Chinese
Color
Orange
Black
Blue
Purple
Green
Deep Blue
Laman Utama
Forum
Fokus
Semasa
Gosip Socmed
Infozon
tularsuara
Search
12Next
Return to list New
4624
View
25
Reply

PEMINAT NETFLIX TERSENYUM SINIS: Ahmad Idham rehat sebagai CEO finas?

[Copy link]

Author: damian_lee    From the mobile phone    Show all posts   Read mode

Author
Post time 5-12-2019 11:11 PM From the mobile phone | Show all posts |Read mode
Edited by damian_lee at 6-12-2019 05:14 AM

Sumber: Astro Awani
Link:
http://www.astroawani.com/berita-hiburan/ahmad-idham-direhatkan-sebagai-ceo-finas-224587

Dalam kalangan pemain industri perfileman tanah air, spekulasi mengenai pengunduran Ahmad Idham Ahmad Nadzri sebagai Ketua Pegawai Eksekutif (CEO) Perbadanan Kemajuan Filem Nasional Malaysia (FINAS) rancak diperkatakan sejak beberapa hari lalu.

Astro AWANI difahamkan, kedudukan Ahmad Idham ' tidak lagi selamat' dan berkemungkinan jawatan CEO akan digantikan dengan individu lain.

Berdasarkan kontrak lantikan, Ahmad Idham ditawarkan jawatan di agensi di bawah Kementerian Komunikasi dan Multimedia selama dua tahun yang akan berakhir pada Mac 2021.

Dalam perhimpunan bersama pegawai dan kakitangan FINAS di Hulu Kelang pada Selasa lalu, Ahmad Idham mengumumkan beliau akan mula bercuti minggu depan selama tiga bulan.

"Berdasarkan situasi masa kini, sepertinya Ahmad Idham tidak akan kembali lagi ke FINAS selepas Mac depan. Alasan yang diberikan Ahmad Idham beliau mahu selesaikan urusan peribadi, namun jawapan itu mencetuskan banyak persoalan," kata sumber dalaman FINAS kepada Astro AWANI.

Dalam perhimpunan itu, Pengerusi FINAS, Datuk Hans Isaac yang menyampaikan ucapannya turut menyentuh mengenai tindakan Ahmad Idham yang akan bercuti sehingga bulan Mac 2020.

Sementara itu, Ahmad Idham ketika dihubungi Astro AWANI mengesahkan, beliau akan bercuti selama tiga bulan bermula minggu depan.

Ditanya mengenai spekulasi berhubung kedudukannya pula, Ahmad Idham berkata, perkara itu diserahkannya kepada pihak berkuasa.

"Ada baiknya, kalau kita sama-sama nantikan pengumuman daripada pihak yang berkuasa. Biarlah saya bercuti seketika, selepas bulan Mac, Insya-Allah kita akan berjumpa lagi," kata Ahmad Idham, 45.

Usaha Astro AWANI untuk menghubungi Hans Isaac bagaimanapun tidak berhasil.
Reply

Use magic Report

Looking for Google Ads Manager expert. Freelance work from home. Profit sharing basis. Please send your resume to HR@cari.com.my
Post time 5-12-2019 11:56 PM From the mobile phone | Show all posts
nak tny finas ni ada untung ke?

nak byr gaji ceo bkn murah2
Reply

Use magic Report

Post time 6-12-2019 02:24 AM | Show all posts
dia ni la yg cadang nak filter netflix... choyyyy..
skim wajib tayang dekat pawagam pun takde taring ada hati nak dictate netflix..

btw nape heols direhatkan... adakah conflict of interest company heols dpt projek bawah finas?
Reply

Use magic Report

Post time 6-12-2019 02:45 AM From the mobile phone | Show all posts
Kena pecat lettew.. Good riddance

Boleh lah meols layan Netflix sampai lebamz
Reply

Use magic Report

Post time 6-12-2019 05:14 AM From the mobile phone | Show all posts
'Direhatkan' 'tidak lagi selamat'

Paham2 sendiri udah ler
Reply

Use magic Report

Post time 6-12-2019 08:06 AM From the mobile phone | Show all posts
Cassssh..repair dulu wajah bertahi lalat itu sbelum nk cuit netflix
Reply

Use magic Report

Post time 6-12-2019 08:19 AM From the mobile phone | Show all posts
I go finas , i finish
Reply

Use magic Report

Post time 6-12-2019 08:33 AM | Show all posts
baguslah...
Reply

Use magic Report

Post time 6-12-2019 08:39 AM From the mobile phone | Show all posts
Ramai lagi layak
Reply

Use magic Report

Post time 6-12-2019 08:45 AM | Show all posts

hahaha.... dialog lejen nie weiii...
yu don't make my blood go up stairs

Reply

Use magic Report

Post time 6-12-2019 09:12 AM | Show all posts
mat degham dah tak relevan. jadi hero tak laku, bikin pilem tak laku. mohon mat degham jadi da"i
Reply

Use magic Report

Post time 6-12-2019 11:31 AM | Show all posts
maharani_gebu replied at 6-12-2019 08:45 AM
hahaha.... dialog lejen nie weiii...
yu don't make my blood go up stairs

yu dont play play..
i almost accident suddenly mutton cross the road
Reply

Use magic Report

Post time 6-12-2019 12:06 PM | Show all posts
prettyuglybabe replied at 6-12-2019 11:31 AM
yu dont play play..
i almost accident suddenly mutton cross the road



ai plenty of money ai out u know, now u story me.. mat deham in or out?
Reply

Use magic Report

Post time 6-12-2019 12:18 PM From the mobile phone | Show all posts
Lol benang sesendu orgnya...padan muka ahmd deham bajet bagus ni
Reply

Use magic Report

Post time 6-12-2019 12:22 PM From the mobile phone | Show all posts
maharani_gebu replied at 6-12-2019 12:06 PM
ai plenty of money ai out u know, now u story me.. mat deham in  ...

so master directer..you story me. Why 11 o clock she not yet come? She dont know julieeee
Reply

Use magic Report

Post time 6-12-2019 12:24 PM | Show all posts
otai_g replied at 5-12-2019 11:56 PM
nak tny finas ni ada untung ke?

nak byr gaji ceo bkn murah2

heoll anta anak2 skola internesenel yach.. mesti huntong banyak ni
Reply

Use magic Report

Author
 Author| Post time 6-12-2019 12:42 PM From the mobile phone | Show all posts
apedehal replied at 6-12-2019 04:18 AM
Lol benang sesendu orgnya...padan muka ahmd deham bajet bagus ni


Sian degham ya
Orang why borther sangat dia turun ke apa

Patutlah kutipan pilem beshe2 jer?
Reply

Use magic Report

Post time 6-12-2019 12:50 PM From the mobile phone | Show all posts
Eheksss. Kan mendapatttt. Bnyk lg isu lain, pergi cuit netflix jugak. Hurm nexttt pls. Tokpinas ok tak tu?
Reply

Use magic Report

Post time 6-12-2019 02:09 PM | Show all posts
good riddance.
such an idiot. selayaknya
Reply

Use magic Report

Post time 6-12-2019 07:00 PM From the mobile phone | Show all posts
jijilaaa replied at 6-12-2019 09:12 AM
mat degham dah tak relevan. jadi hero tak laku, bikin pilem tak laku. mohon mat degham jadi da"i

Heshe cuma boleh meletup kalo jadi hero kak lijah je dekk
Tredmak deyols belakon kena gesel2 tetek
Setakat aksi jolrepen dgn aida mat aris tuh celah montot jeh bagi mat degham dgn kak lijah
Reply

Use magic Report

12Next
Return to list New
You have to log in before you can reply Login | Register | Facebook Login

Points Rules

 CARI App
Get it FREE Google play
 Twitter
 Instagram
cari_infonet
FOLLOW
Copyright © 1996-2020 Cari Internet Sdn Bhd All Rights Reserved(483575-W)
Private Cloud provided by IPSERVERONE
Advertise with us
Quick Reply To Top Return to the list