Chinese
Color
Orange
Black
Blue
Purple
Green
Deep Blue
Laman Utama
Forum
Fokus
Semasa
Gosip Socmed
Infozon
Search
123Next
Return to list New
1567
View
46
Reply

[Dunia] Edisi Sore Loser: Indonesia mahu Malaysia mohon maaf Jika penyokong mereka diancam

[Copy link]

Author: Modngengade       Show all posts   Read mode

Author
Post time 21-11-2019 03:23 PM | Show all posts |Read mode
Kementerian Pemuda Dan Olahraga (Kemenpora) Indonesia akan meminta penjelasan Persatuan Sepak Bola Seluruh Indonesia (PSSI) berhubung tindakan penyokong Malaysia yang mengancam serta melakukan provokasi terhadap penyokong Indonesia ketika berakhirnya perlawanan antara kedua-dua pasukan dalam aksi Pusingan Kedua Kelayakan Piala Dunia 2022/Piala Asia 2023 di Stadium Nasional Bukit Jalil, kelmarin.

Setiausaha Kemenpora, Gatot S Dewa Broto berkata, jika benar adanya ancaman tersebut, Malaysia perlu memohon maaf kepada semua penyokong Indonesia.

Selepas berakhirnya perlawanan membabitkan kedua-dua pasukan, penyokong skuad Garuda didakwa diprovokasi oleh penyokong Malaysia di luar stadium sehingga berlaku kekecohan termasuk dibaling dengan botol.

Akibat daripada insiden tersebut, penyokong Indonesia tidak dibenarkan meninggalkan stadium dan hanya boleh berbuat demikian apabila keadaan sudah kembali terkawal.

"Kami belum dapat laporan lengkap dari PSSI kerana mereka tidak memberitahu mengenai perkara tersebut kepada kami.Tapi yang jelas kami akan lihat kembali insiden tersebut.

"Esok akan ada pertemuan antara kami dan PSSI dan kami akan tanyakan mereka mengenai insiden di Kuala Lumpur itu," katanya dipetik daripada sebuah portal berita Indonesia.

Gatot turut tidak menolak kemungkinan akan melaporkan insiden tersebut sekiranya ia benar-benar terjadi.

"Kita (lihat) bagaimana perkembangannya kerana semasa di Stadium Gelora Bung Karno, ia sangat besar dan memalukan. Tetapi kita akan lihat dulu jika sangat serius kami akan menghantar surat kepada FIFA.

"Tapi sebenarnya jika insiden itu kecil atau besar sekali pun, pemerintah di sana (Malaysia) setidaknya mengutus surat lah (permintaan maaf)," ujarnya
Artikel Penuh : https://www.sinarharian.com.my/a ... kong-mereka-diancam
© 2018 Hakcipta Terpelihara Kumpulan Karangkraf
Reply

Use magic Report

Post time 21-11-2019 03:30 PM From the mobile phone | Show all posts
Puiiii.. Perangai hamjad depa x nak pulak mengaku
Reply

Use magic Report

Post time 21-11-2019 03:38 PM From the mobile phone | Show all posts
Kelakar gila indon ni
Reply

Use magic Report

Post time 21-11-2019 03:39 PM | Show all posts
hey indon, nah utk kau

Reply

Use magic Report

Post time 21-11-2019 03:43 PM From the mobile phone | Show all posts
Kelakar je...haritu liga Indonesia punya match, siap guest of honour yg baling botol air kat polis time match...kelalar tau u ols ni..
Reply

Use magic Report

Post time 21-11-2019 03:44 PM | Show all posts
mana pernah nak mengaku..

dulu asap jerebu pun tak mengaku gak, padahal kat peta indon tu melambak2 titik terbakar pun menteri diaorg nafikan jugak
Reply

Use magic Report

Post time 21-11-2019 04:08 PM | Show all posts
apa nak jadi ngan indon nie....kata bodoh nanti ..kasar plak...
Reply

Use magic Report

Post time 21-11-2019 04:20 PM | Show all posts
mundur sekali ngan otak2....
Reply

Use magic Report

Post time 21-11-2019 04:49 PM From the mobile phone | Show all posts
gaara_X replied at 21-11-2019 04:08 PM
apa nak jadi ngan indon nie....kata bodoh nanti ..kasar plak...

Tak kasar aihhh...dah mmg mereka bodoh
Reply

Use magic Report

Post time 21-11-2019 06:15 PM From the mobile phone | Show all posts
Tukor jer nama negara ngkau jadi babhinesia. Semak betol dengan negara sampah neh
Reply

Use magic Report

Post time 22-11-2019 08:01 AM | Show all posts
ehh babi sungguh perangai pemerintahnye
Reply

Use magic Report

Post time 22-11-2019 08:18 AM From the mobile phone | Show all posts
Kahkahkahkah. Dasar indog sial.
Reply

Use magic Report

Post time 22-11-2019 08:40 AM From the mobile phone | Show all posts
Banyak sangat makan asap
Reply

Use magic Report

Post time 22-11-2019 08:45 AM | Show all posts
kahkahkah kelakar betol
maaf yer sbb INDON kalah lagi
tayah la mintak maaf (tp bukan bleh caye menteri tisu koyak tu)

ingat balik kat GBK tu:

x hormat lagu negaraku
kena baling batu
kena baling botol kencing
naik barakuda
chant maki malaysia
tifo maki malaysia
curi+bakar bendera

syukur la bleh masuk SNBJ aman2 siap boleh berkompang lg luar stadium
tp "kesian" la penyokong indon mcm dok dlm kandang
Reply

Use magic Report

Post time 22-11-2019 09:10 AM From the mobile phone | Show all posts
ada hati hati nk komplen kt fifa konon.... kat
indon  siap pakai baracuda pun fifa tutup sebelah mata apatah lg rkyat indon sendiri yg buat kecoh kt bkt jalil....
Reply

Use magic Report

Post time 22-11-2019 09:14 AM From the mobile phone | Show all posts
Cam apa je dorg ni. Permohonan maaf konon. Masa HM kat sana ngan penyokong MAS apa yg korg buat dekat dorg. Korang x pikir pulak salah ke tak.
Penyokong korang cabut kerusi melayang2 tu ko tak nak minta maaf ke.
Tu lah otak masing2 kat lutut
Reply

Use magic Report

Post time 22-11-2019 09:39 AM | Show all posts
contoh bodoh tak boleh diajar..
Reply

Use magic Report

Post time 22-11-2019 09:57 AM | Show all posts
"sesungguhnya indon tu bodoh" petikan manuskrip kuno yg berasal dari indon
Reply

Use magic Report

Post time 22-11-2019 10:04 AM From the mobile phone | Show all posts
Makan apa ya diorang ni
Cepat lupa betul cemana penyokong & player malaysia kena dl
Reply

Use magic Report

Post time 22-11-2019 10:07 AM From the mobile phone | Show all posts
Sore loser terlebih diorang ni. Manja tapi bajet gangster.
Reply

Use magic Report

You have to log in before you can reply Login | Register | Facebook Login

Points Rules

 CARI App
Get it FREE Google play
 Twitter
 Instagram
cari_infonet
FOLLOW
Copyright © 1996-2019 Cari Internet Sdn Bhd All Rights Reserved(483575-W)
Private Cloud provided by IPSERVERONE
0.083787s Gzip On
Quick Reply To Top Return to the list