psl vape je ko kena operate sedangkan kalau ko stayyyyy je lagi ngn merokko, adekah akan timbul soal rokok menbahayakan kesihatan hingga kena bedah 20K? rasanya takde sape peduli kalau hanya sb rokok tapiiiiiiiiii sb nk highlight psl vape je maka timbullah thread nih.
Reply

Use magic Report

Post time 29-10-2019 02:46 PM From the mobile phone | Show all posts
Kat kotak rokok dah tampal gambar2 ngeri pun orang masih gak merokok. Apa sangat la nak tunjuk bendasing dalam bekas gitu. Lagi bagus kalau berhenti merokok dan jangan guna vape.
Reply

Use magic Report

Post time 29-10-2019 03:29 PM | Show all posts
hisap je pape
asalkan jgn songlap duit rakyat
Reply

Use magic Report

Post time 30-10-2019 02:51 AM From the mobile phone | Show all posts
Isap ketet jelah dikkkkk....
Reply

Use magic Report

Post time 30-10-2019 11:46 AM | Show all posts
Zaman sekarang nasihat sebegini belum tentu berkesan untuk orang lain
Reply

Use magic Report

Post time 18-11-2019 05:09 PM | Show all posts
Sofa Cleaning  Boleh dijadikan pengajaran untuk orang lain . Terima kasih
Reply

Use magic Report

You have to log in before you can reply Login | Register | Facebook Login

Points Rules

 CARI App
Get it FREE Google play
 Twitter
 Instagram
cari_infonet
FOLLOW
Copyright © 1996-2020 Cari Internet Sdn Bhd All Rights Reserved(483575-W)
Private Cloud provided by IPSERVERONE
0.099361s Gzip On
Quick Reply To Top Return to the list