Chinese
Color
Orange
Black
Blue
Purple
Green
Deep Blue
Laman Utama
Forum
Fokus
Semasa
Gosip Socmed
Infozon
tularsuara
Search
23747
View
523
Reply

[Tempatan] 35 Kematian di Malaysia COVID-19( Latest death 8)

[Copy link]

Author: mahathirGX    From the mobile phone    Show all posts   Read mode

Post time 20-3-2020 09:31 PM | Show all posts
takziah untuk keluarga si mati..
moga cepat2 berlalu wabak nie..
Reply

Use magic Report

Looking for Google Ads Manager expert. Freelance work from home. Profit sharing basis. Please send your resume to HR@cari.com.my
Post time 20-3-2020 09:32 PM From the mobile phone | Show all posts
Edited by ResellerMaxis at 20-3-2020 09:33 PM
girlfriend_^^ replied at 20-3-2020 08:58 PM
Tah la...kadang-kadang rasa bila naik kes kematian mungkin rakyat Malaysia akan lebih serius dengan  ...


Rakyat malaysia dari awal pun memang serius. Yg xserius cuma group tabligh ni je.
Reply

Use magic Report

Post time 20-3-2020 09:34 PM From the mobile phone | Show all posts
yuki812 replied at 20-3-2020 09:03 PM
takziah..
harap yg mana2  joint tabligh tu tak sedar diri tu..degil sebelum ni tak mo g cekup hah b ...

derang nak mati syahid. ujung ujung mati katak
Reply

Use magic Report

Post time 20-3-2020 09:34 PM From the mobile phone | Show all posts
Ya Allah Ya Tuhanku ampunilah dia, rahmatilah dia, maafkanlah dia, muliakanlah kematiannya, lapangkanlah kuburnya, jadikanlah syurga sebagai ganti tempat tinggalnya dan berilah kesabaran kepada ahli keluarganya, semoga arwah di tempatkan di kalangan orang-orang yang beriman..
AlFatihah .
Reply

Use magic Report

Post time 20-3-2020 09:35 PM From the mobile phone | Show all posts
mejaputih replied at 20-3-2020 08:59 PM
Tghr td masa menteri pertahanan umumkan tentera nk turun iols dh x sedap ati...ptg ni ada umum kemat ...

Ye....Makin x boleh keluar
Reply

Use magic Report

Post time 20-3-2020 09:37 PM | Show all posts
salam takziah untuk ahli keluarga dia..
Reply

Use magic Report

Post time 20-3-2020 09:50 PM From the mobile phone | Show all posts
Yg naik 1 flight ngn arwah dh kena pggl tuk saringan lum?
Reply

Use magic Report

Post time 20-3-2020 09:56 PM From the mobile phone | Show all posts
https://www.sinarharian.com.my/article/74726/KHAS/Koronavirus/Jemaah-tabligh-ditahan-dalam-sekatan-jalan-raya

BAYAN BARU - Tiga lelaki dipercayai jemaah tabligh ditahan dalam satu sekatan jalan raya di Jalan Sultan Azlan Shah, di sini pada jam 6.30 petang tadi.

Selain mereka, turut ditahan seorang wanita dipercayai isteri salah seorang daripada jemaah berkenaan.

Kesemua mereka yang berusia lingkungan 27 hingga 56 tahun itu ditahan ketika berada dalam sebuah kereta Proton Waja dipercayai dalam perjalanan dari Balik Pulau menuju ke pusat bandar.

Ketua Polis Daerah Barat Daya, Superintenden AA Anbalagan berkata, mereka ditahan selepas polis mendapati salah seorang daripada mereka pernah menghadiri Ijtimak Tabligh di Masjid Jamek Sri Petaling.




Kesemua mereka ditahan untuk pemeriksaan lanjut dan kini di bawah pemantauan hospital.

Menurutnya, lelaki berusia 55 tahun itu tinggal di Batu Maung manakala dua rakannya dari Balik Pulau.

"Ketika pemeriksaan dilakukan, lelaki tersebut dilihat meragukan dan cuba mengelak daripada diperiksa. Salah seorang daripada anggota polis bertugas telah menyentuh lelaki tersebut untuk menahannya.

"Oleh itu, anggota polis tersebut terpaksa dikuarantin selama 14 hari di kediamannya untuk kita pantau keadaan kesihatannya," katanya ketika dihubungi tadi.

Anbalagan berkata, sebagai langkah pencegahan, polis bertugas yang diketuai oleh beliau sendiri telah mengiringi kereta yang dinaiki mereka ke Klinik Bayan Baru untuk pemeriksaan.

"Kenderaan mereka diiringi oleh sebuah kenderaan pelbagai guna (MPV) polis, anggota trafik dan saya sendiri ke klinik untuk pemeriksaan lanjut terhadap virus Covid-19.

"Mereka kini di bawah pemantauan hospital sebelum diserahkan kepada pihak Kementerian Kesihatan Malaysia," katanya.

Habislah. Bawak balik ke kampung kalau positif
Kawan2 dia pun balik kampung.
Reply

Use magic Report

Post time 20-3-2020 10:14 PM From the mobile phone | Show all posts
yuki812 replied at 20-3-2020 09:03 PM
takziah..
harap yg mana2  joint tabligh tu tak sedar diri tu..degil sebelum ni tak mo g cekup hah b ...


Dah serah diri kat sepital tu jgn plak nak menggile pegi ceramah ward tu ward mcm poster bawah ni ha
IMG-20200320-WA0004.jpg

Reply

Use magic Report

Post time 20-3-2020 10:15 PM | Show all posts
pacik yg meninggal sbb covid ni yg menyerah dirikan. sekurang2nya dia mengaku dia pergi ke prog tu. drp 4000 org yg x sedar diri tu.. ya Allah peliharakan kami. amin
Reply

Use magic Report

Author
 Author| Post time 20-3-2020 10:15 PM | Show all posts
munchkin replied at 20-3-2020 08:56 PM
https://www.sinarharian.com.my/article/74726/KHAS/Koronavirus/Jemaah-tabligh-ditahan-dalam-sekatan-j ...

X pasal2 kena kuarantin polis tu
Reply

Use magic Report

Post time 20-3-2020 10:18 PM From the mobile phone | Show all posts
Edited by Rahah at 20-3-2020 10:22 PM

Innalillahiwainnailaihirojiun...
Semoga rohnya ditempatkan di kalangan orang beriman...
Reply

Use magic Report

Post time 20-3-2020 10:18 PM From the mobile phone | Show all posts
Innalillah... Harap jadi pengajaran buat jemaah tabligh lain. Kalau betul amal sunnah, ikut la hadith nabi ttg tatacara menghadapi penyakit berjangkit. Prioritize.
Reply

Use magic Report

Post time 20-3-2020 10:20 PM From the mobile phone | Show all posts
mejaputih replied at 20-3-2020 08:59 PM
Tghr td masa menteri pertahanan umumkan tentera nk turun iols dh x sedap ati...ptg ni ada umum kemat ...

Susah sikit nak komen kalau kat ICU... tapi apa pun semoga diorang sembuh...
Reply

Use magic Report

Post time 20-3-2020 10:22 PM From the mobile phone | Show all posts
Acikgomen replied at 20-3-2020 10:14 PM
Dah serah diri kat sepital tu jgn plak nak menggile pegi ceramah ward tu ward mcm poster bawah n ...

Gari je tangan kat katil.
Reply

Use magic Report

Post time 20-3-2020 10:24 PM From the mobile phone | Show all posts
mahathirGX replied at 20-3-2020 10:15 PM
X pasal2 kena kuarantin polis tu

Kalau dia patuh, anggota tak perlu pun nak sentuh. Ni mesti dia resisted.
Reply

Use magic Report

Post time 20-3-2020 10:24 PM From the mobile phone | Show all posts
Alhamdulillah mesti dh dapat bidadari
Reply

Use magic Report

Post time 20-3-2020 10:24 PM From the mobile phone | Show all posts
takziah buat keluarga
Reply

Use magic Report

Post time 20-3-2020 10:27 PM From the mobile phone | Show all posts
Acikgomen replied at 20-3-2020 10:14 PM
Dah serah diri kat sepital tu jgn plak nak menggile pegi ceramah ward tu ward mcm poster bawah n ...

Watdefak! Adoooihhhhh ni la akibatnya if tak garang! Mohon suma kakitangan sepital turn Asokar China Mode On bila mendepani ummah sebegini?
Reply

Use magic Report

Post time 20-3-2020 10:34 PM From the mobile phone | Show all posts
Ade something wrong yg tuhan nk tunjuk dgn puak2 tablik ni..mohon kjaan haramkn terus lps  ni
Reply

Use magic Report

You have to log in before you can reply Login | Register | Facebook Login

Points Rules

 CARI App
Get it FREE Google play
 Twitter
 Instagram
cari_infonet
FOLLOW
Copyright © 1996-2020 Cari Internet Sdn Bhd All Rights Reserved(483575-W)
Private Cloud provided by IPSERVERONE
Advertise with us
Quick Reply To Top Return to the list