Chinese
Color
Orange
Black
Blue
Purple
Green
Deep Blue
Laman Utama
Forum
Fokus
Semasa
Gosip Socmed
Infozon
tularsuara
Search
6679
View
114
Reply

"Kalau Duduk Dengan Mertua, Kenalah Pandai Ambil Hati, Baru Lah Bahagia"- Niena Baharun

[Copy link]

Author: Cari-Azza       Show all posts   Read mode

Author
Post time 12-12-2019 05:02 PM | Show all posts |Read mode




Jarang seorang isteri mahu tinggal bersama mentuanya disebabkan pelbagai alasan. Namun tidak buat aktres jelita, Niena Baharun yang beruntung dapat tinggal bersama ibu dan bapa mertuanya yang tidak pernah membezakan layanan antara anak dengan menantu.


Pujiannya itu didedikasikan di laman Instagram lalu menjelaskan sepanjang tinggal di rumah mentua,  segala-galanya dimanjakan dan tidak sekalipun berasa terasing.

Kredit foto:ig





Maklumlah ramai pengikutnya bertanyakan perasaanya tinggal bersama mentua.


"Bagi Niena, kalau kita masuk rumah orang, kita kenalah pandai bawa diri, ambil hati mertua dan sesuaikan diri dengan keluarga baru."



Kredit foto:ig





Malahan Niena sempat berkongsi tip bahawa jika suami buat hal, mertua ada sekali untuk dijadikan tempat rujukan.


Kredit foto:ig





Beruntungnya Niena, tak semua orang yang bertuah mendapat ibu bapa mentua yang baik begini. Apa pun, yang baik jadikan teladan ya. - CARI
Reply

Use magic Report

Post time 12-12-2019 05:12 PM From the mobile phone | Show all posts
aku sorang je ke tak kenal dia siapa
Reply

Use magic Report

Post time 12-12-2019 05:18 PM | Show all posts
acu kalau mertua duduk flat
Reply

Use magic Report

Post time 12-12-2019 05:20 PM From the mobile phone | Show all posts
Kurex replied at 12-12-2019 05:12 PM
aku sorang je ke tak kenal dia siapa

Laki dia gendut kan sbb tu u x kenal hikhik
Reply

Use magic Report

Post time 12-12-2019 05:39 PM | Show all posts
meolls je ke rasa anak dia tak comel.... putih je lebih mihihihi
Reply

Use magic Report

Post time 12-12-2019 05:41 PM | Show all posts
untung mentua baik. rezeki kau la nina. tapi i rasa xsemua beruntung mcm kau.
buat la baik mcm mana pun, kalau mentua jenis hauk, segala apa yg kita buat semua xkena jugak.
so tips tu xboleh diguna pakai utk semua.

ke statement ni nak sedapkan hati tu.. padahal  meronta2 nak dduk rumah sendiri.

sorry la ye.
Reply

Use magic Report

Post time 12-12-2019 06:00 PM | Show all posts
lawa anak bini. tambah lagi pandai amik hati.
untong la laki dia.

laki dia dan family mertua mesti orang ada2.
tengok jer la dinding rumah nya.
Reply

Use magic Report

Post time 12-12-2019 06:10 PM From the mobile phone | Show all posts
bondeh: meolls je ke rasa anak dia tak comel.... putih je lebih mihihihi



what a comment of a baby.. hitam nya hati
Reply

Use magic Report

Post time 12-12-2019 06:12 PM From the mobile phone | Show all posts
saje bg post nak ngundang kecaman
Reply

Use magic Report

Post time 12-12-2019 06:21 PM From the mobile phone | Show all posts
bondeh replied at 12-12-2019 05:39 PM
meolls je ke rasa anak dia tak comel.... putih je lebih mihihihi

Comel je..
Reply

Use magic Report

Post time 12-12-2019 06:31 PM From the mobile phone | Show all posts
Aku x kawen, so mmg x tau lah nk komen apa
Reply

Use magic Report

Post time 12-12-2019 06:40 PM | Show all posts
tgk kat drama biasa2 je tak lah cantik sgt. Gmbr kat IG bkn main putih melepak. Tp still biasa2 je bg aku. Mira Filzah tak pyh putih melepak dah comel.
Reply

Use magic Report

Post time 12-12-2019 06:47 PM From the mobile phone | Show all posts
Putih gebu baby macam anak mat saleh plak.
Reply

Use magic Report

Post time 12-12-2019 06:49 PM From the mobile phone | Show all posts
I ols teringat masa dia belakon jadi doktor yg menggedik nak kan ustaz navy tu, I ols rengsa tgk gigi dia kuning bebenor. Harap skarang dh gi buat treatment ye sis.
Reply

Use magic Report

Post time 12-12-2019 06:56 PM From the mobile phone | Show all posts
Kurex replied at 12-12-2019 05:12 PM
aku sorang je ke tak kenal dia siapa

ni la husna...kalau husna ko tak kenal..mmg tak dpt d bantu inn la...ahahhaha
Reply

Use magic Report

Post time 12-12-2019 07:05 PM From the mobile phone | Show all posts
prettyuglybabe replied at 12-12-2019 05:18 PM
acu kalau mertua duduk flat

Masa tu baru la semua serba x kena
Reply

Use magic Report

Post time 12-12-2019 07:09 PM From the mobile phone | Show all posts
ratuiphone replied at 12-12-2019 06:56 PM
ni la husna...kalau husna ko tak kenal..mmg tak dpt d bantu inn la...ahahhaha

husna pulak... mana satu ni?
Reply

Use magic Report

Post time 12-12-2019 07:10 PM From the mobile phone | Show all posts
Mertua ORKA n duduk umah banglo mmg selesa Lerr, cer duduk ceruk kg ke? Felda ke? Atau flat pprt? Nangis Kaka ooii
Reply

Use magic Report

Post time 12-12-2019 07:11 PM From the mobile phone | Show all posts
Edited by Xim at 12-12-2019 07:13 PM

Harapnye panas sampai ke ptg la . Jgn tetibe hujan d tgh hari plak
Reply

Use magic Report

Post time 12-12-2019 08:27 PM | Show all posts
Yay, artikel IG lagi.
Cari ni mmg CnP ape yang artis tulis kt IG je kot.
Xde kajian ke, ape ke.
Reply

Use magic Report

You have to log in before you can reply Login | Register | Facebook Login

Points Rules

 CARI App
Get it FREE Google play
 Twitter
 Instagram
cari_infonet
FOLLOW
Copyright © 1996-2020 Cari Internet Sdn Bhd All Rights Reserved(483575-W)
Private Cloud provided by IPSERVERONE
0.111175s Gzip On
Quick Reply To Top Return to the list