Chinese
Color
Orange
Black
Blue
Purple
Green
Deep Blue
Laman Utama
Forum
Fokus
Semasa
Gosip Socmed
Infozon
Search
1234Next
Return to list New
1343
View
60
Reply

[Idea] Dapur

[Copy link]

Author: CinnamonR    From the mobile phone    Show all posts   Read mode

Author
Post time 11-11-2019 09:22 AM From the mobile phone | Show all posts |Read mode
Dapur Gas
41b3DqonMtL._SX425_.jpg

Dapur Elektrik
Screenshot_20191109-232511~2.png

Dapur Kayu
DAPUR4.jpg

Jom sembang pasal dapur. Dapur jenis apa yang korang pakai? Ada lagi ke yang guna Dapur Kayu kat sini?

Rate

1

View Rating Log

Reply

Use magic Report

Author
 Author| Post time 11-11-2019 09:25 AM From the mobile phone | Show all posts
Dulu aku guna dapur gas biasa...Sekarang dah up sikit guna dapur elektrik..

Dapur gas ni yang bagusnya kalau time takde elektrik still boleh masak tapi yang tak bagusnya kena tukar tong gas. Dapur elektrik pulak bagusnya tak payah beli tong gas. Tapi kalau takde elektrik memang tak masak la jawapnye.

Rate

1

View Rating Log

Reply

Use magic Report

Post time 11-11-2019 09:31 AM From the mobile phone | Show all posts
Lebih baik ada dua2 jadi tak timbul masalah tak dapat masak. Kalau di kampung masih ada dapur kayu dan dapur arang jadi jika rindu masakkan dulu2 kitaorang guna dapur kayu atau arang tu.

Rate

1

View Rating Log

Reply

Use magic Report

Post time 11-11-2019 09:31 AM | Show all posts
Saya banyak guna dapur elektrik...periuk steamboat, nasi, tekanan, microwave, mini cooker for travelling...mudah diangkut


@Saras_Vathi
Reply

Use magic Report

Author
 Author| Post time 11-11-2019 09:38 AM From the mobile phone | Show all posts
orgsepang replied at 11-11-2019 09:31 AM
Lebih baik ada dua2 jadi tak timbul masalah tak dapat masak. Kalau di kampung masih ada dapur kayu d ...

Wah bestnye..rumah arwah nenek aku dah lama roboh...kalau tak zaman kecik2 adala dapur kayu...
Reply

Use magic Report

Author
 Author| Post time 11-11-2019 09:39 AM From the mobile phone | Show all posts
seribulan replied at 11-11-2019 09:31 AM
Saya banyak guna dapur elektrik...periuk steamboat, nasi, tekanan, microwave, mini cooker for travel ...

Bagus2...ni jenis suka memasak ni...
Reply

Use magic Report

Post time 11-11-2019 09:55 AM From the mobile phone | Show all posts
Dapur gas.. Tapi tau juga guna dapur arang..
Reply

Use magic Report

Post time 11-11-2019 10:06 AM From the mobile phone | Show all posts
Pakai yg jenis mcm gmbr no 2 tu..tp pakai gas bkn pakai letrik..org panggil ape ntah jenis mcm tu..
Reply

Use magic Report

Post time 11-11-2019 10:13 AM From the mobile phone | Show all posts
582b2f2160d53277cba8a8a87ed27cf6.jpg

Pakai yg ni je
Reply

Use magic Report

Post time 11-11-2019 10:15 AM From the mobile phone | Show all posts
Kadang2 takut baca komen yang kata meletop dapo gas ni.. Tp yela.. Nak wat camne guna je la baik2
Reply

Use magic Report

Post time 11-11-2019 11:06 AM From the mobile phone | Show all posts
miznora replied at 11-11-2019 02:15 AM
Kadang2 takut baca komen yang kata meletop dapo gas ni.. Tp yela.. Nak wat camne guna je la baik2

Sama cuols, iols pun guna dapur macam ni

Tips nya jangan bersih kan dapur kaca macam ni selepas masak.. biar dh sejuk baru cuci & lap.

Reply

Use magic Report

Post time 11-11-2019 11:39 AM From the mobile phone | Show all posts
Dapur Elektrik
Reply

Use magic Report

Post time 11-11-2019 11:40 AM From the mobile phone | Show all posts
aku org kg.. masa kecik penah la merasa guna dapo kayu yg pakai besi paip utk tiup api tu
fuhh abu dari kayu api tuu..

pastu dh up skit guna dapo minyak gas pulak... bukan dapo gas ehh.. dapo minyak gas guna minyak tanah, dgn sumbuu.. sumbu tu kena pusing2 baru naik ujungnya..

Reply

Use magic Report

Post time 11-11-2019 11:48 AM From the mobile phone | Show all posts
dah up skit thn 80an baru mampu guna dapo gas.. sebab harga tong gas bleh tahan mahal masa tu... skrg pun x mampu lg nak pakai dapo letrik..

Rate

1

View Rating Log

Reply

Use magic Report

Post time 11-11-2019 11:49 AM From the mobile phone | Show all posts
royaldanish replied at 11-11-2019 11:06 AM
Sama cuols, iols pun guna dapur macam ni

Tips nya jangan bersih kan dapur kaca macam ni selepas ...

Mmgla bersihkan time dah sejuk
Tp tangan ni mmg gatal. Nak2 kuah tetumpah sikit je rasa nak lap. Otomatik tangan ni bejalan kikikiki.. Rasa rimas pulak masak besepah2
Lps dah byk kes meletop insaf dah. Kalau nak lap pun pakai tisu dapo je huhu

Rate

1

View Rating Log

Reply

Use magic Report

Post time 11-11-2019 12:18 PM | Show all posts
skrg mmg guna dua2 dapur gas & dapur elektrik
Reply

Use magic Report

Post time 11-11-2019 12:39 PM | Show all posts
tiga2 penah pakai..dapur gas kat rumah, dapur elektrik kat ofis n dapur kayu kat kg arwah atok..tapi yg kayu tu last guna pun tahun 2013 b4 atok meninggal..betul2 kenangan la siap ade para dalam rumah sebijik cm dlm gambar tu

Rate

1

View Rating Log

Reply

Use magic Report

Post time 11-11-2019 12:42 PM From the mobile phone | Show all posts
nak tanya , dapur elektrik tu mahal tak penggunaan elektriknya ?
tgh consider nak beli
Reply

Use magic Report

Post time 11-11-2019 01:45 PM From the mobile phone | Show all posts
Pakai 3 jenis tu.. skrg pakai gas n dapur letrik tu akn guna masa tong gas abis..
Kalau sy.. dapur eletrik ni lambatkn kerja sy memasak.. tunggu lama nk panas.. dah panas tu cam panas sgt pulak...
Sebab tu suka guna gas
Kat kg masih ada dapur kayu kat luar umah.. walaupun jarang guna skrg

Rate

1

View Rating Log

Reply

Use magic Report

Post time 11-11-2019 03:03 PM From the mobile phone | Show all posts
Dapur gas pilihan saya
Reply

Use magic Report

You have to log in before you can reply Login | Register | Facebook Login

Points Rules

 CARI App
Get it FREE Google play
 Twitter
 Instagram
cari_infonet
FOLLOW
Copyright © 1996-2019 Cari Internet Sdn Bhd All Rights Reserved(483575-W)
Private Cloud provided by IPSERVERONE
4.099891s Gzip On
Quick Reply To Top Return to the list