Chinese
Color
Orange
Black
Blue
Purple
Green
Deep Blue
Laman Utama
Forum
Fokus
Semasa
Gosip Socmed
Infozon
Search
12Next
Return to list New
1057
View
33
Reply

Lembaga Zakat Selangor Terima 233 Permohonan Daripada Bekas Kakitangan Utusan

[Copy link]

Author: CARI-MAL       Show all posts   Read mode

Author
Post time 14-11-2019 02:46 PM | Show all posts |Read mode
Lembaga Zakat Selangor (LZS) dilaporkan menerima permohonan bantuan zakat daripada 233 bekas kakitangan Utusan Melayu (Malaysia Berhad).


Menurut Selangorkini seperti dipetik dari MalaysiaKini, permohonan diterima selepas selepas Utusan membuat keputusan menutup operasi syarikat berkenaan.




Kredit foto: MalaysiaKini




Sementara itu, Ketua Pegawai Eksekutifnya, Saipolyazan M Yusop berkata, nama kakitangan diterima secara berperingkat daripada pelbagai sumber.

LZS akan menjalankan siasatan dan bancian ke rumah berdasarkan haddul kifayah sebelum mereka yang layak didaftar sebagai asnaf sementara.

Bantuan zakat disalur bergantung kepada keperluan sesebuah keluarga sehingga kehidupan mereka stabil, katanya.


Tambahnya, mana-manan kakitangan Utusan yang terjejas dialu-alukan memohon bantuan zakat melalui penolong amil kariah (PAK) yang dilantik di kariah masing-masing atau mengunjungi cawangan berhampiran.


Bagaimanapun, pemohon mestilah warganegara Malaysia dan beragama Islam, lahir dan menetap di Selangor atau bermastautin dan masih menetap di Selangor tidak kurang dari tiga tahun. - CARI
Reply

Use magic Report

Post time 14-11-2019 03:55 PM From the mobile phone | Show all posts
bukan katanya akan bukak balik ke tahun 2020? tapi jadi akhbar yg memihak kepad peehanat
Reply

Use magic Report

Post time 14-11-2019 04:37 PM From the mobile phone | Show all posts
So mmg masih mengharap gaji dibayar ke sedangkan syarikat dah bangkap? Hmmm... Kalau x dapat keje lagi buat jela grab food.. modal minyak RM5 sehari pn dah lepas.. sampaj bila nk mengharap keajaiban je...
Reply

Use magic Report

Post time 14-11-2019 05:11 PM From the mobile phone | Show all posts
Lesen penerbitan/percetakkan/ pemilikan dibeli oleh pak syed.  Mean pak syed humban kt printing company kecik utk print pun xde masalah,  reserve opis kecik utk operasi jua tiada masalah. Pak syed beli lesen penerbitan.. bukan beli syarikat utusan. Sedih la kisah dorg..
Reply

Use magic Report

Post time 14-11-2019 05:16 PM | Show all posts
Alhamdulillah

mana yang berkelayakan insha Allah, pasti dibantu

itulah kepentingan institusi zakat buat Muslim
Reply

Use magic Report

Post time 14-11-2019 11:09 PM From the mobile phone | Show all posts
semoga dpt la ringankan skit beban diorg
Reply

Use magic Report

Post time 14-11-2019 11:43 PM | Show all posts
dah biasa kena suap......buat keje senang....tetiba kompeni bankrup nak cari keje tpt lain skill lak x cukup power....tak competent....tak leh terima hakikat mcm gitu la....kalu diikutkan berapa sgt laa zakat bole tolong tak kan laa sama mcm gaji bulan2 yg dia org dapat......wahai pekerja utusan....bangun laa dr tido.....setakat tadah tanya ke langit tanpa berusaha x kan kemana punya
Reply

Use magic Report

Post time 14-11-2019 11:57 PM From the mobile phone | Show all posts
Pakai kemaluan palsu lah camni
Reply

Use magic Report

Post time 14-11-2019 11:59 PM From the mobile phone | Show all posts
Kesiannya tengok muka abang celah pintu Utusan tu

Tapi Akhbar ni kalau Ulas sesuatu isu tu memang melampau-lampau sampai orang meluat nak baca...bukan orang tak tahu korang lidah UMNO tapi ko mengulas macam kau konon Akhbar YG bebas tapi padahal menakut2 Kan orang Melayu dengan benda YG sendiri merugikan Melayu.

Benda tu korang buat untuk Survival UMNo biar pangkah UMNO sampai kiamat...kann
Reply

Use magic Report

Post time 15-11-2019 03:11 AM From the mobile phone | Show all posts
dizekni replied at 14-11-2019 05:16 PM
Alhamdulillah

mana yang berkelayakan insha Allah, pasti dibantu

Tuhan tu maha kaya, gomen Dap Selangor yg depa.dok pitenah non stop dulu jugak tempat depa mengemis. Cash lah dulu bersubahat buat pitenah.
Reply

Use magic Report

Post time 15-11-2019 03:13 AM From the mobile phone | Show all posts
nobito replied at 14-11-2019 11:59 PM
Kesiannya tengok muka abang celah pintu Utusan tu

Tapi Akhbar ni kalau Ulas sesuatu isu tu mem ...

Nengok kotak2 tu, puak2 Utusan tu pakai produk Milo, Marrybrown yer. Depa tak pandang produk Bumiputra pprt rupanya. Bmf kunun
Reply

Use magic Report

Post time 15-11-2019 08:09 AM From the mobile phone | Show all posts
Keja bepuluh tahun di utusan.. Umah dh tentu ada keta ada.. Layakkah dpt zakat.. Masa kaya senang ada byar zakat.. Tya je!!
Reply

Use magic Report

Post time 15-11-2019 10:18 AM From the mobile phone | Show all posts
pyropura replied at 15-11-2019 03:13 AM
Nengok kotak2 tu, puak2 Utusan tu pakai produk Milo, Marrybrown yer. Depa tak pandang produk Bumip ...

Hahaha...gigeh meols tengok balik....

Diorg ni mesti jenis dah terbiasa hidup Mewah kannn..padahal dah boleh ambil Langkah berjaga-jaga sebab cerita pasal Utusan rugi NI bukan baru setahun 2
Reply

Use magic Report

Post time 15-11-2019 10:21 AM From the mobile phone | Show all posts
Zona2020 replied at 15-11-2019 08:09 AM
Keja bepuluh tahun di utusan.. Umah dh tentu ada keta ada.. Layakkah dpt zakat.. Masa kaya senang ad ...

Bisnes Melayu majoritinya Tak boleh hidup tanpa bantuan Kerajaan...tongkat Kerajaan...sokongan parti Politik etc...benda NI dah berakar umbi dalam UMNO BN yang memerintah Malaysia 60 tahun direct Dan menjadi nanah dan cancer dalam bangsa Melayu.

Reply

Use magic Report

Post time 15-11-2019 10:30 AM From the mobile phone | Show all posts
Moga dipermudahkan mendapat pekerjaan baru.
Reply

Use magic Report

Post time 15-11-2019 10:31 AM From the mobile phone | Show all posts
nobito replied at 15-11-2019 10:21 AM
Bisnes Melayu majoritinya Tak boleh hidup tanpa bantuan Kerajaan...tongkat Kerajaan...sokongan par ...

Tak de siapa menduga UMNO boleh jatuh.. bahananya ramai yg terduduk..
Reply

Use magic Report

Post time 15-11-2019 10:34 AM From the mobile phone | Show all posts
Biarlah depa minta....tak.usah kita rasa iri. ....ada rezeki. .mereka dapat...semua rezeki tu dari Allah. ..yang tarik rezeki pun Allah juga. ....
Reply

Use magic Report

Post time 15-11-2019 10:39 AM | Show all posts
Insha Allah, hidup berkat dengan berzakat

Syukur kerajaan Malaysia sangat menjaga institusi
penting Muslim ini
Reply

Use magic Report

Post time 15-11-2019 10:41 AM From the mobile phone | Show all posts
dizekni replied at 15-11-2019 10:39 AM
Insha Allah, hidup berkat dengan berzakat

Syukur kerajaan Malaysia sangat menjaga institusi


Ni MAIS negeri Selangor punya lah, bawah kuasa Sultan.
Reply

Use magic Report

Post time 15-11-2019 10:43 AM From the mobile phone | Show all posts
Dah selalu diperkatakan hidup ini umpama roda yang berputar tapi ramai tak ambil kisah. Tentu pekerja utusan yakin syarikat itu paling unggul dan mereka akan kekal disitu sehingga pencen. Semoga dipermudahkan buat mereka semua.
Reply

Use magic Report

12Next
Return to list New
You have to log in before you can reply Login | Register | Facebook Login

Points Rules

 CARI App
Get it FREE Google play
 Twitter
 Instagram
cari_infonet
FOLLOW
Copyright © 1996-2019 Cari Internet Sdn Bhd All Rights Reserved(483575-W)
Private Cloud provided by IPSERVERONE
0.105916s Gzip On
Quick Reply To Top Return to the list