Chinese
Color
Orange
Black
Blue
Purple
Green
Deep Blue
Laman Utama
Forum
Fokus
Semasa
Gosip Socmed
Infozon
tularsuara
Search
7785
View
105
Reply

Siti Nurhaliza terpaksa tolak kunjung tetamu.

[Copy link]

Author: safriehalim    From the mobile phone    Show all posts   Read mode

Author
Post time 24-5-2020 03:28 PM From the mobile phone | Show all posts |Read mode
Menyorot hari-hari dilalui Datuk Seri Siti Nurhaliza sepanjang Perintah Kawalan Pergerakan (PKP) dikuat kuasakan pada 18 Mac lalu, ternyata banyak pengajaran dan ilmu baharu dikutip penyanyi tersohor ini.

Bukan saja mendedahkan dirinya kepada amalan normal baharu yang suatu ketika dulu begitu asing buatnya, sebaliknya, akui Siti, paling menyentuh hati apabila terkenangkan rutin yang sering dilakukan setiap kali tibanya Ramadan, tidak dapat dilaksanakannya, tahun ini.

Paling terasa, Siti tidak dapat menunaikan ibadat umrah pada 10 Ramadan terakhir yang sebelum ini menjadi rutin. Jujurnya, sayu rasa hati dan Siti rindu menunaikan solat terawih di Masjidil Haram.

"Masih terbayang-bayang kemeriahan di masjid terutama pada malam-malam terakhir Ramadan. Bagaimanapun, Siti reda dengan apa yang berlaku. Tindakan Kerajaan Arab Saudi tidak membenarkan ibadat umrah dilakukan wajar. Ini berikutan wabak COVID-19 perlu dihapuskan.

"Seperkara lagi yang Siti pelajari, apabila berlaku situasi seperti ini, kita akan lebih merasai kenikmatan beribadat di masjid.

"Siti berdoa semoga pandemik ini akan segera berakhir dan kita boleh kembali menjejakkan kaki ke Tanah Suci Makkah," luah Siti kepada BH Online.

Jika sebelum ini, waktu terpaksa dibahagikan antara tugas sebagai isteri, ibu, ahli perniagaan dan anak seni sehingga ada kala pecutan hidupnya menjadi laju.

Namun, dengan pandemik ini, ia membawa hikmah buat penyanyi yang baru muncul dengan single berjudul Basyirah ini.

"Apabila masa banyak terluang di rumah, secara tidak langsung Siti lebih banyak bermuhasabah untuk memperbaiki diri.

"Kalau dahulu, Siti terlalu sibuk kerana banyak kerja yang hendak dilakukan hingga kadang-kadang tak cukup tangan dan masa, tapi sekarang, semuanya lebih terurus.

"Paling seronok apabila melihat Siti Aafiyah membesar di depan mata. Kalau dulu, waktu yang diluangkan bersama tidak banyak.

"Apabila balik kerja, kadang-kadang dia sudah tidur. Tetapi kali ini, sepanjang hari Siti dengannya dan dapat tengok gelagat dan aksi lucunya.

"Macam mana Aafiyah merajuk dan cara dia marah pun, Siti sudah boleh tahu.

"Momen seperti inilah yang menyedarkan Siti bahawa setiap musibah yang berlaku, ada rahmat di sebaliknya," ujar penyanyi berusia 41 tahun ini.

Daripada segi kerjaya, penyanyi yang berasal dari Kuala Lipis, Pahang ini berkata, dia banyak mempelajari perkara baharu yang bakal menjadi amalan biasa buatnya pada masa hadapan.

"Tidak dinafikan, banyak perkara baharu yang Siti belajar umpamanya merakam lagu di rumah. Biasanya Siti rakam lagu di studio.

"Siti juga terpaksa rakam video sendiri untuk mempromosikan produk dan membuat siaran langsung melalui media sosial.

"Sebelum ini, Siti banyak bergantung dengan cara konvensional terutama daripada segi promosi produk.

"Ketika PKP bermula, Siti banyak menggunakan media sosial untuk perniagaan. Hanya selepas kerajaan perkenalkan Perintah Kawalan Pergerakan Bersyarat (PKPB) pada 4 mei lalu, barulah Siti berani keluar rumah.

"Itupun sebab Siti hendak periksa stok barangan dan memberi semangat kepada kakitangan yang terpaksa bekerja pada waktu getir seperti ini," katanya.

Ramadan yang baru saja melabuhkan tirainya semalam turut memahat kenangan manis buat isteri kepada tokoh korporat, Datuk Seri Khalid Mohamad Jiwa ini apabila Siti berjaya khatam al-Quran.

Walaupun bukan kali pertama, namun akui Siti, perkara itu mengujakan dirinya.

"Setiap tahun, Siti sekeluarga akan mengadakan tadarus. Tahun lalu, Siti tak dapat ikut serta kerana menunaikan umrah.

"Jadi apabila duduk di rumah, dapatlah Siti hadir bersama. Alhamdulillah, tercapai hasrat Siti untuk khatam pada majlis tadarus itu. Ini adalah kali ketiga Siti khatam dan rasa sangat gembira," katanya.

Bercerita mengenai sambutan Aidilfitri, Siti berkata, dalam situasi sekarang, mereka sekeluarga meraikannya secara sederhana.

"Daripada segi persiapan, tahun ini tidaklah begitu beriya-iya sangat. Semuanya serba sederhana. Daripada segi persiapan, Siti pakai koleksi pakaian sendiri iaitu Creacion By Siti Nurhaliza.

"Biskut raya pula nampak gayanya, tahun ini, rezeki Siti sangat murah. Ramai yang menghadiahkan biskut raya. Kalau dihimpun, boleh muat satu almari besar," katanya.

Siti berkata, tahun ini, dia tidak menganjurkan majlis rumah terbuka atau menerima tetamu atas sebab keselamatan dan saranan kerajaan.

"Siti hanya beraya bersama keluarga terdekat. Jadi, juadah raya pun tidak dimasak banyak. Kami sekeluarga patuh saranan kerajaan yang tidak menggalakkan amalan kunjung-mengunjung.

"Siti harap semua pihak dapat memahami situasi ini dan tidak berkecil hati apabila Siti tidak terima kehadiran tetamu.

"Rumah Siti ada kanak-kanak dan orang tua, jadi Siti tidak mahu ambil risiko. Buat masa ini, kita kenalah berkorban.

"Insya-Allah selepas semuanya kembali pulih seperti sedia kala, panjang umur tahun depan bolehlah kita beraya bersama," katanya yang meraih Anugerah Seri Perak pada Anugerah Bintang Popular BH (ABPBH) 2012.
IMG_20200524_152720.jpg

Rate

1

View Rating Log

Reply

Use magic Report

Looking for Google Ads Manager expert. Freelance work from home. Profit sharing basis. Please send your resume to HR@cari.com.my
Post time 24-5-2020 03:52 PM | Show all posts
muka afiah tu mcm muka dato k
Reply

Use magic Report

Post time 24-5-2020 03:53 PM From the mobile phone | Show all posts
kukukatablog replied at 24-5-2020 03:52 PM
muka afiah tu mcm muka dato k

Memang muka apaknya sejibik
Reply

Use magic Report

Post time 24-5-2020 04:01 PM | Show all posts
Adui.
Gosip kali ni mmg artis x terima tetamu atau x jadi tetamu ke?
Khai Bahar la, Amyza Adnan la.
Merge je la thread jd senarai artis x bertamu atau menerima tamu sepanjang PKP.
Bosan la
Reply

Use magic Report

Post time 24-5-2020 04:48 PM From the mobile phone | Show all posts
tak comel pun piyah oren
Reply

Use magic Report

Post time 24-5-2020 04:57 PM From the mobile phone | Show all posts
cmf_premierleag replied at 24-5-2020 04:48 PM
tak comel pun piyah oren

Mmg biasa jer tp keletah sheol tu cute
Reply

Use magic Report

Post time 24-5-2020 04:58 PM From the mobile phone | Show all posts
kukukatablog replied at 24-5-2020 03:52 PM
muka afiah tu mcm muka dato k

Bukan macam tapi memang..

Sebijik DK bukan??

Reply

Use magic Report

Post time 24-5-2020 05:33 PM | Show all posts
RatuDunia94 replied at 24-5-2020 04:58 PM
Bukan macam tapi memang..

Sebijik DK bukan??

besar nnt jgn muka cam Asyraf dah ler
Reply

Use magic Report

Post time 24-5-2020 05:55 PM From the mobile phone | Show all posts
Mata aku ada masalah agaknye ..ramai org cakap sebijik dk, aku pulak nampak sebijik tokti. Tambah2 tang mata
Reply

Use magic Report

Post time 24-5-2020 06:07 PM From the mobile phone | Show all posts
cmf_premierleag replied at 24-5-2020 04:48 PM
tak comel pun piyah oren

Savagenye komen chuols ni tergelak iol. Sorry afiah, mak ang suka sgt pipi merah pipi merah sampai la ni ke oren dah pipi tu kena filter
Reply

Use magic Report

Post time 24-5-2020 06:18 PM From the mobile phone | Show all posts
Keletah piyah ni nampak cerdik. Memang potostat dk muka piyah
Reply

Use magic Report

Post time 24-5-2020 06:20 PM From the mobile phone | Show all posts
yg benornye kan bukan kak rozie ke yg sibuk suh ct buat satu lagu mase peknen.. tu yg jadi lagu comel pipi merah tu... lirik pun kak rozie yg tulih... ya kan?
Reply

Use magic Report

Post time 24-5-2020 07:38 PM From the mobile phone | Show all posts
nuhanis replied at 24-5-2020 05:55 PM
Mata aku ada masalah agaknye ..ramai org cakap sebijik dk, aku pulak nampak sebijik tokt ...

Mata mmg ads iras ct.. tp mulut n bentuk muka DK habis.
Reply

Use magic Report

Post time 24-5-2020 07:53 PM From the mobile phone | Show all posts
Afiyah muka saerah..
Reply

Use magic Report

Post time 24-5-2020 08:10 PM From the mobile phone | Show all posts
kukukatablog replied at 24-5-2020 03:52 PM
muka afiah tu mcm muka dato k

Dah anak dato k
Reply

Use magic Report

Post time 24-5-2020 08:16 PM From the mobile phone | Show all posts
bertuah afiya dilahirkan dlm dulang emas
Reply

Use magic Report

Post time 24-5-2020 08:39 PM From the mobile phone | Show all posts
slyfynx replied at 24-5-2020 04:01 PM
Adui.
Gosip kali ni mmg artis x terima tetamu atau x jadi tetamu ke?
Khai Bahar la, Amyza Adnan l ...

Tu la tak penting pun utk ekonomi negara
Reply

Use magic Report

Post time 24-5-2020 08:42 PM From the mobile phone | Show all posts
Biasa la tu budak semua budak comel... nanti dah besar cantik la kot
Reply

Use magic Report

Post time 24-5-2020 08:44 PM From the mobile phone | Show all posts
Ada hikmah semua yg jadi syukur
Reply

Use magic Report

Post time 24-5-2020 08:51 PM From the mobile phone | Show all posts
nuhanis replied at 24-5-2020 05:55 PM
Mata aku ada masalah agaknye ..ramai org cakap sebijik dk, aku pulak nampak sebijik tokt ...

Aku nmpk mcm anak2 saerah. Umai n adikbongsu dia
Reply

Use magic Report

You have to log in before you can reply Login | Register | Facebook Login

Points Rules

 CARI App
Get it FREE Google play
 Twitter
 Instagram
cari_infonet
FOLLOW
Copyright © 1996-2020 Cari Internet Sdn Bhd All Rights Reserved(483575-W)
Private Cloud provided by IPSERVERONE
Advertise with us
Quick Reply To Top Return to the list