Chinese
Color
Orange
Black
Blue
Purple
Green
Deep Blue
Laman Utama
Forum
Fokus
Semasa
Gosip Socmed
Infozon
tularsuara
Search
4060
View
91
Reply

Lama Gila Jadi Anak Dara! Umur 56 Tahun Baru Bertemu Jodoh

[Copy link]

Author: natrahn       Show all posts   Read mode

Author
Post time 15-12-2019 10:20 AM | Show all posts |Read mode




Jodoh itu rahsia Allah. Bila melihat orang lain sudah bertemu jodoh, kadangkala diri yang tidak bertemu jodoh ini akan mengeluh. Mungkin itulah yang terjadi  pada seorang makcik dari Makassar, Indonesia ini.


Lantaran itu, gambar pernikahannya menjadi tular. Hajah Hawang bertemu jodoh dengan Sirajudin, seorang duda yang tidak mempunyai anak pada usia 56 tahun. Lama betul jadi anak dara.


Gambar itu dimuat naik Facebook Firman Fotography dengan kapsyen menyentuh hati dan dikongsi 10,000 kali oleh warga maya.


"Jangan bersedih ketika jodohmu belum kau temukan. Kerana sesungguhnya Tuhan sedang mempersiapkan jodoh yang terbaik untukmu."



Melalui gambar dari Firman ini, dilihat majlis perkahwinan pasangan ini disambut dengan begitu meriah sekali.








Selain itu, gaya berposing pasangan pengantin  dengan beberapa persalinan tampak begitu romantis sekali mengalahkan gaya orang muda.





















Malah, Hawang kelihatan cantik ditata rias sedemikian rupa di hari perkahwinannya. Cantik, kan mekap dia!






Maka, jangan pernah rasa kecewa jika jodoh kita lambat sampai. Teruskan mencari, memilih dan berdoa. Serahkan segala-galanya pada-Nya. - CARI
Reply

Use magic Report

Post time 15-12-2019 10:39 AM From the mobile phone | Show all posts
Comellll
Reply

Use magic Report

Post time 15-12-2019 10:45 AM | Show all posts

ada 56 jodoh, ada 6 jodoh, ada 0 jodoh, tiap manusia berbeza, tak perlu risau
Reply

Use magic Report

Post time 15-12-2019 10:46 AM From the mobile phone | Show all posts
dah kenapa TT nk sebut lama gile? hina sangat ke dia tk berjodoh selama ni?
kan sedap sikit buat ayat yg positif cth Alhamdulillah akhirnye bertemu jodoh - contoh la. ni letak lama gile! ko ada masalah dgn takdir Allah ke?
Reply

Use magic Report

Post time 15-12-2019 10:47 AM From the mobile phone | Show all posts
Alhamdulillah..akhirnya bertemu jodoh tahniah


Reply

Use magic Report

Post time 15-12-2019 10:50 AM From the mobile phone | Show all posts
setiap org ada kisah hidup yg tersendiri.. xtahu la knp makcik ni ambik kptsn utk tak kawin dizaman dia muda....
Reply

Use magic Report

Post time 15-12-2019 11:16 AM From the mobile phone | Show all posts
Merasa nasik minyak acik..
Reply

Use magic Report

Post time 15-12-2019 11:16 AM From the mobile phone | Show all posts
Org perempuan ni jiwa dia baik muda atau byk umur tetap impian nak jd princess gown kembang2 kan.
Reply

Use magic Report

Post time 15-12-2019 11:23 AM From the mobile phone | Show all posts
Jgn hina orang lambat berjodoh. Rezeki kita semua berbeza waktu dan jenis. Rezeki dia jodoh umur 56 tahun. Ada yg rezeki kahwin umur 19 tahun. Ada yg tak berjodoh lansung, meninggal dunia pun sorg diri. Janganlah dihina org kahwin lambat ke apa. Yg kahwin awal pun belum tentu kekal lama. Seeloknya doakan yg terbaik untuk semua.
Reply

Use magic Report

Post time 15-12-2019 11:26 AM From the mobile phone | Show all posts
Kenapa editor buat tajuk macam tu? Sabotaj reputs ke
Reply

Use magic Report

Post time 15-12-2019 11:29 AM From the mobile phone | Show all posts
Huntong la..
Tak kira berapa pun umur kita, kawin jangan tak melaram habis
Nama pun raja sehari
@ifanonline jenis kawin cerai kawin cerai. Sekolah pun tak habis terjebak jadi cytro. Tu taktahan tengok alpha women
Reply

Use magic Report

Post time 15-12-2019 11:38 AM From the mobile phone | Show all posts
Inai dia lawo. Baju pun lawo. Congratulations acik hawang.
Reply

Use magic Report

Post time 15-12-2019 11:44 AM From the mobile phone | Show all posts
Selamat pengantin baru mak cik...okla tu kahwin pon ngan duda xde anak,umur pon rasanya lebih kurang gak,semoga berbahagia...
Reply

Use magic Report

Post time 15-12-2019 11:49 AM From the mobile phone | Show all posts
Tahniah jumpa jugak jodoh yg selama ni sesat tu
Reply

Use magic Report

Post time 15-12-2019 12:01 PM From the mobile phone | Show all posts
ala comel, tapi klu sy jumpa jodoh usia ni xmau laaaaa melaram bagai maluuu... hahaha
Reply

Use magic Report

Post time 15-12-2019 12:05 PM From the mobile phone | Show all posts
alhamdulillah.. tahniah.. selamat pengantin baru..
Reply

Use magic Report

Post time 15-12-2019 12:06 PM | Show all posts
im jealous!! acik nih posing lagi lawa dari i.. apa2 pun taniahh
Reply

Use magic Report

Post time 15-12-2019 12:21 PM From the mobile phone | Show all posts
Tahniah!!!!!
Reply

Use magic Report

Post time 15-12-2019 12:21 PM From the mobile phone | Show all posts
jeles....
laki pon mcm muda kan...dr dia...
apapon tahniah acik..
kekal lah ke jannah ye..
Reply

Use magic Report

Post time 15-12-2019 12:29 PM From the mobile phone | Show all posts
Jiran setaman umur 56 gak tp dah berjodoh kali ke 3.. jenuh weii.. merewang 3x
Moga kali ni sampai jannah
Reply

Use magic Report

You have to log in before you can reply Login | Register | Facebook Login

Points Rules

 CARI App
Get it FREE Google play
 Twitter
 Instagram
cari_infonet
FOLLOW
Copyright © 1996-2020 Cari Internet Sdn Bhd All Rights Reserved(483575-W)
Private Cloud provided by IPSERVERONE
4.546385s Gzip On
Quick Reply To Top Return to the list