Chinese
Color
Orange
Black
Blue
Purple
Green
Deep Blue
Laman Utama
Forum
Fokus
Semasa
Gosip Socmed
Infozon
tularsuara
Search
21552
View
388
Reply

IMAM MUDA TAMBAH ISTERI BARU, BUANG ISTERI LAMA

[Copy link]

Author: KBW2       Show all posts   Read mode

Author
Post time 29-7-2020 10:01 PM | Show all posts |Read mode
Edited by trunks at 29-7-2020 11:52 PM

2020-07-29_234747.png

Dikhabarkan menurut berita bahawa Imam Muda Syed Mohd Faris Syed Roslan, 34 telah menceraikan isteri yang dikahwininya buat kali pertama yakni Nur Hidayu Rosly, 33 setelah menikahi seorang perempuan lain buat kali kedua di Songkhla secara sembunyi-sembunyi sejak 18 Mac 2019.


Menurut Nur Hidayu, dia memang mengenali wanita itu ketika sama-sama menyertai misi dakwah di Sibu, Sarawak pada November 2018 yang turut disertai suaminya.

"Kami berada di sana selama seminggu. Ketika itulah saya berkenalan dengan wanita itu. Dalam penerbangan balik, saya pelik kerana dia menaiki penerbangan sama dengan suami, tetapi saya tidak. Dari situ, saya mula rasa ada yang tak kena," katanya.

Nur Hidayu berkata, suaminya hanya memaklumkan dia sudah berkahwin dengan wanita itu pada hujung Januari lalu ketika dia baru melahirkan anak kelima mereka.

Sebelum itu dia juga mengesan perubahan mendadak suaminya apabila kerap pulang lewat termasuk tidak pulang ke rumah langsung.
Suaminya juga tidak lagi memberi wang nafkah dan jika diberikan hanya mengikut sesuka hatinya.

Mohd Faris dan Hidayu telah melangsungkan perkahwinan selama 13 tahun dan telah dikurniakan 5 cahayamata: Sharifah Aisyah 12, Syed Husayn 10, Sharifah Fatimah 5, Syed Muawiyyah 3 dan Sharifah Safiyyah 8 bulan.




sumber  i:https://www.hmetro.com.my/utama/ ... s-nikah-wanita-lain


Rate

1

View Rating Log

Reply

Use magic Report

Looking for Google Ads Manager expert. Freelance work from home. Profit sharing basis. Please send your resume to HR@cari.com.my
Post time 29-7-2020 10:08 PM From the mobile phone | Show all posts
Imam Muda pun tak bagi nafkah?
Kawin 2 sembunyi ke terang ke
Bertanggungjawablah Bang
Reply

Use magic Report

Post time 29-7-2020 10:09 PM From the mobile phone | Show all posts
21 dh kawin. anak first dh bsr dh ha
Reply

Use magic Report

Post time 29-7-2020 10:12 PM From the mobile phone | Show all posts
Xda gambar ke?
Reply

Use magic Report

Post time 29-7-2020 10:13 PM From the mobile phone | Show all posts
Umur 33 anak 5
Kagum i
Anak5 pon da besar2
Haihhhhhh
Reply

Use magic Report

Post time 29-7-2020 10:18 PM From the mobile phone | Show all posts
Jahatnya ustaz tuuuuu...bini dia ni boleh tahan lawa.. X sangka pernah ada 5 calon wanita.perghhh..kesian isteri dia 4 kali gugur..ity pun dia kata wanita lain lagi hebat.perghh
Reply

Use magic Report

Post time 29-7-2020 10:19 PM | Show all posts
laki gatai kotey sgguh la
Reply

Use magic Report

Post time 29-7-2020 10:20 PM From the mobile phone | Show all posts
Prob betul laki nk bayo nafkah, especially yg kahwin lebih ni. Kalau dkt negara barat, kalau xbyr mau kena seret masuk mahkamah. Dkt msia, krik krik.

Lagi satu nk kahwin 2, khwinlar tpi senyap2 mcm menipu je. Tak malu ke konon org agama tpi xberani ckp.
Reply

Use magic Report

Post time 29-7-2020 10:20 PM From the mobile phone | Show all posts
bongokss nye takkan tatau hukum bagi nafkah.
btw, dah gugel tp tetap tak kenal imam ni. peel hamjadah gini pun ada jugak nak caras
Reply

Use magic Report

Post time 29-7-2020 10:21 PM | Show all posts
Lagi satu penunggang agama ......




IMAM Muda Syed Mohd Faris Syed Roslan, 34, menceraikan isteri pertamanya, Nur Hidayu Rosly, 33, selepas berkahwin kali kedua secara rahsia di Songkhla, Thailand pada 18 Mac lalu.
Syed Faris yang juga finalis program Imam Muda musim kedua pada 2014 itu menceraikan Nur Hidayu dengan talak satu di Mahkamah Rendah Syariah Petaling Jaya pada 28 Mei lalu iaitu dua hari selepas menyambut ulang tahun ke-13 perkahwinan mereka.

Nur Hidayu ketika ditemui turut mendakwa dikasari isteri baru suaminya itu selepas suaminya bercadang untuk menceraikan salah seorang daripada mereka.
Menceritakan kejadian itu, Nur Hidayu berkata, ketika itu dia baru habis menjalani tempoh berpantang selepas melahirkan anak kelima mereka.
"Kejadian berlaku di tempat kerja saya kira-kira jam 12 tengah malam. Wanita itu berang apabila suami memaklumkan dia mungkin akan menceraikan salah seorang daripada kami.
"Pada mulanya semua berlaku dalam keadaan baik. Namun, apabila suami bercakap mahu menceraikan salah seorang daripada kami, dia mula mengasari saya selain mendakwa suami saya tidak memberinya nafkah dan sudah dua hari tidak pulang ke rumah," katanya.
Nur Hidayu berkata, wanita itu menendang, memijak kaki serta memulas tangannya.
"Saya tak tahu apa motif dia. Paling menyedihkan, suami langsung tak mempertahankan saya," katanya.
Menurut Nur Hidayu, dia memang mengenali wanita itu ketika sama-sama menyertai misi dakwah di Sibu, Sarawak pada November 2018 yang turut disertai suaminya.
"Kami berada di sana selama seminggu. Ketika itulah saya berkenalan dengan wanita itu. Dalam penerbangan balik, saya pelik kerana dia menaiki penerbangan sama dengan suami, tetapi saya tidak. Dari situ, saya mula rasa ada yang tak kena," katanya.
Nur Hidayu berkata, suaminya hanya memaklumkan dia sudah berkahwin dengan wanita itu pada hujung Januari lalu ketika dia baru melahirkan anak kelima mereka.
Sebelum itu dia juga mengesan perubahan mendadak suaminya apabila kerap pulang lewat termasuk tidak pulang ke rumah langsung.
Suaminya juga tidak lagi memberi wang nafkah dan jika diberikan hanya mengikut sesuka hatinya.
Nur Hidayu berkata, sebelum ini suaminya pernah bercerita hasratnya untuk berkahwin lagi tetapi dia meminta supaya berfikir mengenai anak-anak.
Bagaimanapun, dia tetap mahu meneruskan hasratnya itu termasuk mendakwa wanita itu boleh melayannya lebih hebat daripada Nur Hidayu.
"Malah, sebelum dengan wanita ini dia pernah berkenalan dengan lima wanita lain dan mengajak mereka berkahwin. Namun, tidak berjaya kerana mereka semua tidak mahu berpoligami.
Sementara itu, usaha Harian Metro untuk mendapatkan kenyataan daripada Syed Faris tidak berjaya apabila dia mengelak untuk menjawab pertanyaan diberikan.
"Maaf, saya ada kerja yang perlu diselesaikan dahulu," katanya ketika dihubungi.
Hasil perkahwinan itu, mereka dikurniakan lima anak iaitu Sharifah Aisyah, 12; Syed Husayn, 10; Sharifah Fatimah, 5; Syed Muawiyyah, 3; dan Sharifah Safiyyah, lapan bulan.
Malah, sepanjang perkahwinan itu juga, Nur Hidayu pernah empat kali mengalami keguguran.





Rate

1

View Rating Log

Reply

Use magic Report

Author
 Author| Post time 29-7-2020 10:21 PM | Show all posts

Klik link berita ada gambar
Reply

Use magic Report

Post time 29-7-2020 10:24 PM From the mobile phone | Show all posts
Jantan tak guna!
Reply

Use magic Report

Post time 29-7-2020 10:24 PM From the mobile phone | Show all posts
mosti replied at 29-7-2020 10:12 PM
Xda gambar ke?


Yg ni muka masa2 join Iman muda
IMG_20200729_222215.jpg

Rate

1

View Rating Log

Reply

Use magic Report

Post time 29-7-2020 10:24 PM | Show all posts
So jelek la lelaki jenis perangai mcm ni masih digelar imam muda la..  pencetus ummah la..
Reply

Use magic Report

Post time 29-7-2020 10:24 PM From the mobile phone | Show all posts
Comel wehhhh bini nye. Tapi kalau tak comel pun mana boleh buat mcm tu. Iman Muda lah sangat. Nafkah tak bagi ape pun tak bagi. Anak 5 siapa nak tanggung tu?
Reply

Use magic Report

Post time 29-7-2020 10:25 PM | Show all posts
wooow 13 tahun kawen, anak 5 yang hidup & 4 kali gugur? umo baru 33/34. wowwww woowwww. ex binik manis sangat muka. sampai hati kan. bini baru lepas beranak anak ke-5, sanggup diceraikan.
Reply

Use magic Report

Post time 29-7-2020 10:27 PM | Show all posts
Reply

Use magic Report

Post time 29-7-2020 10:29 PM From the mobile phone | Show all posts
#CELEBFinalis
Imam Muda anak 5 didakwa cerai isteri lepas nikah wanita lain di Songkla

IMG_20200729_222911.jpg

Episod peserta program realiti berbentuk dakwah membuat onar seakan tidak surut apabila satu lagi finalis rancangan progam Imam Muda terpalit kontroversi rumah tangga.

Ceraikan isteri pertama lepas sambut anniversary
Kali ini, peserta program Imam Muda pada tahun 2014 dikenali sebagai Imam Muda Syed Mohd Faris Syed Roslan, 34 atau Imam Muda Faris didakwa menceraikan isteri yang dinikahinya 12 tahun yang lalu selepas berkahwin dengan wanita lain.



Dikasari isteri kedua suami
Menerusi Harian Metro, isteri pertamanya yang dikenali sebagai Nur Hidayu emaklumkan bahawa telah diceraikan oleh suami selepas 2 hari menyambut ulang tahun ke-13 perkahwinan mereka.

Lebih menyakitkan, dia telah dikasari oleh madunya ketika itu kerana dipercayai bahawa Imam Muda Faris bakal menceraikan salah seorang daripada mereka.



Kejadian berlaku di tempat kerja saya kira-kira jam 12 tengah malam. Wanita itu berang apabila suami memaklumkan dia mungkin akan menceraikan salah seorang daripada kami.
Pada mulanya semua berlaku dalam keadaan baik. Namun, apabila suami bercakap mahu menceraikan salah seorang daripada kami, dia mula mengasari saya selain mendakwa suami saya tidak memberinya nafkah dan sudah dua hari tidak pulang ke rumah.


Banyak kali bercadang nak kahwin lain
Nur Hidayu juga memaklumkan bahawa suaminya sudah berkahwin lain pada 18 Mac lalu di Songkla, Thailand  dan mereka pula  sah bercerai pada 28 Mei 2020.

Rate

1

View Rating Log

Reply

Use magic Report

Post time 29-7-2020 10:32 PM From the mobile phone | Show all posts
Bangsatnya perangai jantan penunggang agama ni
Reply

Use magic Report

Post time 29-7-2020 10:32 PM From the mobile phone | Show all posts
nak lawin lain ke nak cerai ke tolongla jd bapak bertanggungjawab. by nafkah kt anak2. ni ck ppsl agama kemain tp diri sendiri jd gini..
kwn akupun ada yg gini. kawin dgn duda anak 8. ustaz. tp ustaz tu xbg langsung nafkah kt ex wife. ni anak dia nk kawin tp dia xnk sain surat kebenaran nikah plak..dia percayala kt laki dia pdhal laki perangai gitu..
Reply

Use magic Report

You have to log in before you can reply Login | Register | Facebook Login

Points Rules

 CARI App
Get it FREE Google play
 Twitter
 Instagram
cari_infonet
FOLLOW
Copyright © 1996-2020 Cari Internet Sdn Bhd All Rights Reserved(483575-W)
Private Cloud provided by IPSERVERONE
Advertise with us
Quick Reply To Top Return to the list