Chinese
Color
Orange
Black
Blue
Purple
Green
Deep Blue
Laman Utama
Forum
Fokus
Semasa
Gosip Socmed
Infozon
tularsuara
Search
6872
View
122
Reply

Langgar Je! MK K-Clique Pakai Emas Sebab Minat, Dosa Itu Hal Peribadi

[Copy link]

Author: ameenarara       Show all posts   Read mode

Author
Post time 20-1-2020 01:44 PM | Show all posts |Read mode
Penyanyi Hip Hop popular MK K-Clique atau nama sebenar Muhammad Hairi Amin Hamdan dilihat memakai emas walaupun tahu ianya salah disisi agama Islam.


Disebabkan minatnya terhadap emas, dia tidak mahu menjadi hipokrit dengan diri sendiri, malah hukum yang haram itu pun bukan menjadi halangan untuk dirinya terus memakai perhiasan tersebut.




Foto: IG MK K-Clique




Baginya, itu adalah dosa peribadi dan tidak sepatutnya orang lain menghukum dirinya. Bak kata MK, Lebih baik jadi diri sendiri daripada jadi penipu.




  



Seperti laporan MalaysiaKini, barangan kemas yang dipakai hanyalah untuk tujuan persembahan semata-mata.




  



Dia tiada niat pun untuk menimbulkan provokasi atau mengajar peminat menjadikan dirinya sebagai contoh ikutan anak muda. Ramai lagi artis yang berbuat salah, tapi kenapa dirinya pula yang selalu mendapat perhatian.


Harap MK sedar perbuatan ini adalah haram dan fesyen ikutan artis sentiasa menjadi contoh anak muda. - CARI
Reply

Use magic Report

Post time 20-1-2020 01:47 PM From the mobile phone | Show all posts
ohhh mk... nak jugak rantai emas dgn gari, cemeti...
Reply

Use magic Report

Post time 20-1-2020 01:52 PM From the mobile phone | Show all posts
Ni aku baca la.. Katanya emas sebenarnya bagi kesan buruk kepada prestasi seksual lelaki.

Tapi kalau nak pakai juga dan ada mslh seksual.. Jangan kata tak diberitahu
Reply

Use magic Report

Post time 20-1-2020 01:52 PM | Show all posts
xmenarik.. next
Reply

Use magic Report

Post time 20-1-2020 01:52 PM | Show all posts
true.... lain la kalo dia pegi ragut emas org ke hapa... lantak dia lah asalkan x kacau org...
Reply

Use magic Report

Post time 20-1-2020 01:53 PM From the mobile phone | Show all posts
Dosa terang2an pun still nk bongkak lg.
Reply

Use magic Report

Post time 20-1-2020 01:55 PM | Show all posts
rappers kebanyakan pakai
altimet x pakai
Reply

Use magic Report

Post time 20-1-2020 01:55 PM | Show all posts
x pernah layan pn lagu2 group ni. lirik sampah sgt. utk bbnu sesuai ler..  nama band pn dah mcm produk kosmetik..
Reply

Use magic Report

Post time 20-1-2020 01:56 PM From the mobile phone | Show all posts
Ni ke igauan budak2 skrg? Eww busuknya
Reply

Use magic Report

Post time 20-1-2020 01:56 PM | Show all posts
benda dah terang2 haram.
ahh gasak lah kau dik, dosa tanggung sndri lah.
Reply

Use magic Report

Post time 20-1-2020 01:58 PM From the mobile phone | Show all posts
siyesly whoayus
Reply

Use magic Report

Post time 20-1-2020 01:59 PM From the mobile phone | Show all posts
Motip nak jadi nigga?
Dah elok elok lahir melayu budaya nigga jugak nak diikutnya
Reply

Use magic Report

Post time 20-1-2020 02:04 PM From the mobile phone | Show all posts
Cuba halang Aku langgar tarak masalah...
Reply

Use magic Report

Post time 20-1-2020 02:06 PM From the mobile phone | Show all posts
Sapo dia ni walaupun kerap nau nama masuk porem cari. Best sangat ke lagu dia? Iols tak minat hip hop zaman kini so memang iols nak whoreyuskan heols
Reply

Use magic Report

Post time 20-1-2020 02:09 PM | Show all posts
lah ini ke keagungan anak muda sekarang?

tak boleh ke pakai emas palsu? luar je nampak mcm emas padahal kt dalam tu alum.
Reply

Use magic Report

Post time 20-1-2020 02:11 PM From the mobile phone | Show all posts
Bukan emas je haram... Sutera pun haram jugak bagi lelaki...

Reply

Use magic Report

Post time 20-1-2020 02:13 PM | Show all posts
Nak pakai rantai atau gelang pakaila silver or suasa or whatever, tak perlu emas...
Reply

Use magic Report

Post time 20-1-2020 02:18 PM | Show all posts
Kurex replied at 20-1-2020 05:47 AM
ohhh mk... nak jugak rantai emas dgn gari, cemeti...

takut la kena libassss....
Reply

Use magic Report

Post time 20-1-2020 02:19 PM | Show all posts
gamba first tu nmpk sgt rempit.  dgn rambut kaler2. busuk.
Reply

Use magic Report

Post time 20-1-2020 02:38 PM From the mobile phone | Show all posts
Aku pun rimas tgk dia pakai emas dah mengalahkan anak mami penang...

Bawakla imej rapper yang tersendiri sesuai dengan budaya timur. Gituh
Reply

Use magic Report

You have to log in before you can reply Login | Register | Facebook Login

Points Rules

 CARI App
Get it FREE Google play
 Twitter
 Instagram
cari_infonet
FOLLOW
Copyright © 1996-2020 Cari Internet Sdn Bhd All Rights Reserved(483575-W)
Private Cloud provided by IPSERVERONE
0.113451s Gzip On
Quick Reply To Top Return to the list