Chinese
Color
Orange
Black
Blue
Purple
Green
Deep Blue
Laman Utama
Forum
Fokus
Semasa
Gosip Socmed
Infozon
tularsuara
Search
4750
View
121
Reply

[Tempatan] Sedih n hiba Abang, adik terhalang kawat duri

[Copy link]

Author: YgBenar    From the mobile phone    Show all posts   Read mode

Author
Post time 25-5-2020 05:32 PM From the mobile phone | Show all posts |Read mode
Edited by YgBenar at 25-5-2020 05:43 PM

PERTEMUAN 'istimewa' antara dua individu di sempadan Selangor dan Perak yang dipisahkan dengan kawat duri di hari pertama Syawal semalam meruntun jiwa netizen selepas tular di media sosial.

Video yang dirakam seorang warganet Nur Adilah Abu Sien berdurasi satu minit 57 saat itu mendapat tontonan lebih 55,000 orang sehingga tengah hari ini.

Rakaman di sebuah jambatan dipercayai di sempadan Hulu Selangor dan Perak itu memaparkan seorang wanita cuba mengambil lemang daripada seorang lelaki dipercayai abangnya.

Wanita itu dirakam mencium tangan lelaki berkenaan sambil mengusap pipinya.

Lebih menyentuh jiwa, aksi itu dirakam ketika mereka dipisahkan dengan kawat duri yang dipasang pihak berkuasa bagi melarang orang ramai merentas negeri kerana Perintah Kawalan Pergerakan Bersyarat (PKPB).

Nur Adilah turut meletakkan kapsyen pertemuan itu: "Terlerai jua kerinduan, walaupun dihalang oleh jejari besi".

Netizen yang melihat video dengan latar belakang lagu raya popular dendangan Aishah, Pulanglah menitiskan air mata atas pertemuan keluarga berkenaan.
https://www.google.com/amp/s/www.hmetro.com.my/node/582321/amp
IMG_20200525_173939.jpg
Screenshot_2020-05-25-17-39-56-08.png

Rate

2

View Rating Log

Reply

Use magic Report

Looking for Google Ads Manager expert. Freelance work from home. Profit sharing basis. Please send your resume to HR@cari.com.my
Post time 25-5-2020 05:34 PM | Show all posts
Adui, baru nk kesian, tgk gmbr dah salammmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmm
Reply

Use magic Report

Post time 25-5-2020 05:35 PM From the mobile phone | Show all posts
dah mcm sempadan korea utara dgn korea selatan
Reply

Use magic Report

Post time 25-5-2020 05:35 PM | Show all posts
sedih la jugak
kuat tgk bajrangi bhaijaan kot akak ni, sedu sedan nangis

pastu ada group acik2 bawang persoal kenapa adik xbawak makanan sdgkan abangnya bagi lemang

wadehel.. itu pun ko kecoh ke acik

Reply

Use magic Report

Post time 25-5-2020 05:36 PM | Show all posts
slyfynx replied at 25-5-2020 04:34 PM
Adui, baru nk kesian, tgk gmbr dah salammmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmm

eh aah bodoh nya kan.. bersalaman bagai
harap2 la akak tu or abangnya xde bawak virus covid diam2..
Reply

Use magic Report

Post time 25-5-2020 05:37 PM From the mobile phone | Show all posts
Boleh ler jugak berjumpa. Tapi kalau tak salam lagi bagus. Ramai yg terpaksa VC je
Reply

Use magic Report

Post time 25-5-2020 05:37 PM From the mobile phone | Show all posts
Kan ckp new norm takde salam2. Rakam lg tu
Reply

Use magic Report

Post time 25-5-2020 05:38 PM From the mobile phone | Show all posts
beta_carotene replied at 25-5-2020 05:35 PM
sedih la jugak
kuat tgk bajrangi bhaijaan kot akak ni, sedu sedan nangis


Hahahahahha budus
Reply

Use magic Report

Post time 25-5-2020 05:38 PM | Show all posts
Dosa ke eh kalau x salam.
Org xnk bg kontak, tu sbb letak kawat.
Jangkitan ni melalui kontak.
Kite x tau sape bawak penyakit, sbb ade yg xde simptom.
Ko nk buat video sedih, gi salam kan.
Nape x cium je kaki sekali.
Sakit hati aku weh.
Aku hantar barang kt opah aku yang selang daerah je pun, x salam.
Letak barang, sembur sanitizer, and sembang luar rumah.
Jarak jauh2.
Faham x kenapa xleh sentuh tu.
Ke dah buta hati sgt.
Xleh la aku.
Gerammmmm
Reply

Use magic Report

Post time 25-5-2020 05:38 PM From the mobile phone | Show all posts
jerman timur jerman barat
Reply

Use magic Report

Post time 25-5-2020 05:40 PM From the mobile phone | Show all posts
rentas negeri akan dibukak gak nnti. kalau x bukak abis bankrup hotel2. mcm langkawi, ekonomi setempat dijana oleh pelancong. kalau xda pelancongan down trus langkawi.
Reply

Use magic Report

Post time 25-5-2020 05:41 PM From the mobile phone | Show all posts
Salammmm jaaa..besok jadi kluster virus sy free ja kecam ko
Reply

Use magic Report

Post time 25-5-2020 05:44 PM From the mobile phone | Show all posts
Over nauuu...mcm x oprnh jumpa
Reply

Use magic Report

Post time 25-5-2020 05:44 PM | Show all posts
Baca tajuk aku kesian dan simpati...


Tapi bila tengok gambar, aku rasa mcm nak menyumpah seranah.
Reply

Use magic Report

Post time 25-5-2020 05:47 PM From the mobile phone | Show all posts
Entahlah...kenapa mereka tak faham asbab dilarang begitu begini...rasa lagi sedih sebab mereka kekurangan kefahaman tentang risiko itu...

Iols siap melarang anak yang kerja kat KL tu balik kampung sejak pkp bermula....
Hang duduk la sana...kerja leklok naaaa...
Kumpul duit...
InsyaAllah nanti covid-19 dah reda, duit hang kumpul tu dah boleh g haji....
Itu jauh lebih berkat daripada hang balik bawa virus dari zon merah KL ke zon hijau kampung ni...
Reply

Use magic Report

Post time 25-5-2020 05:48 PM | Show all posts
mendeeee la

macam la ko sorang je yang takleh jumpa dengan keluarga

sangap sangat nak jumpa abang je pon

sebelum PKP dulu tak pernah jumpa ke

drama tamil la sangat
Reply

Use magic Report

Post time 25-5-2020 05:53 PM | Show all posts
Adat istiadat melayu mesti bersedih sambil menitisjan air nata di hari raya yang mulia!
Reply

Use magic Report

Post time 25-5-2020 05:58 PM | Show all posts
FOTHER-MUCKER replied at 25-5-2020 05:53 PM
Adat istiadat melayu mesti bersedih sambil menitisjan air nata di hari raya yang mulia!

sbb org melayu xpulun betul2 pahala posa, sibuk mentketedarah kt bazar. bila tiba raya sedih. adat kadang2 memang xbetul
Reply

Use magic Report

Post time 25-5-2020 05:58 PM | Show all posts
darkness replied at 25-5-2020 05:41 PM
Salammmm jaaa..besok jadi kluster virus sy free ja kecam ko

ya..


byk bertebaran dlm watspp... siap lagu sedih aishah nyanyi..lawaknya krn.. satu grup kata laki bini..grup lain pulak kata anak ayah... sini pulak kata adik beradik...


mana satu la ni... tp kan... mmg..apa guna pagar besi tu kalau dah bersalam bagai.. kiriman covid ke slgor & slgor ke perak la tu...  mmg mengundang maki hamun..

Reply

Use magic Report

Post time 25-5-2020 06:00 PM From the mobile phone | Show all posts
budaktua replied at 25-5-2020 05:58 PM
ya..



Kebal virus barangkali dik
Reply

Use magic Report

You have to log in before you can reply Login | Register | Facebook Login

Points Rules

 CARI App
Get it FREE Google play
 Twitter
 Instagram
cari_infonet
FOLLOW
Copyright © 1996-2020 Cari Internet Sdn Bhd All Rights Reserved(483575-W)
Private Cloud provided by IPSERVERONE
Advertise with us
Quick Reply To Top Return to the list